Ons abessijn kitten gister opgehaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ons abessijn kitten gister opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:33

1x hard remmen voor een overstekende eend en je katje vliegt door de voorruit.... wel gevaarlijk hoor!

maar wat een super leuk beestje zeg :D :+:

Morrie05

Re: Ons abessijn kitten gister opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 15:40

Karakter

Abessijnen en Somali’s zijn extroverte, eigenzinnige en bijzonder intelligente dieren. Ze zijn niet erg opdringerig, maar beschikken over een bijzondere elegante manier van doen om hun bedoelingen aan hun personeel (eigenaar) duidelijk te maken. Hierbij gebruiken ze hun zachte stem niet veel. Abessijnen (Aby's zoals ze door liefhebbers vaak genoemd worden) en Somali’s zijn echte persoonlijkheden met een sterk eigen karakter. Ze leven voor het contact met de gezinsleden, dit hebben ze beslist nodig om zich prettig te kunnen voelen. Het zijn geen dieren die de hele dag alleen gelaten kunnen worden. Ze horen een deel uit te maken van het gezin en zullen zich bij alles betrokken voelen. Met andere dieren gaan ze in de regel goed om. Katers zijn over het algemeen wat gemoedelijker dan poezen, die soms wat meer op hun strepen kunnen gaan staan.

Somali’s en Abessijnen zijn zeer intelligent, slim en nieuwsgierig. Alles nieuwe dingen in huis worden onderzocht en gekeurd. Ze zijn zeer speels (ook op hoge leeftijd) en ondernemend. Als ze echter uitgespeeld zijn (meestal wordt hier een personeelslid of soort-genoot bij betrokken) komen ze graag een dutje doen op schoot.
De Abessijn en de Somali kennen ook een pubertijd, waarin de katten net als bij mensen vooral grenzen opzoeken en dingen uitproberen. Als je ze hier consequent in begeleid, houd u een vriend voor het leven over.

En wat ik dus zo gaaf vind is dat ze je ook echt opzoeken en hij kan je echt aankijken en ineens komt hij dan met zijn hoofd bij jou en gaat hij koppies geven echt super schattig.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:53

VivaLaVida schreef:
1x hard remmen voor een overstekende eend en je katje vliegt door de voorruit.... wel gevaarlijk hoor!

Onze poezen gaan ook altijd los op de achterbank mee hoor ;)
Ze hebben echt een hekel aan dat vervoersding,ze waren altijd helemaal gestrest.
Gaat al 10jaar goed.
Hoewel er dan wel iemand of 2 mensen achterin zitten.

Leuk beest!
Echt zo'n leeuwen look :')
Veel plezier van hem.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:01

Morrie05 schreef:
En wat ik dus zo gaaf vind is dat ze je ook echt opzoeken en hij kan je echt aankijken en ineens komt hij dan met zijn hoofd bij jou en gaat hij koppies geven echt super schattig.

wij hebben hier 2 kittens lopen van 12 weken oud en de ene is een echte knuffelbeer (balou). die komt ook regelmatig langs en kopjes geven. Daar hoef je geen abesijnen of somali's voor te hebben. Balou komt ook heel gezellig bij je zitten als je zit te eten, zonder dat hij ook maar een poging doet iets van je bord te jatten. Hij vindt het gewoon erg fijn als jij lekker zit te eten. Dan kan die heel hard spinnen en heel tevreden kijken omdat jij zo lekker eet.
wij vervoeren de katten altijd in een mandje hoe naar ze dat ook vinden. Ik vind het nog veel erger als ze ontsnappen als ik de autodeur open doe, of ze vliegen door de auto bij een noodstop.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:06

Wauw wat een mooi beesie, ooit wil ik er wel eentje aanschaffen, ze hebben van die mooie kleur he, ik heb nu een hele lieve hele leuke kater van het ras Ragdoll.

