Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:11

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over hamsterscaping, vragen daarover en het delen van jullie eigen creaties. Overige hamster-zaken kunnen in een ander topic besproken worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:38

Super leuk al die mooie inrichtingen! Ik heb sinds kort weer een syrische hamster en vanavond gaan we kijken bij een terrarium voor haar. Hoop dat het wat is, dan kunnen wij ook gaan beginnen. Mijn vriend is helemaal enthousiast geworden over hamsterscaping. Stiekem heb ik al allemaal huisjes en bruggetjes besteld. *\o/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 13:48

Gaaf! Heb je veel kunnen vinden? Syren passen niet in de standaard huisjes dus het is altijd best zoeken. Inspiratie voor andere syren eigenaren is dan zeker handig!

Kom ook eens langs op de fb pagina, is een heel stuk actiever :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:55

Nou, de huisjes die we hadden besteld vielen nog groter uit dan we al dachten, dus daar gaan we nog iets op bedenken. Maar het aquarium is er! Inrichting is nog een beetje kaal, maar voor nu vind ik het prima. Kunnen we rustig verder kijken naar extra spullen.
Hamster was helemaal blij en aan het ontdekken. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:00

Leuk gedaan!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 13:15

Leuk gedaan! Hoe bedoel je ze vielen groter uit? Tussen dwerg en muis formaat zit geen tussenmaat voor Syren. Je hebt dan gelijk vrij grote huizen. Dat klopt.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:49

Mooi!
Ik was begonnen aan de bouw van een nieuwe kooi maar de poetsvrouw dacht dat het rommel was en heeft alles in de grote container gegooid. Helemaal pissig nu en besloten dat ik geen zin heb op opnieuw te beginnen :P
Kennissen van mij hebben aquarium fabriek, hij gaat me eentje maken voor een klein prijsje hahaha

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:03

Das een flinke graafbak! :)) Kijk wel uit dat je rad niet vastloopt, want de rand zit nu al dicht op het zaagsel en als hamster bodembedekking gaat verplaatsen kan het wel 's dichtslibben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:47

Bedankt!

xDenies schreef:
Leuk gedaan! Hoe bedoel je ze vielen groter uit? Tussen dwerg en muis formaat zit geen tussenmaat voor Syren. Je hebt dan gelijk vrij grote huizen. Dat klopt.

Dat ze groot zouden zijn wist ik en dat is ook nodig natuurlijk, maar deze stonden dan niet leuk meer bij de inrichting. Dus ik wil iets wat er iets meer bij past. Er zit nu ook een huisje van gras in en dat staat dan wel weer leuk. :)

Rije schreef:
Das een flinke graafbak! :)) Kijk wel uit dat je rad niet vastloopt, want de rand zit nu al dicht op het zaagsel en als hamster bodembedekking gaat verplaatsen kan het wel 's dichtslibben.

Haha ja! 'Nadeel' aan dit aquarium is dat de vorige eigenaar hier plateaus in heeft gelijmd die er ook niet meer uit willen. Het graafgedeelte hebben we dus tot aan dat plateau gemaakt, dat lijkt iets mooier.
En het radje houden we in de gaten. :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 12:05

Ik heb gister mijn avond besteed aan het maken van een 'How to scape' filmpje. Op de Facebook pagina was hier duidelijk vraag naar omdat het stappenplan niet voor iedereen duidelijk is. Dus heb ik het eerste filmpje gemaakt voor een 80cm bak. Het principe blijft in grotere bakken natuurlijk hetzelfde, maar goed.

Voor een ieder die het interessant vind om het filmpje te zien mag je een prive berichtje sturen. Als je al lid bent van de Facebook pagina dan kan je hem via daar zien.

Krijg er al een hoop leuke reacties op!

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:12

Wat een prachtige en goede hamster kooien komen hier voorbij zeg!
Maar wat ik mij nou al een tijdje afvraag... Als een hamster zoveel graaf en schuilmogelijkheden heeft, hoe kan je hem dan ooit pakken? Of pakken jullie de hamster nooit op?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 12:24

CathyTBP schreef:
Wat een prachtige en goede hamster kooien komen hier voorbij zeg!
Maar wat ik mij nou al een tijdje afvraag... Als een hamster zoveel graaf en schuilmogelijkheden heeft, hoe kan je hem dan ooit pakken? Of pakken jullie de hamster nooit op?

Ik zie mijn hamsters gewoon iedere avond hoor :) Juist door deze veilige omgeving voelt de hamster zich veel meer op zijn of haar gemak waardoor hun nieuwsgierigheid echt wel er voor zorgt dat ze komen kijken. Krijg juist alleen maar die feedback terug van nieuwe uk-eigenaren dat ze meer plezier van hun hamster hebben.

Ik heb er meer dan vijftien. Ik pak ze inderdaad niet iedere avond op. Maar ik zie ze wel met regelmaat. Ook overdag.

