Ach gosss, dat Yepa dat nou zelf niet meer mocht meemaken vind ik wel sneu.
Een jaar of wat terug vond ik ook een zieke eend tijdens het uitlaten van de hond. Na 14 dagen dierenkliniek waar werd gevreesd dat ze het niet zou halen, mocht ze naar huis. Sindsdien woont ze ook bij onze kippen in de tuin. Ze legt ook ieder jaar trouw eieren maar ja, ook zonder woerd dus er komt niets uit.
Ben benieuwd naar het kuikentje van Yepa. Die laat vast niet lang meer op zich wachten.
Tessaar
Geplaatst: 19-05-09 13:56
2brt schreef:
De eend met de helm is inderdaad een maand en een week oud. Hij is van 11 april. Maar 't is waarschijnlijk geen eend, bedoel hij is al 2x zo groot als m'n andere eend. K denk dat 'n kruising zal zijn!
echt mooi neergeschreven Sofie! De liefde voor je beestjes straalt er vanaf vind het echt fantastisch voor jou dat je Yepa nu nog 'voortleeft', en ben heel benieuwd naar de foto's ook hoe pleegmama en -kind met elkaar omgaan lijkt me leuk! 't zal niet lang meer duren nu he
Och wat een schatje.. Heel mooi en toch wel erg speciaal dat net nu dat ene eitje bevrucht was.. Erg voor je dat Yepa en je kippen zijn gestorven maar je hebt nu nog een aandenken aan die lieve eend van je. Ik dacht trouwens dat vossen alles opeten?
Dank jullie! Vossen bijten alles dood! De ene overlevende kip die ik heb, zat toen apart omdat ze zich bezeerd had. De woerd (de papa) zat tussen het hout, de haan in de boom en de andere kip (de pleegmama) achter een bak gekropen. Al degene die zich niet konden verstoppen waren dood... Hij heeft maar 1 kip meegenomen, de rest gewoon afgemaakt en laten liggen!
Tsja wij hadden het eens op school dat de vos een konijnenkop in een zandbak groef. iedereen in rep en roer.
Sigrid
Geplaatst: 19-05-09 20:07
Wat een bijzonder verhaal. Wel zielig dat die vossen je beestjes hebben gepakt, maar zij volgen ook maar hun instincten. Heel sneu dat jouw Yepa daar slachtoffer van is geworden, maar wel fantastisch dat ze nu toch voortleeft!
Ik heb trouwens weleens op tv gezien dat ze bij een kinderboerderij mensenhaar langs de hekken neergooiden om vossen op afstand te houden. Dat haalden ze gewoon bij de kapper. Misschien een goede tip?