En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:21

pmarena schreef:
Ik vind Antoine maar een ondankbaar ei hoor..... Geen andijvie meer zonder aai zou ik zeggen. Lik op stuk! :P

Eigenlijk wel hè… een beetje stockholm syndroom bij hem regelen :P kijk jongen aaien is fijn je krijgt dan eten en anders krijg je niks
:+ :Y)

(Is met Belle en het beest ook zo hè…. En als het bij Disney mag… kan het hier ook :P )

Dido2316

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:53

Soms zijn vogels toch gewoon echt zo dom…. _O-
Maar dat maakt ze niet minder lief. Wat een leukerd is Colette!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:57

Is er nog een filmpje te maken van de nandoe escape room voordat die verwijderd wordt?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 21:31

Zo'n boomstam is natuurlijk ook wel héél moeilijk uit te vogelen...

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 01:38

Ik vind het ook zo grappig hoe inefficiënt die nandoes eten, als ze nou gewoon meer hap bewegingen zouden maken ipv pik bewegingen zan zou er toch zoveel minder verspilling van brokjes zijn ':)

Fijn dat Colette zo goed gaat, Groetjes van een stille meelezer

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 08:33

Dammie schreef:
Is er nog een filmpje te maken van de nandoe escape room voordat die verwijderd wordt?

Haha ik zal straks eens proberen, het is wel een zielig schouwspel hoor :')

Sinds twee dagen staan ook de paarden op de wei naast hen. Dát was pas een belevenis... ik dacht echt dat ze erin gingen blijven := eigenlijk had ik het moeten filmen maar daar denk ik dan niet aan op zo'n moment. Ze gingen compleet over de flos en langs de achterste zijde van de weide heen en weer rennen. De paarden stonden gewoon rustig te grazen en snapten er niks van (ze staan dus niet eens in dezelfde wei he, mind you). Op een gegeven moment raakten ze uit hun ritme dus liepen ze de tegenovergestelde richting uit en botsten bijna halverwege op elkaar _O- het duurde echt bijna een halfuur eer ze kalmeerden, dan kunnen nandoes toch wel gigantisch hard en lang rennen.

Ondertussen geen vuiltje aan de lucht meer en staan ze gewoon langs elkaar aan de draad te chillen :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:38

Zo te horen zijn het niet de grootste lichten in ieder geval. Misschien klein kopje, kleine hersenen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:20

Je zou eerder denken dat de paarden zich lam schrikken van de nandoe's. Of was dat de eerste keer ook, zal nog met Maurice zijn geweest.

Op een lange buitenrit met mijn vorige paard (extreem bang dier) kwam ik langs een wei met een struisvogel die hem aan keek. Dat resulteerde in steigerend omdraaien en zo snel mogelijk, zo ver mogelijk wegwezen. Een half uur daarna liep hij nog te schuimen en te bibberen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:40

Suzanne F. schreef:
Zo te horen zijn het niet de grootste lichten in ieder geval. Misschien klein kopje, kleine hersenen?

Bij struisvogels zouden de hersenen kleiner zijn dan de ogen, ik kan me voorstellen dat dat voor Emu's en Nadoe's ook geldt. :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:44

Tja, loopvogels kunnen niet vliegen en hard rennen. Niet zo vreemd dat die een onwijs sterke vluchtreflex hebben. Gelukkig zit er in dat erwtenbrein ook nog een gewenningsinstinct.

Wel vreemd dat Antoine ook zo schrok. Die heeft de paarden toch wel vaker gezien?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 09:49

musiqolog schreef:
Tja, loopvogels kunnen niet vliegen en hard rennen. Niet zo vreemd dat die een onwijs sterke vluchtreflex hebben. Gelukkig zit er in dat erwtenbrein ook nog een gewenningsinstinct.

Wel vreemd dat Antoine ook zo schrok. Die heeft de paarden toch wel vaker gezien?

Ja, sterker nog, in het asiel waar hij vandaan komt, stond hij samen met paarden, lama's, geiten,... allemaal weidedieren door elkaar. Tis zoals je zegt, éénmaal die vluchtreflex geactiveerd kunnen ze er enorm lang in blijven hangen.

Ze blijven hilarisch :+:

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:06

_O-

Suzanne F. schreef:

Ze hebben gewoon pech denk ik (Colette in het bijzonder :') ) want Kraaiachtige zijn behoorlijk intelligent

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 12:29

Nog geen filmpjes van verdwaalde nandoe's, ze stonden de laatste dagen steeds netjes aan de poort te wachten :D Colette is wel helemaal geïntegreerd hoor, als ze ons ziet komt ze aangespurt met puppy oogjes, klaar voor haar brokjes!

