Dushi, de weg van euthanasie naar een happy hondenleven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Re: Dushi, de weg van euthanasie naar een happy hondenleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:05

Je filmpjes vervelen zeker niet! Naar Dushi kijken is iedere keer een dosis vrolijkheid opdoen. Een stuiterbal in hondenverpakking.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:15

Genieten dit <3 wat doe jij het ontzettend goed!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 22:50

Ze is zo blij <3 <3 <3

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:37

Zo blij <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:47

Idd! Kijk ze doen en kwispelen !

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:34

Jij hebt je grootste bron van dankbaarheid gevonden. She adores you <3

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:34

<3 <3 <3

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 10:12

Wat een heerlijk dier en fantastisch om te zien hoe blij ze is. Ik vind het echt ontroerend!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 10:49

Ja ze is echt heel leuk, en ze geniet echt van het leven <3

Vannacht heeft ze lekker tussen ons in geslapen, voor de eerste keer zo echt dicht bij ons, Flossie vond het ook helemaal leuk, ze lagen neus aan neus <3 :
Afbeelding

en ik vind het soms net een vosje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blij ei <3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 10:50

Floss is in love hè :) heerlijk in bed!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 10:51

echt een fantastisch diertje en ook een toproedel die heel erg helpt.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:18

Heerlijk zo’n bed vol honden.
Onze Rottweiler wil dat niet want dat vind hij te warm.
De Miniweiler gelukkig wel. :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:01

Jullie moeten haast wel een kingsize bed hebben met zoveel honden op bed :D Dushi zou 4 jaar zijn las ik eerder? Als ik haar zo zie en de tandjes bekijk zou je haast zeggen dat ze nog geen jaar oud is?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:37

Wat schattig die twee neusje aan neusje. Aaien binnen lukt zo te zien nu ook goed? Of alleen als ze slaapt?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 14:55

Hannanas schreef:
Floss is in love hè :) heerlijk in bed!

Ja, Flossie is zo lief <3 <3 , zo lief altijd voor andere honden..

Roihi schreef:
echt een fantastisch diertje en ook een toproedel die heel erg helpt.

Wij zijn heel blij met haar... <3

tones schreef:
Heerlijk zo’n bed vol honden.
Onze Rottweiler wil dat niet want dat vind hij te warm.
De Miniweiler gelukkig wel. :D

Wij hebben gelukkig een airco, dus we hebben een lekkere koele slaapkamer, maar gelukkig heb je wel 1 hond in bed, het is zo lekker met hondjes slapen :D :D

Bravura schreef:
Jullie moeten haast wel een kingsize bed hebben met zoveel honden op bed :D Dushi zou 4 jaar zijn las ik eerder? Als ik haar zo zie en de tandjes bekijk zou je haast zeggen dat ze nog geen jaar oud is?

Onze muur is 4 meter lang en we hebben zoveel bedden neergezet dat die 4 meter vol is.. dus ruimte zat.. :')
In het paspoort van Dushi staat dat ze van oktober '23 is, maar ze is daar door dierenartsen geschat op 4-5 jaar... ik denk ook dat ze jonger is, maar ja, hoe kom je daar achter? As dinsdag gaan we langs de dierenarts met haar, misschien dat deze een idee heeft van haar leeftijd..

jiehaaa schreef:
Wat schattig die twee neusje aan neusje. Aaien binnen lukt zo te zien nu ook goed? Of alleen als ze slaapt?

Aaien gaat binnen ook steeds beter, ze laat zich eigenlijk wel goed aaien, maar wel vanuit rust, niet heel druk op haar aflopen en willen aaien , dat vind ze eng, ik ga zelf gewoon stilstaan en dan loopt ze zelf op mij af en laat ze zich aaien.. maar daarin boekt ze echt elke dag vooruitgang, gisteren was ze zo blij dat ze tegen mij opsprong, dat was wel heel grappig en lief!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 17:47

Wát een heerlijk topic is dit!! Dushi is met haar billetjes in de hemel beland bij jullie! Wat prachtig om haar zo op te zien bloeien <3

