Twee wilde rattenmeisjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:14

Jans schreef:
Aww Zammy ;(

De villa ziet er wel heel knus uit zo :D

Ik mis haar ook enorm... Het was een heel lief en zacht ratje (van binnen en van buiten). :)
De villa is inmiddels gereduceerd tot 100 stukjes karton, het blijven knaagdieren en dat nemen ze erg letterlijk. :+

Magrathea schreef:
Aaaa wat schattig! :D Al die neusjes!

Ik ben op dit moment nog aan het klussen aan een betere kooi voor mijn gerbils, tot dan toe moeten ze het even doen met de rattenkooi.. Maar als dat gebeurd is wil ik ook weer tamme ratjes :D

Wat leuk! Gerbils vind ik ook erg gaaf en zou ik ook wel willen hebben, maar het is hier al zo'n dierentuin... :=

karina1977 schreef:
wat een geweldig leuke foto,s.
Ze zeggen altijd dat wlde ratten ziektes bij zich dragen .
Is dit ook zo of is dat een fabel ?

Het ligt heel erg aan waar ze lopen en waar ze mee in contact komen. Ironisch genoeg gaan ratten ziektes pas bij zich dragen wanneer ze veel in contact komen met bv. menselijk afval of ruimtes waar veel mensen zich bevinden. Zo zullen ratten die in de stad leven eerder ziektes bij zich dragen dan ratten op het platteland die zich vooral schuilhouden in schuren of stallen. Het gaat dan ook vrijwel altijd om ziektes waar ze zelf niet ziek van worden. Mensen waren/zijn de oorspronkelijke dragers en worden er ziek van, ratten verspreiden het 'slechts'. In die zin kan je je dus afvragen welke soort er nou werkelijk viezer is. :o :D
In het algemeen is het zo dat ratten in je stal weinig kwaad kunnen, zolang je niet gebeten wordt of iets eet/drinkt waar ze in contact mee zijn gekomen (en dan met name de urine) zal je er niet snel ziek van worden.

Die opengeknaagde pakken vlas lijken me wel irritant, ik word hier soms al gek van alle knaagschade terwijl ik ze vrijwillig in huis heb genomen. := :D

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:46

Wauw RedPassion, heb even vluchtig het hele verhaal met foto's gelezen/gezien. Wat een ontzettend mooi koppeltje die meiden zeg :j . Hoe gaat het nu met ze ??
Die vachten zijn mooiiiiiiiiiiii <3

Anoniem

Re: Twee wilde rattenmeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:32

Ik vind die handjes van die ratjes zo lief en schattig en klein :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:53

_Pretty schreef:
Ik vind die handjes van die ratjes zo lief en schattig en klein :o

Die vind ik ook vreselijk lief, vooral als ze je vingers grijpen, zo schattig! <3

QueenD schreef:
Wauw RedPassion, heb even vluchtig het hele verhaal met foto's gelezen/gezien. Wat een ontzettend mooi koppeltje die meiden zeg :j . Hoe gaat het nu met ze ??
Die vachten zijn mooiiiiiiiiiiii <3

Dankje!

Het gaat hartstikke goed met ze, vorige week waren ze jarig, ze zijn alweer 1 jaar. :wow: Ter gelegenheid daarvan wilde ik graag wat foto's van mezelf met de dames. Dus afgelopen zaterdag is Zwenneke hier geweest!
Ik had verwacht dat ze de flitsers en alle poespas toch wat eng zouden vinden, dus als 'test' zijn we begonnen met Zonder-vlekje. Als zij na 1 foto ondergedoken was wisten we dat we het met Met-vlekje sowieso niet hoefden te proberen. :D Maar het ging hartstikke goed, beide dames vonden het prima allemaal! Ik ben zo vreselijk trots op ze en zo blij dat ik hun vertrouwen heb kunnen winnen. Wat waren ze klein en schichtig in het begin, moet je nu eens zien: :+:

Eerst Zonder-vlekje alleen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met-vlekje er ook bij:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:57

@RP
Ik wachtte met dat filmpje op pagina 6 eigenlijk tot ik zou horen'AUW, stoute krummel, dat doen lieve krummeltjes niet'! :')

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:29

Ah de stoere smoeltjes! Echt heel knap van ze dat ze het niet eng vonden.
Ik vind de foto's van jullie 3-en zo leuk geworden. Echt een leuk drietal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:43

liekec schreef:
@RP
Ik wachtte met dat filmpje op pagina 6 eigenlijk tot ik zou horen'AUW, stoute krummel, dat doen lieve krummeltjes niet'! :')

