Het was zeker geen zanglijster die herken ik wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Karlijn schreef:Heb je nu weinig aan Karuna, maar om adhv zang vogels te determineren kun je de apps Merlin of Birdnet gebruiken. Wellicht had dat meer duidelijkheid gegeven vanochtend, maar dan is het een tip voor de volgende keer![]()
Mijn suggestie is een zanglijster?
@ Femke_Tweety: pelorische topbloem, noem je dat zo? Ik ga eens googlen voor meer infoben benieuwd naar je oude natuurgidsen, ik heb er ook eentje die ik van mijn oma heb gekregen geloof ik, ik vond het als kind al een van de mooiste boeken die ik had
Hij staat nu geëtaleerd op m'n kast
![]()
Edit:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
_Karlijn schreef:En daarom zijn ook jouw telefoon/heel-oud-travelzoomcamera-foto's zijn welkom hoor, met of zonder soortnaam! Wie weet kunnen we je ook helpen determineren als je er niet uit komt.
ikke schreef:Helaas kan ik jullie niet verblijden met foto's van hard werkende zwaluwen; die zijn gewoon niet gelukt. Het was net te ver weg en dan is een iphone 8 toch geen 5D-met-70-200wellicht krijg ik nog een herkansing van de stuntpiloten
_Karlijn schreef:Ik vind het zo leuk hoe aalscholvers altijd met hun vleugels wijd gaan zitten, om te drogen nam ik altijd aan?
[ Afbeelding ]
Deze foto is van afgelopen week, precies uit de verkeerde hoekMaar deze zat dus ook met vleugels wijd. En voor de oplettende kijker: een witte kwikstaart onderin beeld
![]()
En ja, helaas is deze vijver echt zo vervuild.... en er zitten altijd een hoop vissers bij de vijver, ik vind dat persoonlijk zo'n rot'sport'. Ik ga er wel regelmatig even op een bankje zitten maar dan vooral voor de vogels (heleboel wilde eenden en een paar koppeltjes ganzen (nijlgans, grauwe, canadese)..
Er zit bij deze vijver (dit park grenst aan m'n huis) ook een reiger, toen ik hier 4 jaar geleden kwam wonen hoorde ik die 's avonds en 'n nachts weleens in vlucht roepen en ik schrok me rót. Wat een ijzingwekkend geluid is dat haha.
prompter schreef:Als je voor het eerst een pauw hoort weet je helemaal niet wat je hoort. Gelukkig zullen we die niet in het wild tegen komen.
miereneter schreef:Ik vind vissen (en jagen) ook een rotsport. En dat vuilnis is al helemaal niet nodig.