We hebben wel wat ander gevogelte op het erf gehad de laatste dagen, echt super leuk <3

Eergisteren kwamen er ineens 7 ooievaars aanvliegen! Die zijn op doortrek nu en ze zochten een plaatsje voor de nacht. Ze hebben zich in ons bosje geïnstalleerd om te slapen. Tegenwoordig zijn ooievaars niet super bijzonder meer maar het was toch een heel mooi schouwspel :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En net kwam een vrouwtjesfazant met haar twee halfvolwassen kuikens langs het raam door. Fazanten zijn al helemaal niet zeldzaam natuurlijk maar het blijft zo leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In juni kwamen de mensen van de uilenwerkgroep onze nestkasten nog controleren (we hebben een steenuilen en torenvalk kast). Door het vele regenweer is het helaas een super slecht jaar voor roofvogels, veel beginnen zelfs niet aan een nestje. Bij ons helaas ook, de steenuiltjes zaten beiden (koppeltje) op het nest, maar ze hadden geen eieren gelegd. Man en vrouw werden wel geringd. Bij de torenvalken helaas maar één jong en dat was dood... Hopelijk volgend jaar een beter jaar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:38

Inmiddels is het een echt vogelparadijs bij jullie. Ik snap wel dat de nandoes zich daar ook helemaal thuisvoelen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:54

Wat gaaf allemaal zeg! Een heel vogelpark! Trekt toch aan of zo.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:13

Zouden die nandoes hebben aangegeven dat het goed vertoeven is bij jullie?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:34

Ach die grote ogen en verbaasde snoetje van dat uiltje <3
Wat zonde dat ze niet gelegd hebben. Zijn roofvogels langlevend genoeg dat dat een jaar overslaan kan?

En die ooievaars, fantastisch is dat toch. Ze landen hier een keer in het weiland van de overbuurman die net gemaaid had <3

(Ik zie nu dat ik nog nooit in dit topic gepost heb _O- "Long time reader, first time poster here")

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:12

Wat gaaf die ooievaars! <3 Mijn oom en tante hebben zo'n 10 jaar geleden een nest geplaats in hun wei en sindsdien elk jaar jongens daar. Ook wel eens zonder succes met lang koud en nat weer.
Hopelijk volgend jaar gunstiger weer voor de uilen en roofvogels

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:02

Misschien is dit wel een lucratieve aanpak van nandoe-fokkers zo. Als je een opa hebt dan dump je die ergens in een wei waar het vee goed verzorgd lijkt. En met een beetje geluk kopen ze er vervolgens nog een paar nandoes bij ter aanvulling :=

Leuk hoor al dat gevogelte, vind ik hier ook zo mooi dat de natuur een plekje vindt +:)+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:48

Je hebt daar een heel vogelpark!! Wat geweldig! Ik vind die ooievaars toch wel speciaal hoor.

En haha, niet beledigend bedoeld naar je vogels toe maar help zeg, wat zijn ze dom. En dan zeggen dat andere vogels best intelligent kunnen zijn.

Fijn dat Colette al helemaal ingeburgerd is. Toch wel veel leuker dan dat ze schuw zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:41

Aguttie dat uiltje! Wat een gevogelte bij jou! Vogels trekken vogels aan denk ik. Hier ook veel ooievaars, blijven imposante dieren met hun leuke geklepper.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:41

Ooievaars zijn weer helemaal terug vergeleken met 40 jaar geleden, maar ik vind ze nog steeds bijzonder hoor! Het volksgeloof zegt dat ze geluk brengen en dat stralen ze ook wel uit.

En trouwens: het omgekeerde is zeker waar. Jouw aanwezigheid brengt vogels geluk en dat is beslist geen bijgeloof! :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 23:39

Zoveel ooievaars, straks heb je heel veel nandoe kinderen ;)

Het is een pracht stel!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 01:29

Percy schreef:
Zoveel ooievaars, straks heb je heel veel nandoe kinderen ;)

Het is een pracht stel!

Nandoes kunnen toch zelf eieren leggen? Of hebben ze daar echt een ooievaar voor nodig?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 11:09

Pas dan maar op dat de ooievaars de nandoekuikens niet ophappen!