Hihi, dat roep ik ook weleens. :D Met-vlekje wil nog steeds wel eens happen, niet als ik haar bij me heb of als de kooi open is, maar als ik mijn vingers door de tralies doe gaat het wel eens mis. :+

zwenneke schreef:
Ah de stoere smoeltjes! Echt heel knap van ze dat ze het niet eng vonden.
Ik vind de foto's van jullie 3-en zo leuk geworden. Echt een leuk drietal :D

Ik ben er ook echt heel blij mee! :+:

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:38

RedPassion schreef:
Dankje!

Het gaat hartstikke goed met ze, vorige week waren ze jarig, ze zijn alweer 1 jaar. :wow: Ter gelegenheid daarvan wilde ik graag wat foto's van mezelf met de dames. Dus afgelopen zaterdag is Zwenneke hier geweest!
Ik had verwacht dat ze de flitsers en alle poespas toch wat eng zouden vinden, dus als 'test' zijn we begonnen met Zonder-vlekje. Als zij na 1 foto ondergedoken was wisten we dat we het met Met-vlekje sowieso niet hoefden te proberen. :D Maar het ging hartstikke goed, beide dames vonden het prima allemaal! Ik ben zo vreselijk trots op ze en zo blij dat ik hun vertrouwen heb kunnen winnen. Wat waren ze klein en schichtig in het begin, moet je nu eens zien: :+:

Eerst Zonder-vlekje alleen:
http://i114.photobucket.com/albums/n265 ... G_9042.jpg[/img]

http://i114.photobucket.com/albums/n265 ... G_9044.jpg[/img]

http://i114.photobucket.com/albums/n265 ... G_9049.jpg[/img]

http://i114.photobucket.com/albums/n265 ... G_9050.jpg[
http://i114.photobucket.com/albums/n265 ... G_9053.jpg[/img]

Met-vlekje er ook bij:
img]http://i114.photobucket.com/albums/n265/Jill-Art/Pictures/_MG_9065.jpg[/img]

img]http://i114.photobucket.com/albums/n265/Jill-Art/Pictures/_MG_9070.jpg[/img]

img]http://i114.photobucket.com/albums/n265/Jill-Art/Pictures/_MG_9073.jpg[/img]
img]http://i114.photobucket.com/albums/n265/Jill-Art/Pictures/_MG_9074.jpg[/img]

img]http://i114.photobucket.com/albums/n265/Jill-Art/Pictures/_MG_9078.jpg[/img]

Dit zij toch de wilde ratjes? Die zijn zo te zien groter dan de tamme???

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:58

Wat een mooie foto's zeg, die waar jij ook op staat... :) De wildjes zijn erg knap! :D

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:12

Wat zijn die wilde ratjes leuk zeg :)
Lekker groot :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:16

Wat leuk dat het nog steeds goed gaat met de wildjes :P

Ook leuke fotos idd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:52

Bedankt allemaal! :)

aerdenhout1 schreef:
Dit zij toch de wilde ratjes? Die zijn zo te zien groter dan de tamme???

Ze lijken groter, ze zijn het niet. :) Ik ben er nu ook achter hoe dat komt. :D Toen ik de foto's kreeg van Zwenneke dacht ik: "Ze lijken veel groter dan in het echt!", terwijl Creepy en Kindje gewoon hetzelfde leken als in het echt. Het komt door hun (winter)vacht. Ze hebben erg lang, dik haar momenteel, met heel lange zwarte haren er tussen. Op deze foto van Zonder-vlekje is dat heel goed te zien, ze heeft echt zo'n zwarte boog over haar rug lopen: http://i114.photobucket.com/albums/n265 ... G_9053.jpg

In het echt zie je dat nauwelijks, vanwege gebrek aan licht bv. Op zulke scherpe foto's zie je echter alle details, dus de uiteinden van hun haren staan er ook zichtbaar op en daarom lijken ze zo groot. :+ Ze zijn eigenlijk heel gemiddeld, niet groter dan mijn tamme dames en zeker niet dikker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:20

Weer even een update, inmiddels 14 maanden oud. :)

Het gaat heel goed met de dames. Sinds een maand of drie staat hun kooi naast de bank en sindsdien heb ik nog veel meer contact met ze dan voorheen.

