Letsdunit schreef:Wauw wat goed dat ze zo snel op knapt. Ik hoor meerdere schapenhouders dat de lammetjes opnzich laten wachten.
Ja ik hoor het echt overal dat het veel langer duurt dan normaal. Misschien wachten ze op mooi weer 
fjordjes schreef:Zo dat is al een groot verschil! Goed bezig!
Ja! Al bijna anderhalve kilo erbij sinds ze hier is. Ze is al 20% zwaarder op 72 uur tijd. En dat echt op gewoon goed ruwvoer, wat mais en een beetje korrel.
Petite is weg gehaald bij de moeder omdat die een drieling had. Ze is op de fles gegaan en daarna is er toch nog getracht om haar te koppelen aan een andere ooi. Dit is dus duidelijk niet gelukt en verder niet opgevolgd. De hooiruiven hingen daar een stuk boven de grond en de creepfeeder was ook verhoogd. Ze kon dus geen melk drinken, niet aan het hooi noch aan de korrel. Ze heeft 2 maand overleefd met de restjes van de grond bij elkaar te schrapen en ik sta er nog elke dag versteld van dat zij het uberhaupt heeft overleefd tot nu. Haar mest was erg hard en korrelig. Ondertussen zijn dit ook mooie, zachte, normale keutels geworden. Ze poept ook meerdere keren per dag ondertussen. Ik ben echt ongelofelijk trots en ben benieuwd hoe ze verder gaat ontwikkelen.