Baby konijntjes op komst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:29

Sjors schreef:
Ja we weten het nu!! Hou alsjeblieft op met dat gezanik!

#) srry wil TS alleen maar helpen...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:31

Leuke nijntjes hoor!
En weet je, ik vind het helemaal niet zo gek dat je het hier niet neerzet dat je ze gaat verkopen(althans 2) want dan wordt je weer afgezeurd.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:31

Anne_mieke88 schreef:
Sjors schreef:

#) srry wil TS alleen maar helpen...

TS weet het nu wel ;)

Anne_mieke88

Re: Baby konijntjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:32

:D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:37

Sjors schreef:
Plaats alsjeblieft een normale reactie!
Het is geen gezanik, het is informatie. Dat mág op een forum. Dat jij het weet is prima, maar dit bepaal je niet voor anderen.

@ Anne_mieke88: Ik snap dat TS vermeerderd voor eigen 'gebruik' (raar woord, maargoed) ;) En ik hoop -nogmaals- dat ze voor die andere twee een goed huisje kan vinden!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:38

Koetjesreep schreef:
Sjors schreef:
Plaats alsjeblieft een normale reactie!
Het is geen gezanik, het is informatie. Dat mág op een forum. Dat jij het weet is prima, maar dit bepaal je niet voor anderen.

@ Anne_mieke88: Ik snap dat TS vermeerderd voor eigen 'gebruik' (raar woord, maargoed) ;) En ik hoop -nogmaals- dat ze voor die andere twee een goed huisje kan vinden!

eens :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:38

liekec schreef:
Leuke nijntjes hoor!
En weet je, ik vind het helemaal niet zo gek dat je het hier niet neerzet dat je ze gaat verkopen(althans 2) want dan wordt je weer afgezeurd.
Waarom zou TS 'afgezeurd' worden als ze hier neerzet dat ze twee konijnen uit het nest wil verkopen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:45

Hmm, even denken.. Volgens mij bestaat er een regel op Bokt dat je bepaalde informatie en tips geen 100-en keren mag herhalen..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:46

Captain dan mag jij even gaan vertellen waar ik informatie herhaald heb :roll:

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:47

Ik heb een vraag. als jullie zeggen dat dat gemengde voer minder goed is voor je knaagdier, waar moet je dan dat zuivere voer halen. dat wil ik ook voormn cavia's maar geen idee waar ik het moet halen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:48

Ik heb het niet specifiek over jou, relaxt joh voel je niet direct zo aangevallen!

Citaat:
Richtlijnen

We willen dat iedereen de mogelijkheid heeft om z'n foto's met de rest van Bokt te delen. Daarom vragen we je om als richtlijn aan te houden niet vaker dan één keer per week foto's op dit forum te zetten. Eventueel kan je je topic updaten met foto's, maar zorg dat je niet meer dan 15 foto's per pagina plaatst.
Vraag voordat je foto's plaatst van dieren die niet van jou zijn toestemming aan de eigenaar van de dieren. Houd er rekening mee dat de eigenaar hier misschien bezwaar tegen heeft.
Mocht je ergens negatief commentaar op willen geven, probeer het dan zo vriendelijk mogelijk te verwoorden. Ook het herhalen van commentaar wordt niet op prijs gesteld.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:48

liekec schreef:
Ik heb een vraag. als jullie zeggen dat dat gemengde voer minder goed is voor je knaagdier, waar moet je dan dat zuivere voer halen. dat wil ik ook voormn cavia's maar geen idee waar ik het moet halen!

in elke dierenwinkel hebben ze dat ;)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:52

Captain schreef:
Ik heb het niet specifiek over jou, relaxt joh voel je niet direct zo aangevallen!

Citaat:
Richtlijnen

We willen dat iedereen de mogelijkheid heeft om z'n foto's met de rest van Bokt te delen. Daarom vragen we je om als richtlijn aan te houden niet vaker dan één keer per week foto's op dit forum te zetten. Eventueel kan je je topic updaten met foto's, maar zorg dat je niet meer dan 15 foto's per pagina plaatst.
Vraag voordat je foto's plaatst van dieren die niet van jou zijn toestemming aan de eigenaar van de dieren. Houd er rekening mee dat de eigenaar hier misschien bezwaar tegen heeft.
Mocht je ergens negatief commentaar op willen geven, probeer het dan zo vriendelijk mogelijk te verwoorden. Ook het herhalen van commentaar wordt niet op prijs gesteld.
Ik voel me niet aangevallen, maar ben momenteel wel de enige die nog reageert over het onderwerp dierwelzijn/vermeerderen e.d. Vandaar dat ik me wel aangesproken voel (dat is niet hetzelfde als aangevallen) ;) De richtlijnen heb ik gelezen en heb ik me aan gehouden :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:53

Precies, en daar is hier al uitgebreid over gesproken/gediscussieerd. Niet nodig om daar verder op in te gaan lijkt me.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:54

@ liekec: Voeding van Science Selective is een voorbeeld van erg goed éénbroks-voer voor o.a. konijnen en cavia's. Dit verkopen ze bij dierenspeciaalzaken :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:56

Oke bedankt koetjesreep
Sjors, das wel erg toevallig, precies bij de 4 bij mij in de buurt niet...

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:58

Captain schreef:
Precies, en daar is hier al uitgebreid over gesproken/gediscussieerd. Niet nodig om daar verder op in te gaan lijkt me.
Eens. Echter vind ik ook dat iedereen zijn of haar mening gewoon mag geven. Mocht hier een volgende bokker langskomen die vindt dat vermeerderen not done is, dan mag hij of zij dit toch ook gewoon vertellen? Het is eigenlijk hetzelfde als de volgende bokker die graag hetzelfde wil vertellen over dat de jonge konijntjes heel schattig zijn. Mening is mening, toch? :)

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 15:01

FOTOSS!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:10

Mooie foto's! Heb je al gekeken hoeveel rammetjes en voedsters het zijn en welke je gaat houden TS? :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:12

Wat een dropjes zeg.... <3 dat kleine grut ook...

Hier smelt ik gewoon bij weg *\o/*

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:16

Koetjesreep schreef:
Captain schreef:
Eens. Echter vind ik ook dat iedereen zijn of haar mening gewoon mag geven. Mocht hier een volgende bokker langskomen die vindt dat vermeerderen not done is, dan mag hij of zij dit toch ook gewoon vertellen? Het is eigenlijk hetzelfde als de volgende bokker die graag hetzelfde wil vertellen over dat de jonge konijntjes heel schattig zijn. Mening is mening, toch? :)

* Steekt vinger op *

Ik wil mijn standpunt ook wel via pb verduidelijken, als je dat liever hebt?

Volgens mij heb ik hier al eens gereageerd. Ik ben dus fel tegenstander van fokken (in mijn ogen vermeerderen). Maargoed, het is gebeurd. Hopelijk denkt TS voortaan beter na ;)

Maar het is gebeurd, jongen zijn geboren. We kunnen nu enkel het beste hopen voor de jongen.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 15:19

Het geslacht is nu nog niet te zien, als ze straks wat ouder zijn komt mijn opa weer langs, die heeft er zoveel ervaring mee.. Dat ik straks niet voor verassingen kom te staan. Welke ik hou maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. Ligt er maar net aan welke 2 er weg gaan.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:21

Wat groeien ze snel zeg! Je zorgt volgens mij goed voor ze!

Door dit topic weet ik al wat ik ga doen als één van mijn konijnen of cavia's doodgaat: naar het asiel! :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:26

hoe hou je die uit elkaar haha wat een schatjes!

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 15:32

Haha, is moeilijk om ze uit elkaar te houden maar lukt steeds beter. Er is er maar 1tje die vlekjes op hoofd heeft, en 1tje die bruin heeft, 1tje die is helemaal wit op de rug.. en dan heb je er 2 die allebei vlekjes op de rug, maar daar heeft de 1 weer kleine ringen om de ogen! ;)