Bloterikken in de koude herfstzon!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tienn

Re: Bloterikken in de koude herfstzon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:40

Nou babs, eindelijk hoor
't zijn weer mooie foto's en het kind van dropshot is ook heel lief!!
Wel leuk hoor dat ze toch naar buiten gaan!!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 23:42

Chiqa schreef:
Naast dat ik ze er eng uit vind zien vind ik ze dr ook vies uitzien, snap niet dat mensen van zulke katten kunnen houden Haha!
Maar goed dat is mijn mening over smaak valt immers niet te twisten.
Vraag me alleen oprecht af wat mensen er toe beweegd zo'n 'engerd' in huis te nemen.
Lief en zacht is mijn persje ook Knipoog

Zoals al vaker gezegd, je valt op het karakter...... Het is zo anders als "gewone" rassen .... Uniek... Haha!
En zelf vind ik ze inderdaad erg mooi Haha!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:55

haha op t eerste gezicht zo vind ik ze echt lelijk en vies:p snap niet dat dat lekker knuffelt :p maar t karakter lijkt me wel errug leuk! maar hou t eerst toch maar bij mn britje en persje

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:59

het voelt als een warm perzikje Lovers
Dus dat knuffelt best lekker...

En knuffelen jullie nooit met andere mensen? Die zijn over het algemeen ook vachtloos hoor Haha!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:02

c_alsemgeest schreef:
het voelt als een warm perzikje Lovers
Dus dat knuffelt best lekker...

En knuffelen jullie nooit met andere mensen? Die zijn over het algemeen ook vachtloos hoor Haha!

ROFL Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:32

Wat is er dan zo uniek aan dit karakter? Kijk van persen weet je dat het heerlijke tutten zijn, bitches
tuttig en aan de andere kant ook weer erg zacht van karakter.
Wat is er zo specifiek et omschrijven van het karakter van deze katten, waarom een naaktkat?
Ik bedoel...een pers heeft een hoog aaibaarheids gehalte, mensen zullen hooguit af kunnen schrikken van een te platte neus (Heeft de mijne gelukkig niet) maar verders...Denk dat er weinig mensen zomaar ongegeneerd langs kunnen lopen zonder even een aaitje over het bolletje te willen geven (Althans een kattenliefhebber)
maar een naaktkat?? Ik zou ze niet eens aan dúrven raken vidn ze echt verschrikkelijk lelijk en zo te zien de reactie's ben ik niet de enige Haha! Haha!

Warom dan een naaktkat?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:35

Als het goed is voelt een naaktkat toch aan als een babyhuidje? En ze schijnen supersuperaanhankelijk te zijn. Ik wil er zelf ook graag wel eentje, maar ik wil nog zoveel dieren...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:39

Naaktkatten zijn vergelijkbaar met Oosterse kortharen en Siamezen en die zijn niet vergelijkbaar met perzen of Britse kortharen.
Ze zijn trouw, speels zelfs (tot op oude leeftijd), vrolijk en kunnen niet snel alleen zijn. Ze worden dan ook wel de honden onder de katten genoemd. Het zijn echte clows, willen alles ontdekken, met zijn allen bij elkaar zijn ( ookal passen ze nog maar net in het mandje). En ook een leuke bijkomstigheid van dat speelse: ze kunnen apporteren.
Als laatste zijn ze superaanhankelijk en willen ze graag bij je zijn.

Daarnaast maakt hun uiterlijk hun bijzonder. Zijn ze handig om te houden als mensen allergisch zijn en/of gevoelig voor kattenharen. Hun 'climatcontrol' is net als iedere andere kat. Knipoog

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:42

Wat een enge katten, geef mij maar een kat met een lekker dikke vacht. Als je allergisch bent voor kattenharen kun je natuurlijk zoiets nemen. Haha!

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 01:45

Ik vind ze niet mooi, maar raak er niet op uitgekeken. Nagelbijten / Gniffelen Dus ergens zijn ze ook weer mooi van lelijkheid voor mij. Clown
Leuke foto's, dat wel. Ja

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 10:29

Lous schreef:
Naaktkatten zijn vergelijkbaar met Oosterse kortharen en Siamezen en die zijn niet vergelijkbaar met perzen of Britse kortharen.
Ze zijn trouw, speels zelfs (tot op oude leeftijd), vrolijk en kunnen niet snel alleen zijn. Ze worden dan ook wel de honden onder de katten genoemd. Het zijn echte clows, willen alles ontdekken, met zijn allen bij elkaar zijn ( ookal passen ze nog maar net in het mandje). En ook een leuke bijkomstigheid van dat speelse: ze kunnen apporteren.

Daarnaast maakt hun uiterlijk hun bijzonder. Zijn ze handig om te houden als mensen allergisch zijn en/of gevoelig voor kattenharen. Hun 'climatcontrol' is net als iedere andere kat. Knipoog

Dank je voor het omschrijven Haha! Dat kan je dus Echt niet vergelijken met een pers, die ik overigens afschuwelijk vind, ik snap niet dat mensen dat willen hebben Haha! Clown Maar inderdaad dat is ieder zijn smaak ..... En veel mensen zijn snel om hoor, ik maak het keer op keer mee op een kattenshow, mijn poezels mogen dan ook lekker op de kooi, omdat ze zo gek zijn op de aandacht, en iedereen ieeuwwww en dan erachteraan : mag ik eens aaien ? Haha! En dan aaien ze en dan is het ooohhhhh wat voelt dat lekker, en wat zijn ze eigenlijk leuk Haha!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:43

Lous schreef:

Een excollegaatje van mij had een vriend die allergisch was voor katten (haar) en zij hebben toen 2 naaktkatten gekocht. Die waren echt super super speels, en liepen de hele tijd met dingen te slepen inderdaad. Een plastic roos werd het hele huis doorgedragen. Echt heel erg lief. En voor mensen die allergisch zijn voor kattenhaar toch ook wel een oplossing.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:44

Veel mensen die bij ons komen, hebben bij voorbaat een vooroordeel van 'eng' en 'vies'. Tot ze kennismaken met de persoonlijkheid van dit soort katten en zich over hun vrees van aanraken kunnen zetten.. Lovers

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:13

GAAAF! aaaaaals er ooit een kat in mijn huis komt zijn het sfinxsen! ze schijnen zo'n tof karakter te hebben! Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:07

Mijn moeder fokt dus voornamelijk Oosterse kortharen (soms ook siamezen) en de eerste OK die binnen kwam vond ik echt afschuwelijk. Inmiddels wil ik net als mijn moeder geen ander soort kat meer. Super beesten en we lachen ons steeds weer te pletter.

Op de eerste kattenshow die ik bezocht met mijn moeder zag ik voor het eerst een sfinx, ik vond ze afschuwelijk. Maar daarns steeds grappiger. En nu dankzij de TS zit ik er toch aan te denken om er later toch eentje te nemen, samen met 1 of meerder Oosterse kortharen. Heb namelijk de belofte van mijn moeder gekregen dat als ik eeneigen huisje heb, een kitten van haar krijg Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:12

Chiqa schreef:
Wat is er dan zo uniek aan dit karakter? Kijk van persen weet je dat het heerlijke tutten zijn, bitches
tuttig en aan de andere kant ook weer erg zacht van karakter.
Wat is er zo specifiek et omschrijven van het karakter van deze katten, waarom een naaktkat?
Ik bedoel...een pers heeft een hoog aaibaarheids gehalte, mensen zullen hooguit af kunnen schrikken van een te platte neus (Heeft de mijne gelukkig niet) maar verders...Denk dat er weinig mensen zomaar ongegeneerd langs kunnen lopen zonder even een aaitje over het bolletje te willen geven (Althans een kattenliefhebber)
maar een naaktkat?? Ik zou ze niet eens aan dúrven raken vidn ze echt verschrikkelijk lelijk en zo te zien de reactie's ben ik niet de enige Haha! Haha!

Warom dan een naaktkat?

Ze gedragen zich niet echt als katten... meer een soort van baby/hond/kat achtig mengsel.
Net als met de oosterse rassen zijn ze onwijs speels en mensgericht.
Ze laten je geen minuut met rust, continu willen ze spelen en knuffelen.

Ik heb zelf toevallig een oosterse korthaar en een sphynx Lachen
De karakters lijken onwijs veel op elkaar, alleen is de sphynx heel zachtaardig.
Je kan haar zo tussen een nest jonge konijntjes stoppen en er zeker van zijn dat er niets gebeurt Knipoog

Ik ben ook bekend met britten en persen/exotics
Die zijn ook aanhankelijk... maar toch veel meer op zichzelf en 'rustiger' dan de sphynx.
Meer gerecerveerd LD
Je kan een sphynx ook bv overal mee naartoe nemen. Die van mij gaat ook mee op bezoek bij m'n moeder Clown
Geen probleem... stress kennen ze volgens mij niet echt... overal wordt de lol van ingezien.

Veel mensen die bij mij komen schrikken eerst of zijn meteen helemaal gefacineerd Tong uitsteken
Maar iedereen die er een aantal minuten in mijn huis heeft doorgebracht wordt door Princess ingepalmd Haha!
Ze zijn gewoon heel knuffelig, soms wel wat opdringerig... maar daar is mijn okh ook een kei in Huilen van het lachen

Ik bedoel maar... kijk dit stelletje nou eens Lovers
Afbeelding

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:20

Die ogen...het lijken wel aliens... Eng hoor....

Maar goed, smaken verschillen inderdaad en als ik hoor wat een leuk karakter deze beesten hebben kan ik me voorstellen dat je er gek mee bent Ach gut En het zijn mooie foto's.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:29

Zou er genoeg aanhang zijn voor een HK sphynxen topic?
Schijnheilig

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:33

c_alsemgeest schreef:
Zou er genoeg aanhang zijn voor een HK sphynxen topic?
Schijnheilig

Maak er dan het enge kortharige katten topic van. Zat zelf namelijk ook al aan een HK-topic te denken. Hier kunnen dan ook mensen met OK's, siamezen en rexen zich aanmelden.

Titel kan natuurlijk aangepast worden Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lous op 19-11-08 16:45, in het totaal 2 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:35

Ja goed idee Tong uitsteken
Kan mijn okh Cookie ook gezellig meedoen
*gaat wat aanmaken*

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:44

Vind ik ook een goed idee, kunnen mijn siamezen ook meekletsen. Dat doen ze namelijk ook heel erg graag, ze zitten zich er nu al verschrikkelijk mee te bemoeien.

Overigens, stoere katten hoor om zo in hun blootje buiten te gaan spelen!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:06

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:46

Iieeeuw, wat een lelijke katten, sorry.
Wat kijkt die eerste smerig uit zijn ogen zeg Vork

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:38

www.juleshondenboetiek.nl/ Hier hebben ze superleuke jasjes ook voor poezels... en ik vind ze toch iedere dag leuker. Lees stilletjes mee

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:39

Mooie foto's, maar.. Er is ook een topic met kakkerlakken, die vind ik minder eng dan deze poezen! Maarja, als jullie maar gelukiig zijn saampies, hoor!