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:27

Dankje voor je antwoord!
Wat ik mij ook afvraag is hoeveel het eigenlijk kost als je net zou beginnen met hamsterscaping?
Er vanuit gaande dat je nog niks hebt, hoeveel zou je dan ongeveer kwijt zijn voor een aquarium en alles wat er in moet?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:34

Zo kan ik hem pakken. Hij biedt zich aan “geef etennnnn”. :=
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:39

CathyTBP schreef:
Dankje voor je antwoord!
Wat ik mij ook afvraag is hoeveel het eigenlijk kost als je net zou beginnen met hamsterscaping?
Er vanuit gaande dat je nog niks hebt, hoeveel zou je dan ongeveer kwijt zijn voor een aquarium en alles wat er in moet?

Je kan het zo gek maken als je wil. Aqua kun je zelfs wel gratis krijgen. Deksel zelf maken...
Wilgentakken zelf afknippen, huisjes zijn er vanaf 5 euro. Wilgenbruggen een paar euro’s. stuk kurk 5-10 euro. :)

Ik heb veel spullen bij opvanghamsters gekregen, via marktplaats gekocht en steeds verzameld...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 12:52

CathyTBP schreef:
Dankje voor je antwoord!

In de winkel waar ik werk kan ik een 80x30 aqua inrichten voor 150 euro alles erop en eraan. Op voer en hamster na dan.
Is alles natuurlijk wel schoon en nieuw :) Veel mensen al mee geholpen voor het kant en klaar te maken!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 16:09

Afbeelding
Scaping van gister.

En hier nog wat van afgelopen weken in de winkel waar ik werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Paasthema wat ik gemaakt heb.

Een paar dagen later:

Afbeelding

Afbeelding

En de volgende dag..... :

Afbeelding
(voor volledige filmpje, zie fb pagina)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:36

Afbeelding
Mooie kooi, blije hamster :D

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:33

ik wil wel graag het filmpje ontvangen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:29

Als er nog ooit een hamster komt wil ik ook zo iets. Ben je je hamster nooit kwijt??

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:29

Jawel :P
En dan maak je je een hele dag zorgen of hij nog leeft en 's avonds besluit je hem te zoeken en is ie boos dat je hem wakker maakt. Echt leuk deze dingen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 21:03

Yenni schreef:
Als er nog ooit een hamster komt wil ik ook zo iets. Ben je je hamster nooit kwijt??

Nee, ik niet. Heb er ongeveer 18 en weet ze altijd binnen 5min te vinden :)

Ze reageren veelal ook als ik in de kamer ben of iets in hun hok doe.

Ze leven op 100x58cm per hamster.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:09

Kom Weer eens een kijkje nemen. Ik vind je thema’s echt geweldig! Tot mijn verrassing zijn ze bij onze dierenwinkel ook begonnen met hamsterscapen! Ik miste nog een beetje graafruimte maar t zag er al heel gaaf uit! Veel spullen verkopen ze ook. Wilde t toch even melden. :).

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 21:20

Djoopie schreef:
Kom Weer eens een kijkje nemen. Ik vind je thema’s echt geweldig! Tot mijn verrassing zijn ze bij onze dierenwinkel ook begonnen met hamsterscapen! Ik miste nog een beetje graafruimte maar t zag er al heel gaaf uit! Veel spullen verkopen ze ook. Wilde t toch even melden. :).

Dankjewel voor het lieve compliment! En ach.. ergens moet het begin gemaakt worden. Ik denk maar zo; het wordt onder de aandacht gebracht en mensen gaan toch wel googlen en zo komen ze bij mij en/of mijn website en fbgroep uit. Dan zien ze vanzelf hoe en wat :D!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:27

Ik heb al het grootste deel van dit topic doorgelezen.
Binnenkort willen wij een syrische hamster aanschaffen. Onder andere voor mijn dochter, maar ze is nog vrij jong, dus hij komt te staan in de woonkamer om veel naar te kijken en ze mag hem alleen onder begeleiding van ons soms oppakken. Dus eigenlijk wordt het stiekem vooral mijn beestje O:) .
Ik heb begin jaren 90 een Russische dwerghamster gehad, waar ik enorm gek mee was. Wat een lief beestje was dat! Maar inmiddels zijn de standaarden voor het houden van hamsters wel veranderd en ik wil het wel dat het beestje het goed heeft.
We hebben inmiddels een aquarium opgehaald van 100x40x50 en gaan dat nu heel rustig aanpassen (heeft nu een zware dekselmet gaas er in die er helemaal af moet als je er bij wil, we willen het gedeelte van gaas als klep maken zodat we er makkelijk bij kunnen zonder dat hele ding eraf te moeten halen) en alle inrichting bij elkaar sparen tot ik tevreden ben. Pas daarna komt er een hamstertje in.
Na het lezen van dit topic vraag ik mij vooral af of er trucjes zijn waardoor de hamsterscape er zo netjes en natuurlijk uitziet. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe ik er een lading zaagsel in gooi wat er vervolgens enkel uitziet als een slordige berg troep in plaats van een mooi landschap.
Ik heb voorheen een terrarium met baardagamen gehad en vond het erg leuk om er mooie landschapjes van te maken. Maar verder in de hoogte dan een rotspartij om op te zonnen met een Schuilgrot en wat takken er in kwam dat niet. Dus ik vraag me af hoe in de hoogte werkt met veel klim, klauter, graaf en verstopplekjes, zonder dat het rommelig gaat ogen.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 08-04-18 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt