Anoukloves_ schreef:Oh wat een mooie hond hierboven!
Dankjewel krijg vaak complimenten over hem. Krijg altijd de meeste gekke kruisingen te horen xD en als ik dan zeg waarmee hij gekruisd is dan pas valt het kwartje :p
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiwiwitje schreef:Herhalen herhalen en herhalen, consequent zijn. Ze zijn ontzettend slim, en dat moet je in je eigen voordeel gebruiken. Nee is nee en hier is hier. En bij iedere goede reactie die je er op krijgt moet je het belonen.
Wek hun interesse, probeer ook zeer zeker niet buiten te beginnen met trainen. Als je namelijk in een plek traint waar er weinig afleiding is leren ze veel sneller zeker omdat ze de concentratie van 3x niks en een beetje hebben. Maar zodra ze weten wat er van ze gevraagd word, en zodra ze weten dat het een beloning oplevert, is het makkelijker om de aandacht bij jou te krijgen en te houden waar nodig.
En zeker een Amstaff is hierin wat ''lastiger'' als ze het niet hoeven zullen ze het ook niet doen. En hier mee moet je echt een lange adem hebben en heel consequent zijn. Niet een commando geven en als hij na 5x nog niet doet wat er gevraagd is opgeven. Al moet je een commando 30 x geven dan geef je hem 30 keer. En word niet boos, blijf kalm en geef alsnog de beloning als hij het goed doet.
keona schreef:Zelf zou ik dit dus zeker niet adviseren. 1commando hoof uit 2 en als die dan niet komt haal je hem maar effe.zeker geen 30 commando.s geven. Niet luisteren zijn consequenties aan verbonden.steeds blijven vragen werkt niet sta je dadelijk buiten half uur te roepen tot de hond eindelijk denken om,ja ik moest komen dan ga ik nu maar eens.kiwiwitje schreef:Herhalen herhalen en herhalen, consequent zijn. Ze zijn ontzettend slim, en dat moet je in je eigen voordeel gebruiken. Nee is nee en hier is hier. En bij iedere goede reactie die je er op krijgt moet je het belonen.
Wek hun interesse, probeer ook zeer zeker niet buiten te beginnen met trainen. Als je namelijk in een plek traint waar er weinig afleiding is leren ze veel sneller zeker omdat ze de concentratie van 3x niks en een beetje hebben. Maar zodra ze weten wat er van ze gevraagd word, en zodra ze weten dat het een beloning oplevert, is het makkelijker om de aandacht bij jou te krijgen en te houden waar nodig.
En zeker een Amstaff is hierin wat ''lastiger'' als ze het niet hoeven zullen ze het ook niet doen. En hier mee moet je echt een lange adem hebben en heel consequent zijn. Niet een commando geven en als hij na 5x nog niet doet wat er gevraagd is opgeven. Al moet je een commando 30 x geven dan geef je hem 30 keer. En word niet boos, blijf kalm en geef alsnog de beloning als hij het goed doet.