Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:12

Afbeelding
Afbeelding
"Vrouwtje zie je dat? Dat mag toch niet? Kijk dan!"
Fred is een klikspaan. }>

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:38

Lekker gluren naar de buren.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:47

marley93 schreef:
[ [url=m/iZPbyG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zhc1qf.jpg]Afbeelding[/url] ]
"Vrouwtje zie je dat? Dat mag toch niet? Kijk dan!"
Fred is een klikspaan. }>

Blacky hier is ook altijd een klikspaan. Zit Nina ergens waar ze niet mag zijn, zie je Blacky er 9 van de 10 keer naartoe kijken :')

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:25

luuntje schreef:
A2 eat een droppie.
Hoe is de nacht gegaan?

Hij is echt niet bang!! En echt een kitten die komt knuffelen en heel luid bromt. Nu langzaamaan introduceren bij mijn kattin en kater. Tot nu toe met gegrom en gespuw. Er zit een hekje tussen en zien elkaar enkel tijdens het eten.
Moussa is opgegroeid in een pleeggezin met 8 volwassen katten dus is wel veel gewend op dat vlak.
Mijn hond was wel super bang als hij Moussa het eerst zag. Kromme rug, blazen. Hij dacht wellicht terug aan mijn kattin die echt alle honden in de buurt nachtmerries geeft! Wel straf een Mechel van 30 kg die staat te daveren oog in oog met een kitten van 4maand :')

Echt een leukerd! Ergens wel jammer dat de volwassen katten die me aanspraken altijd al gekoppeld waren. Maar uiteindelijk zocht Moussa ook toch al even een huisje.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:33

2a54z6e45r6r schreef:
luuntje schreef:
A2 eat een droppie.
Hoe is de nacht gegaan?

Hij is echt niet bang!! En echt een kitten die komt knuffelen en heel luid bromt. Nu langzaamaan introduceren bij mijn kattin en kater. Tot nu toe met gegrom en gespuw. Er zit een hekje tussen en zien elkaar enkel tijdens het eten.
Moussa is opgegroeid in een pleeggezin met 8 volwassen katten dus is wel veel gewend op dat vlak.
Mijn hond was wel super bang als hij Moussa het eerst zag. Kromme rug, blazen. Hij dacht wellicht terug aan mijn kattin die echt alle honden in de buurt nachtmerries geeft! Wel straf een Mechel van 30 kg die staat te daveren oog in oog met een kitten van 4maand :')

Echt een leukerd! Ergens wel jammer dat de volwassen katten die me aanspraken altijd al gekoppeld waren. Maar uiteindelijk zocht Moussa ook toch al even een huisje.

Het klinkt alsof het heel goed gaat. Een beetje grommen en spuwen is nornaal :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:19

Sommige katten zijn ook gevaarlijk voor honden.
En dat blazen, dat komt wel goed.
Kat ruikt ook nog niet naar jullie.

Wij gaan 28 december bij Azula haar zusjes kijken.
Hopelijk ook eentje uitkiezen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:11

Dat klinkt goed, 2a! En als de herder een beetje respect voor de katten heeft is dat ook niet zo erg toch? Beter dan dat je er één hebt die op ze gaat zitten ofzo. :D

Luuntje, leuk! Deel je dan wel wat foto's? :o

We hebben hier gisteren even geoefend met de honden van mijn ouders (boomertje en chihuahua), maar dan zitten Fred en George toch echt hoog en droog op bed in de slaapkamer. :') Ze kennen honden natuurlijk totaal niet, dus zelfs al zijn ze aangelijnd dan blijven ze in een andere kamer. Al was George wel iets dichterbij te paaien met wat blikvoer. Fred daarentegen laat zich daarvoor echt het risico niet lopen om opgegeten te worden door een hond. _O-

En ik ben vanmorgen gebeld door de eerste keus dierenarts: ik ben van hun wachtlijst af en sta er geregistreerd met de kattenkinders! *\o/* Ben ik ontzettend blij mee, ook omdat ze direct al aangaf dat ik over twee maanden terecht kan voor castratie van die twee. Ze denken heel fijn mee in die praktijk, en dat is me zoveel waard.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:42

Marley fijn dat je nu klant ben bij de dierenarts.
Dierenarts in ons dorp heeft een patientenstop.
Gelukkig kom ik er al jaren met het beestenspul.

Haha boomers en chihuahua, tja die eten katten.
Logisch dat ze vluchten.

Ik ga foto’s maken de 28ste.

Net zo gelachen om de hond.
Ik kwam terug van de apotheek en Azula was in de tussentijd haar doos aan het versnipperen, maar lag inmiddels te slapen op mijn deken.
Ik zeg tegen de hond, he snippers.
Hij rent naar Azula toe en porde haar wakker. :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:23

Rambogirl, fijn dat het gezellig was. Babyshowers is ook niks voor mij, snap je daar in. Vind dat zo Amerikaans. Alhoewel ik me wel kan voorstellen dat het voor de zwangere erg leuk is.

Marley geniaal dat verklikken }>
Pfoe een wachtlijst bij de dierenarts? Fijn dat je er nu door bent dan.

2a, ach die arme hond… bang voor een kleine kitten :')

Spannend Luuntje, hou je ons op de hoogte?
Geniaal je hond… “it wasn’t me”.

Hier is Beer vandaag gecastreerd. Toch altijd even spannend of alles goed gaat. Maar ik mocht hem al snel ophalen.
De dierenartsen en assistentes waren helemaal verliefd op hem, I can see why.
Toen ik hem kwam halen was het stil in de kliniek. Ik ging praten en ineens kwam er uit een afgesloten kamertje we hoop gemiauw… Beer had mij gehoord. Zo schattig.
Thuis was ie nog wat suf en heeft hij lekker naast me geslapen. Daarna mocht ie een klein beetje eten. Vervolgens ging hij weer los als ooit, hahaha. Kleine terror.

Nog helemaal duf
Afbeelding

Lekker roesje uitslapen
Afbeelding

Weer in t mandje willen
Afbeelding

Kleine boef
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:43

Oef die eerste foto van Beer.
Hij kijkt erg boos.

Hopelijk trekt hij bij. Mannen en hun kroonjuwelen, dat is best een ding.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:47

Hahaha ja, gelukkig was hij na een uurtje tukken alweer het mannetje. Lief, stout en levendig.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:47

Oooh, wat een lekker koppie heeft Beer zeg! <3 Hij zo zou in een kinderboek kunnen. Pakje aan, hoge hoed, wandelstokje, ik zie het helemaal voor me. :)) Fijn dat de castratie goed is gegaan. En dat hij zo graag weer naar huis wilde, haha!

Luuntje, dat is wel heel grappig. _O- We hebben wel een hoop klikspanen hier in het topic.

Inmiddels hebben zowel Fred als George de vensterbank gevonden. Ik was ze net allebei kwijt, maar ze zaten dus achter de gordijnen nog lekker naar buiten te kijken. Voorbijgaande koplampen en fietslichtjes zijn natuurlijk super interessant ook. :j
En inderdaad, die wachtlijst... Ik gok dat dat deels met de lockdown-huisdieren te maken heeft. Zoveel meer patiënten ineens, je moet het ook kwijt kunnen.
Mijn plan was sowieso wel om katten te nemen, maar als ik volledig had gewerkt, had ik vakantie opgenomen voor de eerste week of twee weken met de beestjes. Nu zit ik nog deels in de ziektewet en werk ik een deel van mijn opgebouwde uren thuis, dus wat dat betreft komt het gewoon lekker uit. Dan bouw ik straks ook mooi steeds een uurtje 'alleen-thuis' voor de katten uit per keer dat ik naar mijn werk ga, tot ze op een uur of 7 zitten met mijn volledige rooster.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:53

Die foto van in het mandje. Zou bijna zeggen brengen mij terug om terug te geven wat ik nu kwijt ben. :+

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:00

Marley, heerlijk hoe ze zo vanaf de vensterbank lekker naar buiten kunnen kijken.
Mooie opbouw heb je in het aanleren om alleen te zijn.
Beer in een kinderboek, ja hij heeft er genoeg grappen en grollen voor hahah. Alleen dat pakje aan vindt hij geen succes. Ik wilde hem laatst zo’n kerstpakje aan doen…. Was meneer t niet mee eens. Dus heb t maar gelaten.

