En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:37

Ahhh nee :(:) heel veel sterkte! Denk dat je het jezelf echt niet teveel kwalijk moet nemen. Je hebt zo goed voor hem gezorgd en hij heeft een fijne tijd bij jullie gehad!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:39

Och wat sneu!

Maar je hoeft je echt niet schuldig te voelen! Maurice kon zich geen betere plek wensen dan bij jou.
Je hebt echt ontzettend goed voor hem gezorgd.

Sterkte met het verlies van Maurice.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:40

Wat een verdrietig nieuws… Heel veel sterkte met het verlies van dit bijzondere dier :knuffel:

Hoe gaat het met Antoin ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:45

:knuffel: |( ah wat een verdrietig bericht bah. Maar zoals hierboven al gezegd. Niet schuldig voelen. Hij heeft een toptijd gehad met de beste zorg die een vogel kan hebben. Heel veel sterkte

Hoe is Antoine eronder nu?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 09:48

Bedankt voor de lieve woorden. Kan het toch niet van me afschudden dat de stress van de paarden erbij teveel voor hem was. Ik had het beter moeten inschatten en dat ga ik een plekje moeten geven. Stom, stom stom met hele grote gevolgen voor Maurice. Het was zo'n lief en leuk dier ;(

Antoine is helemaal hyper en nerveus, arm beest. Ik heb natuurlijk de paarden meteen van wei verzet dus hij heeft de weide voor zichzelf nu. Maurice heb ik in de schuilstal neergelegd, we gaan hem vanavond begraven.

gonniee

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:01

Ach jee, wat verdrietig!
In dit hele topic is te lezen hoe goed je voor jouw vogels zorgt, hoe je je inleest, hoeveel je voor ze over hebt, hoe geliefd ze zijn, hoezeer ze jou ook vertrouwen. Met andere woorden: een baasje uit duizenden! Maurice is de juiste wei ingelopen!

Ben het met Rocamor eens dat hij waarschijnlijk al zwak was, wellicht iets onder de leden had wat je van buiten niet ziet. Geniet van de herinneringen die je hebt, als de eerste schrik weg is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:06

Wat een verdrietig bericht, en ik begrijp dat het extra pijnlijk is omdat hij weer wat was opgeknapt en je gisteren nog gezellig met hem in de weer was. Denk alleen wel dat dit voor Maurice het fijnste is zo. Beter zo dan dat hij eerst maandenlang ziek is, of af en aan kwakkelt, moeilijk door de winter komt enz. Tot op het laatst is het zo goed mogelijk gegaan. Dat Maurice zo plotseling "weg" is is voor hem fijn, en erg rot voor jou. Heel veel sterkte :knuffel:

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 10:22

Bedankt voor de lieve woorden.. wou gewoon dat ik een andere beslissing had genomen en paarden en nandoes uit elkaar had gehouden. Maurice was gewoon mijn lieve kleine vogeltje. Brak echt m'n hart hem daar zo kwetsbaar te zien liggen ;(

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:22

Ooh wat verdrietig! Heel veel sterkte er mee! En wat de anderen ook zeggen, voel jezelf niet schuldig, je hebt hem zoveel gegeven en goed voor hem gezorgd. En de werkelijke oorzaak zul je nooit weten. Is met kippen ook wel eens. Dan ligt er ineens een dood in de ren en geen idee waarom. Misschien was het gewoon zijn tijd.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:23

Ah wat verdrietig nieuws. Sterkte met die verlies.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:29

Heel eerlijk denk dat Maurice al een tijdbom was.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:32

Och nee arme Maurice.

Heel veel sterkte! Enne niet jezelf de schuld geven. Jullie dieren mogen echt wel in hun handjes (uhm pootjes en vleugeltjes) klappen dat ze bij jullie terecht gekomen zijn.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:33

Wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte…

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:37

ach, wat verdrietig. Heel veel sterkte bij dit grote verlies :(:)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:41

Heel veel sterkte met het verlies.

Je hebt je altijd 1000% voor je dieren ingezet en deze beslissing ook met de beste bedoelingen genomen. Ik hoop dat je schuldgevoel wegebt want je bent een baasje uit duizenden. :knuffel:

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:48

Nee! Niet Maurice! Dat had ik me wel even anders voorgesteld zeg, toen ik zag dat er nieuws was in dit eeuwige feelgoedtopic... :(

Wat Rocamor en anderen al zeggen: voel je niet schuldig. Juist door jou heeft hij veel langer mogen genieten van een "luizenleventje". Je weet niet wat er gebeurd is en hij was al oud. En het hoeft ook niet aan je paarden te liggen. Hij lag er ongeschonden bij, dus getrapt of gebeten is hij niet. Hij kreeg ook nooit een hartaanval van mensen, dus waarom zou hij dat van paarden wel krijgen?