Veel geluk en plezier met je poezebeestje.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 20:27

sheela schreef:
Morrie05 schreef:

wij hebben hier 2 kittens lopen van 12 weken oud en de ene is een echte knuffelbeer (balou). die komt ook regelmatig langs en kopjes geven. Daar hoef je geen abesijnen of somali's voor te hebben. Balou komt ook heel gezellig bij je zitten als je zit te eten, zonder dat hij ook maar een poging doet iets van je bord te jatten. Hij vindt het gewoon erg fijn als jij lekker zit te eten. Dan kan die heel hard spinnen en heel tevreden kijken omdat jij zo lekker eet.
wij vervoeren de katten altijd in een mandje hoe naar ze dat ook vinden. Ik vind het nog veel erger als ze ontsnappen als ik de autodeur open doe, of ze vliegen door de auto bij een noodstop.

Wij hebben diverse katten thuis gehad maar we hebben echt nog nooit zo'n aanhankelijke gehad. Hij blijft achter je aanlopen en wil kroelen enzo. Het is echt anders dan met een gewone huiskat. Maar tuurlijk zijn er ook huiskatten die altijd willen kroelen.

En hoe vaak zal je nou een noodstop maken op de weg. En voordat de deur open gaat zit hij weer in zijn koffer hoor. En als ik alleen met die kat op pad moet zal ik hem ook niet loslaten.
Laatst bijgewerkt door Morrie05 op 13-07-09 20:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 20:27

Ragdollcat schreef:
Wauw wat een mooi beesie, ooit wil ik er wel eentje aanschaffen, ze hebben van die mooie kleur he, ik heb nu een hele lieve hele leuke kater van het ras Ragdoll.

Veel geluk en plezier met je poezebeestje.

Dank je wel;) Ja het zijn echt leuke katten.
Vind die Ragdoll katten trouwens ook erg mooi hoor.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:53

Dat reizen op de hoedenplank is typisch abessijn.
We hebben er nu 5 en fokken op kleine schaal (zie profiel).

Over het algemeen zijn abessijnen zeker poezen een heel stuk kleiner dan de gemiddelde europees korthaar.

Groetjes
Nienke

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 21:17

CrazyCat schreef:
Dat reizen op de hoedenplank is typisch abessijn.
We hebben er nu 5 en fokken op kleine schaal (zie profiel).

Over het algemeen zijn abessijnen zeker poezen een heel stuk kleiner dan de gemiddelde europees korthaar.

Groetjes
Nienke

Oke wat leuk haha! Ow oke ik dacht dat ze gewoon beetje de zelfde maat hadden, meen ook dat ik dat gelezen had hoor. Maar oke dan weet ik dat ook weer :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:43

Laat je je kat 'gewoon los buitenlopen'? Het lijkt me best lastig. Een gemiddelde raskat kost net zoveel als een gemiddelde huishond dus kan ik me voorstellen dat je voorzichtig bent, maar om een kat nu verplicht binnen te laten, vind ik ook weer zo wat.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 21:48

Rhodos schreef:
Laat je je kat 'gewoon los buitenlopen'? Het lijkt me best lastig. Een gemiddelde raskat kost net zoveel als een gemiddelde huishond dus kan ik me voorstellen dat je voorzichtig bent, maar om een kat nu verplicht binnen te laten, vind ik ook weer zo wat.

Nee ik zal deze kat niet op straat laten lopen, dan is hij zo weg.
Wij hebben een balkon daar mag hij op, als we gaan verhuizen krijgen we een tuin en dan nemen we een kattenkennel waar hij dan lekker in mag :D Een onder buurvrouw van ons die loopt altijd met haar katten, zonder touwtje en die katten lopen gewoon mee. Dat is ook grappig, maar ik ben veelste bang dat hij ergens van verschiet en vertrokken is.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 15:57

P_A_R_Love schreef:
VivaLaVida schreef:

Onze poezen gaan ook altijd los op de achterbank mee hoor ;)
Ze hebben echt een hekel aan dat vervoersding,ze waren altijd helemaal gestrest.
Gaat al 10jaar goed.
Hoewel er dan wel iemand of 2 mensen achterin zitten.

Leuk beest!
Echt zo'n leeuwen look :')
Veel plezier van hem.

Dank je wel! Haha ja leuk he die leeuwen look! Hij lag ook op die hoedeplank als de king haha.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:01

Hij is echt leuk!!

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:01

Echt een mooie,
ik vind het ook een heel mooi ras.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 16:02

Pollewoppy schreef:
Hij is echt leuk!!

:D