Het is wel mogelijk om er een vergunning voor aan te vragen, kost wel geld en schijnt enorm lang te duren voor al het papierwerk geregeld is (weet iemand die er momenteel op zit te wachten en dat duurt al een hele tijd). Ik weet niet precies wat de eisen zijn.
Het zijn inderdaad nachtdieren en ze komen er ook echt pas uit als alles donker is (lampen uit). Die van mij staan op de slaapkamer en ook als ik alleen mijn nachtlampje aan heb en niet het grote licht blijven ze slapen.
Dit betekend dus dat als je ze er uit haalt ze gewoon weer willen gaan pitten. Sommige doen het meteen al, andere vinden wat rondwandelen leuk. Jij zal immers niet in het pikkedonker zitten maar met lampen aan (als het avond is) dus het is logisch dat ze dan gaan slapen er is immers licht.
Ik denk dat die van mij echt totaal geen boodschap zouden hebben aan clickertraining... ze doen lekker wat ze zelf willen (slapen dus, 9 vd 10 keer). En voedsel kan je wel als beloning gebruiken, maar als ze geen zin hebben boeit dat ze ook niet. Skaði neemt tot nu toe niks uit de hand aan, insecten ed eet ze niet (bij Loki duurde het ook maanden voor hij dat ging eten dus hopelijk krijgt ze het een beetje snel door) en Týr eet wel insecten uit de hand maar hij gaat er geen moeite voor doen. Als ik hem op de foto zet geef ik hem vaak wat insecten zodat hij even stil blijft zitten, maar als hij geen zin (meer) heeft loopt hij gewoon weg en laat hij het liggen.
Dus ik denk dat ze clickertraining echt geen moer aan vinden.