Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 14045
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:21

Sting wat erg dat mensen dieren zo achterlaten.
Jullie hebben een mooie en lieve dame een fijn huis gegeven.

Caitlin, goed dat je de dierenarts hebt gebeld en dat minder geven mag en werkt.

Xoran, wat een gave foto.

Minty is echt een stoer poesje.

xoranlover

Berichten: 6684
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:28

Dank je wel. Hoe zijn alle poezels en hun personeel de jaarwisseling door gekomen?
Hier hebben de katjes voornamelijk boven op de kattenkamer gezeten. Elani heeft vooral onder de bank daar gezeten. Lanah rende wat heen en weer tussen haar moeder en zusje. En nish zat al grommend boven. Kito heeft op de stoelen gezeten en wilde vooral helemaal niks. Oo zich weinig aan de hand maar toen ze hier voor de deur van die mega knallers begonnen af te steken ging alles hier in standje paniek. Echt ik kan zulke mensen wel wat doen. Rot op met die zooi en ga een paar meter verder op staan. Beter nog verbied heel die zooi en laat professionele organisaties dit regelen.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:04

Alexia is op de stoel onder de tafel gaan zitten. Blue en Maira werden pas 0.30u wakker om met verbijstering naar buiten te kijken. Blue is halverwege het huis op de grond gaan liggen. En Maira die ging uiteindelijk maar weer verder met slapen.

Sting

Berichten: 12868
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:37

Onze nieuwe aanwinst Roos heeft vooral geslapen, maar de hele dikke knallen vond ze niks (voornamelijk de druk/trillingen waarschijnlijk). Ze heeft ook de kattenbak gevonden, is wel wat aan de dunne maar dat wijt ik voor nu nog aan stress en overgang van voer (we kregen helaas niks mee van het asiel).

Wel heb ik het idee dat ze erg slechthorend of doof is, mocht iemand daar tips voor hebben, dan graag! Nagels gaan we morgen eens naar kijken, we hebben al wat haaltjes in kleding en kleedjes, ze kan ze niet zo goed meer intrekken en blijft ook hangen. Voor haar zelf ook vervelend, dus de punten eraf is al fijn. Hopelijk laat ze dat toe. Ook eens kijken of ze borstelen iets vind, ze heeft nogal veel losse haren en verzorgt zichzelf heel veel.

xoranlover

Berichten: 6684
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 14:47

Pas op met borstelen. Ik vermoed dat ze een flinke ondervacht heeft. Als je geen goede borstel gebruikt stimuleer je de haaruitval nog meer. Een ondervacht moet goed ontwolt worden om de haaruitval te laten stoppen. Als je alleen de bovenvacht kamt zal je niks aan de rui veranderen en zelfs verergeren. Alleen zullen er niet veel winkels zijn die dit weten en die de juiste kammen verkopen. Wij hebben in de salon zoveel katten gezien waar de ondervacht niet bijgehouden werd. Die mensen zeiden allemaal na een trimbeurt was de rui na een paar dagen aanzienlijk minder.

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:09

Voordeel dat we alledrie zo laat zijn gaan slapen: ik zit niet met een brak hoofd en twee hyperactieve kittens. Zij slapen ook veel vandaag. En dat laat ik lekker zo. O:)

Sting, één van mijn katten had de eerste twee weken nadat ze hier kwamen ook steevast wat slappere ontlasting. Niet echt heel dun, maar zeker wel zachter dan hoe drolletjes horen te zijn. Ik had ze toen ook op ander voer gezet, plus de stress van een andere omgeving... het is helemaal goed gekomen. :j Dus tenzij het er letterlijk uit spuit zou ik het inderdaad even aankijken.

Marcella, ach gossie arme Alexia. Had ze ook niet een beetje steun aan het feit dat Blue en Maira rustig lagen te slapen?

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:36

Nee je zag haar wel zoeken, maar wist het even niet. Ze wilde ook niet bij mij.

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:38

xoranlover schreef:
Pas op met borstelen. Ik vermoed dat ze een flinke ondervacht heeft. Als je geen goede borstel gebruikt stimuleer je de haaruitval nog meer. Een ondervacht moet goed ontwolt worden om de haaruitval te laten stoppen. Als je alleen de bovenvacht kamt zal je niks aan de rui veranderen en zelfs verergeren. Alleen zullen er niet veel winkels zijn die dit weten en die de juiste kammen verkopen. Wij hebben in de salon zoveel katten gezien waar de ondervacht niet bijgehouden werd. Die mensen zeiden allemaal na een trimbeurt was de rui na een paar dagen aanzienlijk minder.


