Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_Sannee schreef:Gefeliciteerd! Leuke kruising hoor! Heb je ook een foto van de papa?
Is er verschil met teacup chi of gewone chi?
suuzepuus schreef:oooow die mini rottweiler....
x_Sannee schreef:Is dat een chi ? ;p Maakt mij niet uit hoor dat het een kruising of wat dan ook is maar hij lijkt anders dan een chi ?
TinkerTom schreef:De teacup chi`s zijn zo klein gefokt ( grote van een theekopje dus) de gewone chi`s zijn zo rond de 20 cm ongeveer. Foto van de papa staat op de site van TS
TinkerTom schreef:Ja en met de te klein gebleven chi s wordt wel degelijk doorgefokt door broodfokkers ...
De blue merle kleur verbieden kun je niet!! er wordt alleen geen stamboom voor afgegeven.
ThePast03 schreef:TinkerTom schreef:Ja en met de te klein gebleven chi s wordt wel degelijk doorgefokt door broodfokkers ...
De blue merle kleur verbieden kun je niet!! er wordt alleen geen stamboom voor afgegeven.
Alleen zijn die broodfokkkers niet aangesloten bij de rasvereniging en hebben meestal weinig met raszuivere Chihuahua's te maken.
Met verbieden bedoel ik ook dat de NCC probeert bij de Raad van Beheer de Merle kleur te verbieden, dat wil zeggen dus dat er dan geen stambomen meer voor worden uitgegeven.
Wat er met stamboomloze honden (waarvan je nooit aan kunt tonen dat ze raszuiver zijn) of kruisingen gebeurd heeft niemand vat op. Daar maakt niemand zich druk over gezonde lijnen en kleuren waarvan bekend is dat ze erfelijke gebreken meegeven.
Daar is alleen het geld belangrijk.
TinkerTom schreef:Daar worden al geen stambomen meer voor afgegeven, volgens mij nooit gedaan en verder kunnen we hier nog wel uren over discuseren, maar dat gaan een beetje te ver offtopic....betrefd TS gaat het hier niet om het geld! maar goed thuis is belangrijker anders blijft ze...
Ilsiie schreef:[*olduser*], klopt dat 't nooit is aangetoond. En ik weet idd dat er 'mislukte' en dus zwakke kruisingen zijn die niet oud worden en ook problemen hebben.. mijn ouders hebben vroeger, nog voor ik geboren werd, ook een pup uit het asiel gehaald. Een langharig geval, weet de kruising zo even niet.. Hij is op een maand na 14 jaar geworden.. Nu zijn de 2 honden die we hebben 6 en 4 en ze hebben *klopt het af* nog nooit iets gemankeerd gelukkig..
Maar je hebt natuurlijk ook ongelukkige ongelukjes.. En dan zijn kruisingen minder.. Slechte heb je er bij rassen én bij kruisingen altijd tussen zitten toch?
Neemt niet weg dat ik bepaalde rassen enorm gaaf vind hoor