Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MamboBeach schreef:Geweldig! Ik vind koeien zo gaaf!
Ben er ook een beetje mee opgegroeid.
Cool, 3 van die dames bij elkaar, ze zien er goed uit zeg!
Bijzonder zeg, een drieling!
Mijn neef heeft ooit met een kalf in de krant gestaan, dat is denk ik zo al ruim 20 jaar geleden, daar groeide een stuk staart uit zijn neus... Over bijzondere dingen gesproken...
Gwen schreef:Ik heb altijd begrepen dat koeien uit een meerling veel moeilijker drachtig te krijgen zijn, wat de reden zou zijn waarom veel boeren niet zoveel op hebben met ee tweeling of nog-meerling. Is dat een fabeltje of is dat echt zo?
Gwen schreef:Wat een leuk stel, zeg, die drie. Bij ons op de pensionstal annex boerderij hadden ze vleeskoeien, die alleen via een keizersnee kunnen bevallen, maar nu worden er jonge melkkoeien gestald, Dat zijn zulke fijngebouwde hertjes vergeleken bij die enorme Belgische Blauwen
.
Ik heb altijd begrepen dat koeien uit een meerling veel moeilijker drachtig te krijgen zijn, wat de reden zou zijn waarom veel boeren niet zoveel op hebben met ee tweeling of nog-meerling. Is dat een fabeltje of is dat echt zo?
Gwen schreef:Wat een leuk stel, zeg, die drie. Bij ons op de pensionstal annex boerderij hadden ze vleeskoeien, die alleen via een keizersnee kunnen bevallen, maar nu worden er jonge melkkoeien gestald, Dat zijn zulke fijngebouwde hertjes vergeleken bij die enorme Belgische Blauwen
.
Ik heb altijd begrepen dat koeien uit een meerling veel moeilijker drachtig te krijgen zijn, wat de reden zou zijn waarom veel boeren niet zoveel op hebben met ee tweeling of nog-meerling. Is dat een fabeltje of is dat echt zo?
poes schreef:A zo leuk om ze weer te zien! En wat zijn ze leuk zo samenHoop dat het goede melkkoetjes gaan worden