Heb je misschien een tip voor een goede kam/harkje voor langharige katten? Ramon haart ook ontzettend uit, echt van die zwevende vlokken. Vermoed, nu je dit zo beschrijft, dat dat ook wel eens die ondervacht zou kunnen zijn. Ik zag bijvoorbeeld deze, is dit wat?:
https://www.bol.com/nl/nl/p/professione ... oQEALw_wcB

Kimberley_

Berichten: 4920
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:22

Allereerst de beste wensen allemaal *D
Wij mogen aankomende week onze kat halen. Voor ons de eerste keer een kat :D
Afbeelding

Sting

Berichten: 12868
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:25

Wij hebben hem gisteren nog een aai gegeven Kimberley, hij is lief! Maar was al bezet door jullie, haha!

@xoranlover: wat voor borstel is handig? Zelf bij een trimsalon stage gelopen, maar dat is al weer heel wat jaren geleden...

Kimberley_

Berichten: 4920
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:33

Sting schreef:
Wij hebben hem gisteren nog een aai gegeven Kimberley, hij is lief! Maar was al bezet door jullie, haha!

@xoranlover: wat voor borstel is handig? Zelf bij een trimsalon stage gelopen, maar dat is al weer heel wat jaren geleden...

Ah! Wat leuk haha. Ja we hebben hem vorige week al gereserveerd maar wilden hem na oud en nieuw halen. Vonden het sneu als hij en een nieuw huis en vuurwerk ineens zou krijgen.
Wel bijzonder want wij wilden een kat die niemand anders wilde en dat werd Zors (nu Kimi). Hij is super lief en aanhankelijk dus snap niet dat niemand hem wil maar goed.

xoranlover

Berichten: 6684
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:51

@klis. Zoiets ja. Maar pas daarmee op als je die verkeerd gebruikt of te veel en te lang op 1 plek verniel je de hele ondervacht. Wij gebruiken ook een soort snijmesjes. Maar je haalt er zo snel te veel uit en als de ondervacht kapot is duurt dat lang voor het enig sinds hersteld. En zoals het was wordt het niet meer.

Hier een voorbeeld van een kat voor en na de trimbeurt.
Afbeelding
Afbeelding

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:55

xoranlover schreef:
@klis. Zoiets ja. Maar pas daarmee op als je die verkeerd gebruikt of te veel en te lang op 1 plek verniel je de hele ondervacht. Wij gebruiken ook een soort snijmesjes. Maar je haalt er zo snel te veel uit en als de ondervacht kapot is duurt dat lang voor het enig sinds hersteld. En zoals het was wordt het niet meer.

Hier een voorbeeld van een kat voor en na de trimbeurt.
[ [url=m/8Humy5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/COi0Ua.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw die foto :wow:

Oh toch spannend dan als je daarmee de ondervacht kapot kan maken.. voor de hond vroeger hadden wij dit:

Afbeelding

Dat werkte super goed voor alle pluizen.
Bestaat dat ook voor katten of is zo een hark geschikt?

Annemiek73
Berichten: 118
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 17:31

xoranlover schreef:
Pas op met borstelen. Ik vermoed dat ze een flinke ondervacht heeft. Als je geen goede borstel gebruikt stimuleer je de haaruitval nog meer. Een ondervacht moet goed ontwolt worden om de haaruitval te laten stoppen. Als je alleen de bovenvacht kamt zal je niks aan de rui veranderen en zelfs verergeren. Alleen zullen er niet veel winkels zijn die dit weten en die de juiste kammen verkopen. Wij hebben in de salon zoveel katten gezien waar de ondervacht niet bijgehouden werd. Die mensen zeiden allemaal na een trimbeurt was de rui na een paar dagen aanzienlijk minder.


Ik kan beide kittens regelmatig, vooral om ze er aan te laten wennen. Ik doe dat meestal met een metalen kam. Ik heb een hele fijne en een wat grovere, die ik door elkaar gebruik. Wat voor kam of borstel kun je het beste gebruiken om de ondervacht ook bij te houden?

Voor mijn oude kater gebruikte ik de furminator in de tijd van de rui. Maar die had door zijn nierfalen ook een erg dikke vacht, die ook ging jeuken als ik hem niet hielp in de rui. Die hebben de kittens gelukkig niet nodig.

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 17:39

Klis schreef:
xoranlover schreef:
@klis. Zoiets ja. Maar pas daarmee op als je die verkeerd gebruikt of te veel en te lang op 1 plek verniel je de hele ondervacht. Wij gebruiken ook een soort snijmesjes. Maar je haalt er zo snel te veel uit en als de ondervacht kapot is duurt dat lang voor het enig sinds hersteld. En zoals het was wordt het niet meer.

Hier een voorbeeld van een kat voor en na de trimbeurt.
[ [url=m/8Humy5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/COi0Ua.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw die foto :wow:

Oh toch spannend dan als je daarmee de ondervacht kapot kan maken.. voor de hond vroeger hadden wij dit:

[ [url=m/qh4yue.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat werkte super goed voor alle pluizen.
Bestaat dat ook voor katten of is zo een hark geschikt?


Huh, childhood memory unlocked op de één of andere manier. Mijn moeder had ook zo'n ding, die is hondentrimster geweest. Ik vond het leuk om dat ding over mijn vel te halen en dan kijken hoe ik kippenvel kreeg. _O-

Wat een leukert, Kimberley! <3 Hij ziet er echt heel lief uit, hoe heet hij? Goede keus om hem na oud en nieuw in huis te halen. Scheelt niet alleen hem, maar ook jullie stress. :)
En wat grappig, Sting, dat jullie hem nog in het echt hebben ontmoet! :D

Kimberley_

Berichten: 4920
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:20

Hij heet in het asiel Zors maar wij hebben hem omgedoopt naar Kimi Raikkonen.

Sting

Berichten: 12868
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:58

Kimberley_ schreef:
Hij heet in het asiel Zors maar wij hebben hem omgedoopt naar Kimi Raikkonen.

Geweldige naam!

Ik denk dat zijn ruige uiterlijk niet heeft meegeholpen bij het zoeken naar een nieuw huis.

xoranlover

Berichten: 6684
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:59

Ik zal straks even op de kamvragen reageren. Eerst even eten halen en eten. Wel nog een funny Elani foto.
Afbeelding

Sting

Berichten: 12868
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:09

Bijna etenstijd? **\O/** of kijkt ze vaker zo gevaarlijk? }:)

xoranlover

Berichten: 6684
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:53

Sting schreef:
Bijna etenstijd? **\O/** of kijkt ze vaker zo gevaarlijk? }:)



Normaal kijkt ze kei schattig nu ook. Wilde je en foto maken gaat ze gapen.

Kijk maar:
Best een schatje maar wel een ondeugend schatje.

Afbeelding

luuntje

Berichten: 14045
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:20

Xoran, op tijd eten geven dus.
Anders snackt ze jou op.

Kimberley wat een leuke kat.
Ziet er wat woest uit. Is hij al oud?

Azula had geen problemen met het vuurwerk gelukkig.
Omapoes wel, die had zich verstopt in een huisje.
Hele nacht radio en lampen aangelaten voor ze.
Omapoes is vandaag ook nog van slag. Ze eet en drinkt wel.

Edit, staarten van Azula en omapoes opgemeten. Azula zit nogal eens vast met haar staart in de speelhengel.
Vanaf de kont tot het puntje.
Omapoes, staart van 24 cm.
Azula, staart van 30 cm.

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:27

Ik vind het zo sneu voor oudere poezen. Alles wat ik sowieso altijd al een beetje zielig vind voor beesten, vind ik nog zieliger wanneer ze al oud zijn. Hopelijk is ze morgen weer een beetje de oude. Wel fijn dat ze nog eet en drinkt! En ook wel heel fijn dat Azula het zo goed doorstaan heeft. :)

Ontdeugend, Xoran? Zo ziet ze er totaaaal niet uit! <<)

Merken jullie nog iets bij je katten van afgelopen nacht? Hier hebben ze echt een gaar dagje. Normaal slapen ze natuurlijk van 22:00 tot een uur of 6, half 7 (ten minste, dan hoor ik ze pas weer van de bank af komen, en ik ben een vrij lichte slaper). Maar nu was het goed door tweeën. Ze hebben vandaag een stuk meer liggen pitten. (En ik ook :Y) )

Kimberley_

Berichten: 4920
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:55

luuntje schreef:
Xoran, op tijd eten geven dus.
Anders snackt ze jou op.

Kimberley wat een leuke kat.
Ziet er wat woest uit. Is hij al oud?

Azula had geen problemen met het vuurwerk gelukkig.
Omapoes wel, die had zich verstopt in een huisje.
Hele nacht radio en lampen aangelaten voor ze.
Omapoes is vandaag ook nog van slag. Ze eet en drinkt wel.

Edit, staarten van Azula en omapoes opgemeten. Azula zit nogal eens vast met haar staart in de speelhengel.
Vanaf de kont tot het puntje.
Omapoes, staart van 24 cm.
Azula, staart van 30 cm.

Geen idee hoe oud. Stond niet bij zijn omschrijving en degene die ons hielp wist het ook niet. Maakt voor ons niet veel uit we wilden er een uit het asiel halen die niemand wilde en dat is gelukt haha.

luuntje

Berichten: 14045
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:54

Kimberley, hij is volwassen.
En ik hoop dat hij nog vele jaren fijn bij en met jullie kan wonen.

Omapoes kan haar draai niet zo vinden.
Gisteren nauwelijks buiten geweest. En die schade haalt ze vandaag in.
Zodra ik zit wil ze eruit. ~~}>
Tja ik ben personeel, dus vooruit maar.

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 15:55

Ik heb de kerstboom er net uit gegooid, en dat vinden de katten maar wat jammer. Ze hadden net ontdekt dat hij echt vet leuk heen en weer gaat als je aan bepaalde takken kunt hangen. }> <|-
Ik laat m principieel tot na oud en nieuw staan, maar nu durfde ik het ook niet langer meer aan.

Afbeelding
"Ik zou toch zweren dat dat ding hier stond..."