De Discus en hun Zwerm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

Re: De Discus en hun Zwerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:32

wat leuk en wat leuke foto's!
echt geweldig dat broedzorg...

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:33

die van de vorige zwerm zijn mooi geworden!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:44

Pling Pling Pling Gaaf Lontje!!!!!! Je hebt super mooie vissen en vind de updates erg leuk! Vooral blijven doen hoor, leuk om die kleintjes beetje bij beetje te zien groeien. Hoop dat de wormpjes weg blijven!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 23:36

Vanavond weer een sprankje hoop, de kleintjes lijken vooralsnog goed te reageren op de medicijnen. Hun eetlust lijkt toegenomen en ze vlogen op de rode mug af die ze vanavond voorgeschoteld kregen. Rode mug is het lievelingskostje van de Discusvis. Bij ons krijgen ze de diepgevroren muggelarven. Ook een goede graadmeter dus om te kijken hoe het met de gesteldheid gaat van de vissen. Als ze zich echt niet lekker voelen eten ze ook de rode mug niet op. Maar vanavond waren ze er erg blij mee inclusief paps en mams Lovers .

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:05

Fijn dat het goed gaat met de kleintjes Ja. Ik reageer niet (vaak), maar lees wel mee Haha!. Vind het heel leuk om te zien!

Mag ik vragen in wat voor aquarium je deze vissen hebt? Want zo ver ik begreep heb je 2 bakken met discussen? 1 kweekbak en 1 voor de rest?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 00:11

Ja klopt (we hadden meer bakken maar die zijn gelukkig weg Clown )
Paps en mams zitten met de babies in een bak van 1.00L x 0.50D x 0.50H cm, met ingebouwde bioloog (links in de bak) en afgedekt met glasplaten. Alle andere vissen zitten in 1.50L x 0.80D x 0.70H cm genaamd Het Zwembad Clown . Op het zwembad hebben we een extern filter draaien, de Eheim Professional 3 (Pompcapaciteit 1.700 l/h.) maar eigenlijk willen we ook onder het zwembad een bioloog bouwen. Dat heeft 2 voordelen, je vergroot je aantal liters en we hoeven dan minder vaak water te verversen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:33

Kiewworm Scheve mond Jeetje Lon wat een domper zeg! Gelukkig lijkt de behandeling aan te slaan. Eten lijkt me wel een goede graadmeter, tenminste.. dat is mij de meeste diertjes zo.

Fishcam is leuk, dan zie je ze echt.. bewegen Clown Huilen van het lachen Klinkt een beetje stom, maar dan krijg je echt een idee dat je ervoor staat Ja

En wat worden ze al groot! Bloos!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:00

Wat een leuk gezinnetje heb je daar! Ook heel leuk hoe gedetailleerd je hun karakter omschrijft en hoe goed dat terugkomt uit de foto's en filmpjes Lachen Interessanter dan NG!!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:21

zo die zijn lekker gegroeit Haha!
dat filmpje geweldig Haha!

erg interesant om dit zo te volgen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:49

Onder het aquarium een bioloog bouwen? Hoe ga je dat doen dan Haha!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 11:19

Clown Het Zwembad omhoog... wederhelft ziet het helemaal zitten Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen

poes schreef:
Interessanter dan NG!!
Dat is wel een heel groot compliment!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:30

Mooie foto's en een erg leuk filmpje weer van het kleine spul. Gelukkig dat het met de kieuwworm ook goed lijkt te gaan, ik hoop dat ze er snel weer vanaf zijn.
Erg leuk trouwens idd hoe die kleintjes je vriend volgen! Haha!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 22:10

6 weken oud zijn ze inmiddels! Hyper! en eten weer goed. Er zitten er nog een aantal tussen die zich nog niet helemaal lekker voelen maar we hebben er weer meer vertrouwen in. Vrijdagavond is deze ronde van de kuur voorbij dan wordt er weer water ververst en filter schoon gemaakt en dan gaat de laatste kuur erin ... tenminste... als alles loopt zoals het moet lopen. Het is nog geen voedertijd maar later vanavond maak ik nog een filmpje als ze te eten krijgen. Die houden jullie tegoed Lachen

Babies!
Afbeelding
De grootsten zijn inmiddels tussen de 1,5 en 2 cm groot.

