Mijn dieren 'projecten' *in aanbouw!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Mijn dieren 'projecten' *in aanbouw!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 00:10

Ziet er weer top uit! Kwartel is echt sielugh :(:) arm beestje

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 00:17

Wat een leuke voliere! Alleen, wat heb je voor planten gebruikt?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:32

jeetje gaaf geworden zeg! ze hebben lekker de ruimte en idd leuk om naar te kijken!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:58

Ik heb je hele topic gelezen: wat maak jij geweldige dingen! Complimenten hoor en het werkt best inspirerend (maar als ik dan op zoek moet naar een hamer is het opeens weg := )

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 09:01

Ceetje_bokt schreef:
Ik heb je hele topic gelezen: wat maak jij geweldige dingen! Complimenten hoor en het werkt best inspirerend (maar als ik dan op zoek moet naar een hamer is het opeens weg := )

Ghehe, jaja... Gewoon goed zoeken :D

Er staat een Aalbes in, wat buxusjes en kattengras :j Vooral het kattengras schijnen ze heerlijk te vinden.

Iedereen bedankt voor de complimenten!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:02

Leuk weer joh! Arme kwartel :(:) komt vast goed met een beetje liefde :)

Je tuin is bijna helemaal af nu!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 09:18

Selka schreef:
Leuk weer joh! Arme kwartel :(:) komt vast goed met een beetje liefde :)

Je tuin is bijna helemaal af nu!

Bijna idd := Nog kussens voor de loungeset en de plantenbakken die ook ingericht moeten worden :j

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:23

Gisteravond in bed nog al je projectjes bekeken, petje af hoor!

Wat ik mij afvroeg: je hebt aan beide kanten om dat spring-ding een afrastering gezet, is dat niet gevaarlijk als je kind aan het springen is dat ze er op valt? Of andersom dat er steeds aan vast gepakt word dat je afrastering binnen de kortste keren kapot is?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 09:28

zwanepol schreef:
Gisteravond in bed nog al je projectjes bekeken, petje af hoor!

Wat ik mij afvroeg: je hebt aan beide kanten om dat spring-ding een afrastering gezet, is dat niet gevaarlijk als je kind aan het springen is dat ze er op valt? Of andersom dat er steeds aan vast gepakt word dat je afrastering binnen de kortste keren kapot is?

Springding :') Ik moest even goed nadenken wat je bedoelde. Kon het niet plaatsen mbt de volière, maar je bedoelt de trampoline :=

Ja, het risico bestaat dat ze er tegenaan valt. Er bestaat ook een risico als ze er gewoon van af valt.
Ze springt keurig in het
midden zoals van kleins af aan is aangeleerd. Op het hek zit een ronde beschermrand. Verder houdt ze zich er niet aan vast, dus het gaat perfect zo!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:23

Ha,ha, ja ik kon er even niet opkomen :o

Maar aan alles is gedacht +:)+

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:09

leuk die voliere,, maar mag ik 1 tip geven? parkieten en andere vogelsoorten, kunnen niet tegen buxers. die struikjes onder in je voliere, als ze er van knagen ( en dat doen grasparkieten ) en ze krijgen het gif binnen gaan je vogeltjes dood....

Ik heb zelf een hele grote voliere en de autoschuur is inmiddels een kweekschuur geworden met vogels...
heb er nu ongeveer tussen de 70 en 80 vogels zitten :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:15

O ja..goeie...buxus is giftig inderdaad.. Dan zou ik er wel ff naar kijken TS.. Is zonde als je straks de parkietjes op de grond dood vind...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 11:31

Dat is dus zo dubbel >;) Ben best lang bezig geweest met het nazoeken daarvan, en de ene zegt van wel een de andere zegt van niet.

Nu staat ze sowieso al met een rede op de grond en blijken ze er bij de buren niet aan te knagen.

