Jans schreef:Aww Zammy![]()
De villa ziet er wel heel knus uit zo
Ik mis haar ook enorm... Het was een heel lief en zacht ratje (van binnen en van buiten).

De villa is inmiddels gereduceerd tot 100 stukjes karton, het blijven knaagdieren en dat nemen ze erg letterlijk.
Magrathea schreef:Aaaa wat schattig!Al die neusjes!
Ik ben op dit moment nog aan het klussen aan een betere kooi voor mijn gerbils, tot dan toe moeten ze het even doen met de rattenkooi.. Maar als dat gebeurd is wil ik ook weer tamme ratjes
Wat leuk! Gerbils vind ik ook erg gaaf en zou ik ook wel willen hebben, maar het is hier al zo'n dierentuin...
karina1977 schreef:wat een geweldig leuke foto,s.
Ze zeggen altijd dat wlde ratten ziektes bij zich dragen .
Is dit ook zo of is dat een fabel ?
Het ligt heel erg aan waar ze lopen en waar ze mee in contact komen. Ironisch genoeg gaan ratten ziektes pas bij zich dragen wanneer ze veel in contact komen met bv. menselijk afval of ruimtes waar veel mensen zich bevinden. Zo zullen ratten die in de stad leven eerder ziektes bij zich dragen dan ratten op het platteland die zich vooral schuilhouden in schuren of stallen. Het gaat dan ook vrijwel altijd om ziektes waar ze zelf niet ziek van worden. Mensen waren/zijn de oorspronkelijke dragers en worden er ziek van, ratten verspreiden het 'slechts'. In die zin kan je je dus afvragen welke soort er nou werkelijk viezer is.
In het algemeen is het zo dat ratten in je stal weinig kwaad kunnen, zolang je niet gebeten wordt of iets eet/drinkt waar ze in contact mee zijn gekomen (en dan met name de urine) zal je er niet snel ziek van worden.
Die opengeknaagde pakken vlas lijken me wel irritant, ik word hier soms al gek van alle knaagschade terwijl ik ze vrijwillig in huis heb genomen.
. Hoe gaat het nu met ze ??
Ter gelegenheid daarvan wilde ik graag wat foto's van mezelf met de dames. Dus afgelopen zaterdag is