Van twiet naar tok.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:52

Ik vergeet steeds hoe oud jouw kuikens nu zijn. De mijne (2x ruim 4 weken en 1x een week of 7) gaan nu de hele dag in de tuin en s nachts terug onder de lamp. Wel op stok inmiddels. Zo'n bench is multifunctioneel ;)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 21:17

Morgen zijn ze 6 weken (vandaag ook al een paar, maar ik tel de zaterdag :+ ). Ze zitten al een paar weken de hele dag in de tuin en 's avonds binnen onder de warmteplaat. Daarvan heb ik de warmte de laatste 2 weken wat afgebouwd en vandaag heb ik hem weggehaald. Nog een paar dagen zo en dan kunnen ze denk ik prima buiten blijven, zeker met het warme weer dat eraan komt.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 23:13

Vanavond waren we ongepland laat thuis, en de kuikjes weten nog niet dat het een tof idee is om lekker in het hok op stok te gaan. Maar ze kunnen prima beschut zitten, dus geen man overboord. Kom ik de tuin in om ze naar binnen te brengen, hadden ze zelf wel wat anders verzonnen :+ <3

Het op-stok-principe is dus duidelijk, nu de plek nog :')

Afbeelding

(Voor wie kan tellen; eentje had de kliko gevonden en zat daar bovenop :D )

Rintah

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:32

<3 _/-\o_ :') <3

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:57

Haha, kijk ze zitten dan!
Slim bedacht, je moet toch wat als door-mama-achtergelaten-kuikenbende :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 01:37

Och, wat té snoezig weer. <3

Lol, ja, kan me wel indenken dat 8 kipjes in je bijkeuken een zeker aroma opleveren. Op dat punt is het buitenleven dan inderdaad aantrekkelijk.
Mijn moeder had ooit eens eendjes meegekregen van haar werk en die moesten op een gegeven moment ook buiten gaan leven. Dat was best wel hartbrekend, die tikjes tegen de deur, waarom ze ineens niet meer binnen mochten (ze hadden een heel mooi hok en afgeschermde tuin en het was zomer ook, dus niets te klagen, maar och arme, wat klonken ze sneu).

Hihi, die stokkippies doen me denken aan vrije kip en haar gang op stal. Die hingen 's nachts in de boom tegenover de nachtlamp. Mooi niet dat je die aan kon doen zonder een scheld kanonnade naar je hoofd te krijgen _O- . Briljant alarmsysteem, vast, maar in de winter met afvoeren was 't hels. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:37

Creatief zo!

Gaan ze het trappetje van het hok ondertussen wel al zelf op? Of alleen af? Anders zou je eventueel kunnen proberen er wat kippengaas rond te doen, dan hebben ze extra grip en zijn ze vaak wat zekerder van zichzelf :)

Maar kan me voorstellen dat ze deze plek ook gewoon erg leuk vinden :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 10:50

idinn schreef:
Creatief zo!

Gaan ze het trappetje van het hok ondertussen wel al zelf op? Of alleen af? Anders zou je eventueel kunnen proberen er wat kippengaas rond te doen, dan hebben ze extra grip en zijn ze vaak wat zekerder van zichzelf :)

Maar kan me voorstellen dat ze deze plek ook gewoon erg leuk vinden :+

Ze kunnen er makkelijk tegenop, maar leren waar ze moeten slapen is dus wel iets wat ze normaal van een kloek meekrijgen. Ik zal ze voorlopig elke avond in het nachthok moeten zetten, tot ze dat uiteindelijk vanzelf gaan doen. Gaat vrij snel meestal. Met ingang van vanavond zullen ze daar slapen :j

Pluizebolpum schreef:
Mijn moeder had ooit eens eendjes meegekregen van haar werk en die moesten op een gegeven moment ook buiten gaan leven. Dat was best wel hartbrekend, die tikjes tegen de deur, waarom ze ineens niet meer binnen mochten (ze hadden een heel mooi hok en afgeschermde tuin en het was zomer ook, dus niets te klagen, maar och arme, wat klonken ze sneu).

Hihi, die stokkippies doen me denken aan vrije kip en haar gang op stal. Die hingen 's nachts in de boom tegenover de nachtlamp. Mooi niet dat je die aan kon doen zonder een scheld kanonnade naar je hoofd te krijgen _O- . Briljant alarmsysteem, vast, maar in de winter met afvoeren was 't hels. :')

Er zat er dus ook eentje op de kliko pal voor de achterdeur. Die wilde wel heel graag naar binnen. Zal het er wel niet mee eens zijn geweest, net als de eendjes :+

En ja, er kan een kabaal uit komen als ze ergens iets van vinden, allemachtig :') Dat kunnen die kleintjes al, ik kan me iets voorstellen bij het geluid wat er uit die boom moet zijn gekomen _O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:57

:= _O- <3 Best een fijn slaapplekje, toch ... hoog en droog ! :D
Kipjes zijn echt zo'n heerlijke beestjes !

Mijn 3 dametjes zijn alle 3 broeds en wat is het hier stil om het huis en in de tuin -O-

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:00

Hahaha mooi om te zien! Ben je niet bang dat er een keer een flinke roofvogel er eentje meeneemt? Of een vos ofzo?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 11:41

Pandora2 schreef:
Mijn 3 dametjes zijn alle 3 broeds en wat is het hier stil om het huis en in de tuin -O-

Ik heb ook daarom voor Faverolles gekozen, die schijnen niet zo snel broeds te worden. Lijkt me ook maar saai als ze de hele dag binnen zitten :D

Sokje_6 schreef:
Hahaha mooi om te zien! Ben je niet bang dat er een keer een flinke roofvogel er eentje meeneemt? Of een vos ofzo?

Ik zit midden in een woonwijk met 2 meter schuttingen rondom, vossen ben ik niet bang voor. Roofvogels heb ik ook nog niet gezien, eksters was ik wel op bedacht toen ze kleiner waren maar inmiddels vinden die ze niet interessant meer. Marters zitten hier zeker wel, daarom heb ik een automatische hoksluiter en een metalen luik op het nachthok gezet. Dan zitten ze altijd veilig binnen :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:59

black_kelpie schreef:
Pandora2 schreef:

Ik heb ook daarom voor Faverolles gekozen, die schijnen niet zo snel broeds te worden. Lijkt me ook maar saai als ze de hele dag binnen zitten :D

Hier cochin krieltjes...bekend om snel broeds te worden :') Zelfs midden in de winter >;) :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 17:51

De 4 kuikens die niet blijven staan inmiddels aangeboden. Ik wil tijdens de vakantie liever geen 8 kippen hebben lopen en de vriendin die komt voeren met extra schoonmaakwerk opzadelen. Ze schijten behoorlijk van zich af met zijn achten, dat maak ik elke avond schoon en dat is geen punt, maar ik ga het niet van haar vragen :D

Nu hopen dat iemand zich meldt die gek is op het ras :j

De kuikjes en mijn kat delen de tuin alsof ze nooit anders hebben gedaan <3

https://vimeo.com/277303581

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:32

Jammer dat je een beetje uit de richting woont . Anders direct. Ik mag volgende week bellen voor mijn grote kuikens. Ben benieuwd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:19

Heerlijke kat ! <3
Die naam ook.... :') :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 12:09

Suzzy_3 schreef:
Jammer dat je een beetje uit de richting woont . Anders direct. Ik mag volgende week bellen voor mijn grote kuikens. Ben benieuwd.

Leuk!! Welk ras ga je voor?

Pandora2 schreef:
Heerlijke kat ! <3
Die naam ook.... :') :')

Ze is echt lief met de kuikens, als ze in de weg lopen gaat ze zitten en wacht gewoon tot ze aan de kant gaan <3

Vandaag een bak verse meelwormen opgehaald, en dat ging er wel in. Hij was leeg gegaan als ik hem niet had weggehaald :Y)

https://vimeo.com/277428589

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:11

Wat worden ze mooi zeg

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:20

Best wel verwende kuikjes :9 :')

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:21

Het zijn al mini-kipjes!! <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:31

Sinds ik dit topic volg zit dit nummer echt vaak in mijn hoofd

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 12:45

Telpeva schreef:

[ Video ]

Bwa, ik ook :') :') :')

Sinds de eieren in de broedmachine lagen zong ik al de hele dag kuik kuik kuik kuik kuik kuik kuik ik wil 10 kuikentjeeeeeeees :=

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:05

Telpeva schreef:

[ Video ]

En ik heb sinds een aantal dagen deze elke keer in mijn hoofd als ik de titel lees :+

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:41

black_kelpie schreef:
Suzzy_3 schreef:

Leuk!! Welk ras ga je voor?

Zelfde als u. Zijn besteld. Paar kipjes en een haan. Heb nu al 3 kippen zitten, maar is een beetje weinig nu ze in de grote geitenwei lopen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 18:45

Suzzy_3 schreef:
Zelfde als u. Zijn besteld. Paar kipjes en een haan. Heb nu al 3 kippen zitten, maar is een beetje weinig nu ze in de grote geitenwei lopen.

Wat leuk, nog iemand besmet met het Faverolles-virus *\o/* *\o/*

Ik ben trouwens onderhand wel benieuwd naar de eerste tokjes en kukeltjes. Het enige kukelen wat Victor tot nu toe doet is in slaap kukelen <3 <3 <3

https://vimeo.com/277489724

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 01:46

Ahhh wat schattig!! <3
Nooit geweten dat kippen ook echt zo 'in slaap vallen'.