All that glitters is not gold, Discusvissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: All that glitters is not gold, Discusvissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:50

Ze doen me denken aan snorkelen in Egypte :j Niet dat daar zulke vissen rondzwommen maar meer vanwege al die mooie kleurtjes :+:

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:06

Lontje: bedankt voor de info. Dat worden dus geen discusvissen voor ons. jammer, vind ze erg mooi. Maar als het niet gaat in ons voetenbadje, dan niet.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:13

Graag gedaan! ;)
Er zijn genoeg kleinere kleurrijke visjes die er wel in kunnen. :j :)
Hier: http://www.punkyfish.nl/pages/database/zoek kun je je gegevens in typen en dan komt er een lijstje met vissen die geschikt zijn voor het formaat aquarium wat je hebt staan.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 08:22

Prachtige discussen Lon, vooral die vlak blauwe vind ik echt prachtig om te zien!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:26

Wat een prachtige vissen blijven het toch. Je hebt echt een mooie collectie kleuren in je 'bak'! :j :9

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:08

Wat een prachtige dieren zeg.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:32

Wat een ontzettend gave vissen! Vooral die Golden Snakeskin, prachtig. Hopelijk wordt je zwerm even mooi als deze vissen ;)!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:38

Wauw, wat een prachtige vissen zeg!
Daar kun je volgens mij echt uren naar blijven kijken :)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 15:28

Dank jullie wel voor de leuke berichten! Het is inderdaad heerlijk om voor het aquarium te zitten en alleen maar te kijken. In een fractie van een seconde kunnen ze ook van kleur verschieten van heel donker tot gestreept tot de felle kleuren als ze geheel ontspannen zijn.

Van de week nog een keer met de camera zitten 'hobbyen' en heb nog 2 mooie foto's gemaakt waarbij ik bij de tweede alleen de achtergrond zwart geshopt heb :+

Ons vrouwtje met links op de achtergrond haar wederhelft en rechts zie je nog een 'veeg' van de Vlakblauwe.

Afbeelding

En onze blauw turqoise man was bereid om even te poseren en stil te blijven hangen (alleen achtergrond van zwart gemaakt)

Afbeelding

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 10:59

Helaas lukte het me niet om scherpe foto's te maken van de vissen helemaal achterin de bak (80 cm diep ^) ) maar de paps en mams van De Zwerm waren van de week volop eitjes aan het leggen. Mams legt ze eerst op de boomstam waarna paps er overheen zwemt om ze te bevruchten. Uitkomen en overleven gaan die kleintjes het niet omdat er teveel rovers in de bak zitten :+ Paps en mams willen er niets van weten dat ze vakantie aan het houden zijn :+

Afbeelding

Afbeelding

Alleen jammer dat die foto's niet scherp zijn ^)

oh... en zo ziet een Discusvis er van voren uit :=

Afbeelding

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:57

Wauw wat zijn ze mooi, maar je hebt er veel werk aan zeg zo te lezen. Je bent dus zo goed als dagelijks bezig met die visjes.
Prachtige kleuren :j

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:53

Ik vind ze prachtig! vooral die snakeskin!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 14:45

:j ze hebben echt dagelijkse verzorging nodig. Sowieso al een paar keer per dag voeren is een must. De Volwassenen krijgen bij ons 2x per dag eten maar de kleintjes een keer of 4.