Heel veel sterkte morgen, Yaartje! Het is zo ontzettend rot wanneer je gezondheid je in de steek laat!
Zolala, nee, daar zou ik ook geen was ophangen. Net als dat de wilde vogels het hier meteen weten wanneer manlief zijn auto heeft gewassen of wanneer onze serre gewassen is
Zolala
Geplaatst: 15-07-25 16:56
Cayenne schreef:
Zolala, nee, daar zou ik ook geen was ophangen. Net als dat de wilde vogels het hier meteen weten wanneer manlief zijn auto heeft gewassen of wanneer onze serre gewassen is
Ik had uiteraard mijn fototoestel niet bij me maar.. Wij hebben hier in de straat op het buurtplantsoentje sinds kort een 'sociale ontmoetingsplek' gekregen (via gemeente en andere organisaties), met 2 grote picknicktafels/banken omringd door een stel overwegend inheems beplante plantenbakken. Af en toe hebben we daar met een drietal even overleg over toekomstige plannen voor de straat, zo ook vanmorgen. En laten daar nu opeens 2 boomkruipertjes naast ons in de boom zitten Nog nooit eerder gezien, en dan meteen 2 tegelijk die je ook duidelijk kon horen. Echt zo gaaf!
janouk
Geplaatst: Gisteren, 12:16
Vanochtend genoten van de eerste vlieglessen van de jonge Sperwers op de Geniedijk in Haarlemmermeer. Zo mooi op ze te zien opgroeien van onhandige kuikens naar volwaardige luchtacrobaten.
Ik zie de ringetjes die we er om heen gedaan hebben, maar te klein om af te lezen. Het geeft ons wel straks meer informatie over waar ze terecht komen. Hopelijk duurt het nog heel lang voor de informatie terug komt, want dat zou betekenen dat ze nog een heel lang leven voor de boeg hebben voor ze gevonden worden.
anca
Geplaatst: Gisteren, 17:06
Kun je ook vertellen van hoeveel je een ringnr terug krijgt ?
En van wie dan. Rijkswaterstaat. Dierenambulance of ook particulier. Kijk eigenlijk nooit bij een dode vogel. Maar zie hier bv wel veel kraaien of kauwtjes vliegen met ringen. Dus volgende x toch eens beter bestuderen
Meldingen zijn heel divers. Soms worden ze teruggevangen door vogelringstations in Nederland / Europa. Als ze dan al een ring hebben, meldt het ringstation de ringnummer terug. Maar ook worden ze gemeld als ze gewond of dood gevonden zijn.