Bella met haar nieuwe jas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deken voor een hond zielig of niet?

Ja
80 (49%)
Hangt van seizoen af
46 (28%)
Ligt er aan wat voor deken
15 (9%)
Nee
22 (13%)

Totaal aantal stemmen: 163

pinuts

Re: Bella met haar nieuwe jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:47

ik snap eig niet waarom honden jassen nodig hebben, hebben ze toch nooit nodig gehad..?? Of zijn chihuahua's zulke doorgefokte beestjes dat ze dit serieus nodig hebben? ( ok, snap dat ze sneeuw niet leuk vinden, maar gut, t sneeuwt amper jah.. zet ze er dan ook niet in ) Gaan ze echt dood van de kou die beesten? ( serieuze vraag) Vraag ik me echt af.. Zo extreem doorgefokt dat ze een jasje aanmoeten omdat ze anders ziek worden of doodgaan?

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 22:51

pinuts schreef:
ik snap eig niet waarom honden jassen nodig hebben, hebben ze toch nooit nodig gehad..?? Of zijn chihuahua's zulke doorgefokte beestjes dat ze dit serieus nodig hebben? ( ok, snap dat ze sneeuw niet leuk vinden, maar gut, t sneeuwt amper jah.. zet ze er dan ook niet in ) Gaan ze echt dood van de kou die beesten? ( serieuze vraag) Vraag ik me echt af.. Zo extreem doorgefokt dat ze een jasje aanmoeten omdat ze anders ziek worden of doodgaan?

Nee, dat niet. Bij Chihuaha's is het vaak zo dat ze een t-shirtje aantrekken enz omdat de baasjes dat zo leuk vinden. Hier begin ik dus niet aan. Ook ik moet eerlijk bekennen dat ik dit jasje ook gekocht heb omdat ik het zo schattig vond staan. Maar bedenk me wel dat ik dit dus niet in de zomer opdoe, en heb er wel 1tje genomen die toch wel een beetje nut heeft. Bedekt buikje enz, verder is dit een ongevoerd jasje en heeft dus niet als doel het warmhouden. Toch zal het wel enigzins warmhouden natuurlijk. Er zijn meer rassen die jassen aan hebben, regenjassen, winterjassen, zomer jassen, of zoals ik heb gewoon een dekje.
Wat in dit topic het misverstand is, is dat de meeste denken dat ze die de hele dag op heb, wat voor weer dan ook. Dit is dus niet waar.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:55

oh je hem m alleen op omdat JIJ het zo schattig vind, ok;) Ja begrijp me niet verkeerd, ik geloof gewoon niet dat jouwn hondje denkt: ah lekker, ik mag dat ding weer aan, heerlijk.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:57

pinuts schreef:

Nee hoor ;) Zolang ze in beweging blijven hebben gezonde chihuahua's het ook gewoon goed uit te houden in de kou.
Ze staan wel wat lager bij de grond dan andere rassen, dus met sneeuw, koud nat gras enz voelen ze er dus meer van dan een labrador die er alleen maar met zijn pootjes in staat.
Buiten dat hebben de meeste chihuahua's toch wel een erg dunne ondervacht en als dat dus door het koude gras moet, is het voor hun lekkerder om het bedekt te hebben.

Maar dit is maar net wat je prettiger lijkt. Ik heb er dus 1 die heeft nooit wat aan, en 1 die bij nattigheid onder de 5 graden ingepakt is in een skipak (dubbele hernia). Dus 2 extremen.
Nu is mijn pup helemaal kaal bij de nek tot aan haar buik, en ik merk dat zij dus als ze moe is na een strandwandeling en wil slapen, de frisse wind toch te koud was (niet de afgelopen week hoor!) dus dan kreeg ze lekker een truitje aan, en mocht ze in de tas lekker warm in slaap vallen, terwijl de andere 2 nog verder graafde, renden enz.

Mijn ervaring met chihuahua's en spul ;)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 23:00

pinuts schreef:
oh je hem m alleen op omdat JIJ het zo schattig vind, ok;) Ja begrijp me niet verkeerd, ik geloof gewoon niet dat jouwn hondje denkt: ah lekker, ik mag dat ding weer aan, heerlijk.

Ook heeft zei er geen last van, ze geeft duidelijk aan wat ze wel en niet wil. Zo'n halsband met zo'n zakdoek eraan vind ze dus niks, laat ze duidelijk merken. Hier blijft ze voor staan, tot ie op is, en dartelt lekker rond.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:00

Ik vind dat je een erg leuk hondje hebt, superlief koppie!!
Het jasje vind ik minder ;)
Een jasje zonder een erg goede (medische reden) vind ik sowieso onzin..

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:02

Heel mooi hondje is dat, zeg. Ik zie graag foto's van Keeshondkruisingen, aangezien de mijne dat ook is met Jack Russell. En wat betreft de jasjesdiscussie... zolang je hond in de zomer niet loopt dood te gaan van de warmte en het ding ook niet urenlang om heeft, zie ik er geen probleem in. In ieder geval niet zo'n groot probleem zoals er hier van wordt gemaakt. Niets gaat boven naturel, maar met een beetje gek doen af en toe is niets mis. Voor mijn hond trouwens geen jas, maar ik heb aangeduid "hangt af van het seizoen". ;)

edit: Laatste zin toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Musetta op 03-06-09 23:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 23:02

Wesseltje schreef:
Ik vind dat je een erg leuk hondje hebt, superlief koppie!!
Het jasje vind ik minder ;)
Een jasje zonder een erg goede (medische reden) vind ik sowieso onzin..

Bedankt! :D

Oke, kan ik begrijpen. Je hebt gelijk, het voegt niks toe, maar het schaad ook niet.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 23:03

Musetta schreef:
Heel mooi hondje is dat, zeg. Ik zie graag foto's van Keeshondkruisingen, aangezien de mijne dat ook is met Jack Russell. En wat betreft de jasjesdiscussie... zolang je hond in de zomer niet loopt dood te gaan van de warmte en het ding ook niet urenlang om heeft, zie ik er geen probleem in. In ieder geval niet zo'n groot probleem zoals er hier van wordt gemaakt. Niets gaat boven naturel, maar met een beetje gek doen af en toe is niets mis. Voor mijn hond trouwens geen jas, maar ik heb aangeduid "hangt af van het seizoen". ;)

Dit is dus wat ik de hele tijd probeer te zeggen, bedankt :D .
Ik snap ook wel dat ik hem met deze hitte of zoiezo in de zomer of lente niet op hoef te doen. Maar in de winter kan het zeker geen kwaad. Ik ga even in je profiel spieken, in de hoop een foto van je hondje te zien! ;) :Y)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:06

achja, voor de foto is het leuk, laten we het daarop houden. Net als dat je een hoedje opzet of een zonnebril.. Maar het is gewoon een rage. Kleine hondjes-kleertjes. T blijft een hond, geen pop..

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 23:08

pinuts schreef:
achja, voor de foto is het leuk, laten we het daarop houden. Net als dat je een hoedje opzet of een zonnebril.. Maar het is gewoon een rage. Kleine hondjes-kleertjes. T blijft een hond, geen pop..

Daar ben ik het ook helemaal mee eens, er zijn hondjes die er echt last van hebben, lopen te schudden ed. Maar ook hondjes die er totaal geen last van hebben.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:11

Daisy01 schreef:
Oke, ook mijn hondje heen niet bepaald dikke vacht en word ook regelmatig naar trimster gebracht. Ik vind jou jasje trouwens ook erg leuk. Ik vind zoet en stoer wel leuk, maar het stoere vind ik niet bij mijn hondje passen.

Zo op de fotovind ik de vacht er helemaal niet dun uit zien, en ja en dat je hond naar de trimster wordt gebracht? :+ Hoeft niet te betekenen dat een dekentje nodig is, vooral niet in de lente/zomer, in de winter als het koud is kan ik nog begrijpen.

ZusJacobs:
In de herfst/winter doen wij toch meestal een paard een deken op om de vacht korter te laten, of omdat je de vacht hebt geschoren ;) Ivm. zweten. Hun vacht is dan niet bestemd tegen winters weer, en veel regen.

