Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:43

Baron kauwt wel op de kerstboomtakken, maar springt er godzijdank
niet in :))

Ja mauwen wordt hier ook véél gedaan.

Ga volgende week ook maar eens langs de DA, het wordt tijd dat we vaarwel
gaan zeggen tegen zijn "zaakje" :(:)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:43

Ik heb de ballen ook wel überstrak vastgeklemd moet ik zeggen. Dus ze spelen er wel mee, maar ze vallen er niet vanaf. De slinger die erin hangt echter, van houten schijfjes en een mooi touwtje... dat zijn nu twee slingers zullen we maar zeggen.
Als het op touwtjes etc aankomt moet ik echt opletten dat ze het niet opvreten.

Bloem, misschien een badmat met de zuignapjes naar boven op de zittingen leggen? Daar schijnen katten een hekel aan te hebben, en een goochelstraf waar jij niet bij betrokken bent (in de beleving van de kat dan) werkt vaak beter dan zelf actief corrigeren.
Of afleiden met een speeltje, maar dan heb je misschien juist kans dat ze de stoelen opzoeken om te communiceren dat ze willen spelen. :D

Ik vind het een uitdaging, kittens opvoeden. Maar wel een hele leuke.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:44

Een badmat? En wat bedoel je precies met goochelstraf?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:50

Een googelstraf is iets wat jij wel opzet of uitvoert, maar het dier heeft niet door dat jij dat doet.
Dus even in het geval van je stoelen.

Jij legt terwijl de kat dit niet doorheeft een omgekeerde antislipmat voor in bad (dat bedoelde ik met badmat, sorry. Dat is natuurlijk niet hetzelfde) Op de stoelzitting, met de zuignapjes naar boven.
De volgende keer dat de kat erop springt, schrikt hij zich de pielen, en zal waarschijnlijk gelijk weer van de stoel afspringen. De stoel is daardoor ineens een stuk minder aantrekkelijk geworden. En omdat jij er qua stem/aanwezigheid in de beleving van de kat niets mee te maken hebt, zal dat ook niet iets zijn wat hij de volgende keer meeneemt in zijn afweging om op de stoel te springen. Hetgeen wat onaangenaam was (de positieve correctie, eigenlijk), was het onaangename oppervlak van de stoelen.
Wat vaak ook gebeurt namelijk, is dat katten alleen kattenkwaad uitvreten als de eigenaar niet aanwezig is. Want dat is vaak de factor die straft. Dus als die er niet is, kun je prima op het aanrecht springen zonder dat er consequenties aan verbonden zijn.

Ik zeg trouwens eigenaar, maar we weten allemaal dat we eigenlijk hun personeel zijn. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:03

Die fotos van het wasrek _O-
En dan het onschuldige koppie erbij.

Aarde in je toetsenbord is niet fijn.
Sateprikkers in je plantenpot zetten, dat werkte hier.

Ik gooi weleens een sierkussen naar een kat als ‘nee’ niet werkt.
Maar. Meestal sta ik op om de kat te verwijderen.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:09

Hahaha mn vriend maakt van de week een blunder.
Cash slaapt bij ons op bed. Mn vriend heeft deze week avond/nachtdienst wat in houdt dat tie 's nachts ergens thuis komt. Ik lig dus lekker te slapen met mn rug naar de kant van mn vriend toe. Cash was achter me gekropen en lag tegen de achterkant van mn hoofd aan te slapen. Mn vriend stapt dus in bed en buigt naar me toe om me een kus te geven. Doet tie vaak op mn haren als tie me niet wakker wil maken. Dus hij voelde haren en geeft een kus. Toen werd ik dus wakker van: Gatverdamme, en een knorrende Cash :+ _/-\o_ :')
Had tie serieus die kat en kus gegeven die er ook wel blij mee was :+

