Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 17:12

Oh die hou ik zeker even in mijn achterhoofd Goof. Als corona het een beetje toe laat willen we wel een weekje naar de zon :j

Johnny en Cash. Briljant _O- :+:

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:08

Ik heb jullie hulp nodig. Daarom spring ik hier binnen in het topic. Ik heb 2 katten en wil graag een 3de bij. Maar overal zijn de katten per 2 ter adoptie :(. Telkens als ik een leuke kat vind, zelfs een oudere mag die niet weg omdat ze al gekoppeld zijn. Waar moet je dan heen om te adopteren? :(

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:36

Tancreda4 schreef:
Mijn kitten vind de meeste nare dingen om mee te spelen.... Doe m'n best alles goed op te ruimen maar hij vind dingen die ik niet zie. Laatst een punaise. Ik heb nog nooit punaises gekocht, hoe dan??? En nu een paracetamol... Ik had notebene net daarvoor de badkamer helemaal gestofzuigd dus schiet mij maar lek????!hii had de deur open gemaakt want hij mag daar niet komen. Heb hem direct naar de kliniek gebracht en moet nog horen hoe en wat, wat ondanks dat er geen stukje af is, toch in z'n mond gehad en wat binnen hebben kunnne krijgen.... Duimen jullie mee? |(

Hoe is het afgelopen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:42

2a54z6e45r6r schreef:
Ik heb jullie hulp nodig. Daarom spring ik hier binnen in het topic. Ik heb 2 katten en wil graag een 3de bij. Maar overal zijn de katten per 2 ter adoptie :(. Telkens als ik een leuke kat vind, zelfs een oudere mag die niet weg omdat ze al gekoppeld zijn. Waar moet je dan heen om te adopteren? :(

In wat voor leeftijdscategorie zoek je? Ik zie er best veel (in het asiel bv) die single weg gaan. Zijn veel kittens bij.

Ik heb gezondigd. Ik had van een collega een katten-kerst-trui gekregen, en ik vond het kerstmannen pakje dat ik online zag toch echt te schattig. Gister even snel gepast. Minty vind het allemaal prima, die is zoveel gewend. En oh oh oh, wat ziet het er schattig uit :')

Afbeelding

Afbeelding

We hebben wel weer slecht nieuws… minty heeft persisterende hoektanden boven. De melktandjes wisselen niet goed. Gelukkig is de stand van de volwassen tanden niet erg afwijkend en kunnen we afwachten. Maar ook dat moet dus weer onder narcose gebeuren…. Ga dat proberen te combineren met de sterilisatie. Dan moet een collega het maar doen want die is sneller dan ik en dan kan het in 1 narcose.
Maar serieus! Alles zit haar tegen!
Verder doet ze het echt fantastisch!!! Heb haar pas 3 maanden, maar kan me geen leven meer zonder voorstellen!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:47

Leeftijd maakt me niet uit. Ik heb wel al 2 katten en een hond dus daar moet het wel passen. En hij/zij moet buiten kunnen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:55

2a54z6e45r6r schreef:
Leeftijd maakt me niet uit. Ik heb wel al 2 katten en een hond dus daar moet het wel passen. En hij/zij moet buiten kunnen

Ons asiel heeft nu niet echt wat. Op eentje na, maar dat is er eentje met een gevoelig buikje en die moet speciale brokjes.
De meeste zijn afgelopen week geadopteerd. Zaten echt zulke leuke kittens bij! Maar goed, heb je nu niet zoveel aan…

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:03

Locatie is wel West en oost vlaanderen.

Is ook niet dringend ofzo! Maar baalde wel toen ik een berichtje terug kreeg van het kattencafe dat de kat die ik echt heel leuk vind niet alleen weg mag :/

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:06

Ik weet niet in welke hoek je zit maar hier in Friesland zie ik wel veel voorbij komen op Facebook van opvangen dat ze nog veel katten/kittens hebben!

Dat kerstpakje staat Minty goed <3 Dapper dametje, het zit haar ook niet mee.

Edit: ah ja dat is wel een heel eind uit de richting.. Dan zou ik het niet weten!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:10

Minty als kerstvrouwtje.
Wat naar van haar tanden. Ze is wel een pechvogel.
Maar he ze woont bij een dierenarts.

