Kitten Rambo volledig geaccepteerd door pleegmama!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:09

Agossie, arme je-weet-wel-kater! :(:)

Edit: Yaaaaaaaaaaaay nieuwe pagina! *\o/*

madelief88

Re: Kitten Rambo volledig geaccepteerd door pleegmama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 15:14

We zijn er! Eerst maar eens een foto dan van Rambo nu net 5 minuten geleden, nog aan het bijkomen en gezellig aan het meecomputeren :D

Afbeelding

Hij woog overigens 2.5 kg vandaag bij de dierenarts (zo om en nabij, want meneer wilde niet echt stilstaan op de weegschaal hahaha.

Net ook even kapje omgedaan, meneer ging er een heel gevecht mee aan :') Pootjes erbij in, tussen zo smal mogelijke openingen en dan hard gaan trekken en uiteraard had hij vrij snel het kapje weer af. Nu is hij weer aan het slapen, straks maar nog weer eens doen.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:08

Ahhh,nou gelukkig is hij weer thuis.

Bij de tweede poes die ik liet castreren zeiden ze dat ze geen kapje of pakje nodig was.
Ze was zich wel af en toe aan het likken op haar buik, maar zat niet aan de hechtingen.
Dus het ging goed zonder!
Ik weet natuurlijk niet hoe Rambo is, maar misschien heeft hij t ook niet echt nodig...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 17:21

Bij ons zeiden ze ook dat het in principe niet nodig is, tenzij hij er aan gaat likken. En hij begon er natuurlijk binnen no-time aan te likken, kon m'n vriend weer heen :P Laat hem zoveel mogelijk af, tot hij eraan gaat likken of alleen is. Hij lag net weer heerlijk bij me te slapen <3

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 10:08

Kapje was niet erg succesvol :') Maar goed, hij likt er nu niet meer aan dus dan maar zonder. Inmiddels mocht hij vanochtend weer bij de andere kant, Rocky vindt hem nog naar dierenarts stinken volgens mij :')

Nou, hier dan wat plaatjes:

Gewoon knap <3

Afbeelding

Slapende Rambo:

Afbeelding

Samen met mama:

Afbeelding

Ondeugende Rambo:

Afbeelding

Afbeelding

Op die laatste foto had hij stiekem in het aanrecht gezeten waar een laagje water in zat :')

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:04

Leuke foto's weer!
Wat een sufferd dat hij in het water is gaan staan hahahaha.
Het is nog steeds een heerlijk beessie!
Dank voor de leuke foto's!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:49

Haha, de ondeugendheid spat er weer vanaf! :D
Zo te zien is hij ook weer aardig gegroeid. Leuke foto's weer TS! :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 15:37

Ja, hij groeit echt hard! Denk af en toe terug aan die eerste dag, dat hij op mijn hand paste en zo'n hulpeloos mormeltje was... <3 Je kan je het haast niet meer voorstellen!
Hij is overigens echt niet bang voor water, volgens mij vindt hij het zelfs wel lekker! En van de castratie heeft hij echt heel weinig last van gehad, de volgende dag was hij alweer zijn ondeugende, stoere zelf :D

Ik had hier nog niet verteld over zijn laatste boevenstreek.... :=
Mijn katten kunnen nooit van planten afblijven dus tot mijn grote spijt heb ik weinig planten in huis. Een orchidee in een grote vaas zodat ze er niet aan kunnen zitten, en 1 andere plant. Die stond eerst op de dressoir (enige plek waar de katten niet opspringen), maar toen Rambo groter werd sprong hij al snel daar op, en toen ik op een ochtend beneden kwam lagen er door de hele kamer groene blaadjes...

Nou goed, ik had opeens een idee, bij ons in het trapgat hebben wij ook een raam+vensterbank. Onmogelijk voor de katten om daar op te komen dacht ik. Dus daar neergezet, volgende ochtend kwam ik beneden, weer overal groene blaadjes :? Ik dacht, ik kijk het nog even aan. Ging weken goed!

Afgelopen zaterdagmiddag had hij blijkbaar weer een stukje uit die plantenbak getrokken. Mijn vriend zei, hij gaat dat ding nog eens omlaag trekken. Ik: Nee, zo gek en sterk is ie niet!
Liggen welgeteld een kwartier op bed en horen toch een herrie := Echt niet normaal.....
Dus wij uit bed, en ja hoor... Meneer had de plant incl. zware, stenen bak naar beneden getrokken :oo En er zaten ook allemaal van die plantenbolletjes in (heb geen groene vingers dus geen flauw idee hoe ze heten), dus die hadden mooi extra herrie veroorzaakt. De hele trap van boven naar beneden en zelfs een gedeelte vd woonkamer lag onder de scherven, aarde, etc etc. Dus midden in de nacht staan stofzuigen/opruimen, de buurvrouw zal blij met ons zijn geweest... Ik miep als ik ben natuurlijk eerst meteen de katten gecheckt, bang dat er een scherf in pootjes/oogjes op een hard stuk op z'n hoofd terecht gekomen was. Geen van de katten had gelukkig iets. Hij was iig wel heel erg geschrokken haha. >;)

Jullie begrijpen dat ik dit nog lang te horen ga krijgen van mijn vriend ;) Ik wilde overigens nog een foto maken van de chaos, maar mijn vriend zei dat ik het echt niet grappig mocht vinden en geen foto's mocht maken, gezien ie gelijk had gekregen heb ik maar voor een keer braaf geluisterd :))

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:13

Hahaha oooooh die Rambo toch! Wat een enorme boef :+:

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 19:47

Dan ook maar weer een foto-update! (de andere foto's, via photobucket geupload, doen het even niet -O- Helaas te vaak bekeken, met anderhalve week gaan ze het weer doen als het goed is)

Af en toe mag Rambo nog even gezellig 's avonds in de slaapkamer. Dan valt hij eerst heerlijk bij mij in slaap, om vervolgens opeens half slaapwandelen boven op mijn kussen te kruipen. Dan ligt hij dus gezellig boven mijn hoofd:

Afbeelding

Afbeelding

En foto's van vandaag, hij vond het warm en ging daarom heel grappig liggen slapen :D

Afbeelding

Ooh, hé baasje:

Afbeelding

Afbeelding

En niet veel later weer in slaap gevallen:

Afbeelding

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:58

wat een schatje en wat een schitterende rooie ik ben verliefd.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:51

Ooooh hij is zo lief :+:

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 16:33

Bedankt!!

Heb alleen een minder leuk nieuwtje :( Van de week viel me al op dat het voelde alsof er nog een balletje zat. Hij was heel vrolijk, eten/drinken/ontlasting prima dus maakte me niet teveel zorgen. Bevriend bijna afgestudeerde da gecontact, en idd zolang het niet bloeddeen hij gewoon zoals normaal was waarschijnlijk nog wat littekenweefsel.

Gisteravond komt mijn vriend thuis en terwijl we aan het praten zijn begint Rambo opeens heftig zijn achterste te likken en komt er wat bloed te voorschijn. Gezien het niet heftig bloedde en alles voor de rest nog goed was, niet de spoed da gebeld (wil dan liever naar mijn eigen da, gezien nala niet echt goed gevoel aan de spoed overgehouden).

Vanochtend gebracht, DA zei meteen dat het wat wildvlees was en dat ze dat netjes gingen maken en zouden bellen als we hem konden ophalen.

Was net nog steeds niet gebeld, dus zelf even gebeld en zojuist belde de DA me terug dat het allemaal goed met hem is, maar dat ie hem wel vannacht daar wilt houden. Het was inderdaad wildvlees en dat is nu weggehaald.

Zat er wel even doorheen toen ik ophing, ondanks dat het goed met hem gaat baal ik er onwijs van dat hij moet blijven, heb al genoeg tijdelijk katten niet thuis gehad met Nala en Rambo.
Kunnen jullie je deze pech voorstellen? Geloof dat min 95% van de poezenbevallingen goed gaat en castraties ook zo'n cijfer vermoed ik en wij treffen het nu 2x in korte tijd. Gelukkig is deze opname/operatie kosteloos, dat scheelt... Maar kan niet wachten tot ie weer thuis is!

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:50

Agh jeetje, arme Rambo, arme jij!
Wel fijn dat de da heeft gezegd dat het goed gaat met hem, ik hoop dat je hem (morgen?) snel kan halen.
Sterkte vanavond en vannacht.
(Hoe is Nala er onder? Mist ze hem nu?)

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:46

Rambo is een echt vechtertje, die redt zich wel! Desondanks ontzettend balen :(:)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 11:11

Nou hij is weer thuis hoor, gelukkig! Had natuurlijk weer alle harten van iedereen daar veroverd, aandachtsmonstertje wilde met iedereen kroelen en gaf de hele tijd kopjes tegen het hok haha. Ook lekker zitten miauwen, dat had ik al verwacht. Werd ook helemaal gek net in het reismandje, alles doen om lekker geaaid te worden.

Nu ligt hij lekker op mijn buik te slapen, maar hij had net echt gekke 10 minuten, helemaal wild doen, denk blij dat ie zn benen kon strekken. Ook al meteen hele grote plas op de kattenbak gedaan, blij dat ik meteen heb gezien dat dat allemaal werkt. Zijn achterwerk ziet er nl best heftig uit, helemaal geschoren en hechtingen natuurlijk... Daarvoor moet hij over 10 dagen weer terug.

Hij is dus weer volledig onder narcose geweest :( DA heeft dit in 25 jaar nog nooit meegemaakt, en zou niet eens moeten kunnen. Dus moeten denk maar een lot kopen, als je aan kansberekening denkt :')

Wel beetje idee dat Rambo wat in de war is, maar goed hij zal wel snel bijtrekken. En dus erg netjes, hoeven helemaal niets te betalen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 11:12

Bedankt voor het sterkte wensen trouwens! Ik had het er wel moeilijk mee maar desondanks wel redelijk geslapen.
Nala vond het volgens mij wel lekker rustig haha, en ze heeft natuurlijk Rocky, die twee zijn ook helemaal gek op elkaar!

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:25

Fijn dat hij weer thuis is! Zo te lezen wilden ze hem een nachtje houden omdat hij zo lief is :p.
Nee hoor, t zekere voor het onzekere toch? Het zal toch wat zijn als ze hem wel naar huis hadden laten gaan en hij had weer pech...Ik hoop dat dit toch wel het laatste pechgeval voor een aantal jaren is voor je.
Lekker genieten van hem! (En natuurlijk ook van je andere twee).
Heel netjes van de da dat dit gratis was!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 17:20

Haha, ja om de een of andere reden wilt iedereen bijna altijd dat monstertje zelf houden :? Het is ook echt een ontzettende leuke kat, maar hij blijft lekker bij ons :+:

Het gaat goed met hem! Hij is nog steeds zo gestoord als ik weet niet wat, denkt dat hij alles kan met zijn kapje om. Had hem begin deze week even beneden gedaan bij de andere katten, kijken of dat ging met kapje. Ging prima, net of er niets aan de hand was: zijn favoriete spelletje met Nala, gewoon keihard door de kamer racen, incl. op de tafel, bank, krabpaal in snel tempo eroverheen. Tja, dat je eerst drie keer keihard teruggeslingerd wordt omdat er nog iets ander je kin hangt, maakt Rambo niets uit. Ik natuurlijk bang dat ie ongelukkig zou vallen of de hechtingen eruit zouden springen, dus hij heeft nog steeds 'boven'-arrest. Ach, mag ie wel s nachts tussen ons inslapen, dat vindt ie vast niet erg.

Hij heeft zich ook echt neergelegd bij zijn kapje, alleen van de week was er 1 dag dat ik het grootste gedeelte van de dag weg was, en toen is hij zich gaan vervelen en toen ik thuis kwam, had hij zijn kapje afgekregen... Hele achterkant had ie gewassen, ziet er nu wel weer netjes uit maar is natuurlijk niet de bedoeling. Maandag weer naar de dierenarts, mogen de hechtingen eruit.

Nou, wat fotootjes van het zielige ventje met kapje:

Zijn liefste hobby, lekker op schoot:

Afbeelding

Lekker knuffelen:

Afbeelding

En spelen, check dat bekkie :D :

Afbeelding

Nog weer op schoot:

Afbeelding

En zn koppie:

Afbeelding

Afbeelding

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:51

Agossie, wat een aandoenlijke foto's met dat kappie om.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 23:17

Hij wordt al een echte kat! Wel jammer van zijn ogen -O-

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 07:55

Haha, ja, ziet er altijd zo sneu uit he :D
Eva, ja gaat snel! Wat is er jammer aan zn ogen?

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:49

Ik bedoel, zeg nou zelf... <3
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 13:35

Jaa, daar waren zijn oogjes inderdaad helemaal mooi... Had ook echt gedacht dat zijn ogen groen zouden worden: papa&mama hebben ook groene ogen :j

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 10:30

Zojuist bij de dierenarts geweest om de hechtingen te laten verwijderen. Het zag er hartstikke goed uit *\o/*
Dus meneer loopt nu weer beneden, zonder kapje, rond, stoer te doen tegenover Rocky&Nala :')

Hij was weer erg lief, hoewel ik wel aan zijn pupillen zag dat hij het dit maal spannender vond in het reismandje dan normaal (vast bang dat we hem weer moesten achterlaten). En hij liep heel makkelijk uit zichzelf terug in het mandje bij de dierenarts, ging echt zo liggen van, ik wil wel weer gaan.
Dierenartsassistente die bij de keizersnede was, was er ook weer, en die vond het natuurlijk erg leuk om hem weer te zien <3 Het is echt een hartendiefje!