Groetjes vanaf Texel! We genieten (en Cinner ook). Gisteren het strand op geweest en vandaag even rustig aan (ook vanwege flinke wind en regen en de twee oudste honden en pup van mijn schoonouders).
Wat fijn dat het toch gelukt is! Waaien jullie niet uit jullie hemd? En hoe houden jullie hem uit het water? (prikt zeewater trouwens niet gigantisch in een wond? )
Ja het waait énorm en regen ook nog. Helemaal uit het water hebben we hem niet kunnen houden maar hij gaat niet diep. Gisteren na het strand gecontroleerd en het zag er normaal uit. Eventueel kunnen we afspoelen. Aan de riem houden is gewoon geen optie. Als de wind me niet omver blaast trekt hij me wel ondersteboven
Het lijkt voor nu goed te gaan. We hebben wel besloten zijn casus eens onder de aandacht te brengen bij een andere dierenarts. Een die accepteert dat we niet eindeloos doorgaan met onderzoeken etc.
Leprycorn
Geplaatst: 22-11-15 08:50
Succes ermee! Geen hele verkeerde actie, lijkt mij Het is toch wel fijn om met je da op 1 lijn te zitten om de juiste beslissing te kunnen maken over zo'n aparte situatie.
ik ben ook heel benieuwd wat deze andere dierenarts ervan zegt. Heb je al een dierenarts in gedachten? Hou ons in elk geval op de hoogte. Wat fijn dat het goed kijkt te gaan in elk geval.
Met Cinner gaat het goed! Wel is zijn beste vriendinnetje 2 weken geleden onverwachts overleden. De hond van mijn moeder kreeg een acute nekhernia. De laatste paar dagen van haar leven is ze bij ons geweest.
Onze nieuwe dierenarts heeft haar met heel veel respect en eerlijkheid behandeld. Dat geeft ons zeer veel vertrouwen voor de toekomst met Cinner.
Geen "oh we kunnen dit nog en dat nog en zus nog en zo nog" maar kijken naar hoe goed dat past bij de hond en of het nog hondwaardig is.
Wat een leukerd. Moest denken aan een verhaal van onze dierenarts op zijn site. lees ik verder blijkt het de betreffende hond te zijn. Grappig.
Vind wel het heel riskant dat er met nog zo'n combi nogmaals gefokt word. Als het dwerggroei is dan is de kans zeer groot op herhaling van in elk geval dat probleem. En deze honden hebben veel problemen door hun groei achterstand en aan de organen. zou zoiets ook zeker testen als dit bij dit ras mogelijk is.
Succes met hem/haar.
laraxXxemma
Geplaatst: 20-12-15 14:29
Fijn dat je een nieuwe dierenarts hebt gevonden die je zo serieus kan nemen. Snap dat het voor jullie heel fijn is!
Moet eerlijk zeggen, als je eenmaal "aan de andere kant" staat is het ook gewoon heel interessant. Wij hadden laatst college, daar was een CT-scan te zien van een man die van 4 hoog was gevallen.. head first. Waar ik voorheen misschien liever had weggekeken keek ik er nu vol bewondering naar Maar dan moet het daar ook bij blijven, patiënt en familie zouden hier niet (keer op keer) mee geconfronteerd moeten worden. Dus kan hun reactie snappen, maar ik vind het niet heel professioneel dat nadat er aangegeven is geen onzin dingen te willen doen voor wetenschap ze nog blijven proberen. Snap hier wel dat je enthousiasme/interesse moeilijk te onderdrukken is maar daar moet het bij blijven.
Nog altijd zo gek als een deur! Laat helaas een boel scheten momenteel, vooral als hij vlees heeft gehad
En hij begint een beetje te stinken. Tijd dat het lente wordt zodat hij lekker kan zwemmen!
Over een maandje wordt hij 3
Anoniem
Geplaatst: 15-02-16 15:01
Het is weer mis
Morgen naar de dierenarts want het ging heel snel en bloedt nu ook. Mogelijk is de enige optie een penisamputatie en laten 'ombouwen' naar teef. Maar we hebben natuurlijk geen idee hoe het er verder vanbinnen uitziet en wat voor kosten we dan ook zullen komen...
Hij heeft inderdaad ook moeite met plassen... En nee... Zijn penis hangt naar buiten omdat hij geen schacht heeft zeg maar. En dat is erg gevoelig voor ontstekingen.
Dat hij verzorging niet toelaat is daarbij ook een groot probleem. Dan moeten we hem echt met zijn tweeën op de rug leggen en dat de een hem vasthoudt en de ander de boel schoonmaakt.
Naast dat hij dat écht niet leuk vindt (en er risico op happen ontstaat) is het voor ons ook gewoon niet altijd mogelijk om dat te doen omdat we wisseldiensten draaien en dus vaak niet samen thuis zijn.
Ach wat sneu weer.... Woon zelf op zo'n 4500 km afstand anders was 2 keer per dag voorbij wippen om Cinner vast te helpen houden geen probleem. Het is zo frustrerend als je weet dat het moet gebeuren en de hond is angstig en sparteld hevig tegen. Is er geen behulpzame buur/vriend(in)/bokker die daarbij kan helpen? Heel veel sterkte weer, voor Cinner en jullie