Eindelijk een puppy lief he!..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Eindelijk een puppy lief he!..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:51

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 10:32

nou nou zeg wat een ophef omdat de honden buiten lopen ! ik zal het even uitleggen!

De honden zijn nu 4 weken oud en hebben tot hun 3de week binnen gezeten, zij gaf aan dat ze buiten meer ruimte hadden, en dat is ook zo, ze hebben een erg groot hok waar ze heerlijk kunnen spelen.
Ze zagen er gezond uit, de hokken waren schoon, moeder hond was erg lief, en allepuppys kon je zo oppakken, ze heeft een honden pension dus ik denk dat ze echt wel van dieren afweet!.De moeder was niet mager, en niet moe omdat ze geen eten zal krijgen, er stond water en er stond eten!..
Ik zie liever dit, dat ze zeggen ze komen binnen etc etc, en ze zitten vervolgens in zn schuur etc etc.!
zij is erg eerlijk over de zaak!.en ze laat ons ook zo de zaak zien, Als het een brood fokker was geweest, halen ze de puppys meestal binnen voor die dag, en doen ze net of het altijd zo is!.
Ze is overal open en eerlijk voor geweest!.
Ook had ze buiten allemaal rennetjes staan dat ze overdag met dit mooie weer naar buiten konden!.

Ik zie niks verkeerds aan deze mensen,
We krijgen een koopovereenkomst, en ze zijn het eerste half jaar verantwoordelijk(staat in dat contract)
Wij hebben foto's (papieren)gezien van de papa+ mama, en ze waren allemaal goed!
wij krijgen ook foto's opgestuurd van hun de eerste weken, die heb ik zelf al gezien en ze zaten in huis!..
We mogen de eerste 4 weken liever niet komen inverband met ziektjes die je aan de puppy kan over brengen.(erb begrijpelijk)

Onze hond gaat s avonds ook in een banch BUITEN in de schuur..Wat is daar erg aan? helemaal niks.!.

Cassidy: Het is niet goedkope pups kopen voor spotprijs!..Wij hebben alles met stamboom en moesten gewoon 900 euro betalen voor dit ras!..
we krijgen papieren er bij, entingboekje, foto's van de geboorte + foto's van het opgroeien.

Het zag er gewoon goed uit!.
Laatst bijgewerkt door daphneM op 05-04-09 11:01, in het totaal 2 keer bewerkt

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 10:40

[/quote]

ik VRAAG het, ik zeg niet dat het zo is.

en dat ze niet met 4 weken meegaan, dat zegt ook niemand, ik zeg alleen dat de leeftijd overeen komt met deze pups.

ik fok zelf, dus weet echt wel hoe dingen gaan.[/quote]

Jou'n vraag wordt nu beantwoord,!
Wij krijgen de puppus 25 april. mee als je goed had gelezen in mn topic stond dat er ook
Dan zijn ze precies 7 en halve week en dat is ONZE keuze omdat mn moeder die week net vrij had genomen.
Ze mogen officieel met 7 en halve week bij de moeder weg!
Wij wouden die vrijdag (24 april) ophalen en toen zei ze nee dat heb ik liever niet. Want dat zijn ze minder dan 7 en halve week!..erg netjes.
Ze gaf zelf nog aan dat we de puppy’s nog wel langer mogen laten lopen zo dat ze alle entingen bij ons kregen!.
Zij bied de puppy’s via marktplaats aan omdat ze meerdere honden heeft waar ze wel eens een netje mee doet, en als je meerdere rassen fokt kan je bij een speciale fokvereniging aangesloten worden en niet speciaal bij de toller of een teckel vereniging noem maar wat!.

Ik denk dat je, te snel je conclusie heb getrokken over deze fokkers!.
Je had mij beter kunnen Pben.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:43

wat een liefie,

ik vind als naam Lily of Lola wel leuk :D

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:49

Wat een leuke pups!
Waar is dit nestje geboren?
(wij zijn zelf ook nog op zoek naar zo'n pup).
Ik vind sky wel leuk bij der passen!