Maurice was ons beest, onze officieuze mascotte. We rouwen met je mee, ook al heb je daar weinig aan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:52

Wat een vreselijk nieuws dat Maurice is overleden.
Aan jouw goede zorgen ligt het echt niet, Maurice heeft het fantastisch bij je gehad en heeft door jou extra bonustijd gekregen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:56

Als er iemand is die alles wat ze kon voor hem heeft gedaan was jij het wel. :(:) Hij heeft het goed bij je gehad. Schuldgevoel is er wel, maar imo niet nodig.
Sterkte met het gemis! Hij was echt zo leuk... Y;(

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:00

Ach wat sneu, heel veel sterkte.
En geen schuldgevoelens hoor, wat heb je goed voor hem gezorgd!! Hij had een prachtig leventje en de laatste maanden bleek al dat hij niet zo sterk (meer) was.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:05

Solleke_Noah schreef:
Bedankt voor de lieve woorden.. wou gewoon dat ik een andere beslissing had genomen en paarden en nandoes uit elkaar had gehouden. Maurice was gewoon mijn lieve kleine vogeltje. Brak echt m'n hart hem daar zo kwetsbaar te zien liggen ;(

Snap ik :(:) Maar je hebt het met de allerbeste bedoelingen gedaan. Het is niet dat je de paarden op de wei hebt gezet met het doel om Maurice de stuipen op het lijf te jagen. Je hebt het goed gedaan. Jawel. Wél, wat je nu ook denkt.

Had het anders gekund? Jazeker. Maar met de kennis en ervaring en mogelijkheden die je gisterenmiddag had heb je gedaan wat op dat moment het beste leek. Je wilde Maurice en Antoindoe behoeden voor een verstopping. Was dat dan een fijner scenario geweest? Voor beide nandoes?

Vergeef het jezelf. Al was het maar omdat een schuldgevoel je verdriet in de weg zal blijven staan. En ook omdat je geen schuld hebt. Verantwoordelijkheid: ja. Voor je dieren en voor de keuzes die je voor ze maakt. Maar nogmaals: dat was een doordachte en logische keuze. Maar schuld: nee. Jij hebt geen schuld.
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-05-24 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:06

Ah nee wat rot dat vandaag de dag moest zijn.... heel veel sterkte met het verlies, wat zonde...

Ik ga mee met alle lieve woorden, je bent zo ontzettend goed voor hem geweest..... ik vind het erg rot voor je dat hij precies nu, op dit moment is neergegaan waardoor je een schuldgevoel op kan roepen dat wellicht helemaal niet terecht is.

Ik snap het wel super goed, zou het ook hebben :j Maar als alles er rustig bij stond verder.... ze hebben al eerder samen gestaan zeg je. Hij ziet er ongeschonden uit. Niet echt reden verder om er erge stress van te hebben en je deed het omdat je dacht dat het nodig was voor hun welzijn :(:)

Wellicht was het zijn tijd (want daar ging het natuurlijk wel op lijken dat het niet eeuwig meer zou gaan duren :(:) ) en was het ook gebeurd zonder de paarden op de wei. Ik vind het vooral super rot voor jou dat het net nu is gebeurd..... die ouwe kroelkip heeft het tot het laatst prima gehad, dankzij jou!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:15

Ah nee, heel veel sterkte! :(:)

Y;( Dag Maurice, die nandoe! Y;(

Maurice heeft het zo goed gehad bij je!
Je zult nooit de precieze oorzaak weten van zijn overlijden. Misschien was hij ook overleden als de paarden er niet bij hadden gestaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:17

Solleke_Noah schreef:

Lieverd, stop hiermee, kwel jezelf niet.
Ik denk ook dat Maurice wellicht al wat ouder was of echt iets onder de leden had.

Je kunt hem eventueel laten onderzoeken, maar wat haal je ermee uit?

Geef hem een mooie plek, troost jezelf en antoine.

Je hebt goed voor hem gezorgd ❤️

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:33

Ach.. Maurice.
Wat triest. Gecondoleerd ik snap helemaal dat je veel verdriet heb.

Voel je absoluut niet schuldig. Hij heeft het zo geweldig bij jou gehad, wij hebben hem in ons hart gesloten en mee geleefd.

Ik hoop dat Antoinette het ook een plekje kan geven.

Heel veel sterkte.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:37

Aah wat er verdrietig nieuws. |(

Maar ik denk dat het bij de paarden staan niet het probleem was. Dat het op elk ander moment ook gebeurt kon zijn.
Je zei al eerder hij is ouder dan gedacht.

En dan zo plots weg is voor jou hard. Voor hem fijn.
En wat heeft hij het goed gehad. Bij elk ander was hij er al lang niet meer geweest.

Maar goed dat maakt het nu niet minder verdrietig voor jou.
Heel veel sterkte :knuffel: