Mijn nieuwe aanwinst.. !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeetje

Re: Mijn nieuwe aanwinst.. !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 11:58

haha het is maar goed dat iedereen een eigen mening heeft over welk soort hond hij of zij prefereert Knipoog Zou niet goed zijn als iedereen alleen maar 1 soort ras wil hebben Tong uitsteken wordt zo eentonig Haha!

Daarbij houd ik zelf ook van de grote rassen maar die kan ik hier gewoon niet hebben, veeeel te weinig ruimte en vind wel dat de grotere honden de ruimte moeten kunnen hebben om te spelen etc.
Als ik groter had gewoond had ik heeel graag een husky gewild Haha! vind die dieren prachtig mooi !!

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:05

Wat een schatje Lachen De zus van m'n vriend heeft er ook eentje, die is nu een jaar ongeveer. En DRUK. Echt niet normaal haha, hij luistert wel maar hij springt ook heel veel in de rondte Clown

Ik vind ze ook niet zo mooi, maar dat geeft niks want het is mijn hond niet natuurlijk Haha!

Ze is wel schattig Lachen Oh, en dat knorren idd Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:29

Wat een leuk hondje, waar heb je haar vandaan Lachen?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 18:41

Ze komt uit een plaatsje vlakbij Horst in limburg.. een heeeel eind rijden dus !! Maar ze heeft de reis prima doorstaan met heeel veel slapen ..

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:44

ahh wat een schatje! Het is niet mijn soort hond, maar vind deze echt super schattig. En zo klein nog, vooral die 2e serie foto's omdat dan de dingen om haar heen zo groot zijn.

Heel veel plezier met haar! En geniet van de puppytijd, voordat je het weet zijn ze "groot"

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:08

Wat een kleintje Lovers
Hoe groot is ze nu en oud ? Lachen
Ze is echt wel leuk, en leuke naam Ja

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:45

Dreeetje schreef:
haha het is maar goed dat iedereen een eigen mening heeft over welk soort hond hij of zij prefereert Knipoog Zou niet goed zijn als iedereen alleen maar 1 soort ras wil hebben Tong uitsteken wordt zo eentonig Haha!

Daarbij houd ik zelf ook van de grote rassen maar die kan ik hier gewoon niet hebben, veeeel te weinig ruimte en vind wel dat de grotere honden de ruimte moeten kunnen hebben om te spelen etc.
Als ik groter had gewoond had ik heeel graag een husky gewild Haha! vind die dieren prachtig mooi !!

Hihi, ik woon ook (erg) klein, gewoon in een rijtjeshuis. Maar zoals ik al zei, mijn hond is in huis erg rustig Knipoog Kun je van een husky waarschijnlijk niet zeggen.
Maar je mag gerust van een mops houden hoor, hoop dat je er veel plezier van hebt Haha!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:57

Ze is aankomende zaterdag 8 weekjes, ze weegt 1200 gram.. De kleine dondersteen! Ik neem inderdaad continue foto's, ze is ook zo schattig Haha!

@ Anneliesdj, dat zal ik zeker doen hoor Vork Ben verliefd op dit ras Bloos

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:45

Dreeetje schreef:

Ook ik ben een liefhebber van grote rassen en ik vind Doggen schatten van honden.
Mijn allereerste hond was een prachtige Grijze keeshond. Ze was ontzettend lief, absoluut geen blaffer en ik heb jarenlang plezier van haar gehad. Maar toen ze op latere leeftijd (13 jaar) een acute hernia kreeg had ik wel een probleem. Gezien haar leeftijd zat aan een operatie een te groot risico verbonden. In overleg met de DA heb ik er toen voor gekozen om haar te laten inslapen.
Ik heb toen ervaren dat het voor mij niet zo handig is om een grotere hond te hebben. Ik zit in een rolstoel en zolang zo'n hond gezond is levert dat geen enkel probleem op. Maar dat verandert zodra ze iets mankeert en bijvoorbeeld veel getild moet worden.
Daarom ben ik toen op zoek gegaan naar een kleiner ras dat voor mij goed hanteerbaar is qua verzorging (doe ik helemaal zelf), maar dat wel echt hond is. En dat heb ik uiteindelijk gevonden: de dwergschnauzer. Die is me zo goed bevallen dat ik inmiddels aan mijn tweede schnauzertje 'bezig ben'.
Ik vind het echt een aanrader.
Ik ben zo verslaafd aan de schnauzer dat ik, als de omstandigheden het zouden toelaten, van alle drie de soorten (dwerg-, middenslag- en ries) wel een exemplaar zou hebben. Maar dat zit er voor mij dus niet in. En in feite vind ik dat helemaal niet erg omdat ik heel veel plezier beleef aan Precious:
Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:08

Wauw, een schnauzer vind ik dan wel weer een supermooi klein hondebeest!!
Als ik meer ruimte zou hebben zou ik zeker overwegen er een te nemen.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 12:26

Oh nee een schnauzer is niet mijn soort hond.. Vork Haha, zo zie je maar weer dat iedereen een andere klik heeft met een bepaald ras..
Maar het is wel fijn dat je weet welk ras je leuk vind Haha!
Je hebt nu 1 schnauzer? En je bent op zoek naar een 2e erbij ? Een kleine pup of niet ??

