Calimero_ schreef:Insecten geen gevoel??
Hoe kom je daar bij dan? Nooit van gehoord..
Niet lezen wat je wil lezen maar lezen wat er staat.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liek_ schreef:En de vergelijking? Onschuldige wezens met gevoel zonder reden vermoorden omdat ze beiden als plaag gezien werden. Beide gevallen belachelijk, maar het vermoorden van mensen vind ik niet zwaarder wegen dat het vermoorden van dieren.
_Bitje_ schreef:Ninx: nee, dat vind ik niet gaaf, en bij deze spijt het me dat ik sommige mensen hier op bokt zo heb gekwetst doordat ik
er met mijn posts wat luchtig over heb gedaan.![]()
Maar blijf met zn allen op zijn minst even realistisch. Hadden jullie nou echt liever gezien dat ik de beestjes ergens
anders had neergezet met gevolg dat ze of waren opgegeten door de katten daar, of zouden doodvriezen,
zouden verhongeren of noem maar op? Dat vind ik pas zielig en dan was ik inderdaad voor de schep. In een keer dood.
Calimero_ schreef:Ten eerste zijn mensen geen plaag en 'hoeven' ze dus niet dood.
Ten tweede lijkt mij vergassen toch wat erger dan één klap en weg.
En ten derde, als je die mensen 'los' zou laten kunnen ze weer gelukkig doorleven.
Deze muisjes had je wel ergens kunnen brengen maar dan hadden ze alleen maar een ergere dood gehad.
Ninx schreef:_Bitje_ schreef:Ninx: nee, dat vind ik niet gaaf, en bij deze spijt het me dat ik sommige mensen hier op bokt zo heb gekwetst doordat ik
Maar blijf met zn allen op zijn minst even realistisch. Hadden jullie nou echt liever gezien dat ik de beestjes ergens
anders had neergezet met gevolg dat ze of waren opgegeten door de katten daar, of zouden doodvriezen,
zouden verhongeren of noem maar op? Dat vind ik pas zielig en dan was ik inderdaad voor de schep. In een keer dood.
Fijn dat je een gebaar wilt maken, dat waardeer ik dan wel weer....
Ik had ze teruggezet zoals ik ze gevonden had. Zoals eerder gezegd haalt moedermuis ze dan gewoon zelf weg.
_Bitje_ schreef:Ninx: nee, dat vind ik niet gaaf, en bij deze spijt het me dat ik sommige mensen hier op bokt zo heb gekwetst doordat ik
saskiakefie schreef:Calimero_ schreef:Ten eerste zijn mensen geen plaag en 'hoeven' ze dus niet dood.
Ten tweede lijkt mij vergassen toch wat erger dan één klap en weg.
En ten derde, als je die mensen 'los' zou laten kunnen ze weer gelukkig doorleven.
Deze muisjes had je wel ergens kunnen brengen maar dan hadden ze alleen maar een ergere dood gehad.
Jij vind mensen geen plaag omdat je zelf tot hetzelfde soort hoort![]()
Ik denk dat de natuur de mens zeker wel een plaag 'vind' hoor...
Ninx schreef:Myrna_Kyra schreef:kom op zeg je hebt het over een paar muizen!
Kom op zeg: je hebt het over een paar honden, paarden, koeien, olifanten.... mensen....
Wie bepaald de waarde van deze wezens? Wanneer is het geoorloofd en grappig om ze af te maken en er gezellig over te gaan zitten ginnegappen?
Ninx schreef:Fijn dat je een gebaar wilt maken, dat waardeer ik dan wel weer....
Ik had ze teruggezet zoals ik ze gevonden had. Zoals eerder gezegd haalt moedermuis ze dan gewoon zelf weg.
Ninx schreef:Sterker nog: het is de enige soort die zijn eigen (en daarmee van vele andere soorten) habitat vernietigd.
De mens is echt een 'schimmel' op aarde.... destructief.
_Bitje_ schreef:Ninx schreef:Sterker nog: het is de enige soort die zijn eigen (en daarmee van vele andere soorten) habitat vernietigd.
De mens is echt een 'schimmel' op aarde.... destructief.
daar ben ik het wel mee eens ja. Wij met z'n allen maken de hele wereld hier naar zijn gortje.
Maar dan nog, ook al snap ik jullie punt wel, wat heeft deze discussie nog voor zin?
Gebeurt is gebeurt, jullie kunnen met zn allen wel mij continu gaan blijven aanvallen, maar wat heeft t voor zin?