Merk je nog iets van een trauma? Ik zag andere bokkers bijvoorbeeld een angst voor mannen noemen. Dat herken ik van mijn kater uit Spanje. Hij komt ook uit een dodingsstation en is waarschijnlijk niet te zachtzinnig gevangen. Toen hij bij mij kwam was hij broodmager, had een staartje dat meerdere keren gebroken was en compleet scheef weer was aangegroeid en dus niet behandeld (nu heeft hij een kort staartje met een klein knotsje aan het uiteinde) en was hij als de dood voor mannen. Mijn buurman kwam wel eens de katten voeren als ik een weekend weg was en die zag hem nooit, terwijl hij verder een hele extraverte kat was. Verder was ik altijd na een weekend weg alle speeltjes kwijt. Bleek dat die arme knul die allemaal onder de kast verstopte voor de buurman |(
Die angst is uiteindelijk pas minder geworden toen een vriend van mij wel eens langs kwam. Hij had lang haar en Eros had toen even een dikke vette error, maar accepteerde toen dat het dus wel goed was :')

Ik geniet enorm van Dushi's vorderingen, maar vooral ook van je stabiele, zachte en zorgzame roedel. Wat een genot om te zien hoe ze haar meenemen! Ik ben als kind een keer door een Rottweiler 'aangevallen' (hij werd in het spel iets te dominant en begon te happen, weet ik nu als volwassene). Ik ben niet bang voor ze, maar wel altijd iets meer op mijn hoede dan bij andere honden. Maar die van jou stralen zoveel zachtheid uit dat ik er echt helemaal een beetje verliefd op ben <3

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 09:17

Wat een heerlijke plaatjes, en wat is Dushi leuk.
Ik mis Duke op de foto,s, toeval of heb ik iets gemist?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 10:56

Saar88 schreef:
Wát een heerlijk topic is dit!! Dushi is met haar billetjes in de hemel beland bij jullie! Wat prachtig om haar zo op te zien bloeien <3

Merk je nog iets van een trauma? Ik zag andere bokkers bijvoorbeeld een angst voor mannen noemen. Dat herken ik van mijn kater uit Spanje. Hij komt ook uit een dodingsstation en is waarschijnlijk niet te zachtzinnig gevangen. Toen hij bij mij kwam was hij broodmager, had een staartje dat meerdere keren gebroken was en compleet scheef weer was aangegroeid en dus niet behandeld (nu heeft hij een kort staartje met een klein knotsje aan het uiteinde) en was hij als de dood voor mannen. Mijn buurman kwam wel eens de katten voeren als ik een weekend weg was en die zag hem nooit, terwijl hij verder een hele extraverte kat was. Verder was ik altijd na een weekend weg alle speeltjes kwijt. Bleek dat die arme knul die allemaal onder de kast verstopte voor de buurman |(
Die angst is uiteindelijk pas minder geworden toen een vriend van mij wel eens langs kwam. Hij had lang haar en Eros had toen even een dikke vette error, maar accepteerde toen dat het dus wel goed was :')

Ik geniet enorm van Dushi's vorderingen, maar vooral ook van je stabiele, zachte en zorgzame roedel. Wat een genot om te zien hoe ze haar meenemen! Ik ben als kind een keer door een Rottweiler 'aangevallen' (hij werd in het spel iets te dominant en begon te happen, weet ik nu als volwassene). Ik ben niet bang voor ze, maar wel altijd iets meer op mijn hoede dan bij andere honden. Maar die van jou stralen zoveel zachtheid uit dat ik er echt helemaal een beetje verliefd op ben <3

O jeetje wat een lief berichtje.. <3 <3 , en Dushi is wel banger voor mijn vriend als voor mij, ze wil ook nog wel naar hem grommen, maar dan gaat hij gewoon even zitten en dan gaat het goed, maar ja dat moet wel nog zijn tijd krijgen..
En de rottjes zijn beide heel lief en zachtaardig, echt zulke lieve honden <3

Tinkermuts schreef:

Duke is meestal ergens met een balletje bezig, die is niet echt een hondenhond, hij tolereert alles maar heeft er niet echt iets mee..
Ik heb vast wel ergens een foto waar hij ook op staat, op de filmpjes staat hij wel..

