Mijn nieuwe aanwinst :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Re: Mijn nieuwe aanwinst :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 22:41

Vadalma: Schildpadden groeien niet naar de lengte van de bak? Krabben dus net zo min Lachen Het is afhankelijk van de conditie en rust van een dier hoe groot ze worden Lachen Ik voer afwisselend en ik hoop dat hij genoeg rustige plaatsen kan vinden om te vervellen. Ik hoop dat deze dus 20 cm gaat halen, maar met 15 ben ik al heel blij!

Stef_winston: Ik haal nooit mijn vissen en andere beesten uit de bak als ik deze schoon maak Lachen Het is dus ook niet nodig om hem er uit te halen. Mocht dat uiteindelijk wel nodig zijn, dan haal ik hem er uit met een bakje of inderdaad een schepnetje, maar hier klimmen meestal heel snel uit is mijn ervaring Nagelbijten / Gniffelen

Wirobelgje: Nee sebastiaan is een krab!
Krabben heb je in vele maten en kleuren. Het is leuk je er in te verdiepen in de vele soorten! Zo wil later als ik groot ben en als deze niet meer op de verboden lijst staat, een kokosnootkrab! ook een erg leuk beest!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:42

Wirobelgje schreef:
is Sebastiaan uit de KLeine Zeemeermin geen kreeft?

Hmm nee dat dacht ik toch niet. Die kok zingt dan toch ook een liedje als hij hem gaat "vullen". Clown
Lekker offtopic ook hihi Kan zo niet op de tekst komen, maar volgens mij zit er wel het woord ""krab" in.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:44

Joyckuh schreef:
Vadalma: Schildpadden groeien niet naar de lengte van de bak? Krabben dus net zo min Lachen Het is afhankelijk van de conditie en rust van een dier hoe groot ze worden Lachen Ik voer afwisselend en ik hoop dat hij genoeg rustige plaatsen kan vinden om te vervellen. Ik hoop dat deze dus 20 cm gaat halen, maar met 15 ben ik al heel blij!

Is dat dan een fabel? Of heb ik me verschrikkelijk vergist in het soort beest dat dat wel doet en is het niet een schildpad maar een ander dier?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:46

Vadalma schreef:
Joyckuh schreef:

Is dat dan een fabel? Of heb ik me verschrikkelijk vergist in het soort beest dat dat wel doet en is het niet een schildpad maar een ander dier?

Dat is een fabel en gaat helaas op voor bijna alle soorten water dieren Verdrietig
Dieren groeien niet naar de lengte van de bak maar vergroeien...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 22:48

Thnx Sron, nu typ jij een keer sneller Tong uitsteken

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:49

Hopla weer wat geleerd Pling Waar bokt toch al niet goed voor is Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:53

vééét, wat een ontiegelijk gaaf beest zeg.
Die kleuren, echt prachtig.
Natuurwonderen noem ik zoiets Haha!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:57

Heb het even gecheckt op wikipedia en het blijkt idd een krab te zijn...
ach ja, je kan niet alles weten Clown

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 22:59

Jaimyliefje schreef:
vééét, wat een ontiegelijk gaaf beest zeg.
Die kleuren, echt prachtig.
Natuurwonderen noem ik zoiets Haha!

Haha! Ik ben het met jou eens Haha!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:27

Scheve mond *Schrik* Ik scrollde naar beneden, in 1x een krab ofzo Bloos!
Bloos Whaha, maar wel een leukerd !

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:56

Ooh wat is hij gaaf!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:55

Wow Wow! .

Ik vind krabben eigenlijk maar vieze beesten. Maar deze vind ik echt...gewoon..tja...übercool Haha! .

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:58

ik hou er ook neit zo van
maar deze is wel gaaf
maar wat een super cool krabje zeg

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:58

Ik viel bijna van mn stoel af Clown Ik had namelijk een paard verwacht, maar hij is wel cool Cool

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:01

wat een gave krab! ik heb het niet zo op krabben en kreeften maar deze is wel heel bijzonder

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:14

Bedankt allemaal Haha! Hij was al ontsnapt vanmorgen Nagelbijten / Gniffelen hij zat achter het aquarium. Maar nu zit hij weer braaf op zijn plaats Lachen En nu een manier bedenken zodat hij er niet meer uit kan...