Heb je in Vlaanderen niet zoiets als verhuisdieren of Facebookgroepen?
Ik heb via Bokt eens een poes gekregen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:16

2a54z6e45r6r schreef:

Wij hebben regelmatig katten en kittens ter adoptie, kijk eens bij www.superkatten.nl

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:20

2a54z6e45r6r schreef:

Ik heb Sproet hier geadopteerd: https://m.facebook.com/groups/110943730 ... nt_mention

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:30

Daihyo schreef:
Daarom vind ik die oosterlingen ook zo leuk :D
Ik voer hele gesprekken met Pip. En met Sproet ook steeds meer. Vooral ‘s ochtends zit ze op haar spreekstoel :))

Nou is Blacky Europees korthaar. Oftewel vuilnisbakkenras. Maar die lijkt ook siamees af en toe. Heefr altijd wat terug te zeggen _O-

Nina doet het ook steeds vaker. Ze leert geloof ik van haar zus :')

Alleen meestal mauwen ze niet maar tsjirpen(?) ze meer. Dat wel.

In de tussentijd dat ik dit typte heb ik al 3 keer Nina weg moeten halen op 2 verschillende plekken. Ze had weerwoorden :')

Ik vind her altijd het leukste als je ze vraagt of ze honger hebben en ze enthousiast terug mauwen :')
luuntje schreef:
Azula was kerstkaarten aan het slopen.
Heel gesprek gehad met haar waarom het niet mocht }:0 .

:')

Vandaag had ik dat met Nina op zolder. Ik was me even mentaal aan het voorbereiden om de kerstspullen uit her hoekje van de zolder met een miljoen spinnenwebben en misschien spinnen te halen. Ben doodsbang voor die beesten. Ik zat op bed en de zoldertrap stond al omlaag. Nina had besloten dat ze de ladder op ging klimmen om toch eens te zien wat daarboven was. Ze had al vaker mij boven op zolder zien staan dokr het trappengat. Die blik van verwarring toen :')
Van mij mocht ze best de zolder ontdekken. Dus ik vroeg "en is het leuk Nina?"
Ik kreeg gewoon antwoord terug. Vanuit daar zo'n heel gesprek gehad oved wat ze het leukste vond aan de zolder _O-
Tussendoor kwam ze kopjes geven. En omdat ze in elk kiertje en gaatje is geweest zat ze natuurlijk helemaal onder de spinnenwebben _O-
Volgens mij had ze ook 2 spinnen gevangen. Daar klaag ik niet over :+

Ze heeft vandaag ook weer Bailey ontmoet. Ze hebben tig keer aan elkaar gesnuffelt en Bailey wilde zelfs spelen met Nina. Alleen Nina was daar nog niet klaar voor. Ik vond her zo mooi hoe voorzichtig en geduldig hij was mer haar. Zo'n klein tikje geven van "wil je spelen? Nee? Oke jammer"
En hij gaf haar dan ook echt even de ruimte om zelf wat te doen voordat hij her opnieuw probeerde. Her was zo fascinerend om naar te kijken <3

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:51

eilleen333 schreef:
Tancreda4 schreef:
Mijn kitten vind de meeste nare dingen om mee te spelen.... Doe m'n best alles goed op te ruimen maar hij vind dingen die ik niet zie. Laatst een punaise. Ik heb nog nooit punaises gekocht, hoe dan??? En nu een paracetamol... Ik had notebene net daarvoor de badkamer helemaal gestofzuigd dus schiet mij maar lek????!hii had de deur open gemaakt want hij mag daar niet komen. Heb hem direct naar de kliniek gebracht en moet nog horen hoe en wat, wat ondanks dat er geen stukje af is, toch in z'n mond gehad en wat binnen hebben kunnne krijgen.... Duimen jullie mee? |(

Hoe is het afgelopen?

Het lijkt met een sisser te zijn afgelopen. Hij heeft de hele dag op de kliniek gezeten, heeft Norit of iets gehad en was savonds ook nog oké. Ik ben helaas zelf niet thuis wat ik echt naar vind maar m'n ouders houden hem goed inde gaten. Ben wel heel opgelucht dat hij oké was. Hij mocht na spreekuur naar huis. Arm ventje. Hij is al zo bang voor vreemden...

Zo opgelucht. Alle paracetamol gaat achter slot en grendel.

Wat leuk die pratende katten <3 Hier vooral sochtends om me wakker te maken haha. Of als hij in speelse bui is en ik mee moet doen.

Ah wat een pech heeft Minty zeg! Maar dat pakje staat wel heel schattig, haha dat hoofd er ook bij :')

@ luuntje, oh die verf poep van die pup.... Baby dieren verzinnen gekke dingen....

