Ik ben Muis, een poes van 7 week en kan al klimmen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Re: Ik ben Muis, een poes van 7 week en kan al klimmen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:21

wat een leuke poes! Ze is erg knap ook Ja

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:58

Klaasje schreef:
Even een stukje naar boven scrollen Knipoog

Had ik al gelezen hoor! Knipoog

Maar je schrijft daar niet hoe het voor Muis wordt als jij straks weer fit bent en niet meer thuis zit ....
ik was dus benieuwd hoe het leven er voor haar dan uitziet (zit ze dan alleen, hoelang en waar?). Gewoon bennieuwd of jullie daar ook een idee over hebben.

Wij hebben zelf een binnenpoes, die hooguit een halve dag alleen zit. Ze heeft dan een hele grote bijkeuken voor zichzelf met klimspullen en verschillende lekkere mandjes om te liggen, dus zij vermaakt zich zo'n halve dag prima. Zou me voor kunnen stellen dat als een poes langer alleen binnen is dat ie zich verveelt en ondeugend wordt ...
Laatst bijgewerkt door simodi op 27-10-08 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:00

Wat een lief ding! Zeker leuk gezelschap! *LOL*

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:14

lekker ding

maar een kit alleen houden vind ik not done ben je imo fout bezig

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:28

waarom heb je maar 1 kitten genomen? ik heb er hier 2 zitten van 12 weken, en als ik zie hoe die de hele dag bezig zijn met elkaar dan had ik het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen om er maar 1 te nemen.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:47

Caira schreef:
waarom heb je maar 1 kitten genomen? ik heb er hier 2 zitten van 12 weken, en als ik zie hoe die de hele dag bezig zijn met elkaar dan had ik het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen om er maar 1 te nemen.

Pardon? Als jij 1 paard koopt, dan vraag ik toch ook niet 'waarom heb je maar 1 paard gekocht?'? Je moest eens weten hoe Muis haarzelf bezig houdt met allerlei speeltjes, klimdingen, etc. Ik ben ook continu met haar aan het spelen, ze vermaakt zich prima.

Simodi: Oké, sorry. Dan heb ik je verkeerd begrepen. Maar bij ons is dit ook het geval, ze vermaakt zich heel goed met alles wat we hier voor haar hebben.

Hoop niet dat jullie denken dat ik niks voor die poes voel, want ik vind het gewéldig en ze heeft het heel goed.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:57

En kit mag eigenlijk niet alleen zijn.

Er zijn heel veel asiels, daar krijg je een kit alleen mee als je meerdere beesten heb of veel thuis bent.

Heb er zelf ook 2 10 maanden en 5 maanden binnenkort waarschijnlijk zaterdag nog eentje van 3 maanden

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:17

tita schreef:
lekker ding

maar een kit alleen houden vind ik not done ben je imo fout bezig

Dat ben ik niet helemaal met je eens, als ze (vooral de eerste tijd) maar genoeg aandacht krijgt van het baasje/vrouwtje is er imo niks aan de hand. Om je mening dan een beetje te nuanceren; wij hebben er hier twee van nu bijna 6 maanden (zie onderschrift) en die hebben we vanaf 8 weken. Aanvankelijk wist ik neit of het wel zo verstandig was om er meteen twee te nemen, maar dat pakte juist heel goed uit; je hoeft ze niet de hele tijd te entertainen, ze hebben elkaar. We konden/kunnen dan ook met een gerust hart een dagje wegblijven, geen punt. Met een kitten in z'n eentje is dat toch moeilijker, denk ik. Maar aangezien TS blijkbaar de komende tijd thuis zit, zal het kitten zich niet snel vervelen Lachen

crossmonster, wat een grappig verhaal van dat mailtje! Mijn vriend is ook helemaal om, hoor. Hij wilde altijd het liefst een hond, om precies te zijn een Rottweilerpup Vork maar omdat ik heel graag poezen wilde, en een pup hier nou eenmaal niet op zijn plaats is zo midden in de stad en in een huis met trappen (vind ik) zijn we maar 'begonnen' met kittens. Mijn vriend had eerder altijd zoiets van 'katten, die zijn voor erbij, daar hecht je je toch niet zo aan'. Hij heeft vroeger dan ook heel veel katten zien komen en gaan en zijn ouders hebben bijvoorbeeld een dikke kat die vooral veel in de weg ligt en die hij liever kwijt dan rijk is Nagelbijten / Gniffelen (en eentje die m'n vriend dan weer wel heel leuk vindt, de nieuwe kittens moesten dan ook zo veel mogelijk op die kat lijken Rolleyes )
Maargoed, ik heb twee dotjes van kittens uitgekozen en vanaf het moment dat we bij het asiel stonden en ieder een van de scharminkels (want dat waren ze, de eerste tijd vond ik ze eigenlijk nog veel te klein en kwetsbaar achteraf. Ik was blij dat ze wat gingen groeien) in onze handen gedrukt kregen, was hij verkocht! Hij beschermt ze nu met z'n leven en verandert echt in een watje als je hem ziet knuffelen met ze Haha!
Met andere woorden, een eigen kat is echt anders, ja Ja
Ik hoop dan ook dat dit katje nog lang bij jullie mag blijven en dat je geen spijt krijgt van je 'impulsaankoop', maar het is zonder twijfel een schatje, dus dat komt vast goed.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:18

Klaasje schreef:
Caira schreef:

Pardon? Als jij 1 paard koopt, dan vraag ik toch ook niet 'waarom heb je maar 1 paard gekocht?'? Je moest eens weten hoe Muis haarzelf bezig houdt met allerlei speeltjes, klimdingen, etc. Ik ben ook continu met haar aan het spelen, ze vermaakt zich prima.

