Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marjoow schreef:Nee, ik wijs de TS gewoon op het feit dat niet alles zo positief en rooskleurig is, als dat zij denkt dat het is.
Golfplaten kunnen gewoon erg broeierig worden![]()
Het is een discussieforum, ik heb hier het recht om de tegenpartij te laten zien, en om mensen te laten zien dat niet alles zomaar kan![]()
En, ik heb het hele idee voor golfplaten niet aangehaald, dat was magda_90, ik geef alleen een argument waarom je dit misschien beter niet kunt gebruiken
, zet ze nooit binnen 24/7 vrij buiten. Ik heb een on overdekte ren werkt prima
Maar dat was je ook van plan volgens mij.Siggy schreef:Qua bouw en ondergrond vind ik de rennen ook heel netjes. Ik denk persoonlijk niet dat je een afdekking tegen de regen hoeft te bouwen hoor. Ik heb een zelfde soort constructie: tegels met aarde eroverheen (en mijn tegels liggen niet eens 5 cm uitelkaar), maar een modderzooi wordt het echt niet. En een gezond konijn zoekt echt wel een droog plekje in dat hok om te schuilen hoor.
Tegen kou kunnen konijnen prima, hier lopen ze 's winters gewoon lekker buiten met een flink pak sneeuw en 15 graden vorst: blije konijnen !! Zolang ze maar niet op de tocht zitten.
Kleine tip misschien nog: ondanks dat mijn konijnen een grote zandbak, boomstammen, tunneltjes, ruimte en elkaar hebben in hun ren hebben ze toch een voorkeur voor het knagen aan het hout van de ren, ik heb dat simpel opgelost door er zo'n metaal lijstje tegen aan te schroeven.
Ik ga het eerst zo proberen maar mochten ze gaan knagen dan kan ik dit als optie doen.
Fleurtje100 schreef:@love_western, de helft van het jaar kaal? Ben heel benieuwd wat voor konijnen jij hebt en wat ik me daarbij voor moet stellen.
Klinkt goed TS! Kan me sowieso wel voorstellen dat je ze met kou naar binnen haalt, als kind haalde ik mijn konijn ook altijd naar binnen in de winter. Alleen al omdat hij dan veel meer aandacht kreeg en meer los kon. Als het vroeg donker is, vriest en regent ga je niet zo snel een rennetje klaarzetten in de tuin om je konijn te laten rennen. Binnen liep hij dan als we thuis waren bijna altijd los.
Nathas schreef:Mocht het in de zomer mega warm worden dan word er een wit laken op het hoogste punt tussen de schuttingen gespannen. (dit doe ik al jaren) De wind kan onder het laker door dus word er niet warm onder... de wit stoot zon af en ik besproei het laken regelmatig met water daardoor blijft het er lekker koel onder (zit dat zelf ook regelmatig bij de nijnen) zodra de zon weer weg is haal ik het laken weg...... (laken hangt er van +- 12.30 tot 18.00 dat zijn de tijden waarop de zon op de hokken staat. natuurlijk is er nog wel een klein gedeelte zon in de rennen zodat ze als ze willen kunnen zonnebaden (overal is aan gedacht)
Over een blubberzooi .. de tegels ligen 5 cm van elkaar af zodat het water weg kan de grond in en de konijnen niet kunnen ontsnappen dus ook hier is weer aan gedacht.
Dat en konijn tegen kou kan is onzin... Ze hebben en dikke pels dat klopt en ze kunnen ook wel tegen wat jou, maar ook voor hen is een limit kwa kou. Ik heb mijn konijnen in de winter in de schuur staan (uit de wind maar niet in de volle warmte) in de schuur word het tot maximaal -2 a -3 dus wel iets vriezen (overdag blijft het boven nul in de nacht wel iets onder nul). Nu kan iemand wel zeggen ze kunnen tegen de jou maar heb jij ervaring met konijnen houden ? Je kan alles wel van internet afhalen en uit boeken. Maar in de praktijk gaat het echt heel anders en dat word vaak niet gezien, want alles moet volgens de regeltjes gaan en als iets wat anders gaat is het meteen niet goed het zelfde met konijnen horen samen... gaat dat niet dan ben je meteen slecht voor je dieren en moet je een ander tehuis voor ze zoeken...
Over de updats van mijn hokken... Vandaag gaan we weer verder. Gisteren heb ik namelijk hele dag gewerkt en vandaag hoe ik maar 5 uurtjes... Dus in men vrije tijd kan ik er weer tegen aan

Maar heb idd haakjes om ze omhoog te houden