Puppykennel ITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Puppykennel ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:23

Ons tweede hondje komt dus wel van de Puppykennel in Baarle-Nassau.
Zelf hebben we haar daar niet gekocht!!!!, maar overgenomen van kennissen twee dagen nadat zij haar daar gehaald hadden.
Hun andere hond accepteerde haar niet en onze hond wel. Vandaar dat we haar in huis hebben genomen.
Zelf zouden we daar echter nooit of te nimmer een hondje halen.

Vanaf de eerste dag hebben we een geweldige hond gehad.
Speels, sociaal en kerngezond.
Het enige wat ze had, was wat uitslag op haar buikje.
Hiervoor hebben we contact opgenomen met de puppykennel en zij verwezen ons door naar hun dierenarts.
Hier zijn we met haar heen gegaan en puppykennel heeft netjes de rekening betaald.
Je had 10 dagen garantie op de gezondheid, maar wij zijn bijna 3 weken bezig geweest met zalfjes.
Echter hebben ze gewoon hartstikke netjes 3 weken lang alle rekeningen voor ons betaald.
Nooit is daar moeilijk over gedaan en enkele weken daarna hebben ze zelfs nog contact opgenomen of alles nu in orde was.

Gewoon hartstikke goed geholpen, ondanks dat wij haar daar zelf dus niet gekocht hebben.

Is wel heel anders dan met onze eerste hond. Die komt van een erkende fokker en daarmee hebben we niks meer dan ellende gehad.
Beestje was doodziek en heeft weken bij de dierenarts doorgebracht. En de fokker.....die heeft nooit wat van zichzelf laten horen.
Geen cent vergoed of niks.
Uiteindelijk na vele telefoontjes mochten we hem dan wel terug brengen. Dan regelde hij wel wat voor de pup (ja nek omdraaien dus) en kregen wij wel een nieuwe. Mooi niet dus, we waren al honderden euro´s kwijt en het was mijn eerste eigen hondje. Die breng je niet één, twee, drie terug.
Toen we dat zeiden, kregen we een antwoord: Dan niet...en hij gooide de hoorn erop.
Nooit meer wat van hem vernomen.

Dus ookal is puppykennel niet oké (nogmaals, zelf zouden we er nooit een pup halen. Al ga je na het twee ervaringen wel nadenken als je kijkt hoe netjes we geholpen zijn bij puppykennel) wij zijn er heel erg tevreden over.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 21:18

Zoo wa een lang verhaal! Hebben jullie die eerste hond nou wel of niet gehouden? want ik volgde het op een bepaald punt niet meer Tong uitsteken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:19

Ja, we hebben gewoon beide honden nog. Maar beide hun verhalen wilde ik even vertellen.
Dat een erkende fokker niet altijd beter is.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:22

Is die bij een erkende fokker dan met stamboom?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:25

Ja, we konden er een stamboom bij krijgen.
Hebben dit echter niet gedaan, omdat we er niet mee wilde fokken of niks niet.
Gewoon voor onszelf een plezierhondje.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 21:35

Raar verhaal van die fokker... dat klinkt eigenlijk ook als een broodfokker zoals jij het uitlegde! Maar van die puppykennel in baarle nassau heb k ook een succes verhaal gezien van zo'n superkleine iniminie dwerg pinsher die was gekocht daar, wel leuk beestje niet ziek ofzo, alleen leek die wel een groeistoornis te hebben Clown

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:48

Nee, was een erkende fokker.
Hebben we express nagevraagd bij de rasvereniging.

Ons hond van de puppykennel heeft niks opmerkelijks.
Behalve dat ze soms niet helemaal spoort Clown Maar dat komt ook wel door ons... Knipoog

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:06

Bij een rashond kun je nooit "kiezen" of je de stamboom wil of niet. Die komt automatisch als ze van het stamboek de honden komen chippen of tatoeëren. De fokker heeft dan de coördinaten van de ouderdieren al doorgegeven, en er is een dekbewijs opgemaakt.
Dus : ofwel koop je een rashond, en dan krijg je er zowiezo een stamboompapier bij (nagestuurd van de maatschappij), ofwel koop je een hond zonder stamboom. Kiezen kun je nooit. Dat wordt soms wel aan de mensen wijsgemaakt, maar een achteraf aangevraagde stamboom is altijd onzin. Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:31

Hij had wel een stamboom, dat klopt, maar deze hoefde we er niet bij te nemen.