Marcella, echt hè!
Ik wilde net even naar z’n wondjes kijken… mocht ook niet.. hij is normaal altijd lief en vriendelijk; nu kreeg ik een paar nagels in m’n arm hahaha.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:04

Ja duh jij hebt zijn kroonjuwelen eraf laten halen.
Logisch dat je niet mag kijken.

Heb je iemand in debuurt die hem even vast kan houden zodat je kan kijken?

Laten George en Fred de spullen in de vensterbank wel heel?

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:59

Ahh die beer. Lost his crone juwels.
Ik vond dat bij Cash zo grappig om te zien.
Hij had namelijk op 4/5 maanden al echt grote cohones. Toen tie terug was van die dierenarts had tie echt een klein kippekontje :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:16

_O-

Herkenbaar. Vivaldi had hetzelfde. En sielugh dat hij daarna was :(:)
Hoe is het nu met Beer?

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels is mijn kitten alweer flink gegroeid. De dierenarts zei al , dit wordt een dikke grote luie kater :o
Iemand enig idee wat voor ras er in kan zitten? Zijn moeder is een boerderij kat.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:36

Wauw! Wat een knappert. Het lijkt alsof er siamees inzit?

Vandaag is het voor mij zover! Moet nog een paar uur werken maar kan mijn hoofd er niet bijhouden. Vanavond eindelijk Chloe ophalen van Schiphol *\o/*

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:55

Oh wat een knappert hierboven!

Spannend Maureen! :):) Heel veel plezier en succes!

Fred en George laten het allemaal aardig heel. De breekbare spullen heb ik voor de zekerheid gelijk toen ze kwamen al weggehaald. Het plan is wel om een ombouw om de radiator te maken zodat de vensterbank wat breder wordt. Dan kan er ook een lekker kussen voor het raam, nu moeten ze zich als een soort stokbrood neerleggen wil het passen. :')

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:42

Hahahah ja Beer mist z’n kroonjuwelen. Vanochtend was ie alweer helemaal de oude. En moet ook zeggen dat z’n wondjes er super netjes uitzien.

Anvt, hij is knap zeg! Ik kom ook niet verder dan Siamees.

Spannend Maureen, veel plezier!!

Gelukkig houden ze het heel, Marley

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:41

marley93 schreef:
Oh wat een knappert hierboven!

Spannend Maureen! :):) Heel veel plezier en succes!

Fred en George laten het allemaal aardig heel. De breekbare spullen heb ik voor de zekerheid gelijk toen ze kwamen al weggehaald. Het plan is wel om een ombouw om de radiator te maken zodat de vensterbank wat breder wordt. Dan kan er ook een lekker kussen voor het raam, nu moeten ze zich als een soort stokbrood neerleggen wil het passen. :')

Ik heb hier een paar kortere plankjes aan elkaar gemaakt tot een lange plank met allemaal texturen zoals deurmat en stof voor ze om tr gebruiken hoe ze ook willen, op de verwarming gelegd hier

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:44

Ahhh die Beer. Hij is er niet minder Beer om geworden!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:47

Anvt: ik zou ook zeggen siamees. Maar dan wel een thai, geen moderne.
Knap dier!

Fijn dat Beer er niks aan over heeft gehouden. Zelfs geen deuk in zijn ego dus :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:36

Dit is nou waarom ik bezig ben mer vuurwerk training. De buren hadden net wat vuurwerk afgestoken (zal per ongeluk zijn geweest dokr de kids want daarna hadden ze een discussie met moeder :') ) wqt ontzettend hard ging. Beide Nina en Blacky zijn nu echt helemaal van slag :n