Het komt bij koeien relatief vaak voor hoor

Maar maakt het niet minder byzonder, meestal hebben de kleintjes mankementen.
Gefeliciteerd met de kroost !
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sjuulie schreef:wat leuk zeg!! inderdaad bijzonder![]()
en op de rest.. een koe heeft toch 4 uiers,
mn moeder zegt altijd, een dier kan zoveel jongen krijgen als ze tepels heeft haha..
Jelleee schreef:Het nh-dagblad , mar?
marleen_88 schreef:Wat een vragen allemaal, zal ze globaal even beantwoorden, voor zover dat nog niet is gebeurd.
Ze maken het allemaal goed hoor, m'n vader heeft ze net al wat biest gevoerd. Voorlopig blijven ze bij moeders, maar moeders gaat morgen de koppel weer in, dus dan gaat m'n moeder ze voeren.
We gaan wel de krant bellen, dat er een mooie foto van wordt gemaakt. Hart van Nederland is wel beetje overdreven, aangezien het niet heel bijzonder is.
Diablo schreef:marleen_88 schreef:Wat een vragen allemaal, zal ze globaal even beantwoorden, voor zover dat nog niet is gebeurd.
Ze maken het allemaal goed hoor, m'n vader heeft ze net al wat biest gevoerd. Voorlopig blijven ze bij moeders, maar moeders gaat morgen de koppel weer in, dus dan gaat m'n moeder ze voeren.
We gaan wel de krant bellen, dat er een mooie foto van wordt gemaakt. Hart van Nederland is wel beetje overdreven, aangezien het niet heel bijzonder is.
Het is dus een melkkoe? Ik wil hier geen ellenlange discussie over beginnen hoor, maar ik vind dat toch altijd zó zielig he....moederkoe die ik weet niet hoeveel moeite doet om die kalfjes er uit te persen en dan worden ze gewoon pats boem weggehaald.
Ik weet dat het zo gaat in die business, maar toch.....
Ze zijn wel heel erg schattig!
Blinnii schreef:Ooh wat een leuke kalfjes!
Ik ben helemaal verliefd op ze, wat liggen ze er schattig bij. Arme mama koe die zal wel behoorlijk uitgeput zijn na zo'n zware bevalling.
En inderdaad een beetje sneu voor haar dat ze morgen alweer bij haar weggehaald worden.
marleen_88 schreef:Blinnii schreef:Ooh wat een leuke kalfjes!
Ik ben helemaal verliefd op ze, wat liggen ze er schattig bij. Arme mama koe die zal wel behoorlijk uitgeput zijn na zo'n zware bevalling.
En inderdaad een beetje sneu voor haar dat ze morgen alweer bij haar weggehaald worden.
Maar hoelanger je de kalfjes erbij laat, hoe onrustiger de koe wordt, als ze erbij vandaan gehaald worden. Vandaar dat mijn pa ervoor kiest om ze vrij snel erbij weg te halen, scheelt een hoop onrust in de stal.
Storm76 schreef:Gelukkig ben ik nog nooit een koe tegengekomen die er een trauma aan over heeft gehouden en last heeft van Gekke Koeien Ziekte doordat ze te vroeg bij haar moeder is weggehaald...
Diablo schreef:Nu ga ik het toch doen, he...reageren. Ik vind dus dat ze helemaal niet weggehaald moeten worden, ook niet later. Doen we met onze andere dieren toch ook niet?
Maar goed, ik snap dat het moet, dat anders het hele melkveebedrijf geen zin meer heeft....
Sjuulie schreef:wat leuk zeg!! inderdaad bijzonder![]()
en op de rest.. een koe heeft toch 4 spenen ( uiers)
mn moeder zegt altijd, een dier kan zoveel jongen krijgen als ze tepels heeft haha..
Citaat:Nu ga ik het toch doen, he...reageren. Ik vind dus dat ze helemaal niet weggehaald moeten worden, ook niet later. Doen we met onze andere dieren toch ook niet?
Maar goed, ik snap dat het moet, dat anders het hele melkveebedrijf geen zin meer heeft....