Wat geweldig dat jullie hem nog uit het asiel gehaald hebben! Wat een leeftijd heeft hij zeg Dat jullie nog maar heel lang plezier van hem mogen hebben!
Is dit de Droef uit Tholen? Wat fijn dat jullie hem die kans nog hebben geboden!
Pollewoppy
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-09 10:36
@ EmDee: Ja dat is hem! Ken jij hem? Was voor ons bijna een wereldreis om naar hem te gaan kijken en hem mee te nemen
@ Kasmir: Dat is echt zijn bouw. Hij is behoorlijk stevig gebouwd. Ben ook wel eens benieuwd wat voor ras(sen) er nog meer in zitten.. Op de foto lijkt het daardoor inderdaad wel eens of hij wat te dik is, ben ik helemaal met je eens.
Ik ken Droef niet persoonlijk, maar ik heb er destijds serieus over nagedacht om hem in huis te halen. Ik had hem zien staan op de site van Tholen en viel voor zijn koppie en zijn verhaal. Een van mijn collega's had hem toen ontmoet in het asiel en die maakte me er ook al gek mee. De honden en katten die ik toen had hebben me doen besluiten het niet te doen, maar hij is al die tijd door mijn hoofd blijven spoken. Heel fijn om nu zomaar hier te lezen dat hij zo goed terecht is gekomen.
Wat toevallig zeg. Ik ben wel blij dat je hem niet genomen hebt
Uppojono
Geplaatst: 01-09-09 22:03
Wat super zeg dat je deze hond in huis hebt genomen, ik hoop dat je er nog lange tijd van mag genieten.. Hij ziet er nog duper uit.. Ik vraag me dan altijd af, watvoor mensen hun 12-jarige hond naar het asiel brengen.?!
EmDee
Geplaatst: 01-09-09 22:39
Ik ben blij dat jullie Droef wel genomen hebben, destijds had ik net afscheid moeten nemen van mijn ouwe ventje (toen ongeveer 15 jaar) en zijn grote vriend en toeverlaat was doodonwennig, maar accepteerde geen andere reuen, en er was nog iets wat me tegenhield, maar dat weet ik niet meer precies. Ik had de gok kunnen nemen, maar als het niet geklikt had dan had Droef een nog groter probleem gehad, de seniorenopvang van Tholen leek me op dat moment voor Droef nog steeds beter, maar geweldig om nu te zien dat hij uiteindelijk toch een hele fijne plek heeft gekregen. Hier een foto van mijn oude man waar ik toen net afscheid van had moeten nemen http://img214.imageshack.us/i/futte21062003kop.jpg/
En waarom oude beesten in een asiel belanden, soms zullen mensen echt geen andere keus hebben denk ik dan maar, de achtergrond van mijn oude ventje heb ik helaas nooit helemaal kunnen achterhalen.
Ik denk als ik het zo hoor dat het goed is dat je Droef niet genomen hebt. Hij kan heel erg goed met andere honden, maar ik heb het idee dat hij thuis de aandacht voor zichzelf wel erg fijn vindt. Andere honden (die op bezoek zijn) accepteert hij wel, maar hij is dan niet op zijn gemak.
yvonnepuntnl
Geplaatst: 01-09-09 22:47
Ach wat leuk.
Wij hebben een teefje Labrador x Border Collie, maar die is pas 15:
Ik had hier nog 3 andere honden (allemaal herplaatsers met hun eigen verhaal) en een kat toen, het leek me inderdaad voor Droef toen geen goed idee, maar hij heeft me altijd door het hoofd gespookt, vandaar dat ik het geweldig vind hem hier weer tegen te komen.