Maar op Internet is het gigantisch tegenstrijdig. De ene zegt dat het niet giftig is, de andere zegt van wel maar dat ze ze zelf met rust laten en weer een ander bezweert dat je ze eruit moet halen. .... Super lastig. Al geloof ik eigenlijk ook wel dat dieren giftige planten met rust laten, in de natuur komen ze ze ook tegen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:17

Waarom het risico nemen? Haal het er gewoon uit joh, voor de zekerheid en gezondheid van je beestjes ;)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:22

Daarom vroeg ik het ook :o Buxus doodt zelfs paarden.. Ik zou het niet aandurven!

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:53

JessAndHope schreef:
Dat is dus zo dubbel >;) Ben best lang bezig geweest met het nazoeken daarvan, en de ene zegt van wel een de andere zegt van niet.

Nu staat ze sowieso al met een rede op de grond en blijken ze er bij de buren niet aan te knagen.

Maar op Internet is het gigantisch tegenstrijdig. De ene zegt dat het niet giftig is, de andere zegt van wel maar dat ze ze zelf met rust laten en weer een ander bezweert dat je ze eruit moet halen. .... Super lastig. Al geloof ik eigenlijk ook wel dat dieren giftige planten met rust laten, in de natuur komen ze ze ook tegen?

Buxus is sowieso giftig, ik moest het voor mijn studie allemaal weten haha :P
Er zit een bepaalde stof in buxus (misschien heb je hier verschillende soorten in? Dat er daardoor verwarring is), en die zorgt ervoor dat alle microtubuli in cellen worden gestabiliseerd. En dat ze bewegen is juist essentieel voor het functioneren van cellen. Ik zou hem er maar gewoon uit halen idd :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 17:28

Dan komen ze gewoon in mn plantenbak te staan :j Heb ik ook nog veel planten voor nodig.

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:45

bij de action hebben ze wel van die nep hedra's die zijn 1.20 lang die kan je dan sierlijk aan je voliere hangen. Dit heb ik ook :)

ook heb ik een aantal siergrassen in potten staan en dan in een hoek hangend, hier hebben ze middenin nu een nest gemaakt en zitten 3 jongen in. Lijkt best leuk en is voor de vogels heel natuurlijk.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:49

Anders zet je er een slaplantje in, kunnen ze heerlijk aan knagen, die van mij was er altijd gek op :j

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 10:54

Nepperts wil ik er juist niet in hebben. En niet te groot ivm de ruime ;-) Maar komt goed. Komt vanavond nog een koppel bij, die zijn te oud om eieren te leggen. En einde van de week ga ik nestkastjes halen, als er dan jongen zijn dan worden die geruild naar de buurvrouw. Zorgt voor wat 'vers bloed' :)

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:09

leuk!! kan het wel begrijpen dat je geen nepperts wilt. Ik heb ook net iets groter dan jou mooie voliere!! dat was ik even vergeten haha!

Tobiaspruim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:54

je hebt wel kans van dat die parkieten aan je hout en gaas gaan knagen. daarom doen ze ook vaak aluminium en hebben ze van dat andere sterker gaas

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:06

en hoe is het met de kwartel?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:16

Ik zou de kwartel wel in de gaten houden met de grasjes. Die willen kwartels nog weleens het leven zuur maken.
Heeft Tweety een blauwe neusdop? :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 15:32

Tobiaspruim schreef:
je hebt wel kans van dat die parkieten aan je hout en gaas gaan knagen. daarom doen ze ook vaak aluminium en hebben ze van dat andere sterker gaas

Niks mis met het gaas hoor ;-) Knappe parkiet die daar doorheen komt. :=

dito schreef:
en hoe is het met de kwartel?

Met Scharrel.... tsja... Hij blijft verscholen zitten, maar eet wel. Tweety en Poef laten hem netjes met rust en binnenkort komen er soortgenoten voor hem bij. :j

Cayenne schreef:
Ik zou de kwartel wel in de gaten houden met de grasjes. Die willen kwartels nog weleens het leven zuur maken.
Heeft Tweety een blauwe neusdop? :D

Jep, knalblauw! Het nestkastje is aangeschaft en word zsm opgehangen. Ben vandaag alleen hondsberoerd om de één of andere onbekende reden :n

Ik hoop dat ze het gezellig gaan maken samen, dan mogen de ukkies weer naar de buuf en krijg ik haar ukkies. :D