ah gossie, wat een schat! Natuurlijk ook heb ik zoiets van: Waar ben je mee bezig, tis een wild beest! Maar ook zeg ik dat ik er t fijne niet van weet, en als jij beweert dat dit beest net zo is als een hond kat of cavia, dan zal dat wel zo zijn. Vind t enorm schattig, en weet zeker dat er een run op (is) komt. Jammer van deze beesten is alleen dat mensen niet weten hoe ze ermee om moeten gaan... Ik heb er een dubbel gevoel bij;)
Ik beweer niet dat het hetzelfde is als een hond, kat of cavia. Absoluut niet, integendeel. Ik verwijs niet voor niets naar het vorige topic, om dit soort opmerkingen te voorkomen.
pinuts
Geplaatst: 28-05-09 22:57
ok, zal ik daar mijn opmerkingen wel neerzetten ( is 2 weken al niet gereageerd maargoed staat er nu )
<3 eight, hoe gaatie zie dat je weer wat leuks bijlopen hebt hopen dat ie niet in je gezicht gaat blazen alstie verschiet
black_kelpie
Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-09 14:45
pinuts schreef:
ok, zal ik daar mijn opmerkingen wel neerzetten ( is 2 weken al niet gereageerd maargoed staat er nu )
Ik verwees niet naar het topic zodat je daar een andere vraag kan stellen, maar omdat daar meerdere keren in staat dat het géén alledaags of makkelijk huisdier is, en ook absoluut niet te vergelijken met andere huisdieren
Ik zal je vraag hier beantwoorden, ik heb gevraagd om het andere topic te laten sluiten (was al een maand niet in gereageerd ).
Bij het houden van alle dieren dient vooraf alle informatie ingewonnen te worden die nodig is om het dier een fatsoenlijk bestaan te kunnen geven. Dat dit niet altijd gebeurt (er is genoeg informatie beschikbaar over stinkdieren, als je bereid bent om dat op te zoeken) vind ik geen reden om het houden van een diersoort te verbieden. Het is ook niet zo dat het verboden moet worden om een hond te hebben omdat een flink aantal mensen die een hond koopt er niet mee om kan gaan en hem weer wegdoet. Bij voorgaande kun je natuurlijk ieder ander dier invullen. Er bestaat zeker ook opvang voor stinkdieren.
Of er een run op komt, ik denk het niet. Ieder jaar wordt ongeveer eenzelfde aantal gefokt en geïmporteerd en ik denk niet dat het meer gaat worden door een topic op Bokt
oh nee vast niet, maar ik schrik er eig een beetje van dat "wilde" dieren zomaar gehouden mogen worden. Ik vind dit namelijk niet vergelijkbaar met een hond... Vaak weten mensen namelijk wel hoe je een hond moet opvoeden (er hebben immers zoveel mensen een hond) Vraag me af "waar is de grens?"
Er zijn in Nederland erg weinig regels mbt. het houden van exotische dieren. Daar is de overheid inmiddels wel mee bezig, maar ik vermoed dat de huidige crisis een beetje meer prioriteit heeft.
Ook ik heb mijn vraagtekens bij het houden van bepaalde diersoorten (denk aan het particulier houden van wurgslangen van een meter of 5, om maar wat te noemen), maar niet in het geval van stinkdieren. Ze worden inmiddels zeker 100 jaar gefokt en ik vind het wel bewezen dat ze als gezelschapsdier gehouden kunnen worden. Ze zijn alleen lang niet voor ieder mens en huishouden geschikt. Dit wordt meestal wel beseft voor een aankoop. Soms niet, maar zoals gezegd geldt dat ook voor andere diersoorten. Ik vind het onbezonnen beginnen aan een hond niet erger of minder erg dan onbezonnen beginnen aan een stinkdier.
pinuts
Geplaatst: 02-06-09 15:39
Een stinkdier onbezonnen aanschaffen is anders dan bij een hond, dat weet je zelf ook wel. Het komt omdat een stinkdier een dier is die eig heel anders is dan dat we gewend zijn. "honden, katten, cavias" Het is niet alleen sneu voor het dier als het dier in het bos gedumpt word, maar ook voor het milieu. Ik heb een stukje gelezen, en ben het hier volkomen mee eens. Graag een "apart" huisdier willen snap ik. Maar of het er beter van word? Nee in mijn ogen niet. Begrijp me niet verkeerd, ik vind je huisdier erg leuk, maar ik heb er erg mijn bedenkingen bij.. ookal geloof ik echt wel dat jij er goed voor zult zorgen en dat je goed weet waar je mee bezig bent.. Ik denk niet dat zulke dieren voor het "grote publiek" bedoelt zijn, en dus beter niet verkocht mogen worden.
Natuurlijk is een stinkdier compleet anders dan een hond, maar ik vind het principe niet anders. Als het dier naar behoren verzorgd wordt weet ik niet of je kunt zeggen of het er slechter van wordt of niet. Deze dieren zijn inderdaad niet geschikt voor het "grote publiek", en aan de hand van dit topic alleen al is duidelijk dat het "grote publiek" überhaupt amper weet heeft dat deze dieren gehouden kunnen en mogen worden. Zoals gezegd vind ik niet dat je aan de hand van een flinke minderheid aan gevallen het houden van een diersoort moet verbieden. En dan kom ik weer bij de reguliere huisdieren. Ik ben vrijwilliger bij de dierenambulance en heb denk ik een redelijk beeld van wat er uitgespookt wordt met huisdieren. Natuurlijk kom je ook exoten tegen, maar dat staat echt niet in verhouding. Het kan en het mag, voorlopig in ieder geval.
Ik denk dat we het hier beter bij kunnen houden, het is immers een fototopic. Je vroeg mijn mening en dit is hem