vandaag geboren 3 chifox-jes ;)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Lana_x

Re: vandaag geboren 3 chifox-jes ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:12

Gefeliciteerd!
De pup van de 2e foto is wel erg bijzonder zeg! sjezus wat een mooie pup, allemaal trouwens! En terecht dat je trots bent!
Veel plezier nog met je puppies en hopelijk vinden ze over een paar weken een heel lief nieuw baasje! (teminste, ik ga er van uit dat ze verkocht worden??)

Groetjes lana,

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:15

x_Sannee schreef:
Gefeliciteerd! Leuke kruising hoor! Heb je ook een foto van de papa?
Is er verschil met teacup chi of gewone chi?

De teacup chi`s zijn zo klein gefokt ( grote van een theekopje dus Knipoog ) de gewone chi`s zijn zo rond de 20 cm ongeveer. Foto van de papa staat op de site van TS

silas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 13:21

dit is papa (foto met dank aan zijn eigenaar..)
Afbeelding

voor het mooie teefje is genoeg animo....
Het lieve zwart witte reutje is nog beschikbaar

de dames en heer doen het super en groeien voorbeeldig

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:18

Is dat een chi ? ;p Maakt mij niet uit hoor dat het een kruising of wat dan ook is maar hij lijkt anders dan een chi ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:19

Dat is een langharige chihuahua Gestoord Gestoord

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:21

Gefeliciteerd Haha!!

En wat een leuke kruising! Ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien als ze volwassen zijn Ja

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:24

Wat schattig zeg!! Haha! Het is dat ik 2 monsters van katten heb rondlopen die niet van hondjes houden, anders had ik het wel geweten Bloos

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:32

Hahaha ja ok Tong uitsteken die heb ik zelf alst goed is ook ;p maar hij heeft zon collie kleur Tong uitsteken

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:38

suuzepuus schreef:
oooow die mini rottweiler....

Ik dacht precies hetzelfde toen ik die 3de zag Tong uitsteken

Ik heb wel interresse in die zwart witte..
Hoeveel vraag je ervoor? Clown

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:48

x_Sannee schreef:
Is dat een chi ? ;p Maakt mij niet uit hoor dat het een kruising of wat dan ook is maar hij lijkt anders dan een chi ?

Haha ja het is een Chi maar hij lijkt op de foto veeeel groter dan ie is hoor Haha!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 17:03

fotobommetje....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
weegt inmiddels 345 gram

Afbeelding
weegt inmiddels 297 gram

en na het wegen weer diepe rust
Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:05

Grijze vetklep Haha! Knipoog

silas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 20:32

is echt een bulldozer....je zou bijna denken dat dat het reutje zou moeten zijn hahahahaha

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:44

TinkerTom schreef:
De teacup chi`s zijn zo klein gefokt ( grote van een theekopje dus Knipoog ) de gewone chi`s zijn zo rond de 20 cm ongeveer. Foto van de papa staat op de site van TS

Teacups bestaan helemaal niet, dat is een naam die de broodfok/hondenhandel heeft verzonnen om pups die ze te vroeg bij de moeder weghalen (en waarvan ze zeggen dat ze ouder zijn zodat ze klein lijken) aan kruisingpups geven.

Er worden helaas weleens Chihuahua's geboren die te klein blijven en die worden gemiddeld niet ouder dan een jaar of 6 oud. Die wil je dus absoluut niet graag als fokker. Een goede en verantwoorde fokker zal ook zeker niet met een kleine Chihuahua fokken.

Grappige pups.
De Merle kleur wordt bij de Chihuahua trouwens niet graag gezien. De rasvereniging is zelfs bezig deze kleur verboden te krijgen.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:49

Ja en met de te klein gebleven chi s wordt wel degelijk doorgefokt door broodfokkers ...

De blue merle kleur verbieden kun je niet!! er wordt alleen geen stamboom voor afgegeven.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:24

TinkerTom schreef:
Ja en met de te klein gebleven chi s wordt wel degelijk doorgefokt door broodfokkers ...

De blue merle kleur verbieden kun je niet!! er wordt alleen geen stamboom voor afgegeven.

Alleen zijn die broodfokkkers niet aangesloten bij de rasvereniging en hebben meestal weinig met raszuivere Chihuahua's te maken.

Met verbieden bedoel ik ook dat de NCC probeert bij de Raad van Beheer de Merle kleur te verbieden, dat wil zeggen dus dat er dan geen stambomen meer voor worden uitgegeven.