Hier staat ie er wel bij als figurant :')

Afbeelding

Afbeelding

en ik zie dat ik deze niet had geplaatst, maar alle hondjes samen als we gaan uitmesten:

Dushi is nu precies een week bij ons, en jeetje als ik toch zie wat een vooruitgang ze in 1 week heeft gemaakt...en nog elke dag vooruit gaat, ben ik heel benieuwd hoe we er volgende week ervoor staan :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 12:53

Ik wil hier even iemand in het zonnetje zetten.. Bokker Hannanas!!

Ik kreeg een pb van haar of ik iemand in Roemenie wist die we blij konden maken met een berg speciaal voer, deze gaat naar Ringoland, waar Dushi opgevangen is, die waren er heeeel erg blij mee!!

En vanmorgen een pb dat er ook een hondenrolstoel mee mocht, laat er nu een kleine opvang zijn die zo haar best doet , met een verlamde hond, die eigenlijk geen kans maakt op een rolstoel!
Deze is zo verschrikkelijk blij met het aanbod.. wat is dit goed zeg!! Ik kan het niet zo voorbij laten gaan, ik vind zit zo tof!!

Hier gaat de rolstoel heen:
https://www.facebook.com/61558162844601 ... 5560828131

Dank je wel lieve Hannanas!! <3 <3

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 14:13

Ach wat super lief. Dat hondje verdiend het echt wel

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 15:51

kimmie261 schreef:
Saar88 schreef:

O jeetje wat een lief berichtje.. <3 <3 , en Dushi is wel banger voor mijn vriend als voor mij, ze wil ook nog wel naar hem grommen, maar dan gaat hij gewoon even zitten en dan gaat het goed, maar ja dat moet wel nog zijn tijd krijgen..
En de rottjes zijn beide heel lief en zachtaardig, echt zulke lieve honden <3

Tinkermuts schreef:

Duke is meestal ergens met een balletje bezig, die is niet echt een hondenhond, hij tolereert alles maar heeft er niet echt iets mee..
Ik heb vast wel ergens een foto waar hij ook op staat, op de filmpjes staat hij wel..

Hier staat ie er wel bij als figurant :')

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

en ik zie dat ik deze niet had geplaatst, maar alle hondjes samen als we gaan uitmesten:
[ Video ]

Dushi is nu precies een week bij ons, en jeetje als ik toch zie wat een vooruitgang ze in 1 week heeft gemaakt...en nog elke dag vooruit gaat, ben ik heel benieuwd hoe we er volgende week ervoor staan :j

Ah daar issie, hij ligt er ook bij met een kop van, ga eens ff ergens anders druk doen hahaha
Was ff bang dat er iets was met hem.
Je hebt al zat ellende gehad, nu alleen maar leuke dingen, denk dat dushi weer veel vreugde en troost brengt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 20:39

Nee gelukkig is er niets met Duke.. alleen dat is een beetje een eigenheimer...

Dushi gaat steeds meer zichzelf worden, en laat steeds meer van zichzelf zien en horen.. ze gromt wat af bij de andere honden ( vaak spelenderwijs) en blaft ook wat af, naar een rijdende kruiwagens, en naar de paarden, madam grote mond is het aan het worden, zo ook vanavond tegen de shetten..

en naar Lieuwe:
Afbeelding

Beetje stout, maar bij haar is het gewoon leuk dat ze zo groeit...

:+:

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 15:04

Het gaat inmiddels steeds beter en beter met Dushi, ze is gisteren bij de dierenarts geweest en dat was best spannend voor haar, maar ondanks dat heeft ze zich prima gedragen, en de DA schatte haar zo'n 1,5 a 2 jaar oud...

En Floss had een zware ochtend vanmorgen..

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:21

Ik moet zo lachen om die arme Floss. Sorry Floss :')

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:54

Die Floss, zoveel polonaise aan haar lijf :') . Wat ondergaat ze het braaf.

En wat een overwinning dat het goed ging met Dushi bij de dierenarts.