Maargoed, laten we niet off-topic gaan.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:46

Het zijn leuke hondjes, maar het verhaal erachter..
Ben dan wel benieuwd hoeveel ze voor zo'n hondje vragen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:45

Silence schreef:
Hij had wel een stamboom, dat klopt, maar deze hoefde we er niet bij te nemen.

Maargoed, laten we niet off-topic gaan.

Dan is het gewoon een broodfokker geweest.
Je krijgt een stamboom er gewoon bij of je nu wilt of niet.

Trouwens: De enige fokkers die zich erkend noemen zijn broodfokkers/handelaren die voldoen aan het HKB. Er bestaat helemaal nog geen erkenning voor fokkers die met stamboom fokken.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:33

Dan staan er broodfokkers ingeschreven bij de rasvereniging. Lijkt me niet....

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:08

nou, als bijvoorbeeld van die jong konijntjes in een dierenwinkel niet verkocht worden, en ze zijn "groot/volwasse" dan gaan ze naar de slacht omdat ze niet meer verkocht worden, toch erg Verdrietig Boos!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:10

En helaas ook weer een shiba op je foto! Verschrikkelijk, arme hondjes Boos!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:12

Silence schreef:
Ons tweede hondje komt dus wel van de Puppykennel in Baarle-Nassau.
Zelf hebben we haar daar niet gekocht!!!!, maar overgenomen van kennissen twee dagen nadat zij haar daar gehaald hadden.
Hun andere hond accepteerde haar niet en onze hond wel. Vandaar dat we haar in huis hebben genomen.
Zelf zouden we daar echter nooit of te nimmer een hondje halen.

Vanaf de eerste dag hebben we een geweldige hond gehad.
Speels, sociaal en kerngezond.
Het enige wat ze had, was wat uitslag op haar buikje.
Hiervoor hebben we contact opgenomen met de puppykennel en zij verwezen ons door naar hun dierenarts.
Hier zijn we met haar heen gegaan en puppykennel heeft netjes de rekening betaald.
Je had 10 dagen garantie op de gezondheid, maar wij zijn bijna 3 weken bezig geweest met zalfjes.
Echter hebben ze gewoon hartstikke netjes 3 weken lang alle rekeningen voor ons betaald.
Nooit is daar moeilijk over gedaan en enkele weken daarna hebben ze zelfs nog contact opgenomen of alles nu in orde was.

Gewoon hartstikke goed geholpen, ondanks dat wij haar daar zelf dus niet gekocht hebben.

Is wel heel anders dan met onze eerste hond. Die komt van een erkende fokker en daarmee hebben we niks meer dan ellende gehad.
Beestje was doodziek en heeft weken bij de dierenarts doorgebracht. En de fokker.....die heeft nooit wat van zichzelf laten horen.
Geen cent vergoed of niks.
Uiteindelijk na vele telefoontjes mochten we hem dan wel terug brengen. Dan regelde hij wel wat voor de pup (ja nek omdraaien dus) en kregen wij wel een nieuwe. Mooi niet dus, we waren al honderden euro´s kwijt en het was mijn eerste eigen hondje. Die breng je niet één, twee, drie terug.
Toen we dat zeiden, kregen we een antwoord: Dan niet...en hij gooide de hoorn erop.
Nooit meer wat van hem vernomen.

Dus ookal is puppykennel niet oké (nogmaals, zelf zouden we er nooit een pup halen. Al ga je na het twee ervaringen wel nadenken als je kijkt hoe netjes we geholpen zijn bij puppykennel) wij zijn er heel erg tevreden over.

Kan de service nog zo best zijn (ze berzorgen zelfs thuis, wat wil een mens nog meer) dat weegt absoluut niet op tegen het dierenleed!!! Deze hondjes groeien niet op met hun moeder, deze hondjes groeien alleen op in een kooi! Ik kan je ook wel andere foto's laten zien van deze beste mensen..en geloof me dan zie je een hele andere kant!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:15

Nogmaals, we hebben haar daar niet zelf gehaald.

