nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:25

Na dit topic al meerdere malen te zijn tegengekomen, wil ik toch even reageren.
Ik vind dat een hoop mensen nogal stom reageren, er wordt onwijs veroordeeld, terwijl er zoals al meerdere voor mij al hebben gezegd, er zoveel dieren door mensen worden aangeschaft zonder dat de mensen er over na denken.
Heel veel mensen hier hebben ook de neiging om vanuit zichzelf te denken, net als vaak bij andere dieren gebeurt (men voert honden liever een kluif dan een verse schapenpens, omdat wij denken dat een hond een kluif lekkerder zal vinden, of omdat wij de pens vies vinden.) Maar waar heeft het beest ivoorkeur voor? En hoe ziet het beest zijn omgeving, dat weten wij niet!
Mensen zijn anders dan dieren en dat heeft vooral met het besef te maken. Ik zeg niet dat een dier geen emotie heeft, maar een dier is vooral bezig met overleven, en waarschijnlijk is het dus "gelukkig" als hij weet te overleven en goed in conditie is.

Zolang TS het dier goed in conditie weet te houden, denk ik dat er goed voor hem gezorgd wordt. Ik heb niet veel verstand van reptielen, maar is het niet zo dat je bij reptielen heel snel ziet of ze goed gehouden worden aan hun conditie?
(zoals dat een slang slecht vervelt als hij slecht in conditie is?)

De kaaiman wordt hier wel heel veel vergeleken, ook door TS, met andere dieren; konijnen, paarden enz.
Dat er bijv. gezegd wordt dat paarden ook nog wilde dieren zijn, er is wel echt een groot verschil. Paarden en konijnen, honden en katten zijn allemaal gedomesticeerde dieren. Doorgefokt, het echte wilde is eruit. (een hond is geen wolf, en een paard is geen przewalski) Een kaaiman daarin tegen is nog steeds dezelfde soort als de kaaiman in het wild, en heeft dus veel meer ''wild karakter'' dan de huisdieren. En dat verklaart misschien ook wel waarom mensen heftig reageren, een kaaiman is wel echt een wild dier.

Ik vind dat niet alle wilde dieren geschikt zijn om thuis te houden, maar ik denk dat jullie de kaaiman wel kunnen bieden wat hij nodig heeft. En ben benieuwd naar het garageverblijf dat jullie willen gaan maken!

ps sorry voor mijn lange verhaal :Y)

rockwitch

Re: nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:32

Je zal mij niet horen zeggen dat er heel veel mensen dieren aanschaffen waar ze niks vanaf weten of die in totaal de verkeerde omstandigheden gehouden worden.
Dat keur ik ook heel erg af en daar ben ik ook tegen.
Maar goed iedereen mag toch gewoon zijn mening geven en mijn mening is dat ik er geen voorstander van ben. Is mijn mening en al die info heeft me nog niet overtuigd om dat om te draaien. Vind het vooral belachelijk dat mensen die het er niet mee eens zijn gelijk maar weer zeuren en moeilijk lopen te doen.
Het is een mening, die is persoonlijk en daar hoeven mensen niet zo flauw op te reageren.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 00:47

miisshOrse schreef:
Echt bokt hoor, iedereen zit weer lekker te zeuren. Hoeveel mensen zijn er wel niet die een duitse dog of border collie nemen in een veelste klein huis? Waar hij zijn kont niet kan keren?

Zelf zou ik er niet voor kiezen, vind ze dood eng :Y) Maar zo te lezen heb je je goed ingelezen en weet je waar je mee bezig bent!
Veel plezier met je nieuwe 'huisdier' :D

xXLianneXx schreef:
miisshOrse schreef:
Echt bokt hoor, iedereen zit weer lekker te zeuren. Hoeveel mensen zijn er wel niet die een duitse dog of border collie nemen in een veelste klein huis? Waar hij zijn kont niet kan keren?

Zelf zou ik er niet voor kiezen, vind ze dood eng :Y) Maar zo te lezen heb je je goed ingelezen en weet je waar je mee bezig bent!
Veel plezier met je nieuwe 'huisdier' :D

precies, weet je wat ik ook denk, dat als TS had gezecht dat er een speciale kamer voor hem werd gemaakt ipv een garage dat er veel minder erg gerageert werd.

de garage wordt een aparte ruimte, wat straks ook niet meer garage heet, maar aanbouw, want het krijgt gewoon een deur en alles ;)

GreaseMonkey schreef:
onley schreef:
... dat het snelstromend water ook nu al aanwezig is...