Wat er met stamboomloze honden (waarvan je nooit aan kunt tonen dat ze raszuiver zijn) of kruisingen gebeurd heeft niemand vat op. Daar maakt niemand zich druk over gezonde lijnen en kleuren waarvan bekend is dat ze erfelijke gebreken meegeven.
Daar is alleen het geld belangrijk. Knipoog

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:24

ThePast03 schreef:
TinkerTom schreef:

Alleen zijn die broodfokkkers niet aangesloten bij de rasvereniging en hebben meestal weinig met raszuivere Chihuahua's te maken.

Met verbieden bedoel ik ook dat de NCC probeert bij de Raad van Beheer de Merle kleur te verbieden, dat wil zeggen dus dat er dan geen stambomen meer voor worden uitgegeven.

Wat er met stamboomloze honden (waarvan je nooit aan kunt tonen dat ze raszuiver zijn) of kruisingen gebeurd heeft niemand vat op. Daar maakt niemand zich druk over gezonde lijnen en kleuren waarvan bekend is dat ze erfelijke gebreken meegeven.
Daar is alleen het geld belangrijk. Knipoog

Daar worden al geen stambomen meer voor afgegeven, volgens mij nooit gedaan en verder kunnen we hier nog wel uren over discuseren, maar dat gaan een beetje te ver offtopic....betrefd TS gaat het hier niet om het geld! maar goed thuis is belangrijker anders blijft ze...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:50

TinkerTom schreef:
Daar worden al geen stambomen meer voor afgegeven, volgens mij nooit gedaan en verder kunnen we hier nog wel uren over discuseren, maar dat gaan een beetje te ver offtopic....betrefd TS gaat het hier niet om het geld! maar goed thuis is belangrijker anders blijft ze...

Er zijn Blue Merle's met stamboom en er zijn nog steeds manier om een BM met stamboom te fokken, maar ik zal daar inderdaad niet over in discussie gaan. Mensen die daar meer over willen weten kunnen daarover contact opnemen met de rasvereniging.

Ik heb het niet specifiek over de TS, weet niet of zei meer vraagt voor dan de asielprijs voor een ingeënt, ontwormd en gechipt pupje (ongeacht de kleur). Knipoog

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:52

Mooie pups, maar vind het ook wel een rare kruising Bloos
Hoop dat ze een leuk baasje vinden Lachen

Stom dat ze de blue merle kleur niet willen bij de chi's, zolang je geen merle x merle kruist, is er toch niets aan de hand?

silas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:34

als ik geen leuk baasje kan vinden dan blijven ze!
het zijn echt schatjes, ze doen het super!

inderdaad zolang je blue merle niet kruist met elkaar dan is er niks aan de hand

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:45

Gosh Angelique wat een scheetjes!!

Het is echt zó jammer dat we al 2 van die hondebeestjes hebben want ze zijn écht schattig Lachen

En wat betreft kruisingen en dergelijke...
Wij hebben hier ook twee kruisingen; de ene kruising Friese Stabij X Schnauzer X Jack Russell, een leuke en sterke hond..
De ander is een ruwharige X gladharige Jack Russell, ook weer een erg sterke hond..

Ik denk niet dat het verkeerd is om kruisingen te fokken daar dit vaak sterkere hondjes zijn. Doorgefokte rashonden vind ik pas sneu, die op jonge leeftijd last krijgen van gebreken en dergelijke. (Ik zeg niet dat dit altijd zo gebeurd en is, maar je hoort het wel vaak).

Doe mij maar een leuke kruising hoor...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:49

De NCC (rasvereniging van de Chihuahua) heeft meerdere redenen om de Blue Merle kleur niet in het ras te willen.
Als je een beetje rondsnuffelt op het internet zul je nog wel wat discussies hierover tegenkomen.

Anders even aanmelden bij het forum van de rasvereniging: http://www.chihuahuaclub.nl/

Zelf heb ik er nog geen mening over omdat ik er te weinig over weet. De kleur opzich vind ik prachtig maar ik weet dat het in het ras is gekomen door "vreemd" bloed te gebruiken en via veel omwegen (aankeuringen in het buitenland) er uiteindelijk bij sommige exemplaren een stamboom is gekomen.
Of het slim is om daarmee de rasfokkerij voort te zetten ben ik zelf nog niet over uit.
Het staat me wel tegen dat de reu enorm wordt uitgebuit en BM pups (meestal zonder stamboom) worden aangeprezen als bijzonder exclusief.
Dan komt het commerciële plaatje weer voorop te staan en dat is nooit goed als je met dieren bezig bent.

Dit is mijn persoonlijke mening en is niet speciaal tegen de TS gericht. Voordat mensen denken dat ik die aanval Knipoog
Het is gewoon zo dat nu iedere kruising die ook maar iets op een Chihuahua lijkt (of niet maar gewoon wat kleiner is) als warme broodjes over de toonbank gaan.

Nog geen vijf jaar terug had zelfs de broodfok weinig interesse voor Chihuahua's of kruisingen daarvan omdat die aan de straatstenen niet kwijt te raken waren.
Iedereen vond het toen honden voor bejaarde dames Haha!
En stilletjes hoop ik dat die tijd snel weer terug komt....

Ilsiie, het is nooit aangetoond dat kruisingen sterker zijn dan rashonden. Van rashonden wordt alles geinventariseerd en dan lijkt het snel dat daar meer problemen mee zijn.
Je wilt niet weten hoeveel kruisingen (van "rashonden") die niet ouder geworden zijn dan een jaar.
Inteelt komt veel vaker voor bij de broodfok/hondenhandel dan bij de serieuze fokkerij.
Alleen weten de kopers het dan niet en dan is het blijkbaar niet erg.

Neemt niet weg dat kruisingen hele leuke honden kunnen zijn, ik heb er hier ook twee rondlopen. Opvangers dat wel. Knipoog

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:06

ThePast03, klopt dat 't nooit is aangetoond. En ik weet idd dat er 'mislukte' en dus zwakke kruisingen zijn die niet oud worden en ook problemen hebben.. mijn ouders hebben vroeger, nog voor ik geboren werd, ook een pup uit het asiel gehaald. Een langharig geval, weet de kruising zo even niet.. Hij is op een maand na 14 jaar geworden.. Nu zijn de 2 honden die we hebben 6 en 4 en ze hebben *klopt het af* nog nooit iets gemankeerd gelukkig..
Maar je hebt natuurlijk ook ongelukkige ongelukjes.. En dan zijn kruisingen minder.. Slechte heb je er bij rassen én bij kruisingen altijd tussen zitten toch?

Neemt niet weg dat ik bepaalde rassen enorm gaaf vind hoor Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:21

Ilsiie schreef:
[*olduser*], klopt dat 't nooit is aangetoond. En ik weet idd dat er 'mislukte' en dus zwakke kruisingen zijn die niet oud worden en ook problemen hebben.. mijn ouders hebben vroeger, nog voor ik geboren werd, ook een pup uit het asiel gehaald. Een langharig geval, weet de kruising zo even niet.. Hij is op een maand na 14 jaar geworden.. Nu zijn de 2 honden die we hebben 6 en 4 en ze hebben *klopt het af* nog nooit iets gemankeerd gelukkig..
Maar je hebt natuurlijk ook ongelukkige ongelukjes.. En dan zijn kruisingen minder.. Slechte heb je er bij rassen én bij kruisingen altijd tussen zitten toch?

Neemt niet weg dat ik bepaalde rassen enorm gaaf vind hoor Lachen

Zolang kruisingen niet allemaal geregistreerd worden en van iedere kruising wordt bijgehouden aan welke erfelijke gebreken hij lijdt en op welke leeftijd hij is overleden kun je er niets over zeggen.

Heb heel veel kruisingen en rashonden voorbij zien komen en ik zie vooral heel veel problemen bij de kruisingen uit de broodfok/handel.
Zwaar HD, epileptie, ED, OCD, dove honden, patella luxatie en nog vele andere gebreken heb ik voorbij zien komen bij kruisingen. En met de ouderdieren van dit soort honden wordt naar hartelust verder gefokt.

Er zijn rashonden waarvan de gemiddelde leeftijd schrikbarend triest laag ligt. Maar de kruisingen van deze rashonden worden ook niet veel ouder.

Voorlopig vind ik het persoonlijk voor een pup een veel betere start als zijn voorouders (dus niet alleen de ouders want dat schiet weinig op) getest zijn op erfelijke gebreken en stabiele karakters dan fokken met honden waarvan je helemaal niet weet wat voor erfelijke gebreken er in de voorouders zaten.

En dan hebben we het nog niet eens over karakters. Knipoog

Dat kruisingen veel gezonder zouden zijn dan rashonden is vooral een verkooppraatje van de broodfok/handel. Die vertellen altijd precies wat mensen graag willen horen.
Een goede/serieuze fokker zal dingen vertellen die mensen niet altijd even graag horen en zelfs zijn a.s. pupkoper stevig ondervragen (en soms naar huis sturen zonder pup).

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:47

Waar is de 3de pup gebleven?
Of heb ik er weer een overheen gelezen?

Schattige pups Lachen