Dat is voor die hele kleintjes een pittige kluif
Hou het vooral goed in de gaten maar zolang ze levendig zijn zal ik niet direct in paniek schieten.
Gefeliciteerd met het mooie drietal
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

1 van de pups dronk altijd zo gulzig dat hij zich vreselijk verslikte elke keer. Hiervan kan een pup die zo jong is zo longontsteking krijgen. Stel dat je pup zich idd verslikt en je hoort daarna de ademhaling roggelen, dan kun je de pup als het ware naar beneden 'laten vallen' terwijl je de pup vast houdt zodat de eventuele melk zo uit de neus geschud wordt. Klinkt heftig, maar gewoon voorzichtig doen, niet laten vallen of evt eerst dierenarts vragen hoe het moet!
diezelfde handeling doet men ook met pups als ze vruchtwater in de longen hebben.

xChantal94 schreef:Mijn ervaring met 'flespups' is dat ze erg kieskeurig kunnen zijn. Dit met betrekking tot de speen die op de fles zit (vorm/grootte). Daarnij de hoeveelheid melk die ze kunnen krijgen maar ook de warmte van de melk.
Heb een nestje met de hand groot gebracht, 5 pups. En dat was erg veel wisselen met spenen, warmer/kouder van de melk etc.
Wellicht heb je hier wat aan mocht je ze nog gaan bijvoeden.

Ik heb wel 100 sites over pups gelezen
Alleen der temperatuur is maar 34,7. Over een uur weer bijvoeding. Guus wordt echt een tank! Van vanochtend 231 naar zojuist 244. Hij is de enige die helemaal geen bijvoeding krijgt. Hij doet het goed genoeg. Saartje krijgt ook een klein beetje extra.
De grootste tepels iig, het dichts bij de achterbenen) tepels, en dan niet altijd. Wij legden de lichtste pup altijd aan de beste tepels. Uiteindelijk zijn de lichtste pups de zwaarsten geworden

Plus dat Lieve der pups allemaal bij der wil hebben en niet zo'n fles erbij
De omgevingstemperatuur is ruim 30 graden. Ze moet zichzelf toch gaan opwarmen door te eten.

Guus waren we snel uit, die wordt gewoon vernoemd naar onze vorige hondje. Op deze manier leeft Guus toch nog een beetje voort. Saartje heeft mama bedacht en ik Bloom 

Ik zou haar echt graag als eigen hondje willen. En als ik dan volgend jaar het huis uit ga meenemen. Maar ik heb ook de droom voor een Aussie. Die zou ik dan 15 jaar uit moeten stellen aangezien mijn vriend een duitse herder wilt en hij er niet meer dan 2 wilt

Bloom maakt er dankbaar gebruik van