Schattig beestje zeg! veel plezier met hem/ haar . Wij hebben elk jaar een wild egeltje in de tuin, mijn vader heeft hem eens opgepakt en hij zit onder de luizen .
egeltjes houden is nog zo simpel niet. Je moet ze geregeld ontwormen en dat gaat niet zo eenvoudig met zo'n klein diertje. Het is niet zoals bij honden met een tabletje maar je moet het dieren behandelen met ivomec, een ontwormer wat ze ook bij groot vee als varkens, koeien en schapen gebruiken. Je moet dit in de oksels spuiten, en geloof me die kleine stekeltjes zijn dan toch erg lastig. Ook moet je ze geregeld behandelen met een spray tegen vlooien, anders krijgen zij heel snel luizen. Ook moeten ze echt wel een goed gebalanceerd voer krijgen. Af en toe een vers insectje, en zo nu en dan een worm of een slak. Goed kattenvoer en af en toe (overrijp) fruit. Ik vond het in het begin wel zoeken van hoe ik dat het beste kon doen. Ik heb ze nu bijna 2 jaar.
Ga je er mee naar een veterinair om te ontwormen? Wellicht kunnen ze het een keer voordoen en kun je het de volgende keer zelf. Wij doen het altijd zelf, maar wel met 2 man sterk. Het zijn verdomd sterke rakkers die egeltjes!
deze hou je binnen ze moeten eigenlijk net iets warmer dan de kamertemperatuur zitten bedankt allemaal
Lena01
Geplaatst: 11-04-09 00:07
Wat grappig dat je die zo tam kunt krijgen! Prikt het nu niet heel erg met oppakken, of pak je hem niet op xD? Laat je hem gewoon op de hand lopen? Ik vind het een super stoer beestje!
Je moet hem met mooi weer toch echt eens buiten zetten! Dat is een feest om te zien, ze kunnen dan zo actief worden, vooral met heel warm weer, insectjes vangen en zo. Het is hier nu zo'n 20graden en dan gaan ze bij mij gelijk naar buiten. Ik heb een hele grote ren gemaakt met allemaal bloempotten op de kop met een gat er in, wat hooi er in en spelen maar, echt heel schattig.