Hadden we haar dan naar een asiel moeten laten gaan ipv in huis nemen, puur omdat ze van de Puppykennel kwam?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:21

Silence schreef:
Nogmaals, we hebben haar daar niet zelf gehaald.

Hadden we haar dan naar een asiel moeten laten gaan ipv in huis nemen, puur omdat ze van de Puppykennel kwam?

Nee natuurlijk niet, maar je zegt wel dat je erg tevreden was over de service! En dit gebeurd er achter de schermen, de honden die overbodig zijn of dusdanig ziek dat ze niet verkocht kunnen worden;

http://94.100.113.227/335350001-3354000 ... _7bQx.jpeg

En ik zou iedere hond wel in huis willen nemen maar helaas stimuleer je hier de broodfok mee en gaan zij rustig door! En ieder positief woord over deze mensen doen andere mensen besluiten om gebruik te maken van deze 'beste service' want neem bijv. de shiba pup op deze foto, deze kost bij een bonafide fokker 1250eur, idd heel veel geld, bij onze grote vrienden de broodfokkers kosten ze 'maar' 700eur! En als mensen dan lezen over de goede service die jij beschrijft besluiten dat soort mensen hun hondje er wel te kopen!
Laatst bijgewerkt door PercyLeen op 23-11-08 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:23

Nee je hebt daar ook helemaal gelijk in. Ik vind het ook vreselijk wat ze daar met hondjes doen.
Maar het waren bekende van ons die haar daar al gehaald hadden.
En dan is het wel netjes dat puppykennel alle rekening heeft betaald.
Dat is de enige service waar ik het over heb. Verder keur ik alles van zo´n bedrijf af.
Raad verder ook iedereen af om daar een hondje te halen, maar voor ons was het geen reden om haar niet te nemen.

Wij hebben echter ook nog contact gehad met het adres waar ze geboren is.
Pupje is gewoon netjes tot 8 weken bij mams geweest.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:30

misschien kan je de foto's beter in link plaatsen, het is namelijk niet zo'n smakelijk gezicht....

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:50

Vanaf 1 januari 2009 worden deze praktijken verboden in België. Iedereen die ook maar één nestje wil fokken (en wil verkopen) moet een erkenning aanvragen en verzekeren dat de jonge dieren in een goede omgeving opgroeien.

De pups die je terug vind in zo'n hondensupermarkten zijn inderdaad meestal Oostblokhondjes (ziek en hebben meestal gedragsstoornissen). Ik heb dit weekend gehoord dat door deze nieuwe wetgeving een paar van deze supermarkten gaan sluiten. Lachen Goed nieuws dus!

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:55

zeker goed nieuws.

SUPERNIEUWS!!!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:23

Het is zo vreselijk dat die arme hondjes en katjes er zo de dupe van zijn! Je wil die markt niet steunen. En je wil niets kopen.
Maar arme hondjes. Want wat ze nu te wachten staat, daar wil je gewoon niet aan denken!!
Eindelijk verbetering in dit alles.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:32

@ TS ik snap heel goed dat ej deze foto's hebt gemaakt en het heel zielig vind maar door het op bokt te zetten (waar over het algemeen heel veel dierenliefhebbers zitten) krijgen mensen medelijden met de zielige honden/katten (ik ook vind het echt zo zielig)waardoor ze misschien die hondjes/katjes willen "redden" en dus een diertje bij zo'n hondenwinkel kopen. zolang mensen bij deze puppywinkels blijven kopen blijven ze bestaan. zou zulke mensen die zich daar mee bezig zijn ook wel echt wat kunnen doen!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:49

Gadver die honden lijken me allemaal pups, op die oto in die kuil...Men.
Ik heb er ook 1 hond gekocht maar jongejonge, nooit meer, beest is behoorlijk verkeerd ingeprint en was ook zeer lusteloos, kon niet met de ruimte omgaan...vreselijk. Doe het niet doe het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:51

mijn god! je denkt er toch zeker niet over om daar een hond te kopen?

mijn broer heeft dar met ze stomme kop gedaan en ze hond heeft een nep stamboom een valse chip en 10001 ziekets