Simodi: Oké, sorry. Dan heb ik je verkeerd begrepen. Maar bij ons is dit ook het geval, ze vermaakt zich heel goed met alles wat we hier voor haar hebben.

Hoop niet dat jullie denken dat ik niks voor die poes voel, want ik vind het gewéldig en ze heeft het heel goed.

als je een paard koopt om deze vervolgens alleen thuis te zetten, ja ook dan zou ik het vragen. Dat heeft te maken met het feit dat je geen enkel dier alleen zou moeten houden, dus ook geen kat. Om even op je foto's terug te komen, het is wel een plaatje!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 14:31

Citaat:
als je een paard koopt om deze vervolgens alleen thuis te zetten, ja ook dan zou ik het vragen. Dat heeft te maken met het feit dat je geen enkel dier alleen zou moeten houden, dus ook geen kat. Om even op je foto's terug te komen, het is wel een plaatje!

Hahaha oké, maar ik heb ook nog een aquarium vol vissen Vork Als het een beetje meezit komt mijn hond hier ook nog heen, maar die is nu nog bij m'n moeder.

Bedankt!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:35

Wat een super lief katje zeg, super veel plezier ermee!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:37

Wat een heerlijke kitten om te zien! Haha!
Ik zou er zo nog een kat bij willen als ik dit zo zie Nagelbijten / Gniffelen maar ja, 2 is meer dan voldoende! De oudste is al 17 jaar en ik denk niet dat die nog zit te wachten op zo'n drukke kitten Haha!

Maar toch een vraagje: kon je de kitten niet wat later ophalen? na 6 week bij de moeder weg is eigenlijk nog te vroeg...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 14:42

17 is echt een hele mooie leeftijd voor een kat! Hoe is ze eronder, nog 'gewoon' of zijn er al ouderdoms kwaaltjes?

Wij gingen er niet vanuit dat we haar gelijk meekregen toen we bij ze gingen kijken, maar volgens de vrouw was het geen probleem. Ze waren al geheel zelfstandig en hadden niet zoveel meer met 'mams'.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:48

Hij Nagelbijten / Gniffelen

Hij is er super onder! Lachen Zou niet zeggen dat hij al zo oud was! Hij is kerngezond (afgezien van zijn vlooienallergie waardoor hij zijn vacht eruit heeft getrokken en dat groeit niet meer zo mooi weer terug Boos! ) maar begint op de gekste moment te miauwen... dus hij is wel wat 'dementerend' lijkt het Nagelbijten / Gniffelen
Maar rent nog fanatiek achter onze jongere kat aan (hij blijft de baas Knipoog ) en springt nog als de beste! Lachen

Al is hij natuurlijk wel luier geworden en ligt hij het liefst de hele dag op je schoot Lachen

Over te vroeg weghalen: nu hoef je nog geen problemen te merken, maar later kunnen er wel problemen ontstaan (ongewenst overal sproeien in huis bv...). Maar onze oude kat hadden wij ook al na 6 week bij ons (sja 17 jaar geleden wist je niet beter Nagelbijten / Gniffelen) en die zorgde voor minder problemen dan onze kat die wij na 10 week in huis haalde (die sproeit echt overal! Boos! en dat voor een poes )

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:02

Wat een schatje eerlijk waar, kan er zo verliefd op worden Lachen
Ik wil als ik het huis uit ben ook een kat maar dan geen kitten.
Ik wil een oude kat die al een lange tijd in het asiel zit en die niemand wilt hebben. Maar kittens zijn ook wel erg cute Nagelbijten / Gniffelen haha veel plezier met muis!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:15

AaronYve schreef:
Ik wil een oude kat die al een lange tijd in het asiel zit en die niemand wilt hebben. Maar kittens zijn ook wel erg cute Nagelbijten / Gniffelen haha veel plezier met muis!

Dat wil ik ook altijd, gewoon een rustige kat die dan bij mij z'n laatste jaar(en) door mag brengen. Maar moet ik nog "even" wachten tot ik klaar ben met m'n studie en een eigen huisje heb Tong uitsteken

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:21

AaronYve schreef:

weet dan nog wel een hele lieve dame voor je ze zit in dord en is al op leeftijd..ze kijkt beetje zuur maar als je heel voorzichtig begint met aaien..gaat ze hard spinnen.