Het allergaafst blijft dat de Krummels en de Gouti's zo´n eenheid zijn. Er hoeft maar 1 van de vijf op het plateautje naast mij (op de bank) te zitten, als er iets is (als ik bv. aan het eten ben of als er een rat uit een andere kooi bij me zit) zitten de andere 4 er binnen no time ook. En daar gaat communicatie aan vooraf die ik niet kan waarnemen, tenminste niet in de zin van horen/ruiken etc. Ik zie uiteraard wel de houding van het ratje veranderen, en blijkbaar gebeuren daar allerlei andere dingen bij waar de andere (half)wildjes ook op reageren. :D Echt te gaaf!

En zo ziet dat er dan uit: (lelijke telefoonfoto's, maar het gaat om het idee)
Afbeelding

Met zijn allen de 'indringer' die op de bank liep bekijken:
Afbeelding

De zusjes samen:
Afbeelding

En nog wat foto's van vanmorgen:

Zonder-vlekje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met-vlekje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen, links Met-vlekje en rechts Zonder-vlekje
Afbeelding

Mooi hè, dat verschil in uitstraling. Vooral die foto's achter de tralies, dat is zo typisch voor hoe ze er altijd staan/zitten. Zonder-vlekje zit er altijd heel zelfverzekerd en 'zen' te wezen, ze wacht allemaal wel rustig af wat er gaat gebeuren. Met-vlekje is wat 'scherper' en staat altijd klaar om te vechten/vluchten als het nodig is.

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:23

Wat een heerlijke foto's weer. Die laatste is echt lief en de eerste foto's! Whahaha, al die mietjes bij elkaar!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:27

OOOOO.... die 2 die met die heerlijke koppies uit dat hangmat ding komen!!!!

Ik vreet ze op!!!Wat een schatjes!!!!!!!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:09

Wat een super leuke beestjes! Die wil ik ook :P

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:30

Wat een geweldige foto''s weer RP :D <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:21

Tijd voor weer een update, er is zoveel gebeurd...

Met de dames gaat het goed, maar ze hebben het als groep even heel moeilijk gehad nadat ik Kindje moest laten inslapen eind maart. Kindje was vanaf het begin natuurlijk de steun en toeverlaat van de Krummels en na haar dood bleek hoeveel ze eigenlijk nog op haar leunden, iets wat ik toch minder heftig had verwacht. Zonder-vlekje mag dan wel alpha zijn, ze had Kindje daarbij als 'rechterhand' nodig. Zodra Kindje dood was trokken de (half)wildjes naar elkaar toe en hadden ze het gemunt op de vier overgebleven tammerds, echt niet leuk. :n
Een paar dagen later moest ik Zwartje en Jongetje ook laten inslapen en bleven dus alleen Zusje en Mams over. Twee taaie dames, maar wel oud en ze hebben het best zwaar te verduren gehad door alle onrust in de groep. Omdat ik zo verdrietig was om Kindje kon ik ze ook niet echt helpen, gelukkig vond Zonder-vlekje zichzelf snel terug en nu is ze zelfverzekerder dan ooit.

De rust in de groep keerde terug, maar voor de balans tam/wild dacht ik toch na over nieuwe tamme ratjes bij de groep, al twijfelde ik omdat die vijf (half)wildjes zo'n front vormen soms en dan heel moeilijk doen naar andere ratten. Gelukkig diende de oplossing zichzelf aan, zoals altijd. :D Ik kreeg twee opvangratjes van een maand of vier binnen, ontzettend leuke, mensgerichte meisjes. Proberen kan altijd en sinds afgelopen woensdag zitten ze bij de groep. Ik heb de wildjes geen kans gegeven samen te spannen door ze niet allemaal tegelijk te introduceren en dat heeft gewerkt, het gaat hartstikke goed. :)

Dit zijn de nieuwe aanwinsten, links- en rechtsvoor:
Afbeelding

Bij een intro (ratjes bij elkaar zetten) begin je meestal in een kleine kooi, dat is met wildjes nogal bewerkelijk omdat ze het daar totaal niet mee eens zijn! Ze hebben een gat in de onderbak geknaagd binnen een paar uur en zie hier de reden waarom deurtjes extra beveiligd moeten worden: :D

Tot slot de laatste foto die van Kindje en Zonder-vlekje samen is gemaakt, geen geweldige kwaliteit maar des te dierbaar:
Afbeelding

Zonder Kindje was het me nooit gelukt om deze wilde dames toch zo tam en zelfverzekerd te krijgen, en voor nog zoveel meer ben ik haar onbeschrijflijk dankbaar... :+:

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:18

Net, volgens mij, voor het eerst dit hele topic gelezen. Wat een leukerds zijn het zeg! Ze zijn ook zo mooi geworden. Leuk dat je nu ook wat halfwildjes hebt en dat het ook goed gaat met de tamme ratjes erbij. :) Leuke bende is het. :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:53

Getver de getver de getver!!!!!!!!
Gisteravond kom ik thuis, doe de voordeur open en de honden lopen naar binnen.
De duitser (herder!) vliegt de kamer in en ik heb zoiets van.... wasdat??
Loop verder met mijn zware boodschappen tassen en zie dus een dode rat midden in de kamer liggen zo groot als een kleine kat!
Lieve Duitser had die in een keer dood gebeten.... Nu heb ik op stal ook ratten, maar deze was dus echt zoooooo groot!! Ik wist niet dat ze zo groot konden worden eigenlijk!
Na de eerste schrik en best wel even slikken... kan geen spin doodmaken dus bijna janken dat het arme dier dood was... rat in de afval bak gegooid na goed controleren dat hij ook echt DOOD was natuurlijk!
Gelukkig kwamen ze de volgende morgen het vuil op halen hier, dus dat was al een zorg minder!
Maar hoe in gods naam, kan ik nooit hebben gemerkt dat er zo'n grote rat in mijn huis zat?
Muisjes okee, dat weet ik aangezien ik wel keuteltjes tegen kom, maar dit dier was echt enorm!
En ik kan ook de keutels van een muis herkennen en die van een rat!
Waar komt zo'n dier vandaan vraag ik me af???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:14

Diane_ schreef:
Net, volgens mij, voor het eerst dit hele topic gelezen. Wat een leukerds zijn het zeg! Ze zijn ook zo mooi geworden. Leuk dat je nu ook wat halfwildjes hebt en dat het ook goed gaat met de tamme ratjes erbij. :) Leuke bende is het. :D

Dankje! Het is echt een leuk groepje zo, over een paar weken komen er nog twee tamme rittens bij en dan moet ik even stoppen met ratten verzamelen. :D

aerdenhout1 schreef:
Getver de getver de getver!!!!!!!!
Gisteravond kom ik thuis, doe de voordeur open en de honden lopen naar binnen.
De duitser (herder!) vliegt de kamer in en ik heb zoiets van.... wasdat??
Loop verder met mijn zware boodschappen tassen en zie dus een dode rat midden in de kamer liggen zo groot als een kleine kat!
Lieve Duitser had die in een keer dood gebeten.... Nu heb ik op stal ook ratten, maar deze was dus echt zoooooo groot!! Ik wist niet dat ze zo groot konden worden eigenlijk!
Na de eerste schrik en best wel even slikken... kan geen spin doodmaken dus bijna janken dat het arme dier dood was... rat in de afval bak gegooid na goed controleren dat hij ook echt DOOD was natuurlijk!
Gelukkig kwamen ze de volgende morgen het vuil op halen hier, dus dat was al een zorg minder!
Maar hoe in gods naam, kan ik nooit hebben gemerkt dat er zo'n grote rat in mijn huis zat?
Muisjes okee, dat weet ik aangezien ik wel keuteltjes tegen kom, maar dit dier was echt enorm!
En ik kan ook de keutels van een muis herkennen en die van een rat!
Waar komt zo'n dier vandaan vraag ik me af???

Oeh, dat is schrikken! Komt het misschien omdat je met dit weer vaker deuren/ramen open hebt staan? Ze kunnen door vrij kleine kiertjes (waar het hoofd door past gaat het lijf ook door) en een beetje brutale rat loopt dan zo naar binnen. Als het een mannetje was kan hij inderdaad een flink formaat hebben, 700-800 gram komt geregeld voor. Mijn Krummels wegen nu ook al iets meer dan 400 gram. :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:46

Joh... ik ben echt wel behoorlijk grote ratten gewend op stal, maar deze was echt GROOT!
Zo zielug eigenlijk, zo'n mooi dier, kerngezond denk ik, maar ben toch wel blij dat ik hem niet meer in mijn huis heb eigenlijk.
Ik heb hem niet gewogen dus hoe zwaar hij was weet ik niet.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:49

Ben zelf enorm bang voor ratten

Als ik de foto,s nu zie voel de rillingen al over me gaan

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:54

Was het wel een "gewone" rat?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:07

Bestaan er dan ook ongewone ratten??