Echt super schattig Had eigl ook heel graag nestje gehad van mijn blauwe, maar heel wijs laten steriliseren.
Amable
Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-14 22:16
En nog een paar foto's
Selfie met de kittens
Stapeltje baby's
En nog een paar los Ik heb ze nog niet allemaal apart op de foto, Anushka begon toch wat onrustig te worden, dus toen besloten het voor vandaag te laten, morgen weer een dag Sommige kittens hebben toch wat tekening in hun vacht, ben heel benieuwd hoe ze er over een tijdje uitzien, als ze wat uit de kreukels zijn, maar volgens mij zitten er wat tijgers bij
Ben benieuwd hoe die zwartjes door kleuren echt zwart lijken ze niet
Yom
Geplaatst: 07-10-14 09:07
ik denk dat pa een cyperse kater is
Nachtlampje
Geplaatst: 07-10-14 10:44
Hannanas schreef:
Nachtlampje schreef:
Ik gok dat de streepjes ghostmarking zijn. Wat een schatjes zijn ze :3
Wat is dat? En blijf je dat zien?
Ze zijn prachtig!
Ghostmarking is zogenoemde "kittenmarking". Als kitten hebben ze streepjes die goed, danwel nauwelijks zichtbaar zijn. Vaak verdwijnen die later als ze ouder worden.
Ghostmarking kan ook blijvend zijn, en is dan eigenlijk het niet goed dekkende effect van de "effen" kleur. Katten zijn namelijk van zichzelf eigenlijk niet effen. Niet helemaal correct maar om het te snappen: Elke effen kleur is dus eigenlijk streepjes waarvan de streepjes exact dezelfde kleur hebben gekregen. Wij hebben ook een blauwe rus, die heeft nog streepjes op zijn staart. Wij vinden het hartstikke leuk, maar als showkater zou dat ongewenst zijn.
Mijn brits korthaar kitten was ook heel duidelijk mackerel (streepjes) maar nu ze 7 maanden is is het helemaal weg.
Ze zien er echt super uit! Wat nog wel eens goed kan werken als mams onrustig word als je kittens pakt, is bij elke ongeruste blik of mekker uit mama het kitten meteen voor haar neus te houden ipv terug te zetten. Vaak kalmeert dat beide partijen al voldoende en kan je dus rustig verder gaan.
Leuk nestje en een trotse mams! Als ze elke dag maar iets aankomen, al is het een gram, dan is het goed. Zorg voor warmte, kattenfokkers zitten regelmatig de eerste weken in hun badkleding in de kamer bij de kittens. Als er eentje iets blijft hangen in gewicht kan het namelijk best zijn dat die wat extra warmte nodig heeft om de melk te kunnen verteren. Ik heb zelf nu een nest van vier en gebruik gewoon breiwol om die om de nekjes te doen. Nagellak ruikt erg sterk en duurt toch lang voordat het droog is. Nadeel van wol is dat mams de draadjes op termijn doorlikt, dus je moet ze regelmatig vervangen. Voordeel daarvan is wel dat alle kleintjes al op heel jonge leeftijd leren op schoot te zitten. Ben heel benieuwd of ze cypers blijven of dat het inderdaad ghostmarking is.
Yom
Geplaatst: 07-10-14 13:56
1 gram per dag vind ik weinig eigenlijk, houd het maar meer op 10 gram
Amable
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-14 14:10
Nou, dat is vandaag iig goed gelukt Er zijn er 3 die "slechts" 5 gram aangekomen zijn, de rest meer met als uitschieter 1 die 14 gram bijgekomen is ze doen het zeg maar, meer dan prima volgens mij
Met Anushka bij de DA, ze heeft geen eetlust, eet zelfs geen snoepjes of blikvoer, terwijl ze normaal alles eet. Na telefonisch contract de vraag om langs te komen. Hij was bang dat er misschien nog 1 in zat...