En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 11:38

Bedankt voor jullie troostende, lieve en begripvolle woorden, het helpt om het schuldgevoel wat te verzachten.

Foto van deze zomer toen ze ook samen een weide deelden..

Afbeelding


Om het toch 'mooi' af te sluiten, de laatste foto van hem, paar dagen geleden genomen. Eén happy nandoe <3 Mis hem nu al.

Afbeelding

Koper

Berichten: 30562
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:44

Ik denk dat wij allemaal Maurice gaan missen. Natuurlijk bij lange na niet zo veel als jij en Antoine, of je vriend. Dank je wel voor de vrolijke verhalen en foto's, en ook voor dit mooie topic.

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:50

Ah die lieverd :(:)
Heel veel sterkte !
En ook van mij uit... straf jezelf niet af .... een flinke donderklap, niet goed bekomen zijn, leeftijd of wat dan ook had ook de reden kunnen zijn. :(:)

Sabbientje

Berichten: 4745
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:56

Lieve TS,
Je hebt Maurice opgevangen. Ontzettend goed voor hem gezorgd.
Je bent met hem naar de DA geweest toen hij bloedluis had, hij heeft in je huis gewoond tot hij beter was.
Hij heeft een gouden leven gehad bij jou. Denk dat hij zich geen beter leven had kunnen wensen.

Ik denk dat Maurice toch stiekem ouder was dan iedereen heeft gedacht.
Aangezien hij de laatste tijd toch wel regelmatig een terugval had in gezondheid.

En ik snap dat je nu denkt "Had ik maar"
Maar je hebt echt altijd hartstikke goed voor hem gezorgd.
Zelfs de keuze om de paarden in die wei te zetten, deed je voor de gezondheid van Maurice en Antoine.
Dus, ook al is het moeilijk, voel je niet schuldig.
Heel bokt geeft je nu een hele dikke knuffel.

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:01

Ach jeetje! Voel je niet schuldig, je hebt zoveel voor die gekke kippetjes gedaan!
Heel veel sterkte! Voor jullie allen!

Lucia88

Berichten: 561
Geregistreerd: 06-06-15

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:08

Ach gos! Nee johhh dat is toch niet jouw schuld! Je wist toch niet hoe oud hij was en wat hij nog meer onder de leden kon hebben, je hebt m al zo goed opgeknapt. Soms zijn ze op!
En hij weet t zelf niet hè; hij denkt niet van 'tjonge, had ik nog maar een weekje geleefd'. Hij was er gewoon en nu is hij er niet meer, besef van tijd hebben ze toch niet! T enige wat je kan doen is de tijd hier op aarde zo mooi mogelijk maken en dat heb je zeker gedaan!
Veel sterkte met t verlies! Dikke knuffel!

shaddy82

Berichten: 1926
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:14

Heel veel sterkte met het verlies, knuffel voor jou en Antoinette

Femke_Tweety

Berichten: 12066
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 18:02

Maurice heeft het super gehad, tot zijn laatste moment.


Zomaar ergens aan komen fladderen, zonder eigenlijk enige kans op fatsoenlijke toekomst/ overleven.
Want hoe moet een nandoe in Europa in bevolkt gebied dat doen?

Hij is opgenomen, er werd geïnvesteerd in kennis over wat hij nodig had om happy te zijn, er werd een kameraad geregeld.

In periodes van zwakte werd alles uit de kast getrokken om hem erbovenop te krijgen, zelfs als dat betekende dat het in huis een gigabende werd.
Als Maurice er maar bovenop kwam.

Gezien zijn zwakkere episodes werd steeds duidelijker dat hij waarschijnlijk al aan de oude kant was. Dus ooit zou het moment komen dat hij er niet meer zou zijn.

En wat een mazzel heeft hij mogen hebben.
Geen lang ziekbed, geen gedoe meer met pijn, niet overeind kunnen komen, steeds verder vermageren.

Nee, ineens, boem over.
En hoe gek dat op dit moment misschien ook mag klinken, voor hemzelf is dat een prima manier...



@Solleke _Noah,

Maurice was gewoon aan zijn eind.
Je geeft jezelf nu de schuld omdat het toevallig gebeurde op de dag dat de paarden weer met de nandoes samen kwamen.
Het zou kunnen samen hangen, maar evenzo goed kan het ook puur toeval zijn.
Gewoon, omdat hij toch aan zijn eind was, en álles had net het laatste zetje kunnen zijn.
Ze hebben eerder prima samen kunnen weiden.