Katten en vakantie. Ik probeer het met m'n ouders te doen., niet tegelijk op vakantie zodat we voor elkaars dieren kunnen zorgen. Over een tijdje gaan we tegelijk weg, dam komt er iemand bij hun in huis en die gaat dan 1 of 2x per dag langs die van mij.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:43

Tancreda gelukkig is de onderzoeker weer gezond.
Dieren eten soms de raarste dingen, helaas.

Glove handig zo’n pratende stoffer die je zolder schoonmaakt.
Spelen is leuk, zeker als het van 2 kanten komt.

Rustig naar de wc gaan is niet meer te doen.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:03

Luuntje, die van mij zit het liefst op de bril of mijn schouders als ik op het toilet zit :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:03

Goof schreef:
Wat doen jullie met de kat(ten) als je langer dan een week op vakantie gaat?
Mijn vorige bleven altijd lekker thuis en dat ging suoer want die waren lekker samen.
Nu heb ik er 1 en die is gigantisch aanhankelijk. In de herfstvakantie is hij thuis gebleven, maar komende zomer wil ik 3 weken weg en ik wil hem dan echt niet alleen laten.
Pension lijkt me niets, te druk. Ik zou het liefst een logeeradres bij iemand thuis vinden ofzo, waar hij lekker persoonlijke aandacht krijgt.
Hoe doen jullie dit en hebben jullie tips?

Ik herhaal mezelf nog even.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:09

Goof schreef:
Goof schreef:
Wat doen jullie met de kat(ten) als je langer dan een week op vakantie gaat?
Mijn vorige bleven altijd lekker thuis en dat ging suoer want die waren lekker samen.
Nu heb ik er 1 en die is gigantisch aanhankelijk. In de herfstvakantie is hij thuis gebleven, maar komende zomer wil ik 3 weken weg en ik wil hem dan echt niet alleen laten.
Pension lijkt me niets, te druk. Ik zou het liefst een logeeradres bij iemand thuis vinden ofzo, waar hij lekker persoonlijke aandacht krijgt.
Hoe doen jullie dit en hebben jullie tips?

Ik herhaal mezelf nog even.

Ik heb tot nu toe iemand in huis gehad. De dames zou ik zonder problemen in pension kunnen doen bij mijn vriendin. Alleen Kito niet dus dan zou ik mijn broertje vragen of mijn ouders of ze eten willen geven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:18

Ik ga niet op vakantie. :=

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:47

Luuntje, een gezellige kletser dus? Toch maar met een kopje koffie dan erbij ;)
Beer kletst ook graag, maar vooral tegen zichzelf geloof ik haha
Dat kleintje…. Smelt <3 Komt zij bij jullie wonen?
We gezellig gezelschap op de toilet hahah.

LoveGlove, de meeste katten moeten er echt aan wennen. Mijn oudere kat is er nooit aangewend. Zodra ik haar een tuigje om doe, gaat ze daarmee voor dood liggen totdat hij weer afgaat.
Handig zo’n afstoffer op de zolder, kan je haar niet eens langs sturen :D

Daihyo, prima kennismaking dus. Geen gevecht.
Ik heb brokjes van Power of Nature liggen en brokjes van Orijen kitten and cat. Ik wil je ook wel wat opsturen.

Jeetje Cissy, dat is niet niks allemaal. Sterkte.
Hopelijk brengen de nieuwe pluizenbolletjes een hoop troost.
Wat is LeeLou trouwens mooi!

Tancreda, wat eng zeg! Fijn dat het mee lijkt te vallen. Pfoe je moet er toch niet aan denken.

Goof, ik heb een super lieve buurvrouw die gek is op onze katten. Zij wil het liefst de hele dag bij ons thuis zitten. Dus zij past eigenlijk altijd op.
Nu kon zij dit weekend niet, dus nu logeert de dochter van een vriendin in ons huis.
Mijn ouders (wonen in Friesland) hebben ook al een week vakantie in ons huis (Leiden) gehad.

Ach arme Minty, sterkte weer. :(:)
Eilleen dat pakje staat haar geweldig! Ik heb ook zo’n pakje, maar Beer werd woest toen ik het probeerde aan te doen. Heb het maar opgegeven.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:56

Wij laten ze thuis. We regelen dat er 2x per dag iemand komt om eten te geven, kattenbak te doen en te spelen. Voor de rest hebben ze elkaar. Dat ging in Oktober heel erg goed.

