Chihuahuapupje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Chihuahuapupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:08

ik weet wel dat dit geen oplossing is,maar moet je z'on pup dan niet nemen en dood laten gaan?
nu heeft het nog een kans.
je kunt niet met z'n allen afspreken om geen pups meer te kopen die daar vandaan komen,dat werkt niet.
Er moet gewoon een verbod op de import komen van dit soort pups/hondjes....dat moet de politiek doen.
En natuurlijk,je hebt helemaal gelijk,het word op deze manier in stand gehouden.
Als ik zou weten hoe de moederdieren gehouden worden(en dat weet ik want ik heb hiet ook t.v)dan zou ik niet alleen de pups nemen maar ook de moeder erbij.....onder het motto..je helpt er toch weer een paar.
verkeerde insteek natuurlijk,maar dat is mijn handicap dan...

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:11

wat een schatje!:D
Mijn hondjes heten: Roxy en Gigi en Duco, misschien zijn dat wat leuke optie's?
En anders hier nog wat voorbeelden;
-Gizmo.
-Spetter.
-Nancy
-Charly.
-Fanny.
-Easy
-Princess.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:14

TWIXIE!, wat een snoepje zeg, en zo klein Lovers

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:16

Tsja, eerst open je een topic wat voor hond je moet kopen. Dan binnen een week heb je een "Chihuahua" van 7 weken (waarschijnlijk?) gekocht.. en als iedereen vraagt waar je hem vandaan hebt geef je geen antwoord meer een open je vrolijk een nieuw topic? ik vraag me nog steeds af waar je hem vandaan hebt...?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:19

Tsjechie zei ze toch!

Maar hoezo moeten die oren meteen rechtop staan dan?
Ik heb raszuivere chitjes met stamboom dus, van een chihuahuafokker uit NL en 1 uit Belgie
maar zijn oren hangen ook nog steeds hoor.
Die komen vanzelf rechtop te staan. En voor chi foto's zie profiel!
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 27-10-08 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:19

geerke schreef:
Juist omdat ik dat zo verdrietig vind voor de honden en de eigenaren kan ik er niet genoeg voor waarschuwen. Dit soort ellende gun je de mensen niet en zeker ook de honden niet.
Als mensen alleen al zouden weten hoe de ouderdieren gehouden worden zouden ze echt niet meer zo'n pup willen.

Ik heb een broodfok chihuahua gezien, een pupje.
Wat die allemaal mankeerde op zo'n jonge leeftijd, dat is echt niet leuk.
Het diertje had een paar dagen geen drinken gehad tijdens de reis naar NL en dus heeft het beestje een infuus gekregen om het weer op te lappen.
En dan met een zielig verhaal komen bij mensen wat ze er anders mee doen en ze pakken mensen in.

Het is inderdaad dat je deze ellende niemand gunt.
Ik hoop zo dat ik het finaal mis heb en dat je hondje heel, heel lang en gezond bij je mag blijven. Ja
Persoonlijk denk ik ook niet dat het een zuivere chihuahwa is, maar dat maakt ook niet uit.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:20

Ze had stempels in het paspoort van een dierenarts in Tsjechie..
maar dan weet je eigenlijk nog niets..?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:24

geerke schreef:
ik weet wel dat dit geen oplossing is,maar moet je z'on pup dan niet nemen en dood laten gaan?
je kunt niet met z'n allen afspreken om geen pups meer te kopen die daar vandaan komen,dat werkt niet.

Dat werkt wel, als er geen vraag naar is dan mindert het aanbod vanzelf.
De fokkers en de handelaren hebben dan geen brood meer op de plank, dan ga je vanzelf wat anders verzinnen. Ja
Als de fokker met veel hondjes blijft zitten telkens dan kost dat de fokker alleen maar geld, dan stopt die handel vanzelf.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:27

Ik vind het ras Chihuahua dus 10x niets, maar wat een schattig bolletje is dit!!! Als ie zo blijft wil ík 'm zelfs wel hebben:D
Succes met het vinden van een naam, is altijd lastig hè?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 23:00

we hebben uit eindelijk de naam sally gekozen maar bedankt voor jullie reacties! over 1,5 a 2 week is ze 9week en gaan we voor de parvoenting en als dan blijktdat ze nog iets moet krijgt ze dat dan. we zijn diedag nog verschillende mensen tegengekomen die zeiden aah en chi! en toen we bij haarstonden te kijken stond er een chi kenner bij die dacht ook dat t er 1 was. maar t zou best kunnen dat de oogjes of wat dan ook iets anders zijn maar dat maakt me niet uit, het is een schat van een beest!

Karlijn_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:08

Aah.