Oh en de truc om ze niet aan eettafelstoelen te laten krabben wil ik ook graag hebben.
Johnny heeft dat nooit gedaan, maar Cash heeft onze compleet nieuwe eetkamer set totaal vernield.
Van die stoelen is niks meer over. Het enige wat tot nu toe "helpt" is dat ik zn nagels heel goed bij houdt met knippen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:47

Marcella schreef:
Hhhmm Alexia is ook extreem druk op het moment. Zou bijna zeggen dat we storm krijgen.

de paarden op dagbesteding en ikzelf waren ook allemaal zichzelf niet. Dus ik gok dat er wat in de lucht hangt :=

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:57

Er hangt sneeuw in de lucht :D Nee geen idee of dat echt wat wordt dit weekend maar ik ben er zelf in ieder geval erg enthousiast over :') Hier zijn de katten ook ontzettend druk :=

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:11

Hier was het geen sneeuw maar regen. Ik ben echt kleddernat uit stal vandaan gekomen. Geen dikke druppels, meer zo'n hele fijne waas van regen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:04

Rambo ik moest hardop lachen om je vriend zijn gezoen met de kat.
Gaat hij vaker zoenen? Kat was er blij mee tenslotte.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:23

Oh het ging om krabben bij de stoelen! :oo Helemaal verkeerd begrepen, ik dacht dat ze erop sprongen. Sorry, Bloem, dan heb je echt niets aan die hele uitleg. Krabben is volgens mij echt heel lastig om te buigen... Afleiden met een speeltje werkt hier nog wel eens, en ze gaan nu ook vaker aan de krabpaal dan aan meubels, maar het is denk ik ook echt voorkeur per kat waar ze hun nagels graag aan scherpen.

Rambo dat is echt hilarish. _O- Die van mij houden er niet van. Fred staat het nog met enige tegenzin toe, maar George is pleite als je dat probeert.
Maar nu moet je vriend het wel vaker doen, als Cash het zo fijn vindt. :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:29

Krabben aan meubels ben ik simpel mee. Vastpakken en bij de krabpaal zetten en desnoods met je handen de voorpoten vastpakken en laten krabben aan de toren. En uitgebreid belonen. Bij meubels mag je best een boze stem opzetten. Is wel gevalletje aanhouder wint.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:26

Voor krabproblemen maak je een nee en zet je er een ja langs. Dus, eventueel iets over de stoelen heen leggen waardoor ze niet willen of kunnen krabben. Maar langs een van de stoelen kun je wel weer een andere krabmogelijkheid neerzetten. Of idd als ze aan de stoel krabben, ze dan naar de andere krabmogelijkheid brengen en laten zien dat ze daar moeten krabben. De reden dat ze daar waarschijnlijk veel krabben is omdat het huishouden daar waarschijnlijk veel tijd doorbrengt en jullie geur daar hangt. De katten willen daar ook deel van uitmaken, dus verspreiden ze hun geur op de stoelen met het krabben. Als je er dan een krabmogelijlheid langs zet en ze leert dat ze daar moeten krabben zie je wel vaak dat het ook werkt.

Behalve dan weer bij mijn kat :\
Die blijft aan de bank krabben. Heb al van alles geprobeerd. Karton en daarna eens touw erlangs, een deurmat over de leuning waar ze veel krabt. Nee ze gaat er langs krabben. Dekens valt ze aan ipv krabben :')
plantenspuit werkt niet. Het haar naar de goede krabplek brengen werkt ook niet. Geurtjes werken niet. Beloningrn werken niet. Plastic over de bank werkt ook niet. Heb al van alles geprobeerd maar ze blijft manieren vinden om dan toch de bank te krabben.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:16

Ik heb deze nu over de leuning zitten: https://www.amazon.nl/dp/B07S61897N/ref ... UTF8&psc=1

Bowie krabt altijd specifiek op één punt aan de bank en hoe vaak ik ook nee zei of hem bij de krabpaal parkeerde, hij bleef het maar doen. Zo sloopt ie in ieder geval m'n bank niet verder :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:20

