En toen had ik 4 kleine muisjes in mijn peesbeschermer....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:12

Calimero_ schreef:
Insecten geen gevoel??
Hoe kom je daar bij dan? Nooit van gehoord..

Niet lezen wat je wil lezen maar lezen wat er staat.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:12

Het grootste deel van mijn familie is ook in een concentratie kamp ten einde gekomen, maar om dat nou te vergelijken mt 4 muisjes vind ik eigenlijk nog het meest beledigende in dit hele verhaal.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 16:12

Ninx: nee, dat vind ik niet gaaf, en bij deze spijt het me dat ik sommige mensen hier op bokt zo heb gekwetst doordat ik
er met mijn posts wat luchtig over heb gedaan. ;)

Maar blijf met zn allen op zijn minst even realistisch. Hadden jullie nou echt liever gezien dat ik de beestjes ergens
anders had neergezet met gevolg dat ze of waren opgegeten door de katten daar, of zouden doodvriezen,
zouden verhongeren of noem maar op? Dat vind ik pas zielig en dan was ik inderdaad voor de schep. In een keer dood. ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:13

Liek_ schreef:
En de vergelijking? Onschuldige wezens met gevoel zonder reden vermoorden omdat ze beiden als plaag gezien werden. Beide gevallen belachelijk, maar het vermoorden van mensen vind ik niet zwaarder wegen dat het vermoorden van dieren.

Ik wil toegeven dat jij en ik nogal een uitzondering zijn wat bovenstaand feit betreft...
Dus daarin wil ik wel water bij de wijn doen, dat ik dieren niet minder relevant vind dan mensen maakt mij nogal een 'weirdo'... weet ik, geeft niks... ik begrijp dat niet iedereen dat zo voelt.

Maar grapjes maken over het doodmaken van beesten.... ja, ook over insecten, vind ik not done.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:13

manic schreef:
Het grootste deel van mijn familie is ook in een concentratie kamp ten einde gekomen, maar om dat nou te vergelijken mt 4 muisjes vind ik eigenlijk nog het meest beledigende in dit hele verhaal.

Het is altijd lastig om de context te begrijpen :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:14

_Bitje_ schreef:
Ninx: nee, dat vind ik niet gaaf, en bij deze spijt het me dat ik sommige mensen hier op bokt zo heb gekwetst doordat ik

Maar blijf met zn allen op zijn minst even realistisch. Hadden jullie nou echt liever gezien dat ik de beestjes ergens
anders had neergezet met gevolg dat ze of waren opgegeten door de katten daar, of zouden doodvriezen,
zouden verhongeren of noem maar op? Dat vind ik pas zielig en dan was ik inderdaad voor de schep. In een keer dood. ;)

Fijn dat je een gebaar wilt maken, dat waardeer ik dan wel weer....

Ik had ze teruggezet zoals ik ze gevonden had. Zoals eerder gezegd haalt moedermuis ze dan gewoon zelf weg.

Lindaonline

Nou Liek, als jij moet kiezen tussen een muisje of je naaste dan weten we wat jouw keuze zal zijn. Zullen we het dan maar hierbij laten en nogmaals niet de vergelijking maken met joden en de 2de wereldoorlog.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 08-02-12 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

manic schreef:

Nou zeg dat wel. Gaat erg ver hoor.... :(:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:15

Calimero_ schreef:
Ten eerste zijn mensen geen plaag en 'hoeven' ze dus niet dood.
Ten tweede lijkt mij vergassen toch wat erger dan één klap en weg.
En ten derde, als je die mensen 'los' zou laten kunnen ze weer gelukkig doorleven.
Deze muisjes had je wel ergens kunnen brengen maar dan hadden ze alleen maar een ergere dood gehad.

Jij vind mensen geen plaag omdat je zelf tot hetzelfde soort hoort ;)
Ik denk dat de natuur de mens zeker wel een plaag 'vind' hoor...

Ninx

Calimero_ schreef:
Of je er nou een grapje van maakt of niet. Beide keren zijn die muizen nu dood..

Met deze opmerking zeg je precies 'niets'.... je gooit weer een klein knuppeltje in het hoenderhok. Antwoord dan liever niet.

Calimero_

Ninx schreef:
_Bitje_ schreef:

Ik had ze teruggezet zoals ik ze gevonden had. Zoals eerder gezegd haalt moedermuis ze dan gewoon zelf weg.

Ik denk dat als we hadden geweten dat ze dan vanzelf weg gingen we dat wel hadden gedaan.
Maar kun je je ook voorstellen dat je al je dure spullen ook niet kapot wilt hebben?

Myrna_Kyra

kom op zeg je hebt het over een paar muizen! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:16

_Bitje_ schreef:

Dat is totaal mijn punt niet, dat heb ik eerder al geschreven. Op jouw vraag ga ik dan ook geen antwoord geven want dat is compleet irrelevant tot hetgeen wat mij zo stoort.

Ach Ellie, wat een nonsens. De directe keuze tussen mens of dier is natuurlijk overduidelijk. Dan hoeft het niet eens een naaste te zijn. Jammer dat je weigert de ware betekenis van mijn woorden te begrijpen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:16

saskiakefie schreef:
Calimero_ schreef:
Ten eerste zijn mensen geen plaag en 'hoeven' ze dus niet dood.
Ten tweede lijkt mij vergassen toch wat erger dan één klap en weg.
En ten derde, als je die mensen 'los' zou laten kunnen ze weer gelukkig doorleven.
Deze muisjes had je wel ergens kunnen brengen maar dan hadden ze alleen maar een ergere dood gehad.

