Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:12

marley93 schreef:
Ah gos, arme Loki. Denk dat het een goed idee is om inderdaad iets minder metacam te geven, maar zoals Seni zegt zou ik even de dierenarts contacteren.

Ik had net een Breaker (hettussendoortjewataltijdtussendoorkan) en was vergeten dat het geluid van zo'n 'zakje' door de kittens wordt gelinkt aan hun natvoer. Dat komt dus ook in zakjes.
Ik had twee paar ogen met pupillen zo groot dat ze op zwarte gaten leken op ongeveer tien cm afstand van m'n gezicht terwijl ik die breaker zat te eten. :')

_O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:34

marley93 schreef:
Ah gos, arme Loki. Denk dat het een goed idee is om inderdaad iets minder metacam te geven, maar zoals Seni zegt zou ik even de dierenarts contacteren.

Ik had net een Breaker (hettussendoortjewataltijdtussendoorkan) en was vergeten dat het geluid van zo'n 'zakje' door de kittens wordt gelinkt aan hun natvoer. Dat komt dus ook in zakjes.
Ik had twee paar ogen met pupillen zo groot dat ze op zwarte gaten leken op ongeveer tien cm afstand van m'n gezicht terwijl ik die breaker zat te eten. :')

Dat is ook ronduit gemeen :')

Ik kan hier niks uit en bepaalde la pakken zonder er van alle kanten katten aan komen vliegen omdat ze dan wat lekkers denken te krijgen. :')
Niks mis met die oortjes. _/-\o_

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:36

xoranlover schreef:
marley93 schreef:

Dat is ook ronduit gemeen :')

Ik kan hier niks uit en bepaalde la pakken zonder er van alle kanten katten aan komen vliegen omdat ze dan wat lekkers denken te krijgen. :')
Niks mis met die oortjes. _/-\o_

Hier is er eentje oost indisch doof :')

Nina komt wel meteen als de koelkast open getrokken wordt, al is ze 10 km verder op. Maar luisteren naar ons als ze iets doet wat niet mag, ho maar :')

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:47

Alexia heeft net nog heerlijk buiten gezeten met het geknal. Blue ook maar korter. Maira is niet verder dan neus om de deuropening steken gekomen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:54

Deze 10 jarige dame woont sinds een uurtje bij ons.

<3
Afbeelding

Nog niet eerder een kat als huisdier gehad, dus spannend!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:00

Sting wat een leukerd.
Komt ze uit het asielof viavia?

Fijn dat ze al gelijk zo op de vensterbank zit en niet k der een kast.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:02

Uit het asiel in beilen. In september achtergelaten met een hond op een boerderij. Inmiddels gesteriliseerd, melkkliertumoren eruit en tandsteen eraf. Ze ligt nu bij me op schoot te pitten, dus volgens mij vind ze het allemaal wel prima. Heeft ook al gegeten en gedronken, nu alleen de kattenbak nog vinden!

De uiteindelijke keuze was een jongeman van net een jaar of deze oudere dame. Jongeman was ook erg leuk, maar we gunden deze dame ook een plekje en we wilden eigenlijk gewoon een ‘simpele’ schootkat. Ze lijkt tot nu toe aan de eisen te voldoen +:)+

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:27

Wat een leuke dame Sting!

Inderdaad contact gehad met de dierenarts gisteren al hoor, na het braken en diarree en die vonden het goed dat we wat minder geven. Tot nu toe gaat dit wel goed.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:16

@LoveGlove neenee selectief gehoor noemen ze dat.
@Marcella lekker dat ze gewoon naar buiten gaan.
@sting mooi meisje. Geniet ervan en vragen mag je gewoon stellen hier hoor. :D
@Caitlin hopelijk blijft het nu goed gaan.

Hier lijkt het af en toe wel oorlog... Niet normaal die knallen. Muziek staat op standje wat harder zo de rolluiken dicht dan hoor je dat ook al minder. Op zich gaat het goed maar als Nish reageert, reageert iedereen. Het is en blijft een moedertje he.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:28

Hele fijne jaarwisseling voor iedereen alvast en sterkte voor de diertjes die de knallen eng vinden.
Het lijkt hier ook oorlog. Minty en ik gaan straks naar stal, daar is het een stuk minder. En we hebben nieuw speelgoed wat ze vanavond voor het eerst krijgt, dus dan heeft ze afleiding. Het gaat wel goed, maar de hele harde knallen zijn wel eng.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:59

Alexia loop nu dus gewoon op de kast te klimmen zodat ze beter uitzicht buiten heeft.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:38

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:39

Prachtige foto ! <3

Voor iedereen: de allerbeste wensen voor een spetterend, gelukkig, gezond 2022 !!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:55

Prachtige foto!

Voor iedereen alvast een fijn, gezond en spetterend en gelukkig 2022! Liefs! <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:40

Dank jullie

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:48

Wat fijn Sting dat ze gelijk zo relaxed is!

Hier buiten ook al een hoop herrie, gelukkig heeft Lilly er tot nu toe erg weinig van :)

Fijne jaarwisseling allemaal!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 22:23

Ik ben zoooo trots! Maanden van voorbereiding (wat echt super makkelijk ging), en nu zijn minty en ik op stal, want daar zijn we altijd met oud en nieuw. Daarom “moest” Minty ook goed kunnen reizen en op stal zijn.
We branden altijd de vuurton, dus dit jaar ook. Even kijken of Minty ook buiten wil zijn, en ze vond het hartstikke leuk! Wel veilig in de jas, met tuig en riem aan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 22:24

Wat leuk en gezellig zeg! <3

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 00:05

Wat goed zeg Eilleen! Echt super!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 00:23

Afbeelding
Minty en Kenny blijven nu even binnen, want wij staan straks bij de paarden als het losgaat. Geen idee wat er gaat gebeuren, maar dat vuurwerkverbod is niet echt gelukt hier.
Kenny is wat schrikkerig op de knallen, Minty is heel druk met van alles en nog wat, haha! Zo leuk hoe ze samen ook zo goed gaan.
Ben echt bijna dagelijks aangenaam verrast hoe goed Minty alles doet. Heel bijzonder katje

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 00:50

Ik heb alle lichten aan in huis aangedaan omdat we niet overal gordijnen hebben. Zo is het geflits minder. Boven staat al kalmerende muziek aan. Als de top2000 voorbij is komt die onder ook aan.

Ik vind dat Blacky het niet verkeerd doet vandaag met alle knallen. Ze is alsnog wel een paar keer beneden geweest, wat ik niet had verwacht.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 01:04

Maira en Blue liggen te pitten en Alexia weet niet waar ze moet kijken.

Gelukkig Nieuwjaar

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 01:25

Lilly gaat ongestoord verder met wat ze normaal ook doet, haha, die heeft er echt helemaal niet om gemaald gelukkig. :)

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 02:19

Gelukkig nieuwjaar iedereen **\O/**

Ik vind dat ze het goed hebben gedaan. Ze waren allebei naar kantoor gevlucht omdat de geluidsisolatie daar her beste is. Het was de enige kamer ook met gordijn :')
Blacky vond het wel fijn om naar buiten te kijken. Dus ze zat ingedoken voor de raam. Nina was bovenop de kast gedoken. Mer aftellen was Nina nog bij ons in de woonkamer. Toen begon het flink te knallen en wist ze niet hoe snel ze weg moest rennen. Dat was echt scoobi doo mer aanrennen en uit alle bochten vliegen die ze moesr nemen. Het zag er grappig uit, maar her was best zielig. Ik heb daar lekker de muziek aangezet. Mijn vriend en ik waren wel even naar buiten gegaan om rond te kijken. Toen we daarna naar de dames gingen kijken waren ze echt allebei doodsbang. Cherme beestjes. Gelukkig was her wel vrij kort maar krachtig. Ze gingen hier denk ik een half uurtje flink los en toen was het weer voorbij. Gelukkig kwamen ze daarna snel genoeg bij. Nu kun je merken dat ze nog wat alert en niet helemaal zichzelf zijn. Maar dat trekt wel weer bij.

Ik vind dat ze het goed hebben gedaan allebei Ondanks de angst. Ze hebben net ook allebei wat extra lekkers gekregen van ons. Dat verdiennen ze wel

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 08:32

Ze hadden het hier even moeilijk om middernacht, maar dat hebben ze zo knap omgebogen naar spel gedrag, ik ben heel erg trots op ze. <3
Ze zijn hier wel ruim een uur bezig geweest, dus daarna waren ze kapot. Ze schrokken natuurlijk wel even van de vuurwerkbommen die hier voor de deur werden afgestoken (daar word ik eigenlijk gewoon een beetje boos van want mijn ramen staan te trillen in de sponningen door die schokgolven. Doe dat lekker op het strand ofzo). Maar een seconde later waren ze dan weer aan het spelen.
Gelukkig Nieuwjaar iedereen! **\O/**

(Ik ben pas tegen tweeën naar bed gegaan en Fred en George slapen nu nog steeds. :') )