Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BoemPats schreef:Grappig hoeveel mensen slakken eigenlijk eng vinden, terwijl ik de kriebels krijg van de meeste insecten en alles wat ongewerveld is, maar slakken heb ik altijd leuk gevonden

lor1_1984 schreef:Ik zag idd al heel aparte soorten zitten, erg mooi maar wsl wat te hoog gegrepen voor me.
Ben zelf wat aan het rondkijken voor een Achatina achatina wildkleur, maar dat heeft geen haast.
Reusje zit voor zolang bij de fulica en dat gaat goed samen.
love_western schreef:lor1_1984 schreef:Ik zag idd al heel aparte soorten zitten, erg mooi maar wsl wat te hoog gegrepen voor me.
Ben zelf wat aan het rondkijken voor een Achatina achatina wildkleur, maar dat heeft geen haast.
Reusje zit voor zolang bij de fulica en dat gaat goed samen.
Anders wil ik wel proberen in mijn 'goeiste' engels om een mail te sturen naar die vrouw. Die heeft momenteel de wildkleur te koop.
lor1_1984 schreef:Rivendell schreef:Let op dat de meeste ondersoorten kunnen kruisen. Met name de Achatina soorten.
A. achatina valt niet onder de lissachatina's, de fulica en reticulata wel.
Heb daar eens een mooi lijstje ofzo van gezien, zal hem zo even opsnorren.
lor1_1984 schreef:BoemPats schreef:Grappig hoeveel mensen slakken eigenlijk eng vinden, terwijl ik de kriebels krijg van de meeste insecten en alles wat ongewerveld is, maar slakken heb ik altijd leuk gevonden
Hier is er al eens iemand krijsend achteruit gestoven toen ze doorkreeg wat er in mijn bakken zit.![]()
Daarna kwam ze dichterbij en heeft zelfs nog even gekeken van bovenaf, dus zonder glas oid ertussen.
Als ik slakjes heb word dat leuk met mijn oma
die gaat er al gillend vandoor voor een mier laat staan een slak van uiteindelijk -+ 20 cm 

Gary en Grumpy
Mijn zusje wilde perse dat eentje Gary ging heten