Die van yvonnepuntnl heeft ook al zo'n lekker grijs koppie
Mijn jongste hond op dit moment is 11 (de hond van mijn ava) ik heb hem beloofd dat hij ook de jongste blijft, maar het is lastig om er voor hem weer een maatje bij te vinden, de andere hond hier is een beagle van 14 en half jaar en daar kan hij niets mee, spelen lukt niet meer (daar is de beagle te oud voor), maar hij mist nog steeds een maatje sinds mijn ouwe ventje er niet meer is, hij wordt dus in heel rap tempo echt heel snel grijs. Het is zijn eigen gedrag dat heel veel potentiele maatjes op voorhand al uitsluit. Hij is niet zo makkelijk naar andere honden toe, hij is behoorlijk zinnig zal ik maar zeggen
Jeeeeetje 17 jaar.... Wij hebben paar weken geleden afscheid moeten nemen van onze 14 jarige dalmaat.. Maar die was toen echt helemaal op Vlekjes in dr koppie werden ook grijs... http://www.mijnalbum.nl/Foto-UTZWIXJF.jpg
Ja zeker, na haar 14 jaar gehad te hebben... Maargoed, het was echt beter voor haar! Maar omdat ik haar op 14 jaar al zo oud vond, is 17 jaar echt een woow , de ene hond is de andere niet blijkt maar weer, maar vind dit echt super
Jeetje zeg 17 jaar oud. Die zie ik niet veel van die leeftijd. Wat ontzettend stoer. En wat goed dat jullie hem een mooie oude dag willen geven. Dat is vast een heel fijn gevoel. Voor jullie en de hond!
Pollewoppy
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-09 21:36
@ Mallow: Verbaas me er zelf ook nog iedere keer weer over. Mijn vorige hond is ook 14 geworden en was ook echt op. Zo totaal anders dan deze ouwe heer
@ Madeliefjes: Het geeft inderdaad een fijn gevoel, een heel voldaan gevoel. Het is super om te zien hoe tevreden hij is. Hij leeft echt nog helemaal op en kan op zijn manier nog zo genieten van dingen. Dat vind ik super om te zien. Kan daar helemaal blij van worden.
Ja dat kan ik me voorstellen. Ik vind mijn hondje van 13 al oud. Die begint langzaam op te raken nu. Vind het echt heel erg heb haar voor mijn 16de verjaardag gekregen in plaats van een brommer. hihi. Maar inderdaad, je ziet die oudjes echt genieten van dingen, die van mij kan ook nog echt heel erg gelukkig in de zon liggen bij ons achter. Dat is zo fijn als je ziet wat ze begint te mankeren dat ze toch nog geniet. Ik hoop voor je dat ie nog een mooie poos in goede gezondheid bij jullie kan zijn.
Pollewoppy
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-09 21:50
Droef ligt ook graag in de tuin. Dat vind ik inderdaad heerlijk om te zien. Daar kan ik zelf helemaal relaxed van worden. Nu schijnt de zon niet meer, maar hij ligt nog buiten. Vindt hij gewoon fijn. Het gesnurk van hem kan me ook zo goed doen.
Droef mankeert gelukkig verder nog niks, behalve dat hij soms een klein beetje stram is. Hoop vooral voor hem dat dat zo blijft en dat hij nog een tijd mag genieten zo. Bedankt voor je berichtje
Mallow, wat een leuke Dalmaat was je hond, 14 is ook een mooie leeftijd. Mijn bruine is een kruising Dalmaat/Labrador, mama Dalmaat, papa Labrador, zijn papa is 14 geworden, zijn mama leeft denk ik nog (meestal krijg ik met Kerst een kaart met de stand van zaken), mijn bruine ava is 11 nu. De grote zwarte is ongeveer 15 geworden (die had een schofthoogt van 65 cm, niet weinig voor een Labrador), de beagle is ook al dik 14, dus hier allemaal oudjes, maar ik kan er zo heerlijk van genieten nog.
Madeliefjes, wat leuk dat jij een hond kreeg ipv een brommer Ik hoop dat je er nog een hele poos van mag genieten.
Oudjes hebben gewoon wat extra's. Ik heb er gewoon wat mee
Aurelle_
Geplaatst: 02-09-09 22:46
Wauw, respect dat je hond er op 17jarige leeftijd er nog zo goed uit ziet! Volgens mij is het een echte lieverd.
Pollewoppy
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-09 22:52
Dank je Voor ons is hij inderdaad heel lief. Voor vreemden niet altijd. Maar dat ligt meestal aan de manier waarop ze hem benaderen. Hij ziet niet veel meer en als mensen hem recht van voor benaderen, schrikt hij. Dan wil hij wel eens lelijk reageren (Wat ik zelf heel logisch en terecht vind). Ben dus wat voorzichtig met mensen die hem willen aaien (en dat zijn er veel, omdat ze hem er zo schattig uit vinden zien). Dan leg ik eerst uit hoe ze hem moeten benaderen en dan gaat het goed. Wil namelijk niet dat mijn hond een slechte naam krijgt doordat mensen zijn gedrag verkeerd interpreteren als ze hem zelf verkeerd benaderen.