Wat een leuk ding zeg (A).
altijd al van die hondjes gehouden.
Zo klein en schattig.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:10

Ah wat een leuk hondje Haha!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 23:18

dankje! Haha!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:29

x_Sannee schreef:
we hebben uit eindelijk de naam sally gekozen maar bedankt voor jullie reacties! over 1,5 a 2 week is ze 9week en gaan we voor de parvoenting en als dan blijktdat ze nog iets moet krijgt ze dat dan. we zijn diedag nog verschillende mensen tegengekomen die zeiden aah en chi! en toen we bij haarstonden te kijken stond er een chi kenner bij die dacht ook dat t er 1 was. maar t zou best kunnen dat de oogjes of wat dan ook iets anders zijn maar dat maakt me niet uit, het is een schat van een beest!

Dan hoop ik niet voor je dat ze tegen die tijd al bezweken is aan de ziekte zelf!
Een tripje DA kost 30 euro en jij vindt het leven van een hond minder waard dan die 30 euro?
Mensen weten tegenwoordig niet meer wat een chi is, dus van die mensen op straat zou ik het helemaal niet aan nemen. Die noemen mijn kruising nog een rottweiler omdat ze toevallig die kleur heeft!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:07

geerke schreef:
ligt dit aan mij?
waar lezen jullie nu dat de pup uit het oostblok komt?
of ben ik niet meer van deze wereld en komen alle pups uit het oostblok?
(dat heb je als je al 21 jaar in frankrijk woont misschien...)

edit;

dit is trouwens wel treurig....een meisje plaats trots foto's van een schetig hondje en ja hoor...
speculaties over dat het geen raszuivere pup zou zijn,broodfok in stand houden....
lekker pessimistisch allemaal....dit is toch wat.

Voor het geval dat jullie denken dat ik voor broodfok ben,dit is niet het geval.
Zelf heb ik 7 honden,allemaal van de straat opgeraapt,getraumatiseerd,uitgehongert enzo....geen enkel ras.
Dus het is niet alleen het leed wat broodfok heet....

IN een ander topic van TS. Knipoog
Heb zelf ni de honden gewerkt voor de DB en vind dit gewoon wederom een triest vb van belazering en verwaarlozing van honden dus hoop van harte dat TS maar heel lang mag genieten.

Tuurlijk maakt het het hondje niet minder of het een vuilnisbakje is of iets anders, maar als het dier wel onder die noemer wordt verkocht,tsja, dat vind ik dus echt not done.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:53

oh...dat topic heb ik gemist...nou ja,gemist....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:43

Aah wat een droppie, ik wil ook graag een chihuahua

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:22

Het is wel een snoetje om te zien hoor !
Ik dacht aan de naam Sahri .. Haha!

Of je en je moeder er goed aan hebben gedaan om haar uit het buitenland weg te halen vind ik nog steeds niet .. Maar ze is wel Uberschattig hoor!! Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:28

Hoe dan ook...dit dier heeft dan tenminste een goede baas gekregen...Wat een schatje zeg!!!
En stamboom of niet..het zal TS een worst wezen denk ik!
Zou mij ook geen biet kunnen schelen...heb net een paar weken geleden een hond uit het asiel weggehaald...dacht een bastaard, maar heeft een vol stamboompapier. Ik had haar zonder ook niet laten zitten hoor!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:33

geerke schreef:

ja en voor elk hondje dat je red, komt er weer een ander in de plaats Knipoog

ik vind het bij TS wel allemaal heel snel gaan.. eerst vragen wat voor een ras.. binnen een week een hondje kopen wat op een chi lijkt.. veels te jong
en dan vervolgens NIET mee naar de DA terwijl iedereen dit jullie dringend adviseerd..

als je ook maar daadwerkelijk IETS om dat frummeltje geeft, dan ga je direct naar de DA!!!

ik kan hier zo slecht tegen! Boos!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:37

daar heb je gelijk in....naar de da gaan zou ik zeker doen in dit geval...

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:40

Hmm in de andere topics hebben we ook al van alles geprobeerd duidelijk te maken en waarom het zo belangrijk is .. Het wil helaas helaas niet doordringen .. Wie o wie is er de dupe .. Ziek

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:44

Wat een schatje TS! Zal zeker uitgroeien tot een heel leuk hondje! (is ie nu al Tong uitsteken )
Fancy vind ik wel leuk Tong uitsteken

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:46

Wat een leukerd zeg! Echt heel erg lief!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:49

Tjonge jonge...TS heeft een schat van een hondje en is daar blij mee en trots op! Maak er niet zo'n drama van dat hij niet uit Nederland komt!
Het maakt toch geen moer uit...het dier leeft nu toch al en moet je die dan maar laten zitten? Dan moeten jullie je druk gaan mmaken over de echte stamboomfokkers! Er zitten er genoeg in het asiel zonder stamboom, zorg dat die dan eerst een baas krijgen en geef een verbod op elke kennel die de zogenaamde rashonden fokt!!