Jij vind mensen geen plaag omdat je zelf tot hetzelfde soort hoort ;)
Ik denk dat de natuur de mens zeker wel een plaag 'vind' hoor...

Sterker nog: het is de enige soort die zijn eigen (en daarmee van vele andere soorten) habitat vernietigd.
De mens is echt een 'schimmel' op aarde.... destructief.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:17

Myrna_Kyra schreef:

Kom op zeg: je hebt het over een paar honden, paarden, koeien, olifanten.... mensen....

Wie bepaald de waarde van deze wezens? Wanneer is het geoorloofd en grappig om ze af te maken en er gezellig over te gaan zitten ginnegappen?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:18

Ninx schreef:
Myrna_Kyra schreef:

Kom op zeg: je hebt het over een paar honden, paarden, koeien, olifanten.... mensen....

Wie bepaald de waarde van deze wezens? Wanneer is het geoorloofd en grappig om ze af te maken en er gezellig over te gaan zitten ginnegappen?

_/-\o_

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 16:20

Ninx schreef:

alsjeblieft, ik had het niet zo naar jullie bedoeld maar,.. snap het ook van mijn kant.
Als ik ze terug in de kast zou doen, weet ik bijna wel zeker dat moeder muis niet eens terug zou komen voor ze, omdat
ik de hele kast met dettol, groene zeep en allemaal chemische middeltjes van te voren had schoongemaakt, omdat werkelijk
alles onder de oliebol, pis en viezigheid lag. En nee, ik wist niet dat dat moedermuis na ondekking door anderen van hun jongen
een andere plaats zou gaan zoeken, anders had ik die optie waarschijnlijk wel gekozen ja.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:21

dit heeft geen zin, ieder zn eigen mening!
de 1 vind het niet kunnen terwijl de ander vind van wel!
zolang jij denkt dat het welzijn van het dier voorop staat is het toch goed?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:21

a gossie, wat zijn ze eigenlijk lief om te zien he. ik vind muizen eigenlijk prachtige beesten, maar toch laat ik mijn vader en/of vriend ze altijd dood maken. voel me er wel altijd erg schuldig om, maar ik zit ook niet te wachten op een muizen plaag.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 16:23

Ninx schreef:
Sterker nog: het is de enige soort die zijn eigen (en daarmee van vele andere soorten) habitat vernietigd.

daar ben ik het wel mee eens ja. Wij met z'n allen maken de hele wereld hier naar zijn gortje.

Maar dan nog, ook al snap ik jullie punt wel, wat heeft deze discussie nog voor zin?
Gebeurt is gebeurt, jullie kunnen met zn allen wel mij continu gaan blijven aanvallen, maar wat heeft t voor zin?

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:23

_Bitje_ schreef:
Ninx schreef:

daar ben ik het wel mee eens ja. Wij met z'n allen maken de hele wereld hier naar zijn gortje.

Maar dan nog, ook al snap ik jullie punt wel, wat heeft deze discussie nog voor zin?
Gebeurt is gebeurt, jullie kunnen met zn allen wel mij continu gaan blijven aanvallen, maar wat heeft t voor zin?

:j _/-\o_

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:24

Bij ons zijn er veel te veel op stal.
Ze slopen alles als het ze uitkomt, maar ze hebben het dan ook heel erg goed bij ons.

Ik zal dan een dierenbeul zijn, maar soms weet ik, dat er achter een pak vlas een groep muizen zit en als ik dat pak dan wil gebruiken, dan roep ik de kat erbij.
Ik trek het pak weg en de kat mag dan jagen. Pakt ie ze niet, en dit gebeurd vaak, dan hebben de muizen mazzel en anders heeft er weer eens eentje pech...

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:27

_bitje_

Kan je niet bij mij langs komen met die muize killer?

Wij hebben zo zo zo enorm veel muizen op stal dat is niet grappig ze zitten in de voerbak terwijl mijn paard eet!!!!!
Ze lopen door de stallen als ik mest ze kruipen echt overal alles stinkt over zitten ze in op..
Ik had 3 katten..
welke bijna geen brokvoer kregen zo dat ze de muizen vingen helaas vond de buur vrouw ze zielig en ging ze elkedag blikvoer voeren.. tja toen vingen ze geen muizen meer.

In middels zijn het er zo enorm veel dat de eingennaar van de stallen muizen gif heeft staan.
Ik vind dit zielig en heb het al paar keer verruilt voor vallen maar helaas zet hij het gif gewoon terug...
Tja Ik vind het idd zielig zo een pijnlijke trage dood..
Maar wat ik ook zielig vind is dat ze mijn gloednieuwe bucas en anky deken compleet verrot ge knaagt hebben _-:(

En zelfs mijn gloednieuwe dressuurzadel door geknaagt hadden voor de vulling van de kussens nou het spijt me maar dat zadel heeft me heeeeeeeeeeeeeeeel veel geld gekost dus ik vermoord ze ook met de schep hoor als ik ze tepakken kan krijgen!

_Bitje_

Re: En toen had ik 4 kleine muisjes in mijn peesbeschermer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 16:28

oei japielover, jij krijgt er zo van langs ben ik bang :+

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:36

Moderatoropmerking:
Tijdelijk slotje wordt bij deze definitief. Wat ons betreft is alles wat er gezegd kan worden ook reeds gezegd en biedt deze discussie nog weinig perspectief om voortgezet te worden, vandaar hier dus een slotje.