En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 08:20

Veel sterkte, hij heeft een toptijd bij jou gehad

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 08:49

Heel veel sterkte met het verlies van Maurice. Je hebt hem een prachtige tijd gegeven en ik denk ook dat hij al wat ouder was. Maakt voor het verdriet niet uit natuurlijk maar je hebt hem een prachtleven gegeven.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 08:51

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie lieve woorden. Het verzacht het schuldgevoel, dankjewel daarvoor :knuffel:

Sommige van je huisdieren hebben dat beetje extra en dat had Maurice ook. Alleen al hoe hij bij ons terecht kwam, leek alsof hij uit de lucht kwam gevallen. Toen bleek hij ook nog eens, naar nandoe-normen, een enorm lief en knuffelig dier te zijn <3 Ik was echt zo gek op dat beest.

Hij maakte me altijd aan het lachen als hij op me af kwam gespurt met dat kleine hoofd wiebelend op die lange nek. Of gewoon alle 'domme' erwtenbrein acties die je met wat liefde en geduld dan wel kon ombuigen. Ik had nooit verwacht nandoes als huisdier te hebben (wie had gedacht dat de Aveve struisvogelbrok verkocht? :P ) maar wat heeft Maurice me veel plezier gegeven..

Over Antoine, die is inderdaad nog steeds onrustig. Hij is sowieso een erg nerveus type en zonder Maurice als rots in de branding wordt dat direct maximaal versterkt. Ik weet ook even niet wat te doen, er zal een vriendje moeten komen denk ik? Maar in welke vorm dan (haan of hen; jong of oud) en wanneer... Liever hield ik hem een tijdje alleen, om Maurice z'n dood te kunnen verwerken. Ik zal ook nog even contact opnemen met het asiel waar ik Antoine geadopteerd heb.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:05

Ik volg je topic altijd stilletjes, maar kan altijd erg genieten van je verhalen. Wat een naar bericht dan ook over Maurice.. ;( Heel veel sterkte gewenst met het verlies. Hij was echt speciaal en had geen beter weiland kunnen uitkiezen om in te wandelen vorige winter. Ik denk dat je hem alles hebt geboden wat je maar kon. Zo mooi om te zien hoe je hem hebt opgevangen.

Hopelijk kan Antoine snel de rust vinden met wellicht een nieuw maatje in de toekomst.
Laatst bijgewerkt door AnnaXBoy op 23-05-24 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:06

Ik wilde er niet over beginnen omdat "ja dan zoek je toch gewoon een andere" de meest botte en gevoelloze opmerking is die ik kan verzinnen als iemands dier net is overleden. Maar voor Antoine zou het denk ik wel een goed idee zijn.

Eigenlijk is Maurice gegaan zoals hij gekomen is: totaal onverwachts. In de tussentijd heeft hij veel veranderd, en dat laat hij bij jou achter :)

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 10:18

wat een nare update en toch wel onverwacht.
Hij heeft bij jou een super tijd gehad en we weten allemaal dat het niet aan de verzorging heeft gelegen.
Heel veel sterkte, het zal een groot gemis zijn

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 12:28

Wat een verdrietig bericht. Veel sterkte!

Als iemand me een paar jaar geleden had voorspeld dat ik een nandoe-topic ga volgen en erover nog zelfs emotioneel word ook had ik gedacht 8)7

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 13:10

Nou dat! We zijn ook zo gaan meeleven met dit topic, ik volg het al van begin af aan. Als ik ergens langs rijdt en nandoes zie moet ik altijd aan Maurice en Antoine denken en dan wil ik er iets over zeggen tegen degene die naast me zit, maar die snapt dat natuurlijk helemaal niet (tenzij die stiekem ook op Bokt zit). En al die leuke woordgrappen.

Maar nu is het even helemaal niet grappig. Maar hoort er helaas ook soms bij. Dat is het enige niet leuke aan het houden van dieren, dat je er op een gegeven moment afscheid van moet nemen, terwijl je zoveel van ze houdt. Of het nu een paard is of een hond of kat of een nandoe...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 13:21

Ach nee, arme Maurice.
Altijd een stille meelezer geweest maar jeetje, ik schrik ervan. Heel veel sterkte, solleke. :knuffel:

Maar voel je alsjeblieft niet schuldig, je hebt zoveel voor hem gedaan. Vanuit de nandoehemel kijkt hij terug op een fantastische tijd bij jou.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:59

Och wat een naar nieuws, heel veel sterkte....

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 19:12

Hij is inderdaad gegaan zoals hij gekomen is, heel onverwachts. Mooi gezegd <3

Ook heel mooi dat zoveel mensen met hem meeleefden en hij zelfs zijn eigen lied gekregen heeft. Niet veel nandoes doen hem dat na denk ik.

We hebben hem vandaag dan toch maar laten cremeren. Een gat graven voor 20 kilo vogel bleek nog niet zo evident, zeker met alle regen van de laatste tijd.. De vrouw van de crematie vroeg nog heel lief of ik zijn pootafdrukje wou, heb haar maar gewaarschuwd dat ze daar een A4 blad voor zal nodig hebben :=

Woensdag mag ik hem weer gaan ophalen en dan strooien we hem uit hier op de weide :+:

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:16

Wat lief <3

Is ie toch voor eeuwig bij jullie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:54

Ah wat lief. Fijn dat je hem uit kan strooien op de weide. Krijg je nog een pootafdrukje? Of ging dat toch niet lukken?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:43

Ik zag laatst via tiktok dat je as in epoxy kan laten gieten.
Wellicht nog mooi om hem op een bepaalde manier daarmee te verwerken? Gedenkbeeldje of steentje.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:50

Wat fijn dat de as op de weide komt :) Daar begon en eindigde het verhaal met Maurice, en het maakt de cirkel echt rond :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:10

Ach TS. Wat rot om te lezen. Hij heeft zo'n fijn plekje gekozen bij jou. Sterkte met het gemis van deze grote persoonlijkheid. De meest bekende struisvogel van bokt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:56

Als stille Maurice volger wil ik je heel veel sterkte wensen.
Wat ben jij een mooi mens, met de pure, niet egoïstische liefde die jij overduidelijk voor een dier kunt voelen.

En ik snap je schuldgevoel. Maar wetende dat ze vorig jaar ook al samen met de paarden hebben gestaan, en het toen geen problemen heeft gegeven, moet je concluderen dat er hoe dan ook iets was, wat hem kwetsbaar maakte. En stél het waren nu de paarden, en stél je had een andere keuze gemaakt, dan was er vrees ik wel iets anders gebeurd wat hem fataal was geworden.
Een onweersbui, te lang gras ( waar je je dan ook wee schuldig over had gevoeld) etc etc .

Ik denk niet dat het de paarden waren. Maar zélfs als dat wel ze was, zegt het hooguit iets over zijn fragiele conditie, en is het wat mij betreft reeel om te denken dat het gewoon zijn tijd was..

Hoe dan ook, nogmaals heel veel sterkte. Want verdrietig blijft het.

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 23:32

Ach jeetje, wat verdrietig zeg. Ik heb volgens mij eerder nooit gereageerd, maar altijd ontzettend genoten van je verhalen over Maurice en jullie vanaf het begin gevolgd. Ik vond het zo mooi en bijzonder hoe je hem hebt opgevangen. Het was geen “normaal” huisdier dat zo maar ineens in je wei stond, maar toch heb je er het beste voor hem van gemaakt. Heel veel sterkte!!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-24 08:17

Saaams schreef:
Ik zag laatst via tiktok dat je as in epoxy kan laten gieten.
Wellicht nog mooi om hem op een bepaalde manier daarmee te verwerken? Gedenkbeeldje of steentje.

Zoiets is zeker heel mooi! Maar ik krijg een pootafdrukje en veer van hem, dat is voor mij voldoende :+:

Bedankt nogmaals voor alle lieve woorden <3

En wel iets grappig tussen de huilbuien door. Toen ik het crematorium belde hadden ze duidelijk nog nooit van een nandoe gehoord. Dus ik begin uit te leggen 'een klein soort struisvogel'. Die vrouw al half in paniek dat ze maar tot 100 kg dieren kunnen cremeren. Die verwachtte dat we met een heuse struisvogel op de stoep gingen staan :+

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:20

Ach nee, Maurice <3 :( .
Veel sterkte. Hij heeft het geweldig bij jullie gehad.

Solleke_Noah schreef:
Zoiets is zeker heel mooi! Maar ik krijg een pootafdrukje en veer van hem, dat is voor mij voldoende :+:

Mooi!

Solleke_Noah schreef:
Die vrouw al half in paniek dat ze maar tot 100 kg dieren kunnen cremeren. Die verwachtte dat we met een heuse struisvogel op de stoep gingen staan :+

:P Dat zullen ze inderdaad niet dagelijks tegenkomen!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:31

Ah TS, wat een einde. Je hoeft je nergens schuldig over te voelen, gezien de kwakkelende situatie van hem lijkt het me waarschijnlijker dat hij "gewoon" een hartaanval van ouderdom heeft gekregen en dat toevallig met de paarden is gebeurd. Helemaal omdat die dieren kennelijk zo hard zijn dat je pas ziet dat er wat is als het te laat is.

En inderdaad, op zoek naar een nieuwe kip voor genderneutrale Antoin. Alhoewel ik bij jou eigenlijk verwacht dat er morgen aan komt vliegen. En nee, ik weet dat ze niet kunnen vliegen, maar bij jou schijnt vrijwel alles te kunnen op beestengebied ;).

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:37

Ach wat verdrietig, veel sterkte.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:47

Een eventuele volgende nandoe zal op het juiste moment zich wel aandienen. Ofwel doordat iemand met een mini struisvogeltje omhoog zit, ofwel doordat TS er eentje langs de weg vindt of nog een andere manier. Waar een wil is is een weg, ook voor nandoes die een paradijs met lekkere andijvie, meelwormen en uitzicht op paarden zoeken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:41

Wat een lief idee die pootafdruk :+:

Wil je überhaupt nog wel verder met nandoes....?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-24 09:47

pmarena schreef:
Wat een lief idee die pootafdruk :+:

Wil je überhaupt nog wel verder met nandoes....?

Moeilijke vraag! Maurice was wel echt mijn lieve kippie en ik mis hem gewoon nu al. Tegelijk besef ik dat zijn karakter voor een nandoe eerder uitzonderlijk was. Het zijn geen evidente huisdieren om te houden door hun stressgevoeligheid. Een beetje als paarden op redbull met nog meer drang tot zelfvernietiging :+

Tegelijk zijn we hier wel echt van "een dier dat hier in huis gehaald wordt, dat blijft". Dus Antoine blijft wel sowieso. En willen we correct voor hem zorgen, betekent dat een soortgenoot erbij. Of zoals mijn vriend het zuchtend noemt: "de oneindige nandoe-loop" :')