Asielhond gevonden, straks ophalen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Asielhond gevonden, straks ophalen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:17

Fijn om ze zo fris en fruitig op de foto zien :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:23

Weet je dan wel zeker dat het klopt dat hij 10 maanden oud is? Na zoveel verschillende verhalen zou ik niets meer geloven. Ook omdat je niet weet wie je nou aan de telefoon hebt gesproken alszijnde 'zijn fokker'. Vreemd verhaal.

Fijn dat het beter gaat :)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:26

Fijn dat het beter gaat met de honden,super!

Ben wel benieuwd of er nou nog verdere stappen ondernomen worden tegen dit asiel,zeker ook omdat ze al meerdere slachtoffers heeft gemaakt en naar alle waarschijnlijkheid ook nog zal maken in de toekomst als ze niet op haar vingers getikt word.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:54

Cayenne schreef:
Weet je dan wel zeker dat het klopt dat hij 10 maanden oud is? Na zoveel verschillende verhalen zou ik niets meer geloven. Ook omdat je niet weet wie je nou aan de telefoon hebt gesproken alszijnde 'zijn fokker'. Vreemd verhaal.

Fijn dat het beter gaat :)

De hond is door tsj haar eigen da geschat op 10 maanden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:56

kwam toch door de chip na te zoeken??

de chip die erin zit is niet de chip van het boekje,en via de chip kwamen ze bij de werkelijke fokker en zo op leeftijd van de hond..

of heb ik het nu helemaal mis??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:06

Wat een heerlijk stel!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:09

De leeftijd verklaart het magere ook beter. Groeispurt icm te weinig voeding, dan ben je er zo.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:18

Prachtig beestje ! Fijn ook dat het weer beter met ze gaat.

Wel vervelend dat het asiel zo'n slechte naam blijkt te hebben, dat het vaker voorkomt dat dieren daar parasieten bij zich hebben. Zou niet moeten mogen.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:18

Prachtig stel bij elkaar, vind het zo fijn te lezen dat het weer helemaal goed gaat! :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:27

Faruba schreef:
Fijn dat het beter gaat met de honden,super!

Ben wel benieuwd of er nou nog verdere stappen ondernomen worden tegen dit asiel,zeker ook omdat ze al meerdere slachtoffers heeft gemaakt en naar alle waarschijnlijkheid ook nog zal maken in de toekomst als ze niet op haar vingers getikt word.

Ik.kan je zeggen dat er stappen ondernomen gaan worden..
Omdat er hier in de familie een sterfgevalletje was met een hond..
Maar deze hond ligt nog bij de pathaloog ( hoe schrijf je dat...)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:30

kimmie261 schreef:
kwam toch door de chip na te zoeken??

de chip die erin zit is niet de chip van het boekje,en via de chip kwamen ze bij de werkelijke fokker en zo op leeftijd van de hond..

of heb ik het nu helemaal mis??

Kimmie: zo heb ik het ook gelezen. Dus als je het helemaal mis hebt... ben je in ieder geval niet de enige :)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:36

Mooi zo Jollie en hoop echt dat jullie inzet tegen deze vrouw/asiel nut heeft. Zulke praktijken mogen gewoon niet voort blijven duren.

Schiet me nu ineens te binnen,onze overburen hebben ook een hond uit Belgie uit het asiel en hebben er ook problemen mee gehad. Ben even weg....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:46

Wat een leuk spannetje die twee! Geweldig.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:54

ik zie op je foto dat je tegels hebt... das iig fijn schoonmaken hahahaha!