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:25

Naamsuggestie: "Houdini" Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:12

Hij is gaaf , geven z'n kleuren licht in het donker Haha! ?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 10:32

BraveSpots schreef:
Hij is gaaf , geven z'n kleuren licht in het donker Haha! ?

Huilen van het lachen Nee dat jammer genoeg niet Haha!

Rissa: Houdini is een leuke suggestie, maar zijn ontsnappingsroutes zijn nu allemaal gedicht, Mr. Krabs blijft dus waar hij is Haha!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:53

Och wat ontzettend leuk zeg!
Hoe groot aquarium hebben deze beestjes nodig? En hebben ze ook een plek nodig waar ze boven water kunnen?
Eens kijken of ik die ook op het werk kan bestellen Clown (werk in aquariumspeciaalzaak).

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 08:53

Ik denk dat je voor zo'n formaat krab toch minimaal een aquarium van 80 cm nodig hebt voor 1, hooguit 2 van deze dieren. Meer absoluut niet aangezien ze ook kanibalistisch zijn.
Ze hebben inderdaad plekken nodig om boven water te kunnen. Eigenlijk heb je meer land dan water nodig aangezien ze zich voornamelijk op het lang begeven Lachen Dus wat dat betreft zit hij hier goed bij mijn slijkspringers Haha!

Wat trouwens ook heel leuk is, als het donker is dan graaft deze krab zich in het zand in Lachen

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:28

Hij is super, ik zie alleen maar leuke beestjes in jouw topics (denkt aan vorige kannibalistische hoe heet ie ook alweer beestje met beperkte levensduur). Maar nu wil ik meer foto's van je Mr. Crabs en dan niet alleen in een plastic bakje, maar in zijn nieuwe woning! Overigens, zijn je slijkspringers wel veilig dan(die vond ik ook al zo leuk)? Kan je niet weer eens een nieuw topic maken over je aquariumbewoners, of heb ik die net gemist Haha!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:33

Wat een ontzettend mooi beest zeg, zou hem zelf niet zo snel in huis halen, ik ben meer van de knuffelbeesten Knipoog (die met haar en zo Tong uitsteken )
Maar wat een mooie kleuren, wat is het ras? (of lees ik daar nou overheen?)

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:41

Wat heb jij een orgineel, stoer huisdier zeg! En ook nog eens een plaatje om te zien.
Is zo'n krab ook nog een beetje levendig? Of zit hij het grootste gedeelte ergens in een hoekkie?
Ook vraag ik me af hoe hij een visje vangt? Zijn ze zo snel, of wachten ze af totdat een visje super dicht bij de krab zwemt en slaat hij dan in 1 keer toe ofzo?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 09:47

ylva schreef:
Hij is super, ik zie alleen maar leuke beestjes in jouw topics (denkt aan vorige kannibalistische hoe heet ie ook alweer beestje met beperkte levensduur). Maar nu wil ik meer foto's van je Mr. Crabs en dan niet alleen in een plastic bakje, maar in zijn nieuwe woning! Overigens, zijn je slijkspringers wel veilig dan(die vond ik ook al zo leuk)? Kan je niet weer eens een nieuw topic maken over je aquariumbewoners, of heb ik die net gemist Haha!

Bloos

ik zal van de week een topic openen Lachen
Maar voor nu, krab in the wild Tong uitsteken
Afbeelding
In combinatie met de slijkspringers gaat het goed, dit zijn elkaar vijanden, slijkspinger eet krab, krab eet vis. Maar ze zijn beide te groot om opgegeten te worden Nagelbijten / Gniffelen dus gaat super Haha!

PineApple: Hij komt zo nu en dan te voorschijn, ik ga er een tweede bij halen als ze ze nog hebben, misschien dat hij dan iets minder schuw is, nu verstopt ie zich nog tussen de planten Lachen

Mitxa: Hij vangt geen vis, ik voer diepvries vis (of verse als het op maandag markt is) en geeft deze gewoon aan hem. Deze pakt hij zo van de vork af Lachen
Echt levendig zijn ze niet, maar dat maken zijn kleuren goed vind ik Haha!