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:47

Als de omstandigheden het zouden toelaten had ik wellicht meer schnauzers gehad. Maar nu is dat niet mogelijk (klein huis, rolstoel). Daarom ben ik heel erg blij met mijn zwartzilver dametje. Het is echt een wereldhondje: vriendelijk tegen iedereen (geen echte schnauzereigenschap) en superlief. Maar ze heeft wel karakter en het is een persoonlijkheid waar je niet omheen kunt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:14

Ik vind die koppie's zo leuk, met zo'n mooie sik en snor.
Peper en zout vind ik de mooiste kleur, ook niet alledaags bij honden.
Hebben ze trouwens ook last van die sik/snor bij het eten?

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:28

De sik en snor moeten uiteraard goed bijgehouden worden. Met eten is dat in het geval van Precious geen probleem omdat ze een compleet droogvoer (brokken) eet. Vers drinkwater staat 24 uur per dag klaar. En ja, haar natte snor en sik veegt ze af aan baasjes broek wanneer ze een knuffel komt halen. Maar ach, er zijn erger dingen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:34

Ik ben het gewend, heb een Duitse Dog en die hebben afhangende lippen waardoor kwijl en water de bek weer uit loopt, de lippen houden het namelijk niet tegen.
Kwestie van op vaste tijden voeren en een handdoek erbij als hij gedronken heeft, dan heb je nergens last van.

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:44

Och och och, ze blijft superschatitg Haha!
Ik vind ze altijd het leukst als ze de race-kever0race gaan doen. Dan gaan ze met de staart tussen de benen, de kont bijna op de grond en de oren naar achteren racen. Ik lig altijd helemaal dubbel als onze Beauty (mops) dat doet!

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:55

aahw Wat een schatje !! Lovers
Lieve fotos!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:59

Ach wat een snoepie! Een heel leuk hondje!

Wij hebben ook een mops in de buurt... Mollie genaamd, volgens mij kijken ze ook allemaal of ze alle zorgen van de wereld moeten meedragen hihi.... Maak veel fotos voor je het weet is ze groot !! (naja uitgegroeid Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:16

*pakt stiekem pupje op, verstopt hem in haar binnenzak en sluipt het topic uit*

Lovers Haha!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:23

wat een lieffie.
maar ik kan me behoorlijk naar voelen als ik hier lees dat mensen het schattig vinden dat deze hondjes snurken... sorry maar daar kan ik met m'n pet niet bij.
deze honden zijn zo gefokt dat een een zo plat mogelijke neus hebben. hier kan eigenlijk veelte weinig lucht door heen. vandaar het snurk geluid. ga zelf maar eens de hele dag door een rietje ademen...
niet aanvallend bedoelt, want als mensen dit niet weten kun je ze niets kwalijk nemen maar wou het wel even kwijt.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 09:49

Sommige honden worden inderdaad gefokt op een zo kort mogelijk neusje, en dat is echt niet normaal nee!! Het tongetje kan vaak niet meer in het bekje vanwege de te kleine bek.
Maar scheer ze niet allemaal over 1 kam, vind ik echt niet kunnen, de mopshond bestaan is al erg oud, toen fokten ze er toch niet mee? Vanwege de kleine schedel krijg je het kleinere neusje, ja en het klopt dat je er iets meer aandacht aan moet besteden.

Wie zegt dat ze te weinig lucht krijgen? Je moet er inderdaad even op letten wanneer je een eind gaat wandelen dat je water mee hebt, maar wie zegt dat ze 'door een rietje' ademen? Wie zegt dat het snurken daar door komt?
Dat ze een te kort neusje hebben hoeft niet te betekenen dat de mopshond niet mag bestaan.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:58

wat een geweldig beestje ! Haha!
super die grote dop-ogen op zo'n kopje,[hihi]
Snurkt ie ook al ? Bloos haha

(wij hebben ook een mops alleen die snurkt echt alles bij elkaar als ie echt ver weg is Clown hihi)

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:18

Dreeetje schreef:
Sommige honden worden inderdaad gefokt op een zo kort mogelijk neusje, en dat is echt niet normaal nee!! Het tongetje kan vaak niet meer in het bekje vanwege de te kleine bek.
Maar scheer ze niet allemaal over 1 kam, vind ik echt niet kunnen, de mopshond bestaan is al erg oud, toen fokten ze er toch niet mee? Vanwege de kleine schedel krijg je het kleinere neusje, ja en het klopt dat je er iets meer aandacht aan moet besteden.

Wie zegt dat ze te weinig lucht krijgen? Je moet er inderdaad even op letten wanneer je een eind gaat wandelen dat je water mee hebt, maar wie zegt dat ze 'door een rietje' ademen? Wie zegt dat het snurken daar door komt?
Dat ze een te kort neusje hebben hoeft niet te betekenen dat de mopshond niet mag bestaan.

Het klopt vaak wel dat ze minder lucht krijgen door die platte snuit.
Mopshonden willen ze liever ook niet onder narcose brengen omdat er meer risico's bij zijn, onze mops is wel onder narcose geweest maar toen moest hij nog een zuurstof slangetje er bij. Maar het slangetje voor de kleinste hond was zelfs nog te groot voor z'n lucht wegen.
Dus hij heeft één voor een 'kat' gehad.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:26

Wat een humpie veel plezier ermee leuke naam ook

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:32

O, wat een scheetje!!!
Ik wil er ook al een hele tijd zo eentje! maar ik heb helaas niet heel veel tijd voor een hondje...