Afbeelding

Ik ben me aan t voorbereiden voor de babyshower van mn schoonzus. Hij laat me geen moment alleen :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:37

Nou hier staat alle kerstspul ook officieel op. Hier is onze "grote" kerstboom :')

Afbeelding

Dat is ons boompje dus :')

Over het algemeen is het enige wat echt kapot kan gaan de kleine balletjes in de boom. Maar dat gaat sowieso al minder makkelijk gezien ze zo klein zijn. De dames mogen ook al niet op die kast komen (doen ze toch, maar he). De rest van de woonkamer heeft ook zo zijn plekjes die versiert zijn maar niks wat ecjt kapot kan gaan. Als het wel.kapot kan is het weer heel zwaar en staar het midden op tafel :P

Als er dan ook eens wat om gaat is dat prima. Gisteren zijn er al wat dingen omgegaan namelijk :')

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:40

Goof: Met mijn oude kat bleef hij thuis en had ik toevallig een paraveterinair/dierenarts assistente achter ons wonen dus zij gaf hem zijn medicatie en zijn puffer voor asthma.
De laatste jaren zijn we eigenlijk niet echt meer weg geweest. Dit jaar gingen we weer weg maar hij was ook hard achteruit gegaan dus zou hij bij een dierenarts blijven zodat hij de beste zorg kon krijgen mocht hij slechter gaan. En dat ging hij en we hebben onze vakantie na 1 dag afgelast en zijn terug gekomen waarna hij ingeslapen is. (wat blijft dit moeilijk, lokaal typ ik het, nog met tranen hier.)

De andere kat is een gezonde kat en hebben we de vorige keer meegenomen. Maar als dat lastig gaat dan denk ik dat ik haar bij vrienden zou laten. Heb genoeg mensen die op haar zouden passen en met dezelfde zorg haar zouden verzorgen. Voordeel is wel dat ze gewend is om te reizen; we gaan vaak wandelen met de rugzak en met de auto ergens heen. Ze heeft geen moeite met settelen in een nieuwe omgeving.

Iemand in huis laten zijn zou ik ook prima vinden mits het een bekende is en net zo als ik met haar is.

Eileen: dat pakje! Ik smelt!

Loveglove: leuk hoekje zo!

Hier groeit ze zooo hard! Ze weegt alweer over de 3kg. Maar ze lijkt vooral in haar vacht te groeien, ik wist natuurlijk wel dat ze fluffy zou worden maar zo fluffy!?! haha

Hier vond ze de kerstboom een klein beetje interessant dus dat is wel fijn, inmiddels niet meer. Behalve dat het leuk is om er onderdoor te rennen ongeacht de cadeau's.

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:34

Goof, op je schouder of op de bril is helemaal brutaal.

Onze zoon is thuis als wij op vakantie gaan en hefet kattenoppas.
Kan hij niet dan hebben we lieve buren of schoonmoeder die langs wil komen.

Beer is fan van zichzelf. Klets graag tegen zichzelf.
Maar wat een kracht heeft hij. Soort paratrooper in het touw.

Glove, mooi hoekje.

Semi, mooie foto zo met het licht.
Sprieterige wimpers, cool.

Baby poes is een van de poesjes van Azula haar moeder en dezelfde kater.
Zij of een zusje komt bij ons wonen.

Ik heb nog geen idee hoeveel poesjes er nu precies zijn.
En kleurtjes moeten ze nog krijgen, hele spul is nu wit.

Azula kan enorm klieren.
Maar is ook heel zachtaardig. Bijt of krabt ons niet.

Poezenvriendin die 14 is geworden was een ander verhaal.
Keer mijn pols opengekrabt dus ik door via de apotheek (tetanusinjectie ophalen) naar de huisarts.
En eens beide handen aan de binnenkant opengehaald.
Hele weekend handen in het verband gehad.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:59

Net op advies van hier een Beeztees Travel bench XS gekocht. Bij de Welkoop
Mooie bench. Opvouwbaar en met ingebouwde stokken extra stevig in elkaar te zetten.

Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:09

Rambogirl; heerlijk zo’n stalker. Was de babyshower leuk?

Ziet er gezellig uit LoveGlove.

Seni, wat een knapperd! Fijn dat ze de boom met rust laat.
Hier gelukkig ook, de cadeautje iets minder… overal is aan de hoekjes gekauwd haha.

Afbeelding

Luuntje, spannend dus nog wat voor kleur de katjes krijgen. Grappig dat ze allemaal wit geboren worden, wist ik niet.
Prachtige bench trouwens!