Onley als ik vragen mag, wat voor pomp gebruik je hiervoor? Ik dacht te hebben gelezen dat je momenteel een eheim gebruikt, maar eheim heeft volgens mij niets dat sterk genoeg is om een waterpartij van krok-waardig formaat stromend te houden... heb je dat al helemaal uitgekiend? Ik zat namelijk te denken: heb je al eens bij de techniek voor zeewater-aquaria gesnuffeld? Het goede spul is over het algemeen prijzig maar kwalitatief hoogstaand en sterk genoeg om een flink paar honderd liter per uur te verversen. Daarnaast is het heel gewoon in zee-aquaria om gebruik te maken van streamers: pompjes puur voor verplaatsing en niet zo zeer voor filtering. Mooie aanvulling op een filtersysteem :j

we gebruiken de eheim 2126 pro2, deze pompt/filtert nu 950 liter( tenminste dat zegt het etiket op de pomp) per uur, en verwarmd gelijk het water op naar 27,7 graden.
voor de waterbassin dat die nu heeft is dat ruim voldoende.
voor het uiteindelijke verblijf zullen we deze aanhoden voor het bassin zelf, maar voor het beekje/bijna vlakke waterval zal een zwaardere komen , die het water met wat meer kracht weer rondpompt.
zelf hebben we hier bij zajac heel mooie ideeen gezien, ook zij verkopen kaaimannen, en hebben een schitterende grote winkel, met meer dan 1000 terrariums en meer dan 1000 aquariums, alles netjes en verzorgd, en een DA aanwezig. daar kunnen we zowat alles kopen wat we in de toekomst nodig hebben. ze hebben er tenslotte ook zeeaquariums staan van 4x4x2mtr hoog.
alvast bedankt voor het meedenken 8-)

bittermoon schreef:
Na dit topic al meerdere malen te zijn tegengekomen, wil ik toch even reageren.
Ik vind dat een hoop mensen nogal stom reageren, er wordt onwijs veroordeeld, terwijl er zoals al meerdere voor mij al hebben gezegd, er zoveel dieren door mensen worden aangeschaft zonder dat de mensen er over na denken.
Heel veel mensen hier hebben ook de neiging om vanuit zichzelf te denken, net als vaak bij andere dieren gebeurt (men voert honden liever een kluif dan een verse schapenpens, omdat wij denken dat een hond een kluif lekkerder zal vinden, of omdat wij de pens vies vinden.) Maar waar heeft het beest ivoorkeur voor? En hoe ziet het beest zijn omgeving, dat weten wij niet!
Mensen zijn anders dan dieren en dat heeft vooral met het besef te maken. Ik zeg niet dat een dier geen emotie heeft, maar een dier is vooral bezig met overleven, en waarschijnlijk is het dus "gelukkig" als hij weet te overleven en goed in conditie is.

Zolang TS het dier goed in conditie weet te houden, denk ik dat er goed voor hem gezorgd wordt. Ik heb niet veel verstand van reptielen, maar is het niet zo dat je bij reptielen heel snel ziet of ze goed gehouden worden aan hun conditie?
(zoals dat een slang slecht vervelt als hij slecht in conditie is?)

De kaaiman wordt hier wel heel veel vergeleken, ook door TS, met andere dieren; konijnen, paarden enz.
Dat er bijv. gezegd wordt dat paarden ook nog wilde dieren zijn, er is wel echt een groot verschil. Paarden en konijnen, honden en katten zijn allemaal gedomesticeerde dieren. Doorgefokt, het echte wilde is eruit. (een hond is geen wolf, en een paard is geen przewalski) Een kaaiman daarin tegen is nog steeds dezelfde soort als de kaaiman in het wild, en heeft dus veel meer ''wild karakter'' dan de huisdieren. En dat verklaart misschien ook wel waarom mensen heftig reageren, een kaaiman is wel echt een wild dier.

Ik vind dat niet alle wilde dieren geschikt zijn om thuis te houden, maar ik denk dat jullie de kaaiman wel kunnen bieden wat hij nodig heeft. En ben benieuwd naar het garageverblijf dat jullie willen gaan maken!

ps sorry voor mijn lange verhaal :Y)

ik vergelijk niet meer, want dat is offtopic en al meermaals gezegd.
ik vind ook niet dat alle wilde dieren thuis gehouden moeten worden, maar dan denk ik vooral aan katachtigen.
we hebben ook nog een hele reeks slangen, dat blijven ook wilde dieren, en zijn niet te vertrouwen, maar je ziet aan je dier wanneer die gaat uithalen, en wanneer niet, dat leer je met de jaren. zo ook bij kaaimannen, ze waarschuwen eerst door hun "roepje" ( zelfde als een grom van een hond) .
uiteraard hebben we het beste voor dit diertje over, en doen er dan ook alles aan om hem in conditie te houden.

rockwitch schreef:
Je zal mij niet horen zeggen dat er heel veel mensen dieren aanschaffen waar ze niks vanaf weten of die in totaal de verkeerde omstandigheden gehouden worden.
Dat keur ik ook heel erg af en daar ben ik ook tegen.
Maar goed iedereen mag toch gewoon zijn mening geven en mijn mening is dat ik er geen voorstander van ben. Is mijn mening en al die info heeft me nog niet overtuigd om dat om te draaien. Vind het vooral belachelijk dat mensen die het er niet mee eens zijn gelijk maar weer zeuren en moeilijk lopen te doen.
Het is een mening, die is persoonlijk en daar hoeven mensen niet zo flauw op te reageren.

en ieders mening wordt gerespecteerd, tenminste door ons wel. maar dan moet die wel onderbouwd zijn. :D :Y)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 01:14

Zou je met een vijverpomp en een verwarmingselement van zwembaden niet een stuk goedkoper dezelfde omstandigheden kunnen realiseren?

Je zou ook op het dak van de aanbouw een zonnecollector kunnen maken om wat energie te besparen.

Mocht je vloerverwarming in het hok maken, zorg dan dat je folie onder de vloerverwarming hebt liggen, anders ben je onnodig een betonvloer aan het verwarmen.

Gewoon even wat losse ideeën die me zo te binnen schoten, kijk maar of je er wat aan hebt. Ik zou me iig niet alleen focussen op dure aquariumapparatuur.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 01:21

Een grote hond, in een kleine flat vind ik ook onacceptabel, idem een goudvis in een kom. En een kaaiman hoort ergens in zuid/midden Amerika, in het wild, rond te darren.

Kun je niet-onderbouwd vinden, en ik wil je niet verglijken met mensen die een koi karper in een bakkie flikkeren, maar hij hoort gewoon niet in een terrarium, garage of kamer, hij hoort in Amerika.

Maar ik reageer maar niet meer, want dit topic irriteert me slightly |(

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 01:27

Anne_GTI schreef:
Zou je met een vijverpomp en een verwarmingselement van zwembaden niet een stuk goedkoper dezelfde omstandigheden kunnen realiseren?

Je zou ook op het dak van de aanbouw een zonnecollector kunnen maken om wat energie te besparen.

Mocht je vloerverwarming in het hok maken, zorg dan dat je folie onder de vloerverwarming hebt liggen, anders ben je onnodig een betonvloer aan het verwarmen.

Gewoon even wat losse ideeën die me zo te binnen schoten, kijk maar of je er wat aan hebt. Ik zou me iig niet alleen focussen op dure aquariumapparatuur.

daar zitten wel leuke ideeen bij, vooral met de collectoren, dat is gesubsidieerd hier in duitsland.

PattyOosten schreef:
Een grote hond, in een kleine flat vind ik ook onacceptabel, idem een goudvis in een kom. En een kaaiman hoort ergens in zuid/midden Amerika, in het wild, rond te darren.

Kun je niet-onderbouwd vinden, en ik wil je niet verglijken met mensen die een koi karper in een bakkie flikkeren, maar hij hoort gewoon niet in een terrarium, garage of kamer, hij hoort in Amerika.

danke voor je reaktie :+

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 02:24

PattyOosten schreef:

Heb alles doorgelezen maar hier moest ik wel even om lachen....een goudvis hoort niet in een kom, hond niet in een flat en een kaaiman moet in het wild? Hoe verantwoord je dan dat je paard, hoeveel deze ook buiten komt, niet op een grote woeste prairie rondloopt?

Je kunt zeggen dat het appels en peren vergelijken is, dat is het ook qua diersoort, maar als het gaat om de natuurlijke leefomgeving, kun je dat wél vergelijken, want die heeft het gros van de paarden in NL niet. Niet als ze 's nachts op stal staan, en zelfs nog niet als ze in een omheinde weide in een kudde lopen, want dan kunnen ze ook nog niet de kilometers maken die ze in het wild maken.
Naar mijn idee heeft deze kaaiman juist een stuk natuurlijker leefomgeving dan nagenoeg élk paard in NL, aangezien hij áltijd in zijn natuurlijke leefomgeving zit zoals je kunt lezen in het verhaal van TS. Leeft solitair-check, heeft bepaalde ruimte nodig-check, stromend water-check, enz..dus naar mijn idee heeft deze kaaiman de kans om in ál zijn natuurlijke behoeftes te voorzien.

Edit:Mooi dier TS en vriend!

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 02:41

KiWiKo schreef:
mijn vriendje zegt nu dat krokodillen dinasoren zijn............ en eigenlijk heeft hij daar ook wel een stukje gelijk in...........

Ik zie het probleem nog niet?
Afbeelding

Sorry, kon het niet laten..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 12:04

Spicenut schreef:
PattyOosten schreef:

Heb alles doorgelezen maar hier moest ik wel even om lachen....een goudvis hoort niet in een kom, hond niet in een flat en een kaaiman moet in het wild? Hoe verantwoord je dan dat je paard, hoeveel deze ook buiten komt, niet op een grote woeste prairie rondloopt?

Je kunt zeggen dat het appels en peren vergelijken is, dat is het ook qua diersoort, maar als het gaat om de natuurlijke leefomgeving, kun je dat wél vergelijken, want die heeft het gros van de paarden in NL niet. Niet als ze 's nachts op stal staan, en zelfs nog niet als ze in een omheinde weide in een kudde lopen, want dan kunnen ze ook nog niet de kilometers maken die ze in het wild maken.
Naar mijn idee heeft deze kaaiman juist een stuk natuurlijker leefomgeving dan nagenoeg élk paard in NL, aangezien hij áltijd in zijn natuurlijke leefomgeving zit zoals je kunt lezen in het verhaal van TS. Leeft solitair-check, heeft bepaalde ruimte nodig-check, stromend water-check, enz..dus naar mijn idee heeft deze kaaiman de kans om in ál zijn natuurlijke behoeftes te voorzien.

Edit:Mooi dier TS en vriend!

danke spicenut 8-)

PureSylk schreef:
KiWiKo schreef:
mijn vriendje zegt nu dat krokodillen dinasoren zijn............ en eigenlijk heeft hij daar ook wel een stukje gelijk in...........

Ik zie het probleem nog niet?
http://www.cartoongallery.com/Webstore/ ... TW1127.jpg

Sorry, kon het niet laten..

whahaa, wij zien het probleem ook niet echt, maar kan beter pebbles erop loslaten dan bam-bam :D

maar hier nog een geheel foto van zijn verblijf op dit moment.herptek terra is 180cmx90cmx50cm hoog(let niet op de omgeving erbuiten, die kamer is niet af, en moet nog gemaakt worden=offtopic :7 ).
zoek de kaai. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 03-12-09 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten, foto in link geplaatst.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:07

Tweede foto lijkt net een gigantisch kamerzwembad, en dan besef je dat de kaai gewoon zelf super klein is.

Mooi verblijf :j mag je trots op zijn

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:17

katiavl schreef:
Tweede foto lijkt net een gigantisch kamerzwembad, en dan besef je dat de kaai gewoon zelf super klein is.

Mooi verblijf :j mag je trots op zijn

danke, zijn we ook ;)
en nu ziet iedereen een beetje de verhouding van die en terra wat beter. 8-)

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:41

Moeilijke discussie hoor.

Ik ben ook geen voorstander van reptielen in bakjes maar als ik je foto's zie dan heeft ie meeeeeeer dan genoeg ruimte (nog) en van alle benodigdheden voorzien.
Het "hok" ziet er echt super uit en ik vind ook dat jullie er goed over nadenken maar toch...
En ja, ik heb ook een konijn in een hokje gehad maarneem geen nieuwe want vond het toch niet kunnen dat beessie in zo'n hok.

Nou ja, in ieder geval wens ik jullie er veel plezier mee maar dat zal wel lukken zo te horen. ;)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:13

Hij zit er royaal bij! Prachtig dier, ik heb ze ook gezien in zajac, mooie dieren!

Maar hij/zij heeft tot noch toe heel goed! Ik ben benieuwd naar de garage straks. Komt er dan nog een kaaiman bij of houden jullie het bij 1 kaaiman?

En hoeveel moet zo'n dier nou eten van dergelijk formaat? Sorry als je dat ergens al neer hebt gezet in dit topic, maar ik was niet van plan om 10 bladzijdes door te lezen :o

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 00:36

Suusje1972 schreef:
Moeilijke discussie hoor.

Ik ben ook geen voorstander van reptielen in bakjes maar als ik je foto's zie dan heeft ie meeeeeeer dan genoeg ruimte (nog) en van alle benodigdheden voorzien.
Het "hok" ziet er echt super uit en ik vind ook dat jullie er goed over nadenken maar toch...
En ja, ik heb ook een konijn in een hokje gehad maarneem geen nieuwe want vond het toch niet kunnen dat beessie in zo'n hok.

Nou ja, in ieder geval wens ik jullie er veel plezier mee maar dat zal wel lukken zo te horen. ;)

dat zal wel goed komen inderdaad, het "hok" is een herptek, die kosten nieuw ook 570 euro. normaal worden deze niet gebruikt voor een kaaiman, maar vond hem er uitermate geschikt voor.

Joyckuh schreef:
Hij zit er royaal bij! Prachtig dier, ik heb ze ook gezien in zajac, mooie dieren!

Maar hij/zij heeft tot noch toe heel goed! Ik ben benieuwd naar de garage straks. Komt er dan nog een kaaiman bij of houden jullie het bij 1 kaaiman?

En hoeveel moet zo'n dier nou eten van dergelijk formaat? Sorry als je dat ergens al neer hebt gezet in dit topic, maar ik was niet van plan om 10 bladzijdes door te lezen :o

zajac is echt een winkel, eerder een gratis dierentuin, en alles ligt er even netjes bij 8-)
er zal geen kaaiman bij komen, daar het vrij lastig is , een 2de op latere leeftijd bij te plaatsen, deze heeft zijn territorium straks, daar laat hij misschien geen andere toe, dus we gaan het risico niet lopen om hier vechtende kaaimannen uit elkaar te halen.
voer: regenwormen,garnalen, mossel, krabjes, eendagsmuisjes, meelwormen, witte moriowormen(net vervelde dus), runderhart, gehakt, stukjes kip, visjes, enz.
dus een 50% vis houden we aan om vergroeiingen tegen te gaan.( voor deze ene keer nog geantwoord, volgende keer kost het je een uur om 10 pagina's te lezen }> )

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:49

ik vroeg me af, geef je het voer direct aan hem (met een tang, pincet of wat dan ook) of mag hij er zelf achteraan? ok 't gehakt enz hoeft ie niet zelf voor te jagen :P

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:57

Dat zeiden wij inderdaad ook toen we er heen gingen, een dagje naar een gratis dierentuin :+ Prachtige winkel! Alleen het aanbod van zeewatervissen en lagere dieren vonden wij wat minder...

Maaruh, ik ga echt geen 10 pagina's bij lezen :P Open maar een nieuw topic dan :P
Nee, bedankt voor je antwoord! Echte alles eters dus en met name vis! Maakt het nog uit welke vis?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 11:15

Kimmikky schreef:
ik vroeg me af, geef je het voer direct aan hem (met een tang, pincet of wat dan ook) of mag hij er zelf achteraan? ok 't gehakt enz hoeft ie niet zelf voor te jagen :P

alleen de eendagsmuisjes en regenwormen bieden we met voederpincet aan, de rest leggen we op een leisteen in zijn bak.de visjes zijn levend, en zwemmen in de waterbak, dus die mag die zelf jagen, net als de meelwormen, die gaan ook het water in.

Joyckuh schreef:
Dat zeiden wij inderdaad ook toen we er heen gingen, een dagje naar een gratis dierentuin :+ Prachtige winkel! Alleen het aanbod van zeewatervissen en lagere dieren vonden wij wat minder...

Maaruh, ik ga echt geen 10 pagina's bij lezen :P Open maar een nieuw topic dan :P
Nee, bedankt voor je antwoord! Echte alles eters dus en met name vis! Maakt het nog uit welke vis?

ik koop gewoon de visjes die in de reclame zijn in de dierenwinkel, komt meestal neer op zo'n 80 tot 95 cent per visje. veelal geen tropische visjes ivm ziektes die ze mee kunnen dragenmeeste zijn de makkelijk kweekbare visjes zoals de tetra en de neons, guppy's, of die een voorkeur heeft.........zou het niet weten 8-)
zou graag een nieuw topic openen, maar dan krijg ik weer hetzelfde verhaal, en kom jij weer op pagina 10 pas kijken _-:( _O-
danke voor de replies 8-)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:48

onley schreef:
Biancaa schreef:
Verder graven ze meestal een hol waarin ze slapen, deze kan tot 3,5 meter lang worden (als ze zelf rond de 1.50-1.70 zijn) is dat wel mogelijk in je garage met zwembad en verwarming en uiteraard snel stromend water waar hij graag in vertoefd.

ook hier lezen is een kunst
het dier word geen 3,5 meter maximaal word die incl staart 1,50 a 1,80 m ;)

Zoals je zelf al zegt. :D

* sorry, maar vond de opmerking "ook lezen is hier een kunst" zeer flauw, aangezien het er juist staat. *

Maar wat een schattig diertje :+: * nu nog *
Ben er niet helemaal weg van zo'n dier als huisdier te houden ivm allemaal dingen die al aan bod gekomen zijn, haha, ga het niet allemaal herhalen.

Heel veel plezier ermee & ben benieuwd naar zijn 'straks' verblijf. :)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:51

guppy's kweken als een gek door, die zou je bij wijze van zelf ook kunnen kweken :P genoeg planten in de bak en je hoeft ook niet bang te zijn dat mama vis alle kleintjes opeet :P
maar neem aan dat dat teveel van het goede zou worden naast de tig dieren die je al hebt :=

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:59

onley schreef:
ik koop gewoon de visjes die in de reclame zijn in de dierenwinkel, komt meestal neer op zo'n 80 tot 95 cent per visje. veelal geen tropische visjes ivm ziektes die ze mee kunnen dragenmeeste zijn de makkelijk kweekbare visjes zoals de tetra en de neons, guppy's, of die een voorkeur heeft.........zou het niet weten 8-)
zou graag een nieuw topic openen, maar dan krijg ik weer hetzelfde verhaal, en kom jij weer op pagina 10 pas kijken _-:( _O-

Toch nog een kleine opmerking, de meeste tetra's zijn juist niet zo gemakkelijk na te kweken (en tropisch), neons zijn al helemaal een probleem! Deze zijn dus ook vrijwel allemaal wildvang :P Maar guppen zijn hier ook voer :j

Ja inderdaad, ik kijk niet zo vaak op BB-ITP. En toen ik wel keek en deze topic(titel) zag dacht ik in eerste instantie dat het zou gaan om een of andere lelijke chinese naaktkat ofzo :+ Nee hoor, een kaaiman! Echt leuk! Ik moet ook altijd even (lang) naar deze beestjes kijken als ze in een winkel aangeboden worden!
In Tilburg hebben ze deze ook wel eens zitten!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 12:19

Joscaa schreef:
Maar wat een schattig diertje :+: * nu nog *
Ben er niet helemaal weg van zo'n dier als huisdier te houden ivm allemaal dingen die al aan bod gekomen zijn, haha, ga het niet allemaal herhalen.

Heel veel plezier ermee & ben benieuwd naar zijn 'straks' verblijf. :)

danke 8-)

Kimmikky schreef:
guppy's kweken als een gek door, die zou je bij wijze van zelf ook kunnen kweken :P genoeg planten in de bak en je hoeft ook niet bang te zijn dat mama vis alle kleintjes opeet :P
maar neem aan dat dat teveel van het goede zou worden naast de tig dieren die je al hebt :=

in dit geval moet moeders opletten dat ze niet gegeten wordt :Y)

Joyckuh schreef:
onley schreef:

Toch nog een kleine opmerking, de meeste tetra's zijn juist niet zo gemakkelijk na te kweken (en tropisch), neons zijn al helemaal een probleem! Deze zijn dus ook vrijwel allemaal wildvang :P Maar guppen zijn hier ook voer :j

Ja inderdaad, ik kijk niet zo vaak op BB-ITP. En toen ik wel keek en deze topic(titel) zag dacht ik in eerste instantie dat het zou gaan om een of andere lelijke chinese naaktkat ofzo :+ Nee hoor, een kaaiman! Echt leuk! Ik moet ook altijd even (lang) naar deze beestjes kijken als ze in een winkel aangeboden worden!
In Tilburg hebben ze deze ook wel eens zitten!

de oliemeulen in tilburg toevallig, daar hebben ze ook erg mooie exemplaren zitten inderdaad.
we gaan wel eens proberen met guppy's te kweken, eerst eens ergens inlezen hoe dat te doen, want neem aan dat ik dan meer nodig heb dan alleen gup en plantjes en water :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:26

Nope, je hebt echt alleen guppen, plantjes en water nodig! En een filter natuurlijk... Natuurlijk wel mannelijke en vrouwelijke guppen! Tip, als je een vrouwtjes gup koopt speciaal voor de kweek, koop dan meteen flink dikke gup!

Nee, niet oliemeulen, die verkoopt toch geen dieren :P de kameleon! Ook niet altijd hoor, de laatste keer dat ik er was hadden ze er wel 2 zitten voor de verkoop!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:36

onley schreef:
volgens mij heb je geen besef over de groote van deze dwergen??
we zitten niet in VS dus dat kun je niet verglijken,
Daar kweken ze indd erop los met alles wat vast en los zit en ja 3 jaar informatie te hebben gewonnen hebben we toch de stap genomen.
dier zit zelf netjes achter slot en grendel zoals het zich ook gehoort met 'wilde'dieren ;)

je moest trouwens eens weten wat er verkocht word op beurzen onder de tafels door ;) daar word je misselijk van
onervaren mensen met spugende cobra's
dat is pas onveilig

Helemaal mee eens! Immers heb je een stapel papieren voor een kaaiman nodig waar je akelig van word, die krijg je echt niet ZOMAAR in huis. Hij is nu wel innimini! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij groot is.

Staan wel een hoop domme opmerkingen op dit topic "als je je arm kwijt wilt" ... nou sorry maar als je je hond of paard niet opvoed kunnen die imo net zo gevaarlik zijn. En ik geloof niet dat TS gezellig met haar vriend en de kaai. mee op de bank gaat zitten savonds :P Die weten echt wel waar de mee bezig zijn!
Vind het prachtig die *aparte* dieren. Hebben hier nu ook een hamsterrat, ook zo'n gaaf dier.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:43

ik heb ondertussen al jaren guppen, plantjes, water, visjes, visvoer, filter en ik heb er dan ook een verwarmingselement in zitten maar dat is niet echt nodig heb ik me laten vertellen.. (had hiervoor ook andere soorten vissen dus dan kan het wel handig zijn :+)

hoeveelheid plantjes waardoor je door de plantjes de vissen niet meer ziet en mamavis kan de kleintjes niet opeten want de kleintjes zijn rap verstopt in de planten :P hoor hier net ook dat grote knikkers onderin handig kan zijn voor de kleintjes om zich te verstoppen :P

neem als t ff kan een ietwat ruimer aquarium, de visjes passen zich in bepaalde mate ook aan aan de grootte van de bak :P denk dat grotere vis lekkerder is voor je kaaiman? :P

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:06

mijn mening blijft!
ik kijk toch liever naar dit plaatje dan de bovenstaande plaatjes!

Afbeelding