Hier is niets waar jij wat aan kon doen.
Oude dieren overlijden.
Als het niet nu geweest was, misschien morgen bij het eten, overmorgen bij een sprintje richting schuilhut, of de dag erna om nog een andere directe reden.

Oude dieren overlijden, zonder schuld van wie dan ook.


Zonder jou was Maurice er al heel lang niet meer geweest.
Zonder jou hadden zijn laatste dagen of maanden (hoe lang hij nog geleefd had als jij hem niet opgekomen had...) heel wat minder prettig geweest.


Ik ga de verhalen van Maurice missen.

En geef Antoine maar een extra krop sla of zoiets. (Bij ieder ander dier zou ik gezegd hebben geef hem maar een knuffel, maar dat gaat die grote grijze kip waarschijnlijk niet zo waarderen ;) )

marleen_88

Berichten: 14163
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 18:37

Ach, wat verdrietig. Veel sterkte met het verlies van je geliefde nandoe. :knuffel:

esje01

Berichten: 4912
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:49

Wat een verdrietig bericht.
Een groot gemis
Een leegte die je ervaart.
Jullie, maar ook de volgers in dit topic gaan hem missen.

Neem de tijd om het een plekje te geven ts, sterkte

LoveGlove

Berichten: 7931
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:52

Awww wat jammer :(

Toevallig had ik vanmorgen Abba's Fernando opstaan en moest ik aan Maurice denken. Ik zat er letterlijk aan te denken om voor de lol de link naar het filmpje nog eens hier te plaatsen. Ik moest er om lachen zelfs :=

Maar, ja, nu heeft het liedje ineens een hele andere betekenis gekregen natuurlijk :/

Je hoeft je in ieder geval nergens schuldig over te voelen. Maurice heeft een heel mooi laatste jaar gehad bij jou. En je hebt je best gedaan. Ik weet zeker dat hij het je daarboven vergeeft, na alle zorgen die je hebt gehad voor hem :j

Van mij iig een hele grote knuffel. Het is nooit leuk om je maatje te moeten zien gaan :knuffel:

Suzanne F.

Berichten: 49648
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:00

Heel veel sterkte met het verlies van Maurice. Hij heeft een superleven bij jou gehad. Dikke knuf!

Zoolgangster

Berichten: 9775
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:08

Ach, ik zag dat er een update was, maar helaas bleek het een verdrietige dit keer... je hebt zó je best gedaan, je moet jezelf niets verwijten, je hebt alles gedaan wat je kon om Maurice een goed leven te geven, en dat heeft hij ook gehad, tot de laatste dag. Maurice heeft ontzettend geboft dat hij bij jou terechtkwam.

Heel veel sterkte gewenst! :(:)

Dido2316

Berichten: 2005
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:39

Lieve TS,
Wees alsjeblieft een beetje lief voor jezelf. Je hebt zo goed voor Maurice gezorgd! En dit is - denk ik - inderdaad gewoon stom toeval geweest en voor hem is dit de allermooiste manier om te gaan.
Alle (prooi-)dieren zijn goed in hun zwaktes en ziektes verbergen, maar vogels hebben daar nog een extra handje van. Je hebt echt alles voor hem gedaan wat je kon :knuffel:

Neon

Berichten: 4974
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:59

Rocamor schreef:
Gecondoleerd TS, dit is inderdaad heel slecht nieuws.

Maar ik wil je wel even een weerwoord geven; stop met je schuldig voelen. Dankzij jou en jouw zorgen is Maurice opgevangen, heeft hij een vriendje gehad. Heeft hij in een 5* kamer mogen bijkomen van zijn luizenbesmetting. Dat dier heeft een gouden nestje bij jou.
Ik ben geen dierenarts, maar Maurice is afgelopen tijd meermaals zwak geworden door luizen. Ik vermoed echt dat hij of al wat ouder of al wat zwakker was. Antoine loopt op dezelfde plekken en die heeft nergens last van.

Ik vermoed dus dat dit gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden is geweest en hij is gestorven op een plekje waar hij verzorgd werd en intens geliefd was.


Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten… het is jouw schuld niet :( sterkte met je verlies :(

senna21

Berichten: 11990
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:52

Schuldgevoel laat zich niet altijd zomaar weg-rationaliseren, weet ik ook uit eigen ervaring.
Je kunt er echt niets aan doen, maar je wilt zo graag de tijd terugdraaien.
Het slijt op den duur, maar het gemis doet zo'n pijn. :knuffel:
Veel sterkte, TS.

herr_balou
Berichten: 1479
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:57

Wat een beroerd nieuws. Ik sluit me graag aan bij de voorgaande berichten. Hij had het niet beter kunnen treffen en daarom doet het ook zoveel pijn.
Heel veel sterkte.

-Namiro-

Berichten: 1980
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:21

Ach nee toch! Die gekke eigenwijze Maurice.. is hij er zomaar tussenuit gepiept!

Ik sluit me aan bij iedereen hier voor mij maar kan me zo goed voorstellen dat het ‘wat als’ aan je blijft knagen..

Heel veel sterkte met het verlies van jouw grote grijze vogelvriend :(:)
Hij had het echt niet beter kunnen treffen!

Pferdchen
Berichten: 642
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 23:28

Maurice was een enorme bofkont dat hij ooit per abuis bij jou de wei in wandelde. Een betere plek heeft hij niet kunnen treffen. Sterkte met het gemis

Lau07
Moderator

Berichten: 1625
Geregistreerd: 10-07-13

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 00:11

Heel erg veel sterkte met het verlies van Maurice. Hij had inderdaad bij geen beter baasje terecht kunnen komen. Je hebt zóveel voor hem gedaan, daar maak ik echt een hele diepe buiging voor.

Veel sterkte met het verlies van die grappige en vrolijke Maurice :knuffel:

mick75

Berichten: 4547
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 00:15

Gecondoleerd ten eerste!
Verder ga ik mee met al mijn voorgangers. Maurice is met zijn gevederde achterwerk in de boter gevallen door jou weide binnen te wandelen. Er zijn heel weinig dieren die een betere opvang hebben gekregen. Hij heeft alle zorg en meer gehad, en heel veel liefde en niets en niemand heeft het eeuwige leven.

Hoe oud hij was ga je nooit achter komen, maar ook ik denk dat hij ouder was dan je dacht.

Heel veel sterkte met het verlies en bewaar de herinneringen aan je lieve, gekke, mega-kroelkip. Die neemt niemand je meer af!

Eilish
Berichten: 3021
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 00:20

Veel sterkte! En mooie foto's van hem. Hij heeft het heel goed bij jou gehad. Daar mag menig nandoe vast jaloers op zijn

Lukasje
Berichten: 11444
Geregistreerd: 06-01-15

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 06:44

Och, wat intens verdrietig ! En net nu terwijl je het gevoel had dat het weer allemaal goed ging. Echt zo jammer en ik geloof graag dat je aan hem gehecht was. Je hebt hem onderdak gegeven, vertroeteld als een huisdier, zelfs in huis opgenomen toen hij ziek was om hem de beste zorgen te kunnen geven, hij kreeg een vriendinnetje van je, …. Kortom, je hebt alles gedaan wat kon om hem een topleven te geven.

Je voelt je nu schuldig dat de paarden erbij hebben gestaan maar wie zegt dat dat iets met zijn dood te maken heeft? Vorig jaar ging dit toch goed. Dus nee, probeer je niet schuldig te voelen. Bokt zal bevestigen dat je meer dan alles eraan gedaan hebt om deze leuke vogel met zijn eigen boktlied en fanclub een fantastisch leven te geven.

Heel veel sterkte!!!

fjordjes

Berichten: 12098
Geregistreerd: 03-07-05

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 06:51

Och ik lees net je update, wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte met het verlies van Maurice.

Hij heeft een prachtige tijd gehad bij jullie met heerlijke kroppen andijvie en een maatje en een mooie schuilstal.

Koper

Berichten: 30562
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 08:05

Goeiemorgen TS, was even benieuwd hoe het nu met Antoindoe is. Die was van streek toen Maurice bij jullie in huis logeerde en is nu weer alleen. Gaat dat, of loopt hij als een nandoe zonder kop in het rond?