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:52

Oeps,sorry overheen gelezen!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:55

Achos,, wat een lieffie!! :)
Wat een leuke pups!!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:03

winia4ever schreef:
nou nou zeg wat een ophef omdat de honden buiten lopen ! ik zal het even uitleggen!

De honden zijn nu 4 weken oud en hebben tot hun 3de week binnen gezeten, zij gaf aan dat ze buiten meer ruimte hadden, en dat is ook zo, ze hebben een erg groot hok waar ze heerlijk kunnen spelen.
Ze zagen er gezond uit, de hokken waren schoon, moeder hond was erg lief, en allepuppys kon je zo oppakken, ze heeft een honden pension dus ik denk dat ze echt wel van dieren afweet!.De moeder was niet mager, en niet moe omdat ze geen eten zal krijgen, er stond water en er stond eten!..

Ik zie niks verkeerds aan deze mensen,
We krijgen een koopovereenkomst, en ze zijn het eerste half jaar verantwoordelijk(staat in dat contract)
Wij hebben foto's (papieren)gezien van de papa+ mama, en ze waren allemaal goed!
wij krijgen ook foto's opgestuurd van hun de eerste weken, die heb ik zelf al gezien en ze zaten in huis!..

Onze hond gaat s avonds ook in een banch BUITEN in de schuur..Wat is daar erg aan? helemaal niks.!.

Cassidy: Het is niet goedkope pups kopen voor spotprijs!..Wij hebben alles met stamboom en moesten gewoon 900 euro betalen voor dit ras!..
we krijgen papieren er bij, entingboekje, foto's van de geboorte + foto's van het opgroeien.

Het zag er gewoon goed uit!.

Het is niet aanvallend bedoelt, maar menig broodfokker komt met precies die dingen aanzetten die jij nu beschrijft. Voor pups is het ontzettend belangrijk contenu sociale contacten op te doen en dat doen ze niet in een schuur achter het huis. Voor foto's kunnen de pups even in huis zijn genomen en daarna gewoon weer terug naar waar ze vandaan komen. Veel broodfokkers hebben hun fokbedrijf niet direct aan huis en nemen die lieve pups mee zodra iemand even langs komt te kijken, foto's van paps en mams zegt niks noppes nada. Als jij bij mij bv een paard zou kopen en ik hou jou een foto van gewoon en merrie en een leuke hengst voor en vertel je dat dit de ouders zijn doe ik precies hetzelfde als wat deze fokker doet. Een honden pension houden zegt niks over je kennis over dieren, laat dat heel duidelijk zijn. Zo zeggen entingboekjes ook niks, die krijgen de oostblok pups ook mee als ze uit de vrachtwagens komen zetten, compleet met chip :). Ik weet niet wat de gangbare prijs nu is voor nova's dus die 900 euro zegt niks. Als deze honden bij wijs van spreken normaal rond de 1500 zitten heb je een pup voor een spotprijs.

Een broodfokker hoeft er niet smerig uit te zien met magere teefjes die in stront leven ergens in een schuur achter het huis. Dit soort mensen weten enorm goed hoe ze mensen moeten manipuleren en jou er van te overtuigen dat zij wel goed zijn. Ik wil niet zeggen dat deze mensen zo zijn, maar wees je er wel van bewust dat wat je hebt gezien NIET de waarheid hoeft te zijn.