Afbeelding

1 van mijn favoriete foto's. Paps is gewoon zo'n lieve goedzak en zo gelijkmatig van karakter en rustig Lovers Je kunt trouwens op deze foto's ook de strepen op de babies zien. Dat zijn, zoals het er nu naar uitziet, dezelfde als die mams heeft wat zou inhouden dat het dezelfde kleur gaat worden... Helemaal 100% zeker zijn we er echter nog niet over omdat ze een oranje gloed lijken te hebben over het lichaam.

Afbeelding

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:13

jee ze worden warempel groot. Wow!
ze blijven leuk, die kleintjes.

Is mams nog zo aanvallend naar jou toe ?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:14

Oh wat worden ze knáp Lon!
Mooi om te zien hoe ze al echt een kleurtje gaan ontwikkelen, en steeds meer 'vis' worden.
Paps zweeft echt zo gelukzalig tussen zijn kroost he? Haha!

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:22

Ze zijn echt gaaf Lonsel! Haha!
Wat zit er een verschil in grootte?!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:33

Gaaf Lontje!!! Haha! Ze worden steeds leuker!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 23:20

Filmpje! En een primeur... papa heeft het gedrag van mama overgenomen en is ook begonnen met het aanvallen van de camera Zij zijn groot en ik is klein!

http://www.youtube.com/watch?v=t1_U62Pblw8

Paps zie je inderdaad echt genieten van z'n kroost. Soms zitten ze zelfs vlak bij zijn oog van de huid te eten (dat doen ze nog steeds Knipoog ) en zelfs dat vind hij niet erg. Mams laat het steeds minder toe trouwens.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:24

oww wat worden ze al groot zeg,echt heel gaaf om te zien....

maar ja met zulke goede zorgen moet dat ook wel natuurlijk... Knipoog

helemaal leuk dit Ja

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:25

Wow, papa kan er niet mee lachen dat je zo dicht bij zijn kleintjes komt filmen Nagelbijten / Gniffelen .

Om de hoeveel maanden/jaren kan een koppel een nest voortbrengen ongeveer? Want het lijkt me best wel intensief voor de ouders zo...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:28

Hihi, op de achtergrond hoor je "and the camera is rolling"
Paps lijkt echt te willen zeggen "sodemieter een heel eind op met dat ding!"

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 00:34

Nagelbijten / Gniffelen Nu was papa een keer echt boos Clown

Normaal gesproken laat een kweker de ouders een week of 4 bij de kleintjes, daarna haalt hij de ouders weg of de jongen worden overgezet in een andere bak. Vaak hebben ze meerdere bakken op een zelfde bioloog aangesloten wat inhoud dat het water in die groep bakken vrijwel dezelfde samenstelling heeft.

Wij hebben er echter voor gekozen om de ouders langer bij de kleintjes te laten zitten. De ouders zijn heel erg zorgzaam voor ze en lijden er niet onder. Ze zijn goed op gewicht, al die tijd gebleven, eten goed en hebben goede ontlasting. De zorg is ook niet meer zo intensief als in het begin. Nu zie je de kleintjes nog maar zo nu en dan van de huid eten en dan niet meer allemaal tegelijk. In principe kunnen de ouders vanaf het moment dat ze van de jongen af zijn weer gaan leggen, maar dat willen we niet Lachen . Paps en mams gaan straks op vakantie in Het Zwembad en tja... als ze daar besluiten eitjes te gaan leggen kan je ze niet tegenhouden alleen zullen de larvjes op zeker opgegeten worden door andere vissen.

Wij hebben tegenwoordig nog maar 1 kweekbak wat betekent dat we ze pas weer opnieuw kunnen laten paren (of het andere koppel wat we hebben) op het moment dat de kweekbak leeg is. Het komende half jaar zal dat nog niet het geval zijn. Nu met de medicijnen mogen we ook niet vaak verversen (1x in de week i.p.v. 3x) waardoor ze ook iets een achterstand gaan oplopen. Hopenlijk halen ze dat straks nog in.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:45

leuk Lon Ja
je ziet pa echt jou in de gaten krijgen en aanvallen Nagelbijten / Gniffelen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:16

Gaaf lon Lovers
Moet zeggen dat de verleiding gister groot was om langs te scheuren, was dicht bij jullie *LOL*

Wanneer mag je de kleuren gaan verwachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:32

Wat een heerlijke visjes toch Lovers Ik geniet elke keer weer van de filmpjes en de foto's! Haha!