Maar veel succes met die twee, dat worden vast bengeltjes samen aan het hoofd van sultan te zien..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:56

Wat een verhaal zeg en wat een prachthond. Alleen, op de foto die jij gemaakt hebt lijkt het alsof hij een bruin en blauw oog heeft en de hond in de link heeft twee helder blauwe ogen. Kan natuurlijk door de foto komen maar het lijkt net of het een andere is?
Gelukkig is hij bij jou terecht gekomen. Nu heeft hij tenminste nog een toekomst

Er zijn gelukkig ook goede asiels in België. In Weelde zit een fantastisch asiel waar ze heel begaan zijn met de dieren.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:56

Woow wat naar om dat mee te maken zeg. Gelukkig dat beide honden nu beter zijn. Ik hoop dat het asiel waar jullie sultan hebben overgenomen aangepakt word.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:21

Faruba schreef:
Mooi zo Jollie en hoop echt dat jullie inzet tegen deze vrouw/asiel nut heeft. Zulke praktijken mogen gewoon niet voort blijven duren.

Schiet me nu ineens te binnen,onze overburen hebben ook een hond uit Belgie uit het asiel en hebben er ook problemen mee gehad. Ben even weg....

Als dat zo is...contact me dan even aub.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:23

sterregoud schreef:
Prachtig beestje ! Fijn ook dat het weer beter met ze gaat.

Wel vervelend dat het asiel zo'n slechte naam blijkt te hebben, dat het vaker voorkomt dat dieren daar parasieten bij zich hebben. Zou niet moeten mogen.

Helemaal als ik een stukje lees dat er geschreven staat: iets wat eigenlijk simpel opgelost is met schoon drinkwater...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:34

Beetje jammer hoe het verhaal zich heeft ontwikkeld, maar wat een leuke hond heb je eraan overgehouden!
Het is zeker geen husky, lijkt mij een alaska malamute, je zou denken dat zo'n asiel dat verschil wel ziet.

Gelukkig is het giardia en geen parvo. Giardia is ook besmettelijk voor mensen, denk erom dat je dagelijks goed je huis schoonmaakt, ook poep en braaksel onmiddelijk opruimen en ontsmetten. Honden en manden en kleden regelmatig, liefst dagelijks, wassen.
Weet je waar hij precies vandaan komt? Want wie weet heeft hij nog meer onder de leden, waar giardia is is vaak ook kennelhoest ed.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:04

Heb net de buurman gesproken,maar zijn hond komt wel uit Belgie uit een asiel maar niet bij hetzelfde asiel. Bij hem was het boekje verwisseld en was de hond vrij mager. Begreep nu net van de buurman dat zijn hond met het broertje in het asiel terecht gekomen waren,het boekje was met die van zijn broertje verwisseld. Dat de honden zo mager waren kwam door verwaarlozing.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:04

Duidelijk Faruba. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:34

Ik denk dat julie ook niet moeten vergeten dat Asiels in Belgie beheert worden door mensen die het allemaal wel goed bedoelen.Je hoeft geen diploma's of enige kennis van zaken te hebben om een asiel te starten,alleen toelating van de gemeente.De meeste asiels zijn ook vzw's.Een asiel draait op geld wat de honden opbrengen of wat er door vrijwilligers gegeven word.Heel soms krijgen ze of een personeelslid of een stukje grond waar ze weinig tot geen huur voor hoeven te betalen.
Asiels zijn vaak ook oude gebouwen en uitelkaar vallende hokken.
Het begint hier wel steeds beter te worden ,maar ze zijn er in belgie nog lang niet.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:57

Maar dit asiel heeft de paspoorten van de hond verwisseld en staat bekend om zieke honden te verkopen.. Dus tot zo ver met de goede bedoelingen..

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:29

Tjee wat een verhaal.
Ik was gisteren al even begonnen en gelijk de link van je andere hond bekeken.
Je andere hond komt zeker bij Peter Koekebakker vandaan?
Sultan vind ik prachtig!
Met verbazing gelezen het hoe en wat, maar heel blij dat het de goeie kant weer op gaat.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:36

Ondanks de jammere start hoop ik vooral heel erg dat jullie nog heel lang en met heel veel plezier en liefde van elkaar mogen genieten. Er is vast een reden waarom jullie elkaar gevonden hebben, en het maakt hem niet minder schattig.

Veel geluk Nessah!