Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Klaasje schreef:Even een stukje naar boven scrollen
Caira schreef:waarom heb je maar 1 kitten genomen? ik heb er hier 2 zitten van 12 weken, en als ik zie hoe die de hele dag bezig zijn met elkaar dan had ik het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen om er maar 1 te nemen.
tita schreef:lekker ding
maar een kit alleen houden vind ik not done ben je imo fout bezig
Klaasje schreef:Caira schreef:waarom heb je maar 1 kitten genomen? ik heb er hier 2 zitten van 12 weken, en als ik zie hoe die de hele dag bezig zijn met elkaar dan had ik het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen om er maar 1 te nemen.
Pardon? Als jij 1 paard koopt, dan vraag ik toch ook niet 'waarom heb je maar 1 paard gekocht?'? Je moest eens weten hoe Muis haarzelf bezig houdt met allerlei speeltjes, klimdingen, etc. Ik ben ook continu met haar aan het spelen, ze vermaakt zich prima.
Simodi: Oké, sorry. Dan heb ik je verkeerd begrepen. Maar bij ons is dit ook het geval, ze vermaakt zich heel goed met alles wat we hier voor haar hebben.
Hoop niet dat jullie denken dat ik niks voor die poes voel, want ik vind het gewéldig en ze heeft het heel goed.
Citaat:als je een paard koopt om deze vervolgens alleen thuis te zetten, ja ook dan zou ik het vragen. Dat heeft te maken met het feit dat je geen enkel dier alleen zou moeten houden, dus ook geen kat. Om even op je foto's terug te komen, het is wel een plaatje!
AaronYve schreef:Wat een schatje eerlijk waar, kan er zo verliefd op worden
Ik wil als ik het huis uit ben ook een kat maar dan geen kitten.
Ik wil een oude kat die al een lange tijd in het asiel zit en die niemand wilt hebben. Maar kittens zijn ook wel erg cutehaha veel plezier met muis!
AaronYve schreef:Wat een schatje eerlijk waar, kan er zo verliefd op worden
Ik wil als ik het huis uit ben ook een kat maar dan geen kitten.
Ik wil een oude kat die al een lange tijd in het asiel zit en die niemand wilt hebben. Maar kittens zijn ook wel erg cutehaha veel plezier met muis!
Klaasje schreef:Citaat:als je een paard koopt om deze vervolgens alleen thuis te zetten, ja ook dan zou ik het vragen. Dat heeft te maken met het feit dat je geen enkel dier alleen zou moeten houden, dus ook geen kat. Om even op je foto's terug te komen, het is wel een plaatje!
Hahaha oké, maar ik heb ook nog een aquarium vol vissenAls het een beetje meezit komt mijn hond hier ook nog heen, maar die is nu nog bij m'n moeder.
Bedankt!
simodi schreef:En, heel belangrijk, een kat is een solitair dier!!!! Dus vergelijken met paarden of honden heeft geen zin, dat zijn kudde-/roedeldieren en moeten juist met meerderen zijn. Katachtigen niet, die leven en jagen in principe alleen.
http://www.katsencats.nl/NS47Cat%20Care.htm schreef:Ook katten zijn – in tegenstelling tot wat nog wel eens wordt gedacht – niet graag alleen. Normaal gesproken is het voor hen veel beter om met een soortgenootje op te groeien. Een gangbare gedachte was, dat katten solitaire dieren zijn. Dierenartsen verkondigen dit nog wel eens. Wie katten echt kent, weet dat dit niet zo is. Ze zijn individueel en hebben wel veel leefruimte nodig om zich terug te kunnen trekken, maar ze zijn niet solitair. Onderzoeken (van onder anderen Dr. David Macdonald) in Engeland onder groepen boerderijkatten wezen uit dat de moeders voor elkaars kittens zorgen en ook samenwerken om te foerageren. De vaders verbleven in de periferie van de kattenpopulatie. Trouwens ieder mens die meer katten heeft, weet dat katten hele diepe vriendschappelijke betrekkingen met elkaar kunnen aanknopen
Ielsje schreef:Ik vind het zéker belangrijk dat een kat ook interactie heeft met soortgenoten. Begroeten, ruziën, elkaar wassen, etc. Dus óf de kat moet naar buiten kunnen, óf een 2e kat erbij.