Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mas schreef:Maar ik las laatst iets over puntbelasting door de beugelophanging bij boomloos
Is het dan niet slecht als ik er andere aan hang en in jockey zit ga?
Maartje1990 schreef:ja natuurlijk past het niet! je hebt er niet het speciale pad voor boomloze zadels ondergelegt! tsjee....
_Moonwalker_ schreef:Wat een super amuzant topic!Ik denk dat jij je verveelde daarnet of heb ik dat mis?![]()
Echt leuke foto's!!
Mas schreef:Maartje1990 schreef:ja natuurlijk past het niet! je hebt er niet het speciale pad voor boomloze zadels ondergelegt! tsjee....
oooow! *)7 Is dát het!
Dus als ik die eronder legt dan past ie op allemaal?
Citaat:Voor boomloze zadels zonder kussens zijn daarvoor speciale dekjes ontwikkeld. Deze dekjes hebben zogenaamde inlages. Inlages kunnen van schuimrubber of vilt zijn en moeten het zadel ophogen zodat de ruggengraat en schoft vrij komen. Zonder zo'n pad zal het paard druk krijgen op de ruggengraat en schoft, dit is uit den boze en zeer schadelijk voor de paarden/honden/cavia/konijnenrug. De 2e reden waarom de ruggegraat vrij moet liggen is voor de luchtdoorstroming. De ruggegraat is gevoelig voor te hoge temperaturen over een lange tijd, hierdoor is afkoeling dus een vereiste. De reden waarom verschillende boomloos zadel-fabrikanten er voor gekozen hebben geen kussens in het zadel te maken is dat je via het dekje het zadel zo makkelijker kunt "aanpassen", zo kun je variëren met het aantal inlages zonder dat daar speciaal een zadelmaker bij hoeft te komen. De inlages zijn dus aan te passen aan de rugvorm van het paard/hond/cavia/konijn.