Mijn ontmoeting met hele kleine tijgertjes, foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BobbieLover

Re: Mijn ontmoeting met hele kleine tijgertjes, foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:08

@Sees
Niet alle dieren zijn er ongeloofelijk slecht uit.
En bij alles en iedereen kan er verbetering zijn.
K vergelijk een paard met een tijger Omdat: Het beide van zichzelf wilde dieren zijn.
Maar je traint en temt ze... dat bedoel ik ermee te zeggen.
En wat ik daarmee wil bereiken is.. dat niet iedereen circus slecht voor zijn dieren hoeft te zorgen of ze mishandelt.

Kabayo

Re: Mijn ontmoeting met hele kleine tijgertjes, foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:10

mensen , er is speciaal topic

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:11

BobbieLover schreef:
@Sees
K vergelijk een paard met een tijger Omdat: Het beide van zichzelf wilde dieren zijn.
En wat ik daarmee wil bereiken is.. dat niet iedereen circus slecht voor zijn dieren hoeft te zorgen of ze mishandelt.

Paarden werken al honderden jaren samen met mensen, dus daar ben ik het niet helemaal met je eens. Deze dieren zijn inmiddels echt geen 'wilde' dieren meer hoor. Daarbij zijn tijgers roofdieren, dus zouden eigenlijk nooit samen met ons kunnen en moeten werken.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:12

BobbieLover schreef:
@Sees

Verschil is dat paarden al enige tijd gedomesticeerd zijn en tijgers nog steeds als wilde dieren beschouwt worden ;)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:14

Floor_x schreef:
Hoe kan je een paard nou weer vergelijken met een circusdier?
En waarom wíl je het eigenlijk vergelijken, om het goed te praten?

Zoals al vaak is gezegd in dit topic, het ene kwaad kan het andere kwaad niet goedpraten ;)

Ik vergelijk paarden niet met circusdieren, ik vergelijk wat je er mee doet. In dit geval de TS en jij. Allebei doe je iets met de dieren 'op de foto gaan' en 'erop rijden' voor je eigen vermaak. Niet voor de noodzaak maar omdat je het leuk vind. En dat heeft niks te maken met dingen goedpraten. Dat heeft te maken met het feit dat ik het hypocriet vind dat je de TS geen dierenvriend vind omdat ze met dieren op de foto gaat terwijl jij op een dier rijd allebei voor eigenbelang, niet voor het belang van het dier.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:16

franka75 schreef:
Hoi ja ik hou heel veel van dieren maar een kat met een tijger vergelijken werkt niet, een tijger is namelijk levensgevaarlijk ze zitten in een hok omdat dat niet anders kan ook voor zn eigen bescherming op zon moment. Ik sla geen dieren die iets moeten leren, natuurlijk niet ik doe dat ook op de normale manier via vd of wat dan ook. Daarbij huisdieren komen ook in asielen terecht omdat er teveel zijn en mensen er niet meer voor willen zorgen. Is ook een klein hokje met veel stress en veel andere katten in de buurt. Deze tijgers liggen heerlijk in het zonnetje te maffen, ook tijgers slapen erg veel. ze reizen iedere week naar een andere plek dus ze zien veel verschillende dingen en ze ze hebben vanaf baby een goede opvoeding gehad . Ze hebben ook zeker humor en worden per dier uitgedaagd. De een kan meer en andere dingen als de ander. Ik heb ze hier nog nooit met stroom of wat dan ook zien werken. Een paard wat niet luistert of de baas speelt krijgt doorgaans ook een keer in zn leven wel een keer op zn kop , wees eerlijk. ze zitten in een groot park in frankrijk met ruimte schreef ik, niet in een hok.

Tijgers horen niet opgevoed te worden. Tijgers zitten niet voor hun eigen bescherming in een hok... Dat is voor bescherming van de mens. Het is gewoon onzin wat je hier neer zet. Wilde dieren horen niet in zulke hokjes te zitten om mensen te entertainen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:20

Je kunt nog beter een kat met een tijger vergelijken dan een paard met een tijger :D.

Bobbie, een paard is een prooidier, een tijger een roofdier, dat is al een essentieel verschil. En ik ga er van uit dat jouw paard meer ruimte heeft dan de gemiddelde circustijger? En dat hij ook minder shows hoeft te geven? En niet iedere 4 dagen ergens anders heen worden getransporteerd?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:10

Moderatoropmerking:
Omdat er nu een los discussietopic loopt: [LZP] Wilde dieren in gevangenschap en dit topic telkens toch persoonlijk wordt naar TS, plaats ik hier een slotje.