Heb lang getwijfeld of ik haar in huis moest halen maar ik heb 2 draakjes die alles slopen en beslopen dus ik denk niet dat ze dat leuk gaat vinden

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:32

wat een geweldige kat! lekker actief ook.
onze kat is nu 13 jaar en is ook hier helemaal alleen opgegroeit. ze heeft het altijd super gehad mocht lekker buiten spelen en alles. nu is ze al ouder en ligt ze de hele dag te slapen en savonds gaat ze op jacht.
zou niet weten waarom je perce twee kittens moet nemen hoor.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:53

Ik houd me zeker aanbevolen Tita, alleen woon ik nu nog niet op mezelf. Of ja dat wel op kamers maar we willen gaan samenwonen. Dat is hopelijk het plan voor volgend jaar (wat er al snel aankomt)
Mij maakt het ook echt niet uit als ze een beetje zelfstandig zijn als ze me maar niet gaan aanvallen Lachen

Ben toch echt wel verliefd op muis aan het worden haha

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:34

Klaasje schreef:
Citaat:

Hahaha oké, maar ik heb ook nog een aquarium vol vissen Vork Als het een beetje meezit komt mijn hond hier ook nog heen, maar die is nu nog bij m'n moeder.

Bedankt!

Dat van die vissen is dan van tijdelijke aard denk ik! Duivel

Prima als je je maar bewust bent van het feit dat ze nu ge-entertaind moet worden en ook straks een goede oplossing hebt. Onze poes is ook enige-poes van jongs af aan en binnenpoes, zij is hartstikke gelukkig, heel aanhankelijk, maar kan ook prima 's ochtends alleen zijn.

En, heel belangrijk, een kat is een solitair dier!!!! Dus vergelijken met paarden of honden heeft geen zin, dat zijn kudde-/roedeldieren en moeten juist met meerderen zijn. Katachtigen niet, die leven en jagen in principe alleen.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:46

Wat een schatje! Hij vermaakt zich wel met die klimpaal zo te zien Haha!

simodi schreef:
En, heel belangrijk, een kat is een solitair dier!!!! Dus vergelijken met paarden of honden heeft geen zin, dat zijn kudde-/roedeldieren en moeten juist met meerderen zijn. Katachtigen niet, die leven en jagen in principe alleen.

hier wil ik wel even op reageren. Bloos Dit is dus niet geheel juist. Zéker niet als de kat geen buitenkat is (en dus alleen binnen met 'de mens' zit opgescheept). Katten kunnen prima in hun eentje overleven, maar het zijn wél hele sociale dieren die je zeker niet van elk katachtig contact mag afsnijden.

even googlen en je vind direct al een aantal resultaten:
http://www.katsencats.nl/NS47Cat%20Care.htm schreef:
Ook katten zijn – in tegenstelling tot wat nog wel eens wordt gedacht – niet graag alleen. Normaal gesproken is het voor hen veel beter om met een soortgenootje op te groeien. Een gangbare gedachte was, dat katten solitaire dieren zijn. Dierenartsen verkondigen dit nog wel eens. Wie katten echt kent, weet dat dit niet zo is. Ze zijn individueel en hebben wel veel leefruimte nodig om zich terug te kunnen trekken, maar ze zijn niet solitair. Onderzoeken (van onder anderen Dr. David Macdonald) in Engeland onder groepen boerderijkatten wezen uit dat de moeders voor elkaars kittens zorgen en ook samenwerken om te foerageren. De vaders verbleven in de periferie van de kattenpopulatie. Trouwens ieder mens die meer katten heeft, weet dat katten hele diepe vriendschappelijke betrekkingen met elkaar kunnen aanknopen

Ik vind het zéker belangrijk dat een kat ook interactie heeft met soortgenoten. Begroeten, ruziën, elkaar wassen, etc. Dus óf de kat moet naar buiten kunnen, óf een 2e kat erbij.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:20

Ielsje schreef:
Ik vind het zéker belangrijk dat een kat ook interactie heeft met soortgenoten. Begroeten, ruziën, elkaar wassen, etc. Dus óf de kat moet naar buiten kunnen, óf een 2e kat erbij.

Of je moet zelf die taken op je nemen, door lekker veel te aaien, te borstelen, te spelen! Haha! (Dat doen wij dus ook dagelijks met onze poezebeest)

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:36

nee dat ben ik niet met je eens, een mens is niet hetzelfde als een soortgenoot Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:49

ik denk dat ik de juiste keuze heb genomen om er een maatje voor Pooky bij te zoeken Ja Ja nu jankt er niet een kat als ik thuis kom maar 2 Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:52

Afbeelding

Afbeelding

Een kit alleen houden blijft in mijn ogen echt fout...ze heeft ook soortgenoten nodig voor de opvoeding en helemaal muis omdat ze zo jong weg is gedaan bij de moeder.

Bovendien ben jij niet 24 uur per dag thuis en met dat beestje bezig en ook geen 12 uur