Verder vind ik het trouwens erg leuke '''mislukte'' chihuahua! De meeste chihuahua's vind ik vreselijk maar deze lijkt er ook maar minimaal op :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:14

Ik vind het onzin. Een gezonde volwassen hond met vacht hoort geen jas aan te hebben.

Dat je het in de winter aantrekt aan je oude zieke hond kan ik nog inkomen, voor de rest: niet nodig.
Plus dat je het 'paris hilton' gehalte van deze hondjes zo hoog houd, en dat is imo niet iets wat je moet willen als liefhebber...

irmadehoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:22

Leuk hondje. Ze heeft geluk dat ze bij jou is gekomen. En wel of geen jasje, het is altijd minstens 10x beter dan bij de fokker. Ik ben trouwens erg benieuwd wie van de meiden met een mening over het jasje van jouw hondje een jasje voor hun paard hebben. Als we het dan toch over overbodig hebben....(uitzonderingen daargelaten).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:23

Een hond zweet niet door de vacht, je kan het dus ook niet vergelijken met een paard :)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 23:33

Dankjewel Irma!

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 23:34

@Mar, heb je helemaal gelijk in

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:25

x_Marr schreef:
Een hond zweet niet door de vacht, je kan het dus ook niet vergelijken met een paard :)

Maar kom nou,
volgens mij weet half bokt dat niet [dat het daarvoor is] en toch hebben ze gelijk een mening klaar imo.
Nja ik vind het een onzinnige discussie, en is al veelste vaak geweest.
Groetjes.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:23

Het ziet er leuk uit, maar ik vindt dat jasje de grootste onzin.

Koop dan een nieuwe barbie als je het doet omdat je het zo schattig vindt. Voel je alsjeblieft niet persoonlijk aangevallen, dit is mijn mening over alle mensen die zonder toegevoegde waarde hun hond een jasje/zonnebril/hoedje enz op doen.

Btw, ook paarden met dekens vind ik onnodig, uitzonderingen daar gelaten.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:07

Altijd makkelijk om je woordje op internet klaar te hebben en te geloven, dat je zelf nooit iets leuk vind en daar ook nooit naar handelt.
Mijn paard loopt zonder deken, omdat ze niet geschoren wordt en de vacht van een shet heeft.
Onze chi draagt soms wel een truitje omdat ik dat gewoon leuk vind ;).
Het staat snoetig, en het diertje zelf word echt niet gedwongen, puur voor de leukigheid.
Het gaat dan wel om een chi met 3 haren en niet met een bolletje wol als vacht.

Iemand die hier problematiek mee heeft mag dat natuurlijk uiten, maar onderbouw het wel. Het interreseert me namelijk niet of je het onzin vind, want dat is een mening en geen feit ;).

Nogmaals leuk hondje, leuk jasje, nog leuker zou zijn als je eigen jas matching was geweest :D

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 11:18

@ Shahazai, ik voel me zeker niet aangevallen. Ik kan heel goed tegen commentaar en ben ook bereid daar op een normale manier over te praten. Hier zjin verschillende meningen over, dat is nu ondertussen wel duidelijk.

@ Equidea, bedankt! Haha, ja had idd wel leuk geweest ja. En ik dwing mijn hondje ook niet idd, ze heeft er helemaal geen last van en protesteert ook niet. Ze weet namelijk heel goed hoe ze moet laten merken als ze ergens niet mee eens is, haha.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:18

geweldig leuk hondje!

ook ik vind jasjes voor honden overbodig. Chi's zijn een uitzondering, maar alleen als het ook koud is..

Je doet je hond er echt geen plezier mee om ze aan te kleden hoor ;) pak dan gewoon je poppen en barbie's van vroeger :)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 18:27

@ Suuskipje, ik doe haar er geen plezier mee maar ook geen kwaad.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:32

In de zomer wel ;)
Je kan dr overbodige warmte geven, waardoor dr lichaam weer moet werken om die warmte eruit te krijgen. En dat is onnodig.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 18:39

En daarom heb ik al zo'n 100x gezegd dat ik hem niet in de zomer opdoe.