Verder vind ik het erg onbetrouwbaar klinken dat deze mensen meerdere rassen fokken, en dat ze niet aangesloten zitten bij de ras vereniging voor het ras zelf. Ik ga toch zo brutaal zijn wat meer uit te zoeken over deze fokker.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 11:08

Benfan: Tuurlijk mag je meer uitzoeken.
De gangbare prijs is 900/1000 euro voor een pup!

ze hebben ook een site http://www.dierenhotel-maaszicht.nl/
Ze houden de site niet echt bij!..maar hier heb je een kleine indruk

Op de site staat aangegeven dat ze 500 euro zijn, dat is als de een toller hebt zonder papieren ze had namelijk 2 nestjes!
dat had ze gedaan omdat mensen vaak de toller te duur vinden en daarom van de toller af zien!.Ze heeft er over nagedacht en daarom 2 nestjes van gemaakt!.1 met papieren voor als je dus wilt fokken, shows lopen en 1 zonder papieren voor gewoon een gezonde huishond. :D
Ik krijg wel de papieren van de tolling retriever!, van het beheer, dat heb ik gezien dus ja! ik zie echt geen probleem.. :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:14

Zeg je nou dat je de keuze kunt maken of je er papieren bij krijgt of niet? of lees ik het nou verkeerd?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 11:17

ja dat zeg ik!..haha

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:19

.......... hate to burst your bubble.. but

BROODFOKKER!

mijn goden meid, lees zelf eens wat je nu zegt? omdat mensen het te duur vinden kunnen ze hem wel goedkoper mee krijgen maar dan wel zonder papieren? .. wtf!? stap een van die roze wolk en kijk nou eens heel opjectief naar de situatie die je voor handen hebt. Even terug naar realiteit.. want het staat recht in je gezicht groot uithang bord neonreclame die heel groot brult "ik ben niet betrouwbaar" boven die fokker zijn hoofd en je beweerd dat het betrouwbaar is?

Damn.. hoe naief.

Edit, zit gewoon te trillen hier achter de pc.. ongelovelijk hoe mensen hier kunnen intrappen en nog niet zien dat het niet klopt.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:21

Novia Scotia Duck Tollling Retrievers zijn zo onwijs leuk! :)) Heerlijk koppie heeft
ze & dat wit op haar koppie is ook heel mooi verdeeld :). Alvast heel veel plezier
met haar!
Laatst bijgewerkt door x_Charlie op 05-04-09 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:24

Allereerst van harte gefeliciteerd met je nieuwe pup! Tja ook pups van een "discutabele" fokker heeft natuurlijk recht op een fijn thuis :j De pup kan er immers niets aan doen, en leuk is ze zekers!

Voor zover ik het even snel gegoogled heb, hebben deze mensen een dierenhotel. Niets mis mee. Maar als fokker komen ze mij toch wat verkeerd over. Meerdere rassen fokken, is niet bepaald het beeld wat ik van een goede fokker heb. Hoe wil je je verdiepen in bloedlijnen etc als je met zoveel rassen fokt.
Ook de aansluiting van VBK vind ik wat vaag. Iedereen kan een leuke afkorting verzinnen en er een website voor maken.
Ten 3e vind ik het ook vaag dat ze kruisingen fokken. Een beetje fokker begint daar namelijk niet aan.

Op marktplaza staan ze met meerdere pups allemaal geplaatst in de maand maart. Mijn conclusie: een broodfokker, puppyfarm, oplichters dus. Sorry Y;(

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:30

Tuurlijk hebben deze pups recht op een huis, maar je geeft deze mensen wel een rede om verder te gaan met waar ze bezig zijn. Je red er een en zorgt er voor dat deze mensen door kunnen gaan waar ze mee bezig zijn. Wat zielig is voor deze nest is wat de leven kan redden van 10 tallen andere honden als ze blijven zitten. Komen ze er niet vanaf dan blijven ze er mee zitten. Koop daarom je hond bij een betrouwbare fokker, hoe pijnlijk het ook is want je houd het in stand. Als je bij een broodfokker koopt ben je net zo fout bezig als de fokker zelf.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 11:32

ja, wist ik veel!..
Ik ga voor het eerst in mn leven een hond kopen!.
En ik dacht dat dit wel een goed adresje was!..Damn!!!.. :(

Wat moet nu doen!..afbellen? |(
Ze is zoooo leuk, en lief!!!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:34

Wat naar deze wending zeg! Ik hoop dat je tot een goede beslissing kan komen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:36

winia4ever schreef:
ja, wist ik veel!..
Ik ga voor het eerst in mn leven een hond kopen!.
En ik dacht dat dit wel een goed adresje was!..Damn!!!.. :(

Wat moet nu doen!..afbellen? |(
Ze is zoooo leuk, en lief!!!

Ik zou afbellen ja.
Hebben jullie nog geen aanbetaling gedaan?
Ook ergens op een goed adres hebben ze pups die lief en leuk zijn!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:40

Ik zou ook afbellen, ik snap dat het heel pijnlijk is maar het is wel beter zo. Hoe meer mensen niet bij deze mensen pups halen hoe sneller het voor hun niet meer interessant is om te fokken. Je zou echt even moeten doorbijten en erg sterk in je schoenen moeten staan. Des noods geef je ze even de wind van voren, en bel je morgen ofzo even een betrouwbare vereniging voor dit ras :) Je krijgt je oranje bundel vacht dan via een betrouwbaar adresje waar je jaren van plezier van kunt hebben. Zo zie je maar hoe ontzettend goed dit soort mensen zijn in wat ze doen, vandaar dat ik er zo over door zaagde :) was niet slecht bedoelt, en hoop dat je dat begrijpt.

Echt meis, je red er hondenlevens mee als je afbelt hoe vreemd dat ook maar mag lijken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:46

Benfan heeft het al geformuleerd, dit zijn broodfokkers, en iedereen die daar voor 900 Euro een pup vandaan haalt, stimuleert ze om door te gaan.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:48

Als je nog geen al te grote aanbetaling gedaan hebt, zou ik afbellen. Kijk even op de site van de rasvereniging, daar vind je vast wel betrouwbare fokkers. Misschien zelfs nog pups ook!

En tja, álle pups zijn altijd lief! :(:)

AngelofLove

Heb het topic even doorgelezen en pff, wat een verhaal zeg. Komt bij mij ook over op broodfok. Een echte (betrouwbare) fokker zal nooit meerdere rassen fokken. En zal zijn pups altijd verkopen met stamboom en niet de keuze geven tussen een nestje met en een nestje zonder stamboom.

Ik zou persoonlijk ook afbellen, hoe leuk je de pup ook vindt,en contact opnemen met de rasvereniging van de nova's, deze kunnen je verder helpen met jullie zoektocht naar een nova!

x_Charlie

Ik zou ook afbellen. Er zijn zoveel andere leuke & lieve pups die wel van een goed adres vandaan komen. Je zult echt enorm blij zijn straks als je deze broodfokker hebt afgebeld en je kiest voor een pup die wel van een goed en betrouwbaar adres komt. Kijk eens rond op deze site :j.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 11:57

oke oke oke..ik bel af!..

Ik heb een kleine aanbetaling gedaan van 50 euro dus die neem ik maar voorlief!..Ze had ook liever dat is zo betaalde en niet via de bank!.Waar ik wel mn vraagtekens bij zette! maar ach dat kan altijd..

Er is een hoop duidelijk geworden, ik heb ook een Prive mail gehad van een meisje hier op bokt! die mij toch wel even heeft wakker geschut over deze famillie!..Erg jammer!

Gelukkig sta ik nog bij 2 mensen ingeschreven! Die wel echt te vertrouwen zijn! die zijn ook ergkend bij deze rassen vereniging!
http://www.redfairytales.nl/
Deze mensen zat ik helaas niet bij!..Ze hadden te weinig teefjes!..Ik sta nog wel op de lijst voor de volgende!..Dus ik blijf dan mooi staan!.
Die andere heeft geen site!..

Bedankt allemaal!..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:59

leuk, mijn schoonmoeder heeft ook een toller, geweldige hond!

veel plezier ermee!