Ze zijn hier in een bui, mijn god. Spelen, elkaar achterna jagen, zeurend door het huis lopen terwijl de ander toekijkt, hard tegen de kattenbak aan springen zodat 'ie een schuiver maakt (want dat is natuurlijk leuk), random parkour capriolen...
Nog een halfuurtje keten en dan krijgen ze eten van me, en daarna gaan we allemaal naar bed. :z Daar ben ik wel heel blij mee, dat ze 's nachts gewoon slapen en niet nog gaan lopen jakkeren midden in de nacht.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:25

Ja hier zijn ze momenteel ook de vloer is lava aan het spelen _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 23:53

Smee__ schreef:
Ik heb deze nu over de leuning zitten: https://www.amazon.nl/dp/B07S61897N/ref ... UTF8&psc=1

Bowie krabt altijd specifiek op één punt aan de bank en hoe vaak ik ook nee zei of hem bij de krabpaal parkeerde, hij bleef het maar doen. Zo sloopt ie in ieder geval m'n bank niet verder :')

ik heb de deurmat bijna hetzelfde zo op de bank liggen. Maar bedek je een plek dan gaat ze naar de andere plek. Bedekt je de hele bank dan vindt of maakt ze wel een gaatje waar ze kan krabben.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 07:29

Nee mn vriend vond t niet geslaagd.

Ik was gisteravond positief verbaasd. Cash is toch echt schrikachtig. Gisteren stak de buurman/jongen wat vuurwerk af in de tuin.
Ik, Johnny en Cash schrokken er ook van, waarna Cash als een gek naar t raam achter sprintte om helemaal gefasineerd te gaan zitten kijken *\o/*
De knal vind tie dus wel even schrikken, maar de kleurtjes zijn toch wel heel interessant.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 08:40

Ja, nog een vuurwerk fan! :D Hier vonden ze de knallen dan ook gelijk niet zo eng meer, je zag hoogstens even een rug strak gaan of een oortje bewegen, maar dat was het ook.

Liggen er bij jullie nog cadeautjes onder de kerstboom of zijn die al uitgepakt? Ik kreeg net een appje van een collega van me, haar kater van 7 maanden heeft alles al vakkundig uit zowel het pakpapier als de verpakking gehaald. _O-

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 08:44

marley93 schreef:
Oh het ging om krabben bij de stoelen! :oo Helemaal verkeerd begrepen, ik dacht dat ze erop sprongen. Sorry, Bloem, dan heb je echt niets aan die hele uitleg. Krabben is volgens mij echt heel lastig om te buigen... Afleiden met een speeltje werkt hier nog wel eens, en ze gaan nu ook vaker aan de krabpaal dan aan meubels, maar het is denk ik ook echt voorkeur per kat waar ze hun nagels graag aan scherpen.

Rambo dat is echt hilarish. _O- Die van mij houden er niet van. Fred staat het nog met enige tegenzin toe, maar George is pleite als je dat probeert.

Nee, dat doet hij amper, ja hij rekt zich wel eens uit tegen de stoelen, maar
dat is niet zo heel erg. Ik verplaats hem dan inderdaad ook naar zijn krabpaal.

Baron doet via de stoelen klimmen om op de eettafel te komen, en gaat dan zitten
klooien met mijn droogbloemen, net zo lang totdat hj er één heeft om mee te spelen :roll:
Hij mag van mij gewoon niet op de tafel. Gisteravond heb ik hem op de gang gezet, en na de tweede keer ging het kwartje vallen, dus dat ga ik maar volhouden.

Hahahah wat grappig dat de katten het vuurwerk zo tof vinden :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 08:55

BloemBloem schreef:
marley93 schreef:

Nee, dat doet hij amper, ja hij rekt zich wel eens uit tegen de stoelen, maar
dat is niet zo heel erg. Ik verplaats hem dan inderdaad ook naar zijn krabpaal.

Baron doet via de stoelen klimmen om op de eettafel te komen, en gaat dan zitten
klooien met mijn droogbloemen, net zo lang totdat hj er één heeft om mee te spelen :roll:
Hij mag van mij gewoon niet op de tafel. Gisteravond heb ik hem op de gang gezet, en na de tweede keer ging het kwartje vallen, dus dat ga ik maar volhouden.

Hahahah wat grappig dat de katten het vuurwerk zo tof vinden :D

oh ja time outs werken hier ook het beste. Is de kat ontdeugend genoeg, even alleen ergens anders neerzetten. Meestal draaien ze dan hier wel een beetje bij

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:03

LG; maar dan gaat hij echt brullen :+ een tijger is er niets bij, dat probeer
ik dan te negeren en laat hem pas binnen als hij stil is :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:35

Time outs gebruik ik hier ook. Moet alleen wel opletten dat het echt in een ruimte is waar niks is. Anders gaat Alexia slopen en maak niet uit wat.

Gisteren avond had Alexia kroel tijd en heeft een hele poos bij mij geslapen. Het liefst als ik serie defiance aan het kijken ben. Ze begin met meekijken tot haar ogen dicht zakken. <3

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:56

Luuntje, wel gezellig op de wc zo hihi. Beer wil ook altijd mee, maar ik vind dat niet zo’n succes. Gaat dan spelen met de wc borstel enzo, niet heel fris en met de chloor vind ik dat niet zo fijn.

LoveGlove, lekker dat ze zo toch naar buiten kunnen.

Bloembloem, wat is de baron gaaf! Ook een hele toffe foto!

Een hoop kletsers hier dus? Beer praat ook ontzettend veel, maar vooral tegen zichzelf hihi.

Marley, geniaal die Fred op het paard! Daar zien we graag meer van.
En aiiiii van je was. Stout! Maar stiekem wel grappig.
Beter dat ze s nachts rustig zijn. Hier gelukkig ook, wel vlak voor het slapen nog een jakkermomentje. Maar daarna is er rust.
Cadeautjes zijn hier al aan alle kanten aangeknabbeld. Je kan gelukkig nog niet zien wat er in zit.

Vuurwerkoverlast is zeker niet leuk. Hier zijn ook vaak al harde knallen. Toby vindt dat doodeng, maar Beer is niet echt onder de indruk.
Ik zou toch je vriend aansporen het te vragen bij je buren. Geeft jou ook rust.

Marcella, Beer is ook zo onrustig. Soort van kleuterpuberteit dacht ik.
Lekker samen tv kijken! Gezellig is dat.

Tancreda, oef al die aarde… daar zou ik ook nog amused van zijn. Die sateprikker tip zou wel eens kunnen werken.
Dat van je plantje. Slim zijn ze dan hè? Best een beetje lastig.

Bloembloem, droogbloemen zijn ook wel erg leuk hè? Haha. Beer en Toby kunnen bloemen sowieso niet weerstaan. Als er visite komt met bloemen, dan baal ik eigenlijk een beetje. Want wordt weer een ramp om ze er van af te houden.
Over de stoelenklimkwestie, wij hebben op plekken waar ze niet mogen krabben van dat dubbelzijdige tape geplakt. Ze komen er niet meer aan. Zo ook over de pot van de palmboom, want daar klom Beer maar al te graag in. Nu doet hij dat niet meer, dus is het plastic er weer af.
Bijna Baron z’n zaakje kwijt… agossie. Beer had er trouwens weinig last van dat z’n kroonjuwelen er niet meer zijn.

Rambogirl, echt geniaal die zoen van je vriend. Die kijkt voortaan wel uit hahah.

Smee, zou leuk zijn hè sneeuw?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:01

Gisteren Beer op de foto willen zeggen met de kerstlampjes… dat resulteerde in dit:

Oehhh shiny things!
Afbeelding

They smell so nice…
Afbeelding

Can I eat this?
Afbeelding

Lets give it a bite…
Afbeelding

Whaaat?!? You say I can’t eat this?
Afbeelding

Too bad! I did it anyway!
Afbeelding