[ITP] Het kleine schattige stekelmonstertje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 19:23

IMJ, ik had ook al over de vriezer gedacht :o maar ik weet niet of ik haar zo nodig wil laten onderzoeken, van mij hoeft het niet per se want het is nu toch gebeurd, dan begraaf ik liever. Maar ik dacht misschien wil de DA het wel en heeft hij een goede reden, alleen zijn ze maandag pas weer open.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:23

Mee eens, en waarschijnlijk is het heel moeilijk om achter de oorzaak te komen :(:)

IMJ

Re: [ITP] Het kleine schattige stekelmonstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:26

:j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 19:45

Ja, ik denk dat ik haar dan morgenochtend maar ga begraven. Misschien wil mijn vriend wel mee (die zou vanavond na zijn werk komen), die vond haar ook geweldig.

Als ik dan foto's van haar zie... ;(

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:46

Heb je al een mooie plek gevonden? Wij hebben onze hond stiekem in het bos begraven! :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:57

Fiffill schreef:
Neeee mijn meisje is zojuist in mijn armen overleden |( ;( ben er kapot van. Het leek beter te gaan, ze kreeg haar medicijnen, at het voer, en was actiever, zelfs haar poepjes van afgelopen nacht waren harder en donker. Vanochtend/vanmiddag nog gevoerd en AB gegeven, en dan nu dit ineens ;( ze was vanmiddag nog zo lekker aan het rondscharrelen.

Net ging ze ineens uit haar slaapplekje, en in de hoek naast haar bakjes voer/water liggen. Ze dronk eerst wat water en ging toen weer liggen. Dus ik had haar gepakt, voelde ze al kouder aan, dus ik heb haar meteen onder mijn shirt gestopt om wat op te warmen. Zo heeft ze nog even lekker gelegen, en toen ze weer wat warmer was haalde ik haar er onder uit. Ze was wat slapjes, en werd steeds slapper, toen probeerde ik haar neer te zetten maar ze bleef niet staan - ging gelijk gewoon liggen op haar zij met de oogjes open. Zag dat haar ademhaling onregelmatiger werd en ineens ging ze heel raar "gapen" en toen ineens was het over. Het is allemaal zo snel gegaan, binnen nog geen 3 minuten, ik kan het nog steeds niet bevatten. Het leek weer goed te gaan! En dan nu dit ineens...

Mijn kleine meisje.... ;( ;( heb net nog een hele poos gezeten met d'r op schoot, ze is zo mooi, nu ligt ze in een handdoek op mijn bed en telkens als ik naar haar kijk moet ik nog harder huilen ;( waarom nou zo opeens...

Wat vervelend :oo
echt onverwachts en wat erg ;(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:00

Tis gewoon heel jammer dat je maar zo kort van haar hebt mogen genieten.

De foto's zijn prachtig, wel een heel mooi aandenken, straks..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 20:18

Meeste dieren hebben wij in de tuin begraven, misschien dat ik dat weer ga doen, en dan een speciaal plantje op haar graf. :)

Ja, het was echt veel te kort dat ze hier heeft mogen zijn. Maar in de tijd dat ik haar had, heb ik wel van haar genoten, ze was echt veel te lief.

Edit: ik heb mijn DA een mailtje gestuurd, vorige keer reageerde hij daar ook snel op, dus wss ziet hij hem maandagochtend wel. :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:46

Ah nee :\
wat erg :(:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:11

Ach nee, wat sneu! :(:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 14:07

Heb mijn meisje begraven Y;( het is zondag dus de winkels zijn dicht, ga van de week even een mooi plantje/bloemetje uitzoeken.

Merk dat ik er nog steeds behoorlijk aan moet wennen, doe/denk echt nog van die stomme dingen zoals "oh even de temperatuur checken" of "wacht het lampje moet nog aan" etc :+

Wil in de toekomst nog wel een egeltje, ik vind ze echt geweldig, maar ben er nu nog (lang?) niet aan toe :) dan zou ik alleen maar teleurgesteld zijn als hij/zij bijv niet zo knuffelig zou zijn als mijn meisje. Eerst maar wennen dat ze er niet meer is. :(:)

De spullen bewaar ik wel dus, ik had ook net allemaal nieuwe dingen gekocht voor haar en dingen bedacht die ik wilde maken (nieuw wiel, slaapzakjes ed) heb besloten dat voor er een nieuwe egel zou komen, ik iig die dingetjes af wil hebben. :) Dus dat kan ook nog wel even duren.

En ik denk dat ik deze foto van haar laat afdrukken :+: van de dag dat ze hier kwam, de eerste foto's die ik van haar heb gemaakt toen ze voor 't eerst uit haar balletje rolde.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:29

Aaah neeee..... ;(
Wat een rotnieuws om te lezen zeg!

En de tijd komt vanzelf weer voor een nieuw egeltje, eerst maar eens even wennen idd aan het stomme idee.. Je had er nu nog helemaal niet aan hoeven wennen! :(:)

Dat is echt een leuke foto van haar, zo van " uuhh, waar ben ik en wie ben jij ?? "

Sterkte ermee!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:35

Ja, die is mooi Fiffill. :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:23

Dat is wel een mooie foto inderdaad! :j

Oeh ik moet nog steeds een foto van mijn nijn kiezen, die wil mijn moeder ook groot laten afdrukken. := Bedankt voor het helpen herinneren hihi.

Eerst maar eens wennen ja. :j

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:31

Nemurin schreef:
Dat is wel een mooie foto inderdaad! :j

Oeh ik moet nog steeds een foto van mijn nijn kiezen, die wil mijn moeder ook groot laten afdrukken. := Bedankt voor het helpen herinneren hihi.

Eerst maar eens wennen ja. :j

Mee eens! :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:16

Zo snel als zo'n klein diertje in je systeem zit he?
Mooie foto ja. :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:28

Ja mijn dierenarts riep dat laatst ook. Om een muis huil je net zo hard als om een hond... :(:)
En gelijk heeft ze.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 21:00

Heb je mooie foto's van je konijn Nemurin? Succes met kiezen :)

En die dierenarts heeft gelijk, het maakt niet uit wat voor dier het is in principe. Ik zou ook verdrietig zijn als Nero dood zou gaan, en dat is een insect. Al moet ik zeggen dat dat toch op een andere manier is dan met mijn egeltje :j want ik vind hem heel leuk, maar echt een wederzijdse band opbouwen is met een insect toch net wat anders dan met bijv een rat, konijn of papegaai om maar wat te noemen. :) Maar dat wil niet zeggen dat ik niet verdrietig zou zijn erom of gehecht aan hem kan zijn. Je gaat er toch een bepaalde persoonlijkheid aan geven :j (ik vraag me met insecten dan af of die dat ook echt hebben... met grotere dieren is dat wat duidelijker natuurlijk :+ )

Ik moet nog steeds het hok leeg maken :o dat doe ik morgen wel (als ik tijd heb). En dan maar overnieuw beginnen, en zien we het wel. Ben benieuwd wat voor reactie ik terug krijg van de DA trouwens. :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:49

Och wat naar zeg! Ik merk dat ik met je meeleef, zit hier met tranen in mijn ogen de foto van je egeltje te bekijken. Wat was ze toch mooi. Ik wil je veel sterkte wensen. Het zal zeker wennen zijn in het begin en het hok leegmaken is ook zoiets naars maar wat moet gebeuren. Gelukkig dat je zo van haar genoten hebt en zo te lezen heeft ze het heel goed bij je gehad. Nogmaals sterkte!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:09

Mijn moeder heeft er een paar. :+ Ben benieuwd.

Een mens hecht zich inderdaad al vrij snel aan een dier.
Voorbeeld: Ik heb vandaag een potentieel nieuw vriendje voor mijn overgebleven konijn geregeld. Heb hem vanmiddag even gezien. Vond het echt een dropje... :+ Nu kan ik niet wachten en zit ik keihard te hopen dat 't klikt. Terwijl ie hartstikke mensenschuw en dus eigenlijk niet interessant is.

Ja hechten is wat anders, maar geef me een weekje.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 00:44

Inmiddels een lief mailtje terug van mijn DA :) hij had hem vandaag pas gelezen. Hij vroeg zich ook af of er meer aan de hand was (hart), zou goed kunnen.

Nemurin, hoop dat er mooie foto's tussen zitten. En klopt hoor, maar ik moet zeggen dat ik me niet aan alle dieren snel hecht, ik moet er wel echt iets mee hebben en vaak ook nog met het karakter van het dier. Konijn bijv, ik heb een geweldig konijn gehad maar die van m'n broertje (die we nu nog hebben) heb ik gewoon niks mee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:49

Ik had dat ook, met mijn eerste konijn.. Zo'n speciaal dier voor me geweest.. :+:

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:55

Hart, ja zou zomaar kunnen natuurlijk. Ik weet vrij weinig van egels helaas. :+ Algemene zoogdierendingen weet ik.

Nee ik hecht me ook niet aan alle dieren snel hoor. Zo heb ik duidelijke voorkeuren op de manege. ;) Hele duidelijke... Ik zal ze natuurlijk altijd respecteren maar sommige dieren heb ik gewoon niks mee.

Zo had ik vrij weinig op met katten in principe omdat ze me nooit moesten en dan waardeer ik het ook niet meer, maar ik heb een reeks van 3 hele gezellige katten op mijn vrijwilligerswerk meegemaakt. :) Enzovoort.

Met het konijn dat net is overleden had ik eigenlijk minder dan met degene die nu over is, maar ze deed het ondanks haar frustratie steeds zo goed wanneer ik haar medicijnen of eten ging geven. En dan ging ze heel nieuwsgierig het aanrecht verkennen en dan was mijn dag weer goed. :=

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:19

ach Fief wat sneu.............. ;( ;( Y;(

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:32

Ik vind de meeste dieren wel leuk hoor, maar inderdaad met de een heb je toch een betere band dan met de ander. :j Met katten had ik iets anders, ik vond ze nooit zo leuk maar ze vonden mij geweldig :') terwijl mijn broertje degene was die gek was op katten. Vind katten nu vaak wel wat leuker. :)

Er zijn maar weinig mensen in NL die wat van (deze ;) ) egels weten, helaas. Ik heb denk ik best geluk dat de DA nog niet eens zo gek ver weg zit. :)

Vind het wel jammer dat er in NL zo weinig bekend is over ze, en dat er vooral zo weinig fokkers zijn. :j Had me laatst aangemeld op een forum over egels, daar zitten vooral Amerikanen (en enkele Engelsen), die hebben zoveel keus uit kleurtjes ed, hokken, spulletjes, voer, noem maar op.

Heb daar ontdekt dat ik een zwak heb voor egeltjes met witte hoofdjes, maar wel met zwarte oogjes. Dus bijv pinto's die door hun patroon een (gedeeltelijk) wit koppie hebben. Zoals deze of deze <3 <3 en dan is er nog deze (klik en klik) zoooo geweldig :+:

Ariebombarie schreef:
ach Fief wat sneu.............. ;( ;( Y;(

Ja... je doet er helaas niks aan... ik begin wel meer te wennen nu, maar het blijft